|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#451
|
||||
|
||||
Millä halpis led polttimoiden radiohäiriöt pois?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#452
|
|||
|
|||
Häiriön poistaja virtajohtoon 10-15€ kpl.
|
#453
|
||||
|
||||
Helppoa jos toimii....?
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#454
|
||||
|
||||
Tänks!
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#455
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
AUTEL MD802 Pro Maxidiag Elite ALL SYSTEM Graphing Scanner Code Reader OBDII SRS http://www.autelstore.co.uk/service/...IaAs9SEALw_wcB Hinta kohtuullinen, jotain parisataa egeä toimituskuluineen maksoin (tilasin uk E-Bay:stä, tuli viikon sisään). Tuntuu siinä olevan grafiikkaakkin tarjolla ja tukee montaa merkkiä ja siinä on kaikki protokollat. Kun vehje saapui, päivitin heti netistä viimeisimmän softaversion valmistajan sivuilta samalla kun rekisteröin tuotteen. Oon ollu tyytyväinen, kaikki testerit kun ei ymmärrä Land Rovereita, tämä melkosen hyvin, toki tietyt mallit vaatii sit ihan omansa esim. P38 Range. On sillä muitakin autoja luettu ja vikoja nollattu.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#456
|
|||
|
|||
Ebaysta Delphi (piraatti) silti yleisessä käytössä kattaa lähes kaikki automerkit ja kuorma-autot. 38e kotia tuotuna
Ite laiton läppäriin millä ei muuta tehä kun näitten mukana saattaa joku roijalainen tulla. Mut täysin toimiva ja usean satkun eestä luettu jo koodeja millon mistäkin ja kuittailtu valoja, poltettu hiukkassudattimia jne.. . Vrt. Mitä käyttäs pajalla, tulis hintoihi.. Eka käyt lukee et jaa toi kuskin puolen airbagin anturi paskana ja korjauksen jälkeen vielä nollaus nii jo maksaa sen satkun se pelkästää...Nykyää lähes pakollinen jos omistaa jonkun muun kun Toyotan.. |
#457
|
||||
|
||||
mitenkäs porukka on kokenut duunin jossa paljon ulkomaan komennuksia?
kerralla viikosta/kahteen putkeen ja reissupäiviä noin 100 vuodessa. toki tämä on makuasia varmasti.mutta omia kokemuksia saa jakaa
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#458
|
|||
|
|||
Kymmenen vuotta tein reissuhommia, 100 - 150 päivää keikkaa vuodessa, nytte ollut kolmisen vuotta kotinurkissa eli ei pitkiä reissuja. Taas haen reissuhommaan, 100+ päivää keikkaa mutta nytte ylityöt vapaana ja tarkoitus olla kotikonttorissa väliajat niin sais vähän oltua kotonakin
|
#459
|
|||
|
|||
99Riippuu paljon ihmisestä ja elämäntilanteesta. Itse n. 100 pv vuodessa on tullut reissattua, viimeiset 15v. Jonain vuonna vähän vähemmän ja jonain enemmän. Juuri tuollaisia lyhyitä max parin viikon pätkiä, paljon on 2 päivänkin.
Se hyvä siinä on ettei kiinnosta pätkääkään matkailla vapaalla Ja tosiaan kaikki ylityöt (aina tulee) prosenteilla vapaana, se on must. |
#460
|
||||
|
||||
Kuka maksaa vanhoista auton akuista? Romanithan noita mielellään hakee pois mutta itse kun koittaa etsiä niin en löydä kuin paikkoja jotka ottavat ilman korvausta vastaan. Että mihin ne sitten niitä oikein kantavat.
|
#461
|
|||
|
|||
Eiköhän noita ota vastaan kaikki myös metalliromua vastaanottavat firmat, ja varmasti rahaakin antavat. Teiltä päin en osaa firmaa mainita, mutta itse olen paikalliseen romufirmaan noita kuskannut.
|
#462
|
|||
|
|||
Lapin metallikierrätys maksaa romuakuista 400 e/tonni, eli yhden tai kahden akun takia ei kannata paljoa nähdä vaivaa.
|
#463
|
|||
|
|||
Lainaus:
Akuista kertyy melko äkkiä sen verran painoa et ihan kohtalaisen vaivanpalkan saa kun itse vie. |
#464
|
||||
|
||||
Meilläpäin ostaa romukioski akkuja sekä kaikkee romua.
