|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Lainaus:
Huvittaa tämä keskustelu dieselmoottoreiden kieltämisestä ja korvaamisesta ties millä vehkeillä. Maailma liikkuu dieselillä eikä se asia hetkeen mihinkään muutu, kyllä insinöörit asiat ratkaisee. Tämä polttoaine on siitä osoitus.
__________________
Tumpula Racing Team |
#27
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Jukka |
#28
|
||||
|
||||
Vaatikos tuo nyt bakteeri- ja leväkasvuston estoainetta vielä lisäksi sinne tankin sekaan?
|
#29
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ja toinen mikä mietityttää, niin mahtaako vaikuttaa savutukseen mitenkään? Saati nokeentumiseen. |
#30
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#31
|
||||
|
||||
My Diesel
No niin. Kävinpä ottamassa tankillisen ituhippikiisseliä.
Ensi havainto on että käynti muuttui nätimmäksi. Kulutuksesta ei voi vielä sanua mitään. Onko ketään muuta kokeillu tätä?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#32
|
|||
|
|||
|
#33
|
|||
|
|||
Lainaus:
Omasta mielestä hyvä, että perinteiselle dieselille on vaihtoehtoa koska ihan näppärästi ei käy kaiken tekniikan muuttaminen vaikka sähköllä toimivaksi. Itsellä on mahdollisuus kokeilla tuota jossain vaiheessa painepesurissa, jossa pieni ilmajäähdytteinen yksi pyttyinen diesel. Sen saa savuttamaan helposti jis kuormittaa tarpeeksi, niin näkis onko tuolla MY-dieselillä mikä meininki. |
#34
|
|||
|
|||
Eikö jossain ollut esillä että valmistettava määrä riittäisi koko maan dieseltarpeisiin mutta myydään ulos pääsääntöisesti.
Varmaan useampikin tuota käyttäisi jos aineella ei tehtäisi bisnestä, litrahinta korkeampi jakajilla ja ilmastonpelastamista kun joka asiassa nykyään käytetään aasinsiltana niin saadaan katetta. Hintahan kuuluisi olla alempi tai ainakin sama mitä fossiilisella, voisi vallan jättää fossiilisen täällä pois ja myydä sen ulkomaille mitä jalostuksen ylijäämänä syntyy. Olisi jo ekoteko, parempi mitä säköautovouhottajilla |
#35
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Jukka |
#36
|
||||
|
||||
Up. Voisiko mode liittää sen toisen topicin tähänhän¿
Ja mie yritin ettiä haulla mutta my oli liian lyhyt sana tunnistettavaksi niin se ei toiminu. Tai siis olin vaan liian nuija...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#37
|
||||
|
||||
Mä meinaan ajella BJ:llä tällä sit joskus. Sillä ei niin montaa tankillista varmaan tuu kesässä ajettua että hinta haittais. Ajatuksena kiva ja hifimpää polttoaineenakin.
Pikkutoitsulla (Urban) pari tankillista ajettu, eipä varsinaisesti mitään huomannu, muuta kun et ei vaahdonnu tankatessa niin paljoo eikä haissu oikein miltään. |
#38
|
|||
|
|||
Molemmist lähtee käihää.....
Silti taitavasti leikattu toi clippi ja mydiesel käihät.
Just ku my diesel käihät tulee clippi on leikattu poikki. Saattaa tulla vähemmän ku muista, mutta se ei tee siitä yhtään parempaa ku muut. My diesel palaa vaan korkeammas lämmös ja käihät on kuvan ulkopuolel. Ja sen näkee polttoastioiden väristä. Olis kiva saada myös tosta polttotapahtumasta normi- ja lämpökamerakuvat laajemalla perspektiivillä. Puhdasta noista ei saa tekemälläkkään fossiilisten poltosta. Viimeksi muokannut uteiN_H : 21.12.2019 19:09 |
#39
|
||||
|
||||
Voi olla huonosti leikattu klippi ja noinkohan vapaalla palamisella on oikeasti merkitystä verrattuna koneen sisällä tapahtuvaan palamiseen? Voisi heittää ihan kumpaan suuntaan tahansa?
Mitenkäs H_Nietu selittää sen, että mun laitteet ei savuta juuri mitään kun on My-dieseliä tankissa? Voi olla jollain muullakin ihan sama tilanne? En oikein usko myyntimiesten puheita 90% vähemmästä hiilidioksidista, mutta varmasti puhtaampaa kuin perinteinen diesel.
