|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Land rover NinetyTerve! Lähden nyt kertomaan vähän "aikojen alusta" mistä koko harrastus on alkanut ja miten se on edennyt autojen vaihtuessa yms. Eli tästähän se jo alkoi kun isän kans pikkupoikana mukana reissuilla: Sitten kun alkoi ikää tulemaan ja pääsi työelämään niin ensimmäinen maasturi piti laittaa: Ja tämä disco minulla oli parivuotta "käyttöoffiautona" 31":set mutikkaat siinä oli silloin kun vaihdoin sen -94vm Range roveriin. Range kuitenki pysyi ihan käyttöautona. Sitten muutama vuosi taaksepäin tuli ostettua -82 Range: Rangella ajelin pari kesää.. Tuntui että se oli semmonen vikakasa että ei jaksanut aina olla korjaamassa. Sen möin osina pois ja loput meni paaliin. Sitten Päästään tähän nykyiseen Joka lähti tästä:
Viimeksi muokannut Jol : 19.02.2019 20:53 |
#2
|
|||
|
|||
Eli tästä Rooverista on kyse. Ei patrollista
Lantikka ostettiin alunperin emännälle työautoksi mutta sitten loppui tarve ja minulla jäi kuitenkin hyvä maku ensimmäisestä niin päätin aloittaa offiauton rakentamisen. Normi hitsaushommat katsastukseen: Rakentelu meni aika hyvässä järjestyksessä. Ensin vinssi sitten välitykset eli serieksen 4.7 perät. Sitten tuli Jousisarja ja 33":set bridgestone fastgripit. Lapland trophyssä tuli käytyä nyt 2014 kesällä näillä varusteilla. Loppu kesästä tuli taakse ashcroftin paineilmalukko ja nyt syksyllä sitten 35" mutterrainit |
#3
|
|||
|
|||
Etulukkoa haaveena tällä hetkellä, mutta akselin sisuskalut pitäis luonnollisesti vaihtaa kestävämpiin ettei tulis näitä hommia liikaa:
Mutta mutta tässä vaiheessa auto nyt on ja pikkuhiljaa kaikkea pientä laitellaan jne. Enemmän panostan ajamiseen kun "hifistelyyn" ja viimeisen päälle laittamiseen. |
#4
|
|||
|
|||
Pitäisikö tekstin lomassa olla kuvia näkösällä??
|
#5
|
|||
|
|||
Joo kyllä pitäis olla kuvia. Näkyykö nyt? itellä ainaki näkyy.
|
#6
|
||||
|
||||
moi!
kivaa katteltavaa kun muutkin harrastaa roovereita! lisää tarinaa....! //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#7
|
|||
|
|||
Nyt näkyy kuvat.
|
#8
|
||||
|
||||
Hienoa, tätä seurataan takuulla
Mites paljon korotusta / leikkelyä että sait 35:set pyörimään ettei ota kiinni? Kaitsu
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#9
|
|||
|
|||
Jouset on nämä Eli 2 tuumaa pitäis korottaa mutta väitän että nousi enemmän. Toinen pari vain tästä sarjasta oli matalammat ja pehmeämmät. Joten ne laitoin taakse ja sinne piti laittaa n.10cm omatekele korotuspalat että oli keulan kans lähellekkään samalla tasolla.
Kaaria on leikelty vähän. näkyy varmaanki kuvasta. Takapää on ehkä vähän ongelma kun ei pääse äärijoustoihin näillä renkailla mutta menee näin talviaikaan. Todennäköisesti kesällä laitan 33"set takasin ku on liian pitkät välitykset jängälle 35"silla. Oi ettäkö joskus raskis laittaa sen ashcroftin "jakolaatikon" välityssarjan. hintaa on vain noin 2500e mutta olis varmasti sen arvonen. olikos se välitys jotain 8.9 tiuhimmalla vaihteella. |
#10
|
|||
|
|||
Pientä päivitystä tännekkin..