Ja hinta Akut 0,40 € / kg (alv 0%) https://www.romukioski.fi
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#465
|
||||
|
||||
Oletko verrannut hintoja Keräyslava oy.n ja Kuusakosken välillä?
__________________
Harbor Cruisers |
#466
|
|||
|
|||
Näin ulkomuistista sanoisin että olisin tuonnekkin viimeksi soittanut kun oli kasa vietäväksi. Keväällä se jossain välissä oli.
Yleensä on tullut kyseltyä useammasta paikasta hinnat ja sitten sen mukaan vienyt. Reippaat 10 vuotta sitten oli aina pienillä toimijoilla paras hinta mut nyt on viime vuosina ollut kuusakoski aina vahvoilla. Toki hiukan riippuen et mitä romua on saanut nurkkiin kerättyä eniten. |
#467
|
||||
|
||||
Lainaus:
Paljon kulkemista ja ainakin meikäläisellä oli huono omatunto siellä makoilusta kun kotona arki pyörii ilman lököilyä. Sillai se varmaan kävis että viikko-kaks pois ja sit sama himassa. Tulin kuitenkin pois kun oli vielä paikka mihin tulla ja joku vielä odottikin. Tällä hetkellä ei reissaaminen juuri huvita. Nytkin just tulossa Lontoosta "hupireissulta", pe-su ja se riittää ihan hyvin taas toviksi. Kotiväen kanssa käytiin hiljattain Kreikassa mut mulle ei se ite matka-aika oikein napannut. Ns. välttämätön paha kun ton kahden vuoden.aikana tuli reissaaminen tutuksi... ei ns. jäänyt himo.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 07.10.2019 13:39 |
#468
|
|||
|
|||
Mutta tosiaan jos elämäntilanne sallii, niin kannattaa sitä käydä pyörimässä maailmalla.
Näkee usein myös muutakin kuin lentoasemien ja turistirysien kiillon, ja sen todellisuuten siellä takana. Koskee myös ihan euroopan "sivistysvaltiota". Oppii samalla myös arvostamaan kotimaata ja kuinka asiat toimivat, eikä välttämättä kitisi jokavälissä veroista yms. yhteiskunnan vääryyksistä. |
#469
|
||||
|
||||
Jos elämäntilanne sallii, kannattaa tosiaan lähteä. Tai jos ei salli, ja lähtee, niin se tilanne elämässä voi hyvinkin muuttua ja elää. Isompi velipoika kävi pitkään ympäri maailman reissussa, jos-vaikka-mihin maailmankolkkaan, mihin vain sähköasemia suunniteltiin ja rakennettiin. Reissupäiviä helposti reipas pari sataa vuoteen, kotona vaimo ja pari lastakin, mutta reissuun piti päästä. Jostain kumman syystä sitten reissaamiset alkoi keskittyä, ja pitentyä nykyiseen asuinmaahansa, erosi silloisesta perheestään (joo, myös lapset jäivät käytännössä huomiotta) ja muutti Etiopiaan, jossa nykyään vaimo ja pari lasta...
Että tuollainkin voi käydä. Rahaa kyllä tuntui tulevan reissaamisesta, ja se oli sitten iso järkytys kun erkaantui myös silloisesta työnantajastaan, rahaa oli toki vielä tilillekin kertynyt, mutta siitä huolimatta tili alkoi hupenemaan odotettua nopeammin. Lie sitten syynä opittu elämän taso, jota piti tottakai ylläpitää sielläkin, mutta siitäkin sitten selvisi eteenpäin kun oli kotona hyvä opastaja paikalliseen yritys- ja muuhunkin kulttuuriin... |
#470
|
||||
|
||||
Lainaus:
Juuri näin. Tässä euroopassakin on arki niin monella tavalla kuin on valtioitakin, puolensa kussakin. Toisaalta, huomaa myös sen että asiat hoituu ilman tätä meille niin tyypillistä suorittamista. Meidän pitäisi oppia vähän relaamaan ja antaa asioiden edetä omalla painollaakin.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#471
|
||||
|
||||
Miksi whatsappi käyttää luurin kameraa omineen?
