|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
Herätellään vanhaa aihetta. Mulla on -02 2wd Hilux d4d -moottorilla. Tehoja 88 hp eli samat kuin takavetoHiacessa. Saman aikakauden nelivetoisessa Hilussa on muistaakseni 15 hepoa enemmän ja vääntöäkin jonkin verran. Moottori lienee ihan sama?
Tämä takavetomalli taitaa olla jollain tavalla aliviritetty nelivetomalliin verrattuna. Teknisten tietojen mukaankin vääntökäyrä on täysin tasainen 1100 - 2800 rpm alueella. Ajattelinkin jotta mitä teknistä rakenteellista tai softallista eroa löytyy em. teholukemien väliltä? Nykydieseleihin verrattuna mun Hiluxin teholukema on varsin maltillinen ja ajattelinkin josko 2002 vuoden softa olisi nykyohjelmiin verrattuna alkeellinen niin polttoainetalouden, saasteiden sekä käyttömukavauuden suhteen eli olisko viisasta päivittää vähän nykyaikaisemmaksi. Tehoja en tarvitse juurikaan lisää, mutta vähän raskassoutuinen moottori tuo on normaalikäytössä on. |
#27
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#28
|
|||
|
|||
Herätetäämpä taas vanha ketju tulille.
En ole vielä virittänyt millään lailla Hiluxia mutta pitäskö kokeilla ohjelmointia tuolta. Luulisi ohjelmoinnin onnistuvan koska mainostavat. http://www.optimoiautosi.fi/database...d-120hp-325nm/ Lisäksi kysyä EGR:n pois kytkentää. Turbon jälkeen olevan suodatinpöntön voisi rälläköidä auki ja tyhjentää pois sieltä sen ampispesän. |
#29
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#30
|
||||
|
||||
Rovaniemellä sercap niminen firma osaa kai ohjelmoida densolaisia toyotia ekana suomessa. Niillä on vissiiinki vf2flacher ohjelma. Googlella löytyy tietoo. Itellä on vähä huono kielipää...
|
#31
|
|||
|
|||
http://www.sercap.fi/category/206/optimoinnit
Näillä ainakin näyttäisi onnistuvan Tojotien ohjelmonnit niinkuin Jani E mainitsi, jos nettisivuun on uskominen: Toyota Denso optimoinnit voidaan tehdä valmitusvuodesta 2004 eteenpäin! Toyota Denso D4D-optimointi 600,00€ Hiukkassuodattimen (DPF, FAP) mekaaninen poisto 70,00€/tunti Hiukkassuodattimen (DPF, FAP) ohjelmallinen poisto Optimoinnin yhteydessä 150,00€ (Tätä ei varmaankaan tarvitse teettää ko ei ole antureita putkessa) voipi ite tyhjätä Pakokaasunkierrätyksen (EGR) ohjelmallinen poisto Sisältyy usein optimoinnin hintaan |
#32
|
|||
|
|||
Kysyin Sercap:lta Hiluxin ohjelmonnista niin meinasivat, että ovat tehneet oikeita optimointeja jo jonkin aikaa Toyotan D4D autoihin. 600€
Pitää varmaan nuilta ohjelmointi hommata ja samalla poistaa EGR-käytöstä. EGR-poisto ei vielä ole mahdollista, kun kysyin. PS.Kysyin myös Optimoiautosi.fi lähimmältä toimijalta niin hän ei pystynyt hiluksia ohjelmoimaan. Viimeksi muokannut HAILUXI-07 : 23.08.2015 16:52 |
#33
|
|||
|
|||
EGR-poistotkin pitäis pikkuhiljaa olla hanskassa.
|
#34
|
|||
|
|||
Tänään kävi sercapilta rovaniemeltä JP optimoimassa hiluxin moottorin ohjainyksikön. Ei sentään pelkästään muavarten tullu käymään vaan oli täälläpäin useiden autoja optimointeja.
Rengas tehojen mittauksen perusteella tuli n.20hv lisää ja arvioi että vääntö olisi 400-hujakoilla. Tuossa kun kävi pikaseen kokeileen niin nyt vetoja riittää koko kierrosalueen läpi, kun ennen veto/vääntö loppuin kuin seinään 3000:n kohdalla. Vähän reilussa tonnissa rupeaa vääntämään jo mukavasti. Pitää nyt testailla ja heittää kommenttia tänne lisää myöhemmin ja tietysti katsoa kulutusta seuraava tankillinen että tuleeko tippumaan. EGR:ää ei ohjelmoitu pois käytöstä. Eipähän tule lämpenemisen kanssa ainakaan ongelmia. https://www.facebook.com/Sercap.fi/t...=page_internal Viimeksi muokannut HAILUXI-07 : 26.10.2015 20:09 |
#35
|
|||
|
|||
Mitenkäs tämän operaation kanssa kävi, tuliko lisää kulkua vai onko jo kytkin/voimansiirto soirona?
