|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#176
|
||||
|
||||
Mitkäs anturit vaikuttaa tyhjäkäyntiin ?
Auton kiekkamittarin viisarin pää näyttää 1000 kierrosluvun viivan alareunaan, niin onko tyhjäkäynti ok ? Haluaisin vähän pienemmäksi kierroksia. Jos säädän tyhjäkäyntiruuvia pienemmälle päin, niin ISA moottori työntää sitä "akselia" ulospäin ja kierrokset nousee...? Haluaako ECU pitävän tyhjäkäynti kierrokset 1000 kierroksen paikkeilla ? Vai olisko joku anturi/t viallinen ?
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#177
|
||||
|
||||
Mikä vuosimalli ja mikä kone?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#178
|
||||
|
||||
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#179
|
||||
|
||||
..no sitten en valitettavasti osaa auttaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#180
|
||||
|
||||
Tämmöinen ohje oli fuel injection system tbi.pdf tiedostossa.
"Fully retract ISA motor by holding closed throttle (idle) switch plunger inward as throttle is opened. Closed throttle switch plunger should not touch throttle lever in closed position. If contact is made, check linkage and/or cable for binding or damage. Repair as necessary." Mitäs tämä nyt sitten olis oikein käännettynä suomeksi ?
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#181
|
|||
|
|||
tbi tyhjäkäynti
Mulla on tbi wranglerissa selkeästi vähempi kierroksia.mutu tuntumalla 800 .viisarin paksuuden verran alempana 1000 merkistä.
|
#182
|
|||
|
|||
amc 231
Vara jakolaatikko tuo amc 231 ja siinä pto 207 niin on laipallinen lähtö taka kardaanille.niin onko tuo hyvä vai huono kestämään .laittas vain tuolleen wrangleriin .
|
#183
|
||||
|
||||
Kestosta en osaa sanoa, muuta kun Xj:ssä itellä ei ollu ongelmia. Suora akselihan siitä läpi tulee.
Kuinka lyhyeksi menee Wranglerissa kardaani sen möykyn kanssa?
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - |
#184
|
|||
|
|||
Hyvä laitan sen tuolleen paikoilleen. Kardaani lyhenee vähän.
|
#185
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tarkkaile maantienopeuksissa, kuinka jyristää. Kun rupee ravistamaan, niin mahdollisuus takakardaanin väkivaltaiseen ajoneuvosta irtaantumiseen on olemassa... Nimim. pari kertaa kokeillut |
#186
|
|||
|
|||
Löytyhän tämmönenkin ketju. Onkos kenelläkään kokemusta noista JK korisista wranglereista? Onko jo liikaa sähköhärpättimiä yms. Vähän ujosti kytenyt ajatus jos moista joskus kokeilis. Jos niitä myyntiin tulee. Kiinnostaa kokemukset bensa vs diesel ja manuaali vs automaatti. Eli siis kaikki kiinnostaa.
__________________
"I hope that`s okay - if it isn`t, fuck it." -Lemmy Kilmister R.I.P 1945 - 2015 |
#187
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Jeep ISORY |
#188
|
|||
|
|||
Semmosta on liikkeellä.
__________________
"I hope that`s okay - if it isn`t, fuck it." -Lemmy Kilmister R.I.P 1945 - 2015 |
#189
|
|||
|
|||
yj ikkuna tiiviste
Kittiäkö vaiko ei ikkuna karmin ja korin väliseen tiivisteeseen. Tiiviste uusi, entinen oli liima massattu reilusti .karmi kunnostettu ja rungon puoli myös , pysyykö vesi ulkopuolella ilman massoja.
|
#190
|
|||
|
|||
yj bensa tankin venttiili kolahdus
Elikkäs kun kaasuttaa reilummin ajossa, niin polttoaine tankin venttiili jysähtää aika kovasti.onkohan venttiili sökö vaiko vetää liikaa alipainetta tankille. Polttoaine ei haise missään vaiheessa.
|
#191
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kokeile ilman korkkia.
__________________
Jeep ISORY |
#192
|
||||
|
||||
Terve.