Aina sillointällöin tulee ilmo että ko.ajatusten ja hyvien ideoiden ja videoiden Volga on käytännää kameraa. Viimeksi äsken kun vetelin unta kypärään yölöysiä varten....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#472
|
||||
|
||||
kuka osaa kertoa miten määrittelen aksiaalikuorman keskipakopuhaltimen laakeroinnille.
radiaalikuorma helppo, mutta aksiaalikuorma aiheuttaa itselle harmaita hiuksia.tähän tietenkin vaikuttaa lapakulma,nopeus, massa ainakin. mutta onko mitään nyrkkisääntöä. oletan ettei helppo homma,mutta onko oletusarvoa. muutettu nopeasti pyöriviä pallomaisesta kuulasta pallomaiseen rullaan niin voiteluväli tihenee.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. Viimeksi muokannut tjl : 11.10.2019 19:23 |
#473
|
|||
|
|||
Lainaus:
Joku enemmän turbon näköinen siipi taas itse kääntäisi ilmavirtaa, mistä voisi ajatella, että syntyy kuormaa moottoria vasten sen verran, mitä massavirran kääntämiseen tarvitaan. Eli menisi työntövoiman kaavoilla. Edit: korjataan lausuntoa sen verran, että karvalakkipuhaltimessakin ilma törmää siiven takaseinään. Silloin muodostuisi voima massavirta x nopeus. Esimerkiksi jos puhallat ilmaa 100 grammaa sekunnissa nopeudella 10 m/s, voima olisi 0.1 kg/s x 10 m/s = 1 kgm/s2 eli 1 N. Viimeksi muokannut jli : 11.10.2019 20:22 |
#474
|
|||
|
|||
Mites nämä kuorma-autoksi rekisteröityjen moottorivaihdokset menee?
Saako -95 suburbaniin vaihtaa erilaisen vanhemman koneen? |
#475
|
|||
|
|||
Onko miten huono idea, jos Jeep KJ:n vararenkaan tilalle laittais tälläsen laatikon: https://www.virtasenkauppa.fi/alumii...l-alutec-11178
Laatikkoon asentais "kiinan" planarin omalla pienellä akulla(lisänä vielä tup.sytytinpistoke), lämpimän ilmaputken reijän tekis vaan takaluukusta sisälle. Samaten laatikkoon mahtuis oma polttoainesäiliö lämppärille. Kun nuo roippeet on asentanut, niin tilaa jäis vielä liinoille yms. Ja tekin laatikon vielä helposti irrotettavaksi, niin sais lämppäriä käytettyä vielä esim. veneessäkin. Tietysti ohjainpaneeli pitää sisälle vetää, mutta tulis varmaan takaluukun ikkunan raosta. Ja eikös jos lämppäriin laittaa "mopon" akun ja lisäksi tup.sytytin pistoke, niin auto lataa tuota mopon akkua silloin, kun pistoke on kiinni? Vararenkaan sais vaikka safaritelineeseen katolle. Pääasia olis, että lämppärin sais helposti irti muhin tarkotuksiin(veneen/teltan) lämmittämään. Muistan lukeneeni palstalta, että noilla olis telttaa lämmitelty venäjän? safareilla, niin olisi myös kiva nähdä kuvia toteutuksista! Viimeksi muokannut veikkaaja : 20.10.2019 15:38 |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2017 | Nikuzai | Chit-Chat | 680 | 31.12.2017 23:06 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2016 | Nikuzai | Chit-Chat | 791 | 28.12.2016 06:22 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2193 | 01.01.2014 17:02 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 1015 | 03.01.2013 18:46 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2358 | 31.08.2012 20:55 |