|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
Ruostekorjauspäivitys, tämän viikon teemana kuskin puolen takalokari. Sisälokarin alaosat näköjään häipyneet aikojen saatossa. Ensin ruosteet pois terveelle pellille asti. Seuraavaksi sisälokarin muotoa hakemaan. Pintalokarin avulla sai muotoa ja sijaintia hahmoteltua.. .. ja pahvimalli on hyvä apu myös. Etukulma lopullista hiontaa vaille valmiina. Takakulman teinkin jo aiemmin valmiiksi, joten saumojen hionta ja hiekkapuhallus sitten etch-happoprimeri pohjalle ruosteenestoon ja tartunnaksi viimeiseksi kerros epoksimaalia. Seuraavaksi LJ:n takakulman korjauspellistä sopiva korjauspala kiinni hepeillä puskuun. Onneksi lopulliset korin pintahommat ja maalauksen tekevä autopeltiseppä on projektissa sen verran syvällä mukana, että tarjoutui tekemään tuon pintapellin kiinnityksen ihan ite. Ehkä parempi niin ...ja lopuksi vähitellen, välillä jäähdytellen sauma umpeen ja saumojen hionta. Liitoskohta sai "vetää" millin-parin verran muun peltipinnan tason alle, jotta seuraavaksi tehtävälle tinaukselle jää riittävästi tilaa. Sisälokarin ja pintapellin saumaan tulee koriliima + ehkä muutama tulppahitsi varmistukseksi, toisaalta tekisi mieli laittaa tuohon pelkkä koriliima, jäisipähän pois ne ruostuvat hitsitäpät. Laskeksin että reilut parikymmentä työtuntia kului aikaa tuohon projektiin.
__________________
BJ75 SLCK #274 Viimeksi muokannut Jull : 09.12.2019 00:16 |
#2
|
||||
|
||||
Pakko kysyä vielä tarkemmin tuosta takakaaren hitsauksesta, että jäähdyttelikö vesirätillä vai odotteliko vaan? Hitsasko eka kaikki täpät ja sit hio fiiberillä vai hioko täpät erikseen alas sitä mukaa kun hitsas?
Pitäis ite tehdä sama homma, eikä viittis tehdä vituralleen... |
#3
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tuohon kaari on siinä mielessä hyvä hitsailla, kun sisäpuolella on tilaa vasaralla ja vastimella, ym. välineillä oikoa jos tarvis. Samoin sauman pääsee takapuolelta hyvin maalaamaan kun tinaus on tehty.
__________________
BJ75 SLCK #274 Viimeksi muokannut Jull : 10.12.2019 09:59 |
#4
|
|||
|
|||
Unohtui vielä sanoa, että tuota lokaria hitsatessa oli hyvä todeta miggien eroja. Peltiä hitsatessa tuo oma parikymmentä vuotta vanha Telwin häviää 6-0 pienelle Esabin Caddy invertterivehkeelle. Esabbi ikäänkuin syttyy nopeammin kun liipaisimesta painaa ja hitsaus tuntuu jotenkin kontrolloidummalta ainakin näin harrastelijan silmin. Telwinissä pitää painaa liipaisinta pidempään että täppä sulaa kunnolla, tuon seurauksena isompi alue pisteen ympärillä kuumenee ja riski vetelyyn kasvaa. Esab ei näyttäs myöskään polttavan pellin läpi niin helposti, vaikka se ei ole Telwinilläkään kyllä iso ongelma. Molemmissa vehkeissä oli 0,6 mm lanka ja puhdas hiilari käytössä.
Noilla kokemuksilla himottaisi kyllä entistä enemmän Kempin Minarcmig Evo 200, jota on tullut käytyä läheisessä työkaluliikkeessä hipelöimässä. Mut kun vaan aika kallis on..
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
Hyvin onnistuu 0,8:lla.
|
#7
|
|||
|
|||
Joo, kait se on optimoitu toimimaan tuolla langalla, olipa materiaalivahvuus mikä vaan.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#8
|
|||
|
|||
Lainaus:
Suojakaasuna tuossa on Puuilon argon/hiilari-ostopullo. Vaikka ennakkoon vähän epäilin, tuo 0,8 mm lanka ei vaikuta olevan minkäänlainen ongelma ohutta peltiä hitsatessa, tosin en tuota ole kunnolla kerinnyt vielä testaamaan.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#9
|
||||
|
||||
Suosittelen,on kyl hyvä kone ja kyllä sulaa paksumpiki rauta!
|
#10
|
||||
|
||||
Mitkä jakkarat nuo on? Näyttää sopivan lättänöiltä, ja omaan Berttaan on penkin etsintä käynnissä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Bj75 pakettiauton "kovat" takapenkit | Erion | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 12.06.2018 08:51 |
Nopeusmittarin vaijeriin "" T-kappale"" Hodarin automaatin päivitykseen | BJ-40/76 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.04.2015 22:05 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |