|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#926
|
||||
|
||||
Onhan pa-suodatin tiiviisti kiinni? Mulla jäi joskus vetämään ilmaa sen tiivisteen välistä...
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#927
|
|||
|
|||
Otin koko suodatin jalan irti, pistin viilapenkkiin kiinni, uskoisin että väänsin sen kiinni sopivasti.. Nyt useamman suusta kuullut noista vuotavista polttoaine putkista, tankin sisällä olevista ja ulkolinjoista, onko takaluukussa tai penkin alla jotain luukkua mistä näkee nuo tankin lähdöt? Muutama on myös sanonut pumpun akselin stefasta, yhden ukon mukaan autonsa teki kylmällä vastaavia oireita kun itsellä mutta lämpimänä ei.. Tulipa nuo tankin sisäiset putket itselle mieleen kun ostaessa autossa oli puolitankkia ainetta ja toimi, olen tankannut pari kertaa täyteen sen ja nyt kun 1/4 tankkia niin kaiken pahimmat oireet...
|
#928
|
|||
|
|||
Takana maton alla luukku. Muisti palaa pätkittäin niin mulla oli paluuputkessa reikä tankin päällä niin aiheittu käiken näköistä harmia.
|
#929
|
||||
|
||||
Tai samantien laitat jonkun puhtaan (ei saa olla liuotinta yms. pohjalla) pullon/kannun konehuoneeseen ja siitä suoraan uudet letkut (meno ja paluu) pumpulle ja käyt ajamassa. Näin saat poistettua kaikki polttoainelinja ongelmat kerralