|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
TuraOffi 2019 18.-19.10.2019Kuramadot Ry järjestää Turaoffi 2019 18-19.10 2019 Paikka: Länsi-Eura. Kisakeskus: Länsi-Euran metsästysmaja. Kilpailukutsu: http://ilmoittautuminen.mimmottis.ne...9kilpailukutsu Ilmoittautuminen: http://ilmoittautuminen.mimmottis.ne...moittautuminen Ilmoittautuneet: http://ilmoittautuminen.mimmottis.ne...lmoittautuneet Turaoffi 2019 on perinteinen suunnistus kisa, cup sääntöjä noudattaen. Luokat säätöjen mukaan, vaikka kisa ei ole cup kisa. Tarkempi aikataulu viilataan tuonnempana. Seuraavanlaista on mietitty alustavasti. Perjantaina katsastuksia ja launtaina ohjaajakokous 7.00 lähtö 7.30 maali 20.00 tulokset ja palkinnot 22.00 sauna on lämmin koko illan. Ajoalueet pyritään rakentamaan niin jottei trailerisiirtoja tarvita. Nälkä ei varmaan kiusaa, buffetteja pitäisi tulla tarpeeksi. Kilpailujohtaja Esa Vähä-Vahe 040 5211400
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? Viimeksi muokannut 88 : 25.09.2019 18:20 |
#2
|
|||
|
|||
Miten ilmoittaudutaan ?
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- |
#3
|
|||
|
|||
Pahoittelen viivästystä. Linkit löytyy tuolta ylempää.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#4
|
|||
|
|||
Kilpailunjohtajalta oli kisakutsusta pääsyt unohtumaan sellainen asia että mönkijät ajavat orggis säännöllä eli yksi kone rastille.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#5
|
|||
|
|||
Mites jos on iha ensikertalaisena tulossa kilpaileen niin kuinka hyvin saa ohjeistusta kilpailun kulusta yms.? Safareilla kyllä on tullu ajeltua paljon ja yksikseen muuten vain, mutta kilpailuista ei kokemusta...
|
#6
|
||||
|
||||
Hyvin saa tietoa toimistosta, käytätte koodisanaa ensikertalaiset ilmottautuessa
|
#7
|
|||
|
|||
Kuten Jameskin tuossa sanoi, niin ilmoittautuessa vaan sanoo että on ekaa kertaa mukana hommassa, niin on ainakin itselläni ollut silloin tapana ottaa kaikki jutut pidemmän kaavan kautta selittäen. Ei mitään pelkoa ettei apua saisi jos lähtee hommaa kokeilemaan.
Isommissa kilpailuissa, kuten tässä Turaoffissakin jaetaan aina kilpailijoille ohjeistus miten ajetaan, missä ajetaan, mitä saa tehdä ja mitä ei saa tehdä. Samassa tulee karttatulosteet, joista näkee yleensä kohtuuhyvin missä on rastit, jos digitaalinen suunnistuslaitteisto kenkkuilee tai sitä ei halua käyttää. Ja ylipäätään kun lähtee ekaan kilpailuun, niin TuraOffi on erinomainen vaihtoehto. Esan tyyli on tehdä kilpailut siten, että perusreitistö on ajettavissa vähemmänkin rakennetulla kalustolla. Paljon rasteja, jotka ovat helppoja, mutta löytyy sieltä vastapainoksi yleensä erittäin vaativaakin, että saadaan erot tehtyä. |
#8
|
|||
|
|||
Tuli itsekkin ilmottauduttua ensimmäistä kertaa näihin karkeloihin. Lähden Viroon tiistaina, joten valmistautumisaika käy vähiin. Ja autokin tottakai vielä kesken.