__________________
www.alanmiehet.com #1 Viimeksi muokannut kivinen : 21.12.2019 19:46 |
#40
|
|||
|
|||
Voi olla just noin.Lainaus:
Saatu palamaan puhtaammin korkeemmas lämpötilas jolloin nokee vähemmän. Lisäaineista riippumatta, silti päästöt lisäaineen verran pienemmät. Voi olla PAH päästöt pienemmät just lisäaineen verran. Ja sehän ei haittaa vaikka lisäaine mitä myrkkyy tahansa. https://www.neste.com/fi/puhtaammat-...-dieselin-edut Ekas kappaleessa syy tohon korkeampaan palolämpötilaa,,,,, Vetykäsittely. Lainaus Nesteen sivuilta:" Valmistettu jäterasvoista, tähteistä ja kasviöljyistä, luokiteltu vetykäsitellyksi kasviöljyksi (Hydrotreated Vegetable Oil, HVO)". Eikä kusikaan voi tota tehdä......Se on vain päästönormei varten...... ja veden/urean lisääminen polttaa alhasemmalla lämpötilalla mutta pitää palotilan puhtaampana. Yks vety H ottaa ihanne tapauksessa puolikkaan tai kolmasosa hiilen C mukaan eli palaa korkeemas lämpötilas.. Koska palamiskaasut lisäaineita, saasteita ja CO2 ja H2O. Jos palamiskaasut olis hiilidioksisia ja vettä. Tästäkin joku kemisti vois kertoo.... Ja toi vety on räjädysaine hapen kans.....samoin kuin happi ylemmissä ilmakehissä missä sitä ei oo. Tos MyKiisselis ei voi olla niin paljon vetyy et olis 90% HIILIDIOKSIDI- JA VESIHÖYRYPUHTAAMPI KUIN TAVALLINEN POLTTOAINE. Toi 90% voi olla lähipäästöihin koska hiili palaa hieman puhtaammin. Ei kokonaispäästöihin.....ne on ja pysyy..... Silti pallolla hiilen kiertokulku on vakio. Jos joku tietää lisäaineen koostumuksen niin infoo..... Ja huomattavasti myrkyllisempää kuin ilman sitä. Aina mis palaa niin siel on savuu........ ps. Onneks päättäjätkin on huomannut kusetuksen.... Toi My kiisseli ei oo ikiliikkuja......sekin uskoo vysiikan ja kemian lakei..... Ja vetävät silta tuet alas. Vaikka suomalian Valtion enemmistöomistukses onkin. Tos kaheksan suurinta omistajaa. Valtioneuvoston kanslia, 35,96 % Valtion kehitysyhtiö Vake Oy, 8,31 % Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma, 1,47 % Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen, 1,42 % Kansaneläkelaitos, 1,03 % Valtion Eläkerahasto, 0,62 % Kurikan kaupunki, 0,60 % Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elo, 0,47 % Ja tää oli mun osalta tässä...... Viimeksi muokannut uteiN_H : 21.12.2019 21:58 |
#41
|
|||
|
|||
Sorry....Lainaus:
Lainaus:
Piti palata viel kerran.... Tossa yllä olevas ilta- tai kauppalehden artikkelis menny kirjoittajalla jauhot ja vellit sekaisin.....Ei vähennä millään kokonaispäästöjä 10:neen rosenttin.....alkuperäisestä fosiilisesta polttoaineesta. Voi vähentää ehkä 10% muttei 90%..... Silti tyhmät ja huijatut saa uskoo vaikka joulupukkiin..... Ihan samoin kun ne jotka uskovat ladattaviin sähköautoihin....jotka ovat samoin kusetusta..... Saastuttamisen paikka vaan vaihtuu.... Liikenteen pelastus päästöjen osalta löytyy vetykenno vehkeistä...... Viimeksi muokannut uteiN_H : 21.12.2019 22:37 |
#42
|
||||
|
||||
No siihen ei tarvi olla tiedemies tajutakseen hiilen kierrosta sen että kumpi on parempi. Polttaa hiiltä jonka kierto on 1-3 vuotta eli vilja, viljapossu,kalkkuna,broileri,nauta ym.sama kama jota jää lautaselle kun masu ei enää vedä.