Tuli vaihdon kautta tommonen 1995 vm YJ Sahara 2.5 koneella ja manuaalilaatikolla pihaan ja sitä tässä pikkuhiljaa rupean jalostamaan mikäli ei tommosenaan kaupaksi mene. Vikalistalta ensimmäisenä löytyy vaihdelaatikon synkrot ääntää tiedossa oli että 3 vaihteella rusahtaen mutta aika ilkeä ääni tuntuis myös isommissa nopeuksissa kuuluvan kytkin pohjassa maantienopeuksilla. Mitäs vaihdelaatikkoa tohon vois suoraan tarjota tilalle kun noita YJ manuaaliaskeja ei ihan kauheesti näytä tyrkyllä olevan. Ja onko kukaan tehnyt swappia manuaali-automaatti jos siihen rupeis esim xj jeepistä tekniikkaa uittamaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee Zj 4.0 1996 Jeep Grand Cherokee Wj 2.7 2004 Jeep Cherokee Xj 4.0 1990 Jeep Cherokee Xj 4.0 1991 Jeep Cherokee Kj 3.7 2004 Jeep Wrangler YJ 2.5 1995 |
#193
|
||||
|
||||
Onkohan tuota Paimelan Paronilla myynnissä olevaa Wrangleria kukaan käyny tutkiskelemassa? Olis vaan pitkä matka lähtee potkiin renkaita...
|
#194
|
|||
|
|||
Iski kauhian kuumeen päälle saada ens kesäks V8 Wrangleri suorilla putkilla cruisinkiautoks. Nettiautossa olisi -90 4.2 manuaali jenkkituonti täyspäästömalli tarjolla ja toisaalla -93 Grand Cherokee 5.2 sopurahalla tekniikan luovuttajaks.
Menisi juuri teho ja tilavuusrajoihin tuo 5.2 ko autosta. Haluaisin samalla päivittää automaatiksi. Sit tarvittaisiin asiantuntijaraatia kertomaan voinko teknisesti ottaa koko moottoripaketin jakikseen asti cherokeesta ja istutttaa sen järkevästi Wrangleriin. Akselit ei taida mennä enää bolt-on kun Wranglerissa on lehtijouset ja Cherokee kierrejousilla? Tarkoitus olisi pitää homma mahdollisimman bolt-on-tyyppisenä. Jos loota ja jakis ei sovi, niin sopiiko 5.2 kone tuohon manuaalilootaan kuinka helposti tai sopiiko automaatti wranglerin jakikseen? Onko -93 grand cherokeessa jo kuinka monimutkainen ajonestolaitteisto ja kokemuksia johtosarjan siirrosta? Nimimerkillä Hurahtanut |
#195
|
||||
|
||||
Kandee ainakin tarkkaan mitata voimalinjan pituus, veikkaisin että 46RH on kohtalaisen paljon manuaaliaskia pidempi. Sitten taas kasikone on aavistuksen kuutosta lyhyempi ja jos sovittaa koko paketin mahd. eteen niin voisi jopa onnistua.
Koko johtosarja tarvittavine älybokseineen ZJ:stä (tai muutos megasquirtille), mittaristokin pääosin pitäisi toimia. Jos (kun?) '90 YJ on vielä mekaanisella nopeusmittarilla, niin kannattaa muistaa että mekaanisen mittarin vaijerihässäkkä menee jakiksessa hienosti sähköisen mittarin anturiversion tilalle. Itselle tuli '90 XJ:stä 242:n sisuskalut ja takalohko '98 ZJ:hin, ja ZJ:n anturi meni suoraan paikalleen 242:een. '93 V8 ZJ:n automaattilaatikko on muuten hydrauliohjattu, mutta on siellä vähän sähköäkin. Tosin se ei menoa haittaa jos pitää alkuperäiset älyt ja johtosarjan tarvittavilta osin. Megasquirtin kanssa jos tekee niin sitten en tiedä.. YJ:n jakis sopii muten '93 ZJ:n perään, mutta sisääntuloratas pitää vaihtaa. Sulla on siellä 21- spoorinen (pituudesta en tiedä), '93 V8 ZJ kaipaa 23-spoorisen ja muistaakseni pitkänä mallina.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#196
|
||||
|
||||
Ja YJ:n kutonen ja ZJ:n kasi ei oo helppo vaihdettava vääriin laatikoihin, koska kuutonen on AMC:n jaolla ja kasi on Moparin jaolla...
__________________
Killing time is not murder |
#197
|
|||
|
|||
Elikkäs ei ole mahdoton projekti. YJ jakis mahdollisesti käy suoraan 46RH perään sopivilla rattailla. Jos ei löydy suoraan kaupasta, niin aina voinee koneistaa sopivat osat olemassa olevista osista? ZJ: jakikseen ei sopinut YJ kardaanit?