Sattuiskohan täältä kautta joku tietämään seuraavista asioista? (Avoin luokka) -Onko käsijarru pakollinen? -Onko ylimääräisen apukuljettajan istuimelle tehtävä jonkunlaista turvakaarta, jos penkki on lavalla? (videoista katsellut että melkein kaikissa näyttäis olevan) -Kuinka kovasti katsastuksessa syynätään ruostevaurioita? Pahoittelut jo valmiiksi tyhmistä kysymyksistä |
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
Menisitkö ottamaan rastikuvaa rinteessä jos auton paikallaan pysyminen on kyseenalaista käsijarrun huonouden takia, tai istuisitko lavalla olevalla penkillä kun etujarru hirttää kiinni vaikka 20km/h nopeudessa jos oma napasi on auton katon tasalla koska penkki on vähän ylhäällä. Kyllä jonkunlainen seisontajarru on suotavaa olla ja appareille penkki ja vyö. Auton ei nyt varmaankaan ihan katsastustikissä ruostevaurioden suhteen tarvi olla, mutta kai sen pakollisen sammuttimen olis hyvä pysyä kyydissä vaikka irtonaisena pyörisi lattialla. Suosittelen ottamaan puhelimitse yhteyttä kilpailunjohtajaan niin takaan että moni asia selkeytyy.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#10
|
|||
|
|||
Onko yleisökarttoja tulossa jakoon jossain vaiheessa?
|
#11
|
||||
|
||||
Oletettavasti viimestään sillä kohdalla kun kilpailut alkaa
|
#12
|
|||
|
|||
Hilkulle menee jos sillon vasta on valmista jaettavaa 😁
|
#13
|
|||
|
|||
Kyllä sitä yleisökartat jakoon tulee. Valmiskin on kyllä, mutta perinteisesti laitetaan jakoon vasta perjataina:) Kilpailukeskuksen suunnilta ainakin saa paperista versiota ja kyllä se nettiinkin laitetaan.
|
#16
|
||||
|
||||
Isot kiitokset meidän tiimin puolesta järjestjille, kilpakumppaneille, maanomistajille ja buffan henkilökunnalle.
Olipas pitkästä aikaa oikein mukavaa päästä vähän eksyilemään. kaikki toimi hienosti, toki olis voinu tarkistaa että tabletin kello on oikeessa ettei tule maaliin myöhässä🙈
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#17
|
||||
|
||||
Team maajussit kiittää ja kumartaa hienosta kisasta, niin järjestäjiä kuin kanssakilpailijoita Puitteet ja järjestelyt oli parhaat mahdolliset (kuten aina by Kuramadot) Leikkimielellä lähdettiin harjoittelemaan paperikartoilla, mutta tulokset yllätti todella positiivisesti!) Daihatsu toimi yli odotusten ja teknisiä ongelmia ei ollut lainkaan (pitkälti siitä syystä että minä en ollut kaasunpainaja ) Ehkäpä tätä aletaan kehittämään ja hiomaan ensikautta ajatellen
Ja sori Mylppy, haetaan kameran asetukset kohdalleen ennen ensi kisaa ettei tarvita 7 kuvaa joka rastista, vaikka kyllähän sää tykkäät niitä kattella |
#18
|
||||
|
||||
Kiitokset kaikille mukanaollelille.
Kisat meni meidän tiimiltä ylättävän hyvin (pp kolmas) ,2015 viimeks itse käyny mettässä ja appari oli ensikertaa kapinoissa mukana...kisa-aamuna 3min opastus ozzin ja vinssin käyttöön Ekat pari tuntia oli melkoista haahuilua ja rastitkin oli välillä hukassa&kuski kohmeessa mut susnalla onneks oli menohaluja Aamun ekat n. 15 rastia ja muistikortti täynnä...wtf.. no olin onnistunut löytämään 32M muistikortin jostain laatikon pohjalta ja aiheutti ylimääräisen käynnin kisakeskuksessa (kiitos isomman muistikortin lainaajalle) "sukellusrasteja" ei haettu yhtään mutta muut koitettiin saada..kunhan olis vaan saanut kuvat onnistumaan. Nyt voikin ajaa susnan taas hyvillä mielin talliin nukkumaan
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#19
|
|||
|
|||
Team PuLu kiittää ja kumartaa Esaa ja muita järjestäjiä. Hienot kekkerit jälleen kerran. Näemmä noi vammautuneet setämiehetkin vielä pärjää vaikka uhosivat vain ajelevansa ja syövänsä maggaraa Vielä kun oppisivat ottamaan rastit sieltä sallitulta puolelta ja lukemaan karttaa, niin ei tarvis hävetä
Tiimipäälikkö sai kunnian päästä ekan kerran katselemaan vähän rastikuviakin. Mukavaa porukkaa myös siellä, kiitos neuvoista ja opastuksesta ja mukavaa hommaa se oli, vaikka muutaman kerran piti pyytää toiselta silmäparilta varmistusta omaan näkemykseen (Mylpyllä oli toooosi hyvät hermot mun kanssa ) Tästä tuli se mieleen, että ehkä tiimien, niin vanhojen konkareiden ku uusien tulokkaiden olisi hyvä tarkistaa ne säännöt ja myös ne kuvausohjeet. Toivomuksena tuli myös, että muistikortit olis tyhjiä muista kuin kisaan kuuluvista kuvista ja yhdestä rastista olisi max 2-3 kuvaa. Oli myös hienoa huomata taas se yhteisöllisyys ja kaveria ei jätetä-meininki mikä näissä karkeloissa aina vallitsee. Eivät PuLun pojatkaan ilman kilpaveljien apua olis sinne kontin katolle päässyt. Kiitos Team KuRa. Kuulin myös huhua, että eräs auto tiimi oli myös meidän poikia jeesannut. Kiitos myös heille. Alkaa noi ukot olla sen verta raihnasia Itse tutuistuin jälleen uusiin ihmisiin ja kaikki tuntuivat kovin mukavilta immeisiltä. Oli ilo tutustua teihin Ei muuta kuin kohti uutta kautta, mutta odotetaan sitä pukkia ensin tulevaksi.