Alle tuli 33" x 13,5" x 15" mutazillat Sitten meni kytkin, öljyt, tiivisteitä yms vaihtoon. Pahoittelen huonoja kännykkä kuvia ja sitäkin että projekti kuvat ja teksti on vähän "mitä tänään syötäisiin" tyyliin että mulla onkin täälä kaikki valmiina, ens kerralla jatketaan.. Taka vinssiäkin on tullut asenneltua. Oikeastaan se on jo paikoillaan ja toimii mutta vaijeria en saanut vielä ujutettua minnekkään. (Vinssi keskellä autoa siis) Jos joku tämmöseen discoon asentanut takavinssin niin mielenkiinnolla haluaisin nähdä toteutuksen.? |
#11
|
|||
|
|||
Pitkästä aikaa taas jatketaan. Discolla tuli ajeltua paljon ja Venäjälläki se kävi kesällä 2015
Ja ettäkö mitä discolle kuuluu nykyään. Se oli sen verran laho että päätin luopua koko rojektista. Siinä oli paljon hyvää osaa uuteen projektiin, joka tuli joulukuun tienoilla tänne pohjoiseen uuteen kotiin Eli kyseessä Land Rover 90 -88 11L 200tdi moottorilla. Jonka rakentaminen alkoikin hyvin nopeasti Väriäkin auto muutti itselle mieleisemmäksi Alla on nyt 35/13,5x15 mudzillat, mutta mallailin huvikseni 33" bokkereita. Jängällä on nyt makia hiippailla kun tuli semmonen "pikkupalikka" jakolaatikon päähän. Tietämättömille kerron että tuo palikka on ashcroftin underdrive joka asennetaan voimanulosoton paikalle ja kun sen kytkee päälle niin jakolaatikon välitys on sitten noin 8.9, ja nyt on sitten kokonaisvälitys vakio perillä noin 113. Ainiin ylempänä olinkin päivitellyt että joskos joskus tuommosen sais. Osa oli törkiän kallis, mutta päivääkään en ole katunut sitä investointia. Autoon on nyt asenneltu ja rakenneltu etu ja takavinssit edessä ramsey 9.5 ja takana t-max 12500. Rumpujarrullinen taka-akseli lähti ja tilalle tuli discosta levyjarrullinen lukko akseli. iskarit on britpart cellular dynamic +5" ja jouset tyrexin +2" joustoja riittää kyllä. (mutta ei oo vieläkään semmonen alusta mitä haen) mutta noh näillä mennään ainakin toistaiseksi. Mahtava peli tämä pätkä "defe" tuntuu olevan melkosen kyvykäs etenemään esim discoon verrattuna. Vaikkakin discoa en moiti maastoautona. 90:sen edelliset omistajat saattavat katsoa kauhuissaan autoa että on pilattu, mutta ei suinkaan ole. Jos koro jouset ottaa pois ja laittaa vakio renkulat alle niin on täysin vakion näköinen kampe. Ja mikäli minusta on kiinni niin tähän autoon ei tule mitään muita akseleita kuin rooverin omat. Otsikon muutan heti kunhan sen keksin miten se tehdään. Viimeksi muokannut Jol : 15.05.2016 07:08 |
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#13
|
|||
|
|||
Tuo pelkkä maskin maalaus ja muokkaus muuttaa aivan erinäköseks
|
#14
|
|||
|
|||
hyvältä näyttää terv.ex omistaja
|
#15
|
|||
|
|||
Vähän päivitystä piiitkään aikaan. Kaikennäköistä on tullut autoon. Etulukkokin, ashcroftin etuvetarit. Vinssejä edessä tyrex high speed 10. Takana ramsey 9.5. Autolla on kuljettu joka vuosi Venäjällä ja ajettu muutenki erittäin aktiivisesti. Kesän - 18 alla pyöri ziarellit 33x12,5. Nyt syksyllä tuli nastoilla olevat 35x12,5 creepyt.
|
#16
|
|||
|
|||
tuolla sun ysikympillä on ajettu muistakseni aika törkiän paljon...ja käynyt kaukana Venäjällä entisessäkin elämässä...
TT |
#17
|
|||
|
|||
Itteäkin kiinnostas tämmönen defe mutta pitkänä, josta rakentaa vähän camperi tyyliin reissuvehe pohjosen reissuille, ois tilaa enempi mitä esim cruisereissa.
Pitäs päästä joskus kokeileen kunnolla minkälainen kyrpäjyrä tuollanen on ajaa vaikka 500km päiväsiirtymiä tienpäällä. Ovat vaan niin vitun kalliita että taitaa jäädä vaan haaveeksi. |
#18
|
||||
|
||||
Pakko kysyä, onko faktatietoa vai mutua? Ei päde kyllä ainakaan kuskin paikalla...
|
#19
|
|||
|
|||
Mutua. Näyttää tuo 110 defenderi jotenkin isolta.
Jos verrataan esim j100 cruiseriin niin eroa ei silti taida mahdottomia olla. Toinen voisi olla suburban, mutta niiden kone ja vaiheloota ei vakuuta ollenkaan. Halpoja kyllä pitää mutta ajaminen kulutuksen takia kallista. |
#20
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ihan mielenkiinnosta kysyn minkälaisen subbarin kone ja loota ei vakuuta? |
#21
|
||||
|
||||
Tää on aika hauska kun topicin nimi on Disco vahvistus joukkoon
joka muuttui 90:ksi, mutta nyt täällä jo kirjoitellaan Tojotasta ja Chevyn Suburbanista
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#22
|
|||
|
|||
6.5td + onko se nyt 4L80_ tuon 6.5sen perässä oleva loova. Muta eipä siitä tämän enempää, sotkeutuu vaan tämä ketju.
|
#23
|
|||
|
|||
Jep mittarissa on pitkästi yli 400tkm.
Kuskin paikkaan tottuu kyllä hyvin äkkiä, on miellyttävä ajaa vaikka kuinka pitkästi! Niinjoo vaihtaisin otsikon kyllä mutta nörttitaidot ei riitä sen tekemiseen |
#24
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#25
|
|||
|
|||
Pakkaset vähän hellitti täälä pohjoisessa, niin piti vähän herätellä talviunilta.
Pientä laittoa olis leimalle, mittarinvaijeri ja käsijarrukengät ainaki pitäis vaihtaa. Raptorin Hd murrokset odottais asennusta. Sitten vaan taas Venäjän viisumia hakuun. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
sähköpostin vahvistus??? | datsun_man | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 7 | 12.12.2017 21:29 |
SJ410:n pakin siirtäjän vahvistus | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 06.01.2009 22:32 |
Akseleiden vahvistus hitsaamalla | IsoA | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 22.11.2007 07:33 |
ohjaus varsien suojaus/vahvistus | boozer | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 30.09.2006 11:47 |
Joukkoon tyhmien kysymysten??? | Gemari | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 10.10.2004 22:25 |