Jakis määrää koneen paikan eli korvakkeet vaan sopivaan kohtaan. Näytti olevan melko helppoa mallia tehdä 3mm pellistä. Sähköflektillä teen joka tapauksessa niin tilan riittänee. Moottorinohjauksen haluun pitää vakiona ainakin alkuun, ettei jää kesän ajot ajamatta sähköjen puuttumisen takia. Taitaa tuon ikäisessä mennä johtosarjat loogisesti enempää joka suuntaan haaroittumatta? XJssä taitaa olla vakiona valurauta pakosarjat jotka on melko blockhuggerit? Saako YJssä tuplaputkia muuten järkevästi sivuille ku vetämällä eturenkaiden takaa helmaa pitkin taakse? |
#198
|
||||
|
||||
Onnea ja tsemppiä...!
Jaahas... -Taitaa tullakin mielenkiintoinen proggis seurattavaksi....?
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#199
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
ABS:t ja airbagit on onneksi auton omasta systeemistä erillisiä, ja muistaakseni tuon ikäisessä BCM:n (body control module) voi vielä aika huoletta poistaa systeemistä. Kannattaa haalia jostain luovuttajaikäisen auton FSM (factory service manual), helpottaa oleellisesti kun siellä on oikeat johtosarjakuvat, pin- out:it yms.. älä missään nimessä hommaa mitään Chilton/ Haynes manuaalia tuohon hommaan. Itse laittaisin kuitenkin ehdottomasti '96-'98 tekniikan, olisi OBD2 ja monilta osin oikeasti parempi. Toki siinä sitten on huonouksiakin, kuten ajonestoon liittyvät jutut. Tästä on mielipide- eroja ja niihin kaikilla on oikeus, mutta itse en suostuisi nykyään laittamaan OBD1- pohjaista tekniikanvaihdossa, joko se olisi puhtaasti kaasari ja tarpeeksi vanha, tai sitten OBD2- pohjainen. Lainaus:
En tiedä miten paljon YJ:n konepellin alla on tilaa, ZJ:ssä alkuperäiset kasin pakosarjat on valurautaiset tukit jotka ei vie paljoa tilaa. Itse hommaisin kuitenkin samalla jotkut Dodgen mid length tai long tube peltisarjat 2.5" downpipeilla, jos vaan mahtuu. Mahtuu ne vaivoin ZJ:ssä, että kait YJ:ssäkin.. Itselle tein Dakota R/T:n shorty- peltisarjoista omaan ZJ:hin 2.5" downpipeilla, mutta tehojen puolesta niillä ei juuri lisää saa orkkiksiin verrattuna. Tai sitten blockhugger- sarjat missä downpipet lähtee keskeltä pakosarjaa alaspäin. Lehtijousiautossa varmaan mahtuu ihan mukavasti kun ei ole ylätukivarsia edessä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 19.09.2018 06:01 |
#200
|
|||
|
|||
XJ oli typo eli ZJ piti kirjoitta.
Sähköflektin voi laittaa myös keulan puolelle jolloin säästää jo reilusti tilaa. Uudemmissa tekniikanluovuttajissa on ongelmana 162kW tehoraja. En jaksa alkaa penkkilappuja väärentelee "omavalmiste" moottorilla, niin pitää olla luovuttajassa tarpeeks vähän tehoa pohjilla. Pakosarjoista käsitin amerikan keskustelun perusteella, ettei tilaa ole hukattavaksi. Tommonen valurautatukki kelpaa stage 1 rakenteluun hyvin. Onko ZJ yhdellä vai kahdella lambdalla? Mietin, että tarviiko väliputkea. Mites ZJ:n tehostimen pumppu pelaa yhteen YJ:n simpukan kanssa? |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
vitaran suurin rengas | BryGgi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 09.03.2013 15:33 |
suurin mahdollinen rengas rockyyn?! | jonza | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 05.11.2011 18:39 |
Suurin sallittu rengas koko Pajeroon? | Osmo87 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.10.2008 18:39 |
LN65L Hilux suurin sallittu rengas? | p3ku | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.11.2006 09:45 |
Useampi rengaskoko otteeseen muutoskatsastamalla | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 11.02.2006 09:37 |