|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Transporter T4 SYNCROEli tuollainen pitkämallinen portteri lähti jatkojalostukseen. Väriksi tuli tietysti mattamusta( on muuten supermattamusta). Puskurit, kahvat ja vanteet tulee kiiltävän mustaksi. Autoa korotetaan lievästi ja asennetaan maastorenkaat. Vinssit tulee eteen ja tavaratilan etuseinään jotta voi vinssata asioita kyytiin ja samalla toimii vinssinä taaksepäin. Lumiaura on myös suunnitteilla.
|
#2
|
|||
|
|||
Multa löytyis tuohon siistit ja melkein uudet 16 tuuman aluvanteet musta/kromi
|
#3
|
||||
|
||||
No nyt on rojekti,mielenkiinnolla seurataan. Onks toi lyhyt vai pitkä?Leimapeli?
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#4
|
||||
|
||||
Eli just leimattu pitkä malli. Mahtuu kyytiin moottorikelkka ja mönkijä. Renkaat uudet Mudterrain 215/75/15. Takapäässä toleranssi 5 milliä ja edessä 10 milliä.
|
#5
|
||||
|
||||
Onko lukollinen taka akseli ? Itellä jahti autona t4 syncro bussipätkä.
|
#6
|
|||
|
|||
Itellä oli n. 50mm korotettu lyhyt 102hp T4 syncro ja renkaina 235/60-17 8" leveillä vanteilla. ET vanteissa muistaakseni 35. Takana uudet HD-jouset. Edessä mahtu pyörimään, takaa joutu hieman puskuria muotoilemaan. Takaperän alla 30cm maavara, oli mukava ajella kaivosteitä.
Saattaa muutes löytyä vielä jostain valmiit korotuspalat takajousien väliin... kun korotat niin kato että takavetareiden kulmat ei mene liian jyrkäksi, ite laskin takaperää 15mm niin sai taas nivelille elintilaa. |
#7
|
||||
|
||||
Taka-akselilla on ilmeisesti lukko, en ole kerinny vielä tekemään ruopimistestiä. Kun oli nosturilla niin ainakin näkyi menevän sähköjohdot takaperään. Itsellä oli joskus vähän vanhempi T4 ja siinä takalukko kytkettiin hytistä sähköllä. Olisikohan tuo uudempi sitten automaattinen, kertokoon joku jos tietää. Oman auton korotus jäi takapäähän kun etupään vääntösauvajousien säätömutterit on aivan jäässä. viikko niitä on lioteltu kun ei viitti pilleilläkään lämmittää kun tankki on parin sentin päässä. Talvirenkaiksi tulossa 235 leveet nastarenkaat 16 tuuman vanteilla.
|
#8
|
|||
|
|||
Jos keskellä kojelautaa vedettävä hantaakki löytyy lukkoperästä eli ei ole auutomaattinen . Itsellä korotuksissa varsinkin etupään jarruttavaksi tekijäksi osoittautui sisempien veto akselikumien kesto = liian jyrkkä kulma rupesi hankaamaan puhki jo metalli kuoren.
|
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#10
|
||||
|
||||
Mulla tulossa 205/80/16 talvipyörät. Takana vähän jäykemmät jouset ja etupäätä kirrattu. Mulla on käsitys, että pakuna olis vakiona korkeampi, kuin bussi ? ,osaako joku kertoa faktaa ?
|
#11
|
||||
|
||||
Tavaratilan vinssin asennus aloitettu. Superwinch 9000 asennettaan korotetulle alustalle jonka vetotuki otetaan väliseinän läpi penkkien runkoihin. Vinssin alle tulee "kevyt" invertteri (jatkuva teho 5 KW). Karjarauta hankittu johon tulee etupään vinssi.
|
#12
|
||||
|
||||
Parin millin peltiä lämpösuojaksi tankin eteen ja pienellä liekillä ajan kanssa lämmittää niin irtoo. Tai sitten reilusti kärpänkusta ja paineilma talttaa mutteriin ja taas pyörii
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi. |
#13
|
||||
|
||||
Suunitelmien muutos: autoon tulee paineilmalla säädettävä alustan korkeuden säätö.
|
#14
|
||||
|
||||
Vinssi ja invertteri asennettu. Oli pakko laittaa "puskuri"akku takatilaan. Invertterin syöttöjohdot 120 neliöö:Sellaisia akunkenkiä ei olekaan että sais suoraan akulta vedettyä.
|
#15
|
|||
|
|||
Laita semmoset akun kengät, mihin saa ruuvilla kiinni putkikaapelikenkiä[1]. Kaapelin päähän sitten puristelet semmoset hyvänlaiset kengät oikeenlaisilla pihdeillä[2] ilman juottamisia[3] tai muuta raneilua ja paat päälle paksun liimakutistesukan[4].