Vai hiili joka kiertää 6mrd vuoden syklissä ja joka pitää porata maapallon sisältä. JA jolla rahoitetaan rättipäiden riemuja jotka juuri nyt eskaloituu meilleäkin paljon ihanaa polittista mielipidettä ja inhimillistä puhetta herättäneinä isis lapsina. Lisäksi kun kaikki ruoka ym.joka mätänee, synnyttää metaania joka taas on kasvihuone kaasu joka taas aiheuttaa sen että Nietu joutuu menemään ahtojäissä ahtamattomalla soutuveneellä joulun viettoon kun Saimaa ei jäädy ajallaan... Niin joka liike joka edesauttaa fossiilisesta energiasta eroon on liike oikeaan suuntaa oli ilmastovaikutus mitä hyvänsä ...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 22.12.2019 07:52 |
#43
|
||||
|
||||
Ja niin eka työmatkakierroksen jälkeen ei havaittavaa kulutuksen nousua. Joko sitä menee saman verran tai sitten ihan hitusen vähemmin. Lopullisen lukeman saa mittarilla.
Berttaan tuota pitää kokeilla myös. Siinä tuntuu laatuerot muutenkin terävämmin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#44
|
||||
|
||||
Tekisi mieli alkaa tästä My-dieselistä ja dieselmoottorin palamisprosessista pitämään luento mutta mennään lyhyen kaavan kautta: Hannu on väärässä ja muut oikeassa
Eli My-diesel oikeasti on hyvä juttu.
__________________
Tumpula Racing Team |
#45
|
||||
|
||||
Vilpittömästi kysyn että mikä on Ns. biodieselin epäsuora hiilijalanjälki verraten maaöljypohjaiseen?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#46
|
|||
|
|||
Lainaus:
Toisaalta kaupungissa, jossa ympäristösyystä olisivat parhaita, tankkaushaasteita. Jos akkujen energiatiheys olisi parempi, niin esimerkiksi tehokas akkusähkösaha olisi kovanluokan työkalu vaikka 10 kilowatin tehoinen. |
#47
|
||||
|
||||
Mä oon aina kiusannut lavan reunassa roikkujia ja tai muuten vaan rankaissut tiellä köhnääviä,Mersun pakokaasujarrulla varovasti konetta sitä vasten kuormittamalla=sauhua sen verran että toisen ajovalot hukkuu...
MYY-dieselillä ei saanut sauhua nimeksikään samalla metodilla,Joten en tankaa sitä jatkossa. |
#48
|
|||
|
|||
No joku sentään uskaltaa kyseenalaistaan....Lainaus:
Mut kaikkien kiisseleitten palaminen on setaaniluku verrannollinen. Ja toi tehään lisäaineilla....eli octan booster. Ja niistä kun ei erkkikään tiedä mitä ne on. Ja tulee sieltä putkesta myös typen oksideja ja dioksideja niin kuin hiilestäkin. Katalysaattoreista eli pelkistimistä en ota kantaa kun niit on monenlaisia. Mut kiisselin suurin synti on pienhiukkaspäästöt. Viimeksi muokannut uteiN_H : 22.12.2019 14:18 |
#49
|
||||
|
||||
Mykiisselin setaani kun on 70 , normi kiisselissä n.50 ja ominaispaino n.760 versus n.800 niin...
...jos virikäytössä on tarkoitus saada lisää myös tehoa niin tämähän toiminnee samaan tapaan kuin RE85 bensaturboissa? Eli koneeseen voi tyrkyttää neljänneksen enemmän kuin tavan soppaa? Eikä kuljetus maksa mitään kun pelkän perävaunukuorman arvo versus tavan dieseli on enemmän kuin kuljetuksen hinta... toki sitä on vain joku lohko mutta silti...ja riippuu ajetaanko tonneja vai litroja..
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 22.12.2019 14:21 |
#50
|
|||
|
|||
Tähän mä vastaisin.....Lainaus:
Ja noita päästöjä on todella vaikee arvioida. Ovat olleet piilossa tuhansia vuosia. Aika näyttä miten käy. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Moskvich Elite BMC diesel, eli diesel mosse | Jare | Chit-Chat | 35 | 29.12.2014 18:40 |
Diesel + NOS | karisa | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2012 20:33 |
Diesel v8:sit. | opelman | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 27.05.2011 09:21 |
Neste / neste-lämmönvaihdin | farmari | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.05.2007 19:15 |
M:bmc 6-diesel | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 20.02.2007 20:27 |