Onko markkinoille tullut vajaan parin vuoden aikana muitakin keinoja? - amatyyr - |
#36
|
|||
|
|||
Mukavasti kulkee edelleen verrattuna alkuperäis kokoonpanoon ja ei ole tarvinnut vaihtaa vielä mitään voimansiirto komponentteja.
|
#37
|
||||
|
||||
Lainaus:
Hyvin on pelannu. Myös egr softattu pois käytöstä. Ahtoja 1,6bar. Ainut ongelma on ollu ykköspytyn suuttimen pohjatiiviste, mikä alko vuotamaan. Mut noihin tulee varautua, tyyppivikana tuppaa näissä olemaan.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 5 x 4x4: LJ + SJ + BJ + OUTLANDER + HILUX |
#38
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#39
|
||||
|
||||
Hiukan hankala diaknosoitava, ku suuttimet on venttiilikopan sisällä.
Hieman normaalia kovempaa tärinää tyhjäkäynnillä. Luulin et pakoputki on jostain kannakkeestaan huonosti ja ottaa runkoon tms. kiinni. Kun ajoi tunnelista ikkuna raollaan ja moottorin ääni kaikui seinästä, vedättäessä kuului selkeesti säksätystä. Edelleen epäilin pakoputkea. Pakoputkesta ei kumminkaan löytyny vuotoa,eikä muutakaan mikä olis voinu tuota tärinää aiheuttaa. Sit öljyntäyttökorkki auki moottorin käydessä, ni jopa rupes löytymään. Tupsutti melko runsaasti.. Toyotalta osia hakiessa kertoivat, että jos on pitkään vuotanu, ni kerryttää öljypumpun imusihtiin karstapaakkuja. Tän voi tarkistaa öljyjä vaihtaessa taskulampulla öljyropun reijästä. Sihti näkyy heti siinä yläpuolella.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 5 x 4x4: LJ + SJ + BJ + OUTLANDER + HILUX |
#40
|
|||
|
|||
Aivan, Mulla kans öljyntäyttökorkista tupsuttaa höyryä ja huohottajan putkesta myös josta tulee jonkunverran öljyäkin.
|
#41
|
|||
|
|||
Jees, kiitoksia informaatiosta. Ilmeisesti tuota öljyntäyttökorkkia tai mittatikkua olisi muutenkin hyvä käyttää aika ajoin auki ja tarkistaa, että pääseekö öljytilaan ylimääräistä painetta?
Katsotaanpa, josko allekirjoittaneestakin tulisi hiluksikuski, kunhan ensin pääsisi nykyisestä kulkineesta eroon. - amatyyr - |
#42
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ja otsikon aiheesta vielä, missä Ylivieskan lähistöllä voisi hiluksia käyttää ohjelmoitavana? Etelä-Lapissakin tulee aika ajoin ajeltua. - amatyyr - Edit: Ylivieskassa näyttäisi olevan OptimoiAutosi-toimipiste, mutta esim. mersuforumin puolella tämä ketju ei tunnu olevan kovin kovassa huudossa.. Edit2: Tämän tojota-huoltomiehen mukaan siis tuo kannen rakenne olisi sellainen, että se tupsuttelee täyttöreiästä, ja se olisi siksi normaalia. En tiedä sitten mikä on oikein..? Viimeksi muokannut amatyyr : 23.05.2018 08:00 |
#43
|
|||
|
|||
Hiljaista on täälläkin (ks. hiluksin kopin lämpeäminen). Tylsäähän se näköjään on, kun säätäminen tapahtuu ohjelmiston muodossa eikä mekaanisella pumpun tai ahtojen säätämisellä, osia vaihtamalla tms..
- amatyyr - |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Hiluxin perä | sahkosami | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 20.12.2009 20:10 |
Hiluxin korotus??? | suaz | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 30.08.2009 16:59 |
Ostetaan hiluxin | Valko-bandiitti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.08.2009 23:24 |
"O" hiluxin laturi | tjl | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 02.08.2007 19:22 |
o ln 110 hiluxin ovet | tonnisata | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 21.07.2007 17:37 |