__________________
www.facebook.com/ATV Offroad Team PuLu |
#20
|
|||
|
|||
Vannepajan mielestä erinomaisen mukava kilpailu, koska ei juurikaan siirtymiä, ei syviä vesipaikkoja, ei upottavia soita, ei edes jyrkkäreunaisia ojia saati liikaa vaikeusastetta rasteissa noin ylipäätään. Hauska juttu että tulee myös niitä onnistumisen fiiliksiä rasteille pääsemisen muodossa. Piristävä poikkeus, että kaikille rasteille oli mahdollista päästä myös painavalla autolla. Myöskään auton pituus ei tainnut olla kovin suuressa roolissa. Leveyden puolestakaan ei varmaan mitään suurempia ongelmia, mutta rasti 201 oli kyllä vähän turhan kapeassa paikassa. Rastien määrä ja vaikeusaste olivat kovin maltillisia ajoaikaan nähden. Oli kuulemma ihan tarkoituksella. Ihan piristävä juttu ja luo omia mietintöjä taktiikkaan. Tykättiin tästäkin.
Aloitusrastien käytäntö oli kokeilussa tässä kisassa ja varmaan palautettakin halutaan. Idea ylipäätään on tosi hyvä. Toteutus oli siinä mielessä erinomainen, että aloitusrastit erottuivat selkeästi muista rasteista eli olivat ainoita alle 100-numeroisia. Alueen reunoilla nämä toimivat oikein hyvin. Samaten alueita halkovilla isommilla teillä eli varmaankin karttaan yhtenäisellä viivalla merkityillä teillä. Myös peltojen reunoilla nämä oli hyvin kertomassa liittymäpaikkoja. Tässä tarvittaisiin kyllä hieman jämäkkyyttä lisää siihen, että pelloille ei saa mennä / niiltä ei saa poistua mistään muista kohdista. Ottaen huomioon joidenkin tiimien halun ajella niin kuin itse lystäävät, niin on vaikea kuvitella etteikö merkkaamattomasta liittymästä / ajourasta ajettaisi - tästä esimerkkinä vaikkapa pellon reuna lähellä rastia 456, josta taisi lähteä kaksikin selkeää uraa pellolta metsään. Toisinaan alueen keskellä nämä rastit laittoivat miettimään, että mitäköhän tässä ollaan ajateltu eikä se kyllä kaikilta osin edes selvinnyt. Jos ajaminen on sallittu vain olemassa olevilla urilla, niin ei pitäisi olla mitään tarvetta merkitä metsäautotieltä metsään lähtevää ajouraa - ellei sillä haluta vain yksiselitteisesti helpottaa uran löytämistä. Välillä kuitenkin tuntui, että näitä aloitusrasteja oli myös karttaan merkittyjen metsäautoteiden risteyksissä, niin en edes keksi mitä niillä on haluttu viestiä - ehkä en vain huomannut että siitä olisi joku polkukin lähtenyt. Toisaalta oli myös monia kohtia mistä piti poistua pienemmälle uralle ilman aloitusrastia, koska aloitusrastillista reittiä ei ollut olemassa metsäautoteiden ympäröimälle rastille. Eli hyvä idea, mutta vaatii pientä viilaamista vielä. Toivomus rajallisesta kuvamäärästä / rasti on ymmärrettävä. Ei kyllä olla poistettu epäonnistuneita kuvia ihan siitä syystä, että siinä on mahdollisuus poistaa vahingossa myös joku tarpeellinen kuva. Periaatteessa voisi olla hyödyllistä tarkistaa rasteja käänteisessä