|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Hydrostaattisen vaihteiston kestävyys10v sitten tähän torppaan muuttaessamme tuli mukana ajettava stiga park 14 hst runko-ohjattu ruohonleikkuri. Liiterin perällä on romottanut siihen käypäinen auralevy, mutta vasta nyt tuli hetken mielijohteesta se laitettua leikkurin eteen ja ketjut takarenkaisiin. 2wd siis. Mitä tuolla muutaman sentin lumella kokeilin niin tuohan on loistava peli miun käyttöön. Tuolla puskee lumet pihan reunoille ja siitä teleketjulumilingolla huit hiiteen. Ja jos tulee enemmän lunta, niin pelkällä lingolla taikka odottaa traktorimiestä. En siis tarvitse saarnaa kuinka lelu se on oikeaan auraukseen, tiedän 😀 Mutta kävin miettimään että mitenhän kestäviä noissa mahtaa olla nuo vaihteistot? Itselläni ei mitään hajua, muuta kuin että uudet maksaa vajaasta tonnista ylöspäin. Aika rimpulan näköinen paketti, voisi olla esim tämä https://www.tufftorq.com/product/k46/ Ketjut ja aura rasittaa kuitenkin todella rajusti enemmän kuin normi käyttö, sehän ei meinaa märällä nurmellakaan mennä kun renkaat luistaa.
|
#2
|
||||
|
||||
Meitsillä on n.20 vuotias husse jossa on tuo k46 loota. Sillä on ennen minua ajanut kaksi kiinteistöhuoltofirmaa.
Kestää se sen mihin se on tehtykin. Ei lumen työntö ole sen rankempaa kuin nurmen leikkuu maksiminousulla. Eli anna mennä. Öljyt sinne kandee vaihtaa. Suomi manuaalin mukaan ei tarvi vaihtaa koskaan, jenkki manuskan mukaan 300 tunnin välein, eli normi rintsikan 200 neliön nurtsipihaa leikatessa ei koskaan...tai n.100 vuoden välein...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
||||
|
||||
Kuten antsa sanoi huolla sitä niin kestää.
Olikos 14 briksin moottori? siitä loppuu varmaan henki ennenkuin vaihteistosta Kotipaikalla reilu kymmenen vuotta sitten 16 stiga hydrostaatilla ja nelivetosena, parisataa tuntia sillä ajelin nurmikkoa sekä kärryn kanssa keväisin keräsin kiviä pellolta yms, oli siis mönkijän korvikkeena suuren osan ajasta.
__________________
Joop |
#4
|
||||
|
||||
Yksilöitä. Muutaman kerran myyny romuleikkureita varaosina niin kymmeniä kyselyjä tuli että onko hydroperää myytävänä. Siitä sai semmosen kuvan että kainuun alueella on 20rikkinäistä hydroleikkuria
Kaveri taas vetää tukkikuormia metästä ja tekkee kaikkee mitä yleensä tehään pikkutraktoreilla ja sillä pelaa hyvin.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#5
|
|||
|
|||
Saman vehkeet
Mulla on 5 vuotta ollut tuollainen Stiga sekä kesän nurmikonleikkurina että talven lumikola a. Himmeli on vm91 ja samassa hommassa ollut alusta asti. Melkein sanoisin että jos nestettä riittää niin sitä ei noissa hommissa rikki saa. Mul on ketjujen lisäksi ne valupuntit takarattaissa ja oon myös kesän pitäny paikallaan, ei jää nurmimäkiin sit niin kiinni
|
#6
|
||||
|
||||
Mulla kesti kyllä hydrovaihteisto monta vuotta hienosti 16,5 heppaessa Partnerissa myös tuota lumihommaa. Sitten yks syksy ekoilla työnnöillä päätti Dick'n'Straponin kiertokanki haukata ulkoilmaa. Hyvin mielenkiintoinen kokemus. Vahdoin sitten siihen parikytheppasen vaihtomotin tilalle ja matka jatkui. Vaihteisto senkun vain pelasi ainakin siihen asti kun myin laitteen ostettuani mönkijän ja Jonseredin etuleikkurin. Ei mitään ongelmaa.
Mönkkärillä liikkuu lumikin eri malliin (tiedän - en saarnaa)
__________________
-TimoV Range Rover Sport 2.7d SE, 2007 BMW 520xda, 2016 Mercedes-Benz ML55AMG, 2002 Linhai 500 IRS, T3 2016 Range Rover 2.5dse 1998(ex) Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex) Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex) |
#7
|
|||
|
|||
Kestää tai ei, niin en luovu enää 😀
Yllättävän nätisti liikkuu tuollainen 10 senttinen nuoskalumi, helposti 3-4 täyttä peruskolallista työntää edellään. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räikkälenkit ja kestävyys. | RIPAX | Tekniikka & Jutustelu | 40 | 12.01.2014 16:48 |
ln 110 laatikoiden kestävyys | _VESALA_ | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 15.08.2007 06:45 |
HJ60 kestävyys | ss125 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 20.12.2006 22:04 |
2L-T:n kestävyys? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 19.03.2005 21:27 |
muncie m-20 (m-21) kestävyys? | Vuosimallit 1963-1967 | 2 | 04.09.2003 07:58 |