Noi pihdit on röyhkeen hintasia eli käytännössä tuskin tätä projektia varten moisia ostat ni parempi ehkä kysellä kenen luo voit mennä puristamaan. Suurimmalla osalla sähkäreistä ei ole noin isoja vaan loppuu kyky 50mm^2 tai 75mm^2. Hitsihuolloilla luulis olevan. [1]: https://www.finnparttia.fi/epages/fi...ucts/KE120CU12 [2]: https://www.finnparttia.fi/epages/fi...ducts/HA210853 [3]: https://hackaday.com/2017/02/09/good...d-connections/ [4]: https://www.finnparttia.fi/epages/fi...cm%20pätkät%22 |
#16
|
||||
|
||||
Olen tehnyt itse kaapelikenkiä ja jatkoliittimiä kupariputkesta. Jos ei ole noita puristuspihtejä saatavilla, niin hydrauliletku prässillä, tai sitten vaikka pistepuikolla kiristämällä. Liitokset olen yleensä tinannut. Parin millin reikä sopivaan kohtaan, niin tina kulkeutuu varmasti joka paikkaan. Jotkut sanovat, että kaapeli menee poikki tinaamisen takia. Minä olen tinannut viimeiset 25 vuotta, ei ole vielä yksikään katkennut. Muutan tapojani, jos alkaa katkeilemaan.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#17
|
||||
|
||||
Jos ei oo pihtejä niin puristaa ruuvipenkissä sopivan pultin kanssa. Tulee niinqu sillai c mallinen poikkileikkuu, hyvin on kestänyt.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#18
|
|||
|
|||
Noissa ilman pihtiä tai oikeestaan ilman leukaa puristamisissa on semmonen ikävä ongelma, että se ei oikeestaan purista kunnolla. Painetta tulee vaan yheltä suunnalta jollon liitos ei ole hirveen hyvä. Puristusliitokseen pitäis tulla joka suunnasta voimaa niin, että metallit kylmähitsautuu toisiinsa. Sankari toki askartelee omat kuuskulmaleukansa ruustukissa puristukseen ja tekee siinä.
Siitä tinaamisesta, se puristusliitoksen perustelty hyvyys juotosliitokseen verrattuna tietty tapahtuu vaan oikein tehdyssä puristusliitoksessa. Tuolleen sivulta puristamalla tai ruustukissa tai jossain muuten muotoillussa varmasti kannattaa tinata. Jos päädyt tinaamaan laita säästelemättä juoksutetta ja putsaa se juotosliitos kunnolla juoksutteesta ja muusta kuonasta isopropanolilla ja hammasharjalla ennen kutistesukkaa. Koita välttää tinan imeytymistä sinne kaapeliin jotta pysyy joustavana. |
#19
|
||||
|
||||
Minkä levyset ja millä et- luvulla nuo vanteet on?
|
#20
|
||||
|
||||
|
#21
|
||||
|
||||
7 tuumaa levee ja et 30. Tuo videon portteri ei liity tähän autoon mitenkään
|
#22
|
|||
|
|||
Miten ylös uskaltaa nostaa perää ja keulaa, että ei vetarit ole jokapäiväistä kulutus tavaraa? Mitta vaikka vanteen keskiöstä pyöränkaaren yläreunaan. Mikä todelline halkaisia on nuille 215/75r15 mutikoilla?
|
#23
|
|||
|
|||
Löytyykö täältä tietoa?
|
#24
|
||||
|
||||
Vinssipedin rakentelua etupäähän. Materiaalina Bronto henkilönostimen puomivärkkiä. Vähän kuin jousiterästä eikä tarvi kiinanteräiiä reikää koittaa
|
#25
|
||||
|
||||
Vinssipedin materiaali ilmeisesti STRENX 900 MC. Samalla hitsaantui karjaraudan kiinnikkeet.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Maastorenkaat Transporter T4 SYNCRO | NRN90 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 08.07.2017 05:24 |
Myyty vw transporter t4 2.5tdi syncro 1998 | tapsa4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 30.09.2015 12:15 |
Myyty VW Transporter T4 syncro -95 (varaosiksi) | Tombu | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 24.09.2015 08:03 |
Myydään / Vaihdetaan VW Transporter t4 syncro -92 | oska80 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.03.2013 21:29 |
O: VW Transporter T4 Syncro | myllis | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 04.03.2007 13:57 |