|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
Käsittääkseni tuo 225mm kytkin on ennen N:90vm LJ70 cruserissa ja hiluksissa riippumatta onko turbo vai ei. Vauhtipyörässä on eroa 225/236 kytkimissä mutta pitäisi sopia laatikkoon molemmat. mittaat vauhtipyörästä minkäkokoinen levy siihen sopii.
|
#2
|
||||
|
||||
Mulla on hyllyssä -88 2L-koneen hiottu vauhtipyörä, jos siitä iloa on, ilmanen ei oo kun se on aikoinaan hiottu rahalla...
__________________
Killing time is not murder |
#3
|
|||
|
|||
Jos nyt puhutaan -95 -> Hiacesta niin ainakin Motonet myy kuvaston mukaan turbolliseen ja turbottomaan autoon eri kytkintä joten villinä veikkauksena turbollisessa on tuo 236mm kytkin. Mulla on yksi irrallinen vauhtipyörä jossa se koholla oleva kohta on halkaisijaltaan jotain n.233mm joten siten se on varmaankin tuolle pienemmälle kytkimelle tarkoitettu vauhtipyörä.
|
#4
|
||||
|
||||
Omasta kokemuksesta: -86 lj70 2lt koneella, pikkukytkin, joka käy paikalleen suoraan -90 4runneriin 2lt2 koneeseen. Vaati pitemmän iskun työsylinteriin. -86 LJ:n kytkin menee myös -90 rj70,muuten meni suoraan 22r koneeseen.
Käviskö siihen suoraan vanhasta kokoonpanosta rojut, jos uusi kone on tuo 2lt? Viimeksi muokannut Samppa79 : 19.10.2018 20:25 |
#5
|
|||
|
|||
En ole auton omaa 2L konetta vielä purkanut, mutta eikö joissain koneissa vauhtipyörä kiinni kampiakselissa 6:lla pultilla? Tossa 2L-T:ssähän vauhtipyörä on kiinni 8:lla pultilla.
Mistä tötteröstä löytyisi pitempi iskuisen työsylinterin? Kyllä se varmaan onnistuu myös tekemällä sylinteriin pitemmän tapin. Sori tyhmät kysymykset, mutta olen touhunnut viimeiset 25vuotta pelkästään 70-luvun Datsunien kanssa joten merkin vaihto on tuonut mukanaan lisää haasteita. |
#6
|
||||
|
||||
2L:
https://www.tori.fi/pohjois-karjala/...i_50611336.htm https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Toyota_L_-moottorit Voisin edelleen kuvitella että saattaisi käydä suoraan vanhasta koneesta. |
#7
|
||||
|
||||
Niin ja sitä haarukan liikkeen pituutta pystyy säätämään kytkikopan pallopäistä vastepulttia jatkamalla/lyhentämällä. Onnistuu myös paikallaan sopivilla avaimilla neliskanttisen kumin välistä.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Vauhtipyörä+kytkin setti samuraihin. | Pajares | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 02.02.2017 16:50 |
Myydään ford ranger kytkin+vauhtipyörä | JNJL | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 07.12.2014 10:15 |
Myyty pajero 2.5 tdic kytkin/vauhtipyörä | jupe69 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 02.06.2013 21:27 |
Myyty HDJ80 Manuaaliloota + vauhtipyörä + kytkin | bj45lava | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 24.09.2010 17:11 |
O: HJ:n vauhtipyörä / koko kytkin paketti | Eskimo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 15.10.2006 20:20 |