|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#101
|
|||
|
|||
Kohta pyörähtää mittariin omia ajoja 50 tkm ja kivastihan tuo on käyttiksenä pelannut omiin tarpeiseen. Pikkusenhan sitä on joutunut pajottamaan kun orkkis syyläri alkoi vuotamaan toissa talvena ja tilalle nakkasin 61:sen syylärin. Viime syksynä orkkis lämmityslaitteen puhallin hyytyi ja tilalle mahdutin 60:sen puhaltimen ja puhallustehokin lisääntyi kivasti. Takaperän pinjonin stefa tuli vaihdettua uuteen tässä alkuviikosta ja samalla periin tuli laitettua uudet öljyt.
Seuraavaksi pitäisi alkaa suunnittelemaan tuota turbon uusimista. Alkaa olla jo siinä pisteessä että jotain tarvis tehdä. Vaihtoehtojakin tieten on muutama. Vanhan korjaus, uusi tarvike ct26 tai sitten ihan jokin muu sopiva turbo. Itte olen tässä yrittänyt pähkäillä että mitähän sitä tekis ja nyt voisin kuunnella muittenkin palstalaisten ideoita homman suhteen. Jonkun verran olen selaillut vanhoja keskusteluja aiheesta mutta omat ajatukset ovat melko sekavat homman suhteen. Lisäheppoja en välttämättä tarvi vaan pikemminkin luotettavat kilometrit tulevaisuudessa kiehtovat. Niin ja sainhan minä tuon lavan katettua viime kesänä ja tuossa olis pari kuvaa parin viikon takaa. |
#102
|
||||
|
||||
Omasta mielestä se oma turbo on siihen paras.ainakin luotettava.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#103
|
|||
|
|||
Mielummin alkuperäisen korjaus kuin kiinalainen kopio vaikka taitaa tulla kuitenkin kalliimmaks
|
#104
|
|||
|
|||
Nimimerkki raidis taisi tilata interpentin syövereistä supran ct-26:sen keskiosan, siinä vissiin pakoropeli sama mutta kompura isompi. Sitten toimitti palikat http://www.kh-motors.fi/ ja hyvä tuli, kompurakoteloa muokattiin vähän isommalle siivelle. Tällä päivityksellä tulee kuulemma lisä virkeyttä selkeästi. Tämä tosin 12H-t:n kyljessä mutta ei 2H varmaan isompaa kompuraa ujostele, kompensoi muutoksen syöttöruuvilla.
Kyllä varmasti turbopuljut myy sulle mielellään uudenkin ahtimen jonka sanotaan toimivan ja tuottavan tehiä ultimaattisia määriä, vaan tiedä sitten kuinka speksit oikeesti osuu tontille. Vakiolla tai siitä muokatulla ei tarvitse kaikkea rakentaa uusiksi ja tiedät kuinka moottori sellaisella toimii. Omasta pikkarista jos joskus 2H:n kupeesta ct-26 väsähtää niin valinta on helppo, ahdin huoltoon ja samalla jatketaan loppuun saakka. Piti oikein selata taaksepäin niin sullahan onkin 12H-t.... Viimeksi muokannut lepoantti : 21.06.2018 05:29 |
#105
|
||||
|
||||
Peltikatto! Onko kaikissa lavureissa? :/
Upea vehjes kyllä. |
#106
|
|||
|
|||
Kyllähän se tuo vakio hyrrä kunnostettuna tieten olisi se paras vaihtoehto tällä kertaa. Eipä tarvis alkaa mitään isompia muutoksia tekemään konehuoneen puolella. Jonkun toisen merkkinen ahdin vaatii tieten aina pientä askartelemista ennen kuin se paikoilleen sujahtaa. Ja nuo kiinan turbot hiukan mietityttää että kannatteeko niihin sekaantua ja säästää väärässä kohtaa.
Joo se tuo katto ainakin tässä lavamallissa on ihan alkujaan peltiä. Pitemmät ohjaamot ovatkin sitten kuitukattoja käsittääkseni. Helpommin tuosta peltisestä olen saanut veden pitävän kuin siitä kuitukatosta joka tuntuu ihtävän vettä sisälle vaikka mitä tekisi. |
#107
|
|||
|
|||
Päivitelläänpäs tätäkin rojektia. Viimeviikolla Matkahuollosta tuli haettua paketti joka sisälsi peruskunnostetun ct26 ahtimen ja vaihtoon tarvittavat tiivisteet. Viime lauantaina otin vanhan pois ja uuden asensin heti perään uusilla tiivisteillä. Sinisen savun tuotto loppu heti siihen paikkaan ja mustan savun määrä kiihdyttäessä väheni murto osaan aikasemmasta. Kulkupuoleen ei persdynolla tuntunut tulevat mitään isompaa verrattuna aijempaan. Sunnuntaina vaihoin vielä moottoriöljyt ja nytpä sitä voikin alkaa ajelemaan ja seuraamaan öljyn menekkiä. Niin ja tarkastinhan minä vielä etupyörien aurauksen ja säädin tehostettua simpukkaa tiukemmalle kun ratissa tuntui olevan turhan paljon tyhjää välystä.
Ja vielä kerran ISO KIITOS lepa77 ja Ville. Näitten kavereiden kautta tuli turbo ja tiivisteet ja homma hoitui todella hienosti. Tuossapa vielä pari kuvaa ja ite en ole turbojen kanssa värkkäilly mutta omaan silmään tuossa imupuolen siivessä näyttäis olevan jotain pientä kulumaa. |
#108
|
||||
|
||||
Bongattu tänään Pelkosenniemellä 💪
|
#109
|
|||
|
|||
No nyt vasta säteili että se oli sinun hojo siinä tankilla. Harmi ku oli muka vähän hoppu niin ei kerennyt käydä juttusilla.
|
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty hilux 89-97 -110 lava+ lava muovi 50e | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.02.2014 17:24 |
Myydään / Vaihdetaan myydään hojo | jykä | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 22.05.2012 15:51 |
Huuto Hilux Ln 65 lava + suojamuovi. Lava punainen. | wnb | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 17.12.2011 08:35 |
Myydään hojo | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 19.10.2010 12:55 |
M: hojo peräosaa | timppat | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 23.02.2007 08:36 |