aikajärjestyksessä, koska useimmiten sen viimeisen kuvan on kilpailijan toimesta arvioitu olevan riittävän selkeä. Ei tarvitsisi sitten tuloslaskennassa arpoa kuvan hyvyyttä niin tarkkaan, jos se viimeinen saman paikan kuva olisi jo arvioitu kelvolliseksi. Ja juu - en tiedä yhtään onko tuloslaskennassa joku parempi käytäntö jo tähän. Toki - joku saattaa käyttää jokaista hyväksytyksi tai hylätyksi tullutta kuvaa omana oppimateriaalinaan, niin sikäli jokainen kuva kai pitäisi olla oikein arvioitu. Ylipäätään nämä Mylpyn tulospalvelut rastikuvineen yms on ihan luksusta. PS. Ei me ainakaan PuLu-tiimiä autettu. Ajosillat kyllä unohtui yhdelle rastille ja olivat noudettaessa vaihtaneet paikkaa. Mitäköhän siinäkin oli tapahtunut.
__________________
Vannepaja Offroad Team |
#21
|
|||
|
|||
Tämmöstä lähetettiin välitettäväksi
Terveiset Kilpailujohtalta. Tapahtuman järjestäjän suurin ilo ja onni on hymyilevä kilpailija ja niitä näin lauantaina kivasti vaikka kurakin hiukan roiskui. Suuri KIITOS kaikille tapahtuneen mahdollistaneille. Terveisin. Kilpailujohtaja Esa ps. Painoni oli 97 täyttä ja tihkuvaa ero.....
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#22
|
|||
|
|||
Julkinen anteeksipyyntö huonosta sanavalinnasta sarkasmiksi tarkoitetussa tekstissä. Ei ollut vihjaus luvattomasta käytöstä vaan itse nimenomaan ehdotettiin että ottakaa meidän sillat avuksi. Ihan kädestä pitäen ne annettiin ja saatiin takaisin.
__________________
Vannepaja Offroad Team |
#23
|
||||
|
||||
Kiitoksia hyvästä kisasta. Meillä jäi aamun yleisörastit hakematta minun virheen takia ja paino veikkaus meni väärin ja osa kuvista oli liian isoja muuten kisa meni mainiosti opittiin uutta tulevaisuutta varten. Team no name kiittää ja kumartaa.
__________________
Salon Seudun Offroad Ry |
#24
|
||||
|
||||
Sama täällä. Kiitokset järjestäjille kisasta! Tällä kertaa ei mitään mahdottoman haastavia paikkoja ollut, mutta mukava välillä keskittyä ajamiseenkin ilman jatkuvaa jumiutumista Videoita ja kuvia kilpailusta odoteltu, mutta ei ainakaan vielä ole vastaan tullut.. Terveisin, Toiwottomat
|
#25
|
|||
|
|||
Kiitos kaikille järjestäjille vaivannäöstä, mukavaa oli aina perjantaista sunnuntaihin.
Kypäräkamera videota parin tiimin ajosta. https://youtu.be/mcYU8IXkAtM Huomatkaa chapter linkit videon lisätieto alueella jos ei jaksa koko videota jäädä seuraamaan. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
PäHäMa Mudventures 2019 (21 - 27.10.2019) | mikjus | Tapahtumat | 52 | 20.11.2019 09:29 |
PäHäMa saunasafari 2019 #2 (29.8 - 1.9.2019) | mikjus | Tapahtumat | 11 | 09.09.2019 13:12 |
Eurotrial 2019 Suomi (9-11.8.2019) | sirP | Tapahtumat | 76 | 17.08.2019 18:20 |
PäHäMa - Ladoga Trophy 2019 (8-16.6.2019)? | mikjus | Tapahtumat | 6 | 04.07.2019 10:40 |
HJ 2019 | hj 60/61 | Chit-Chat | 0 | 20.06.2019 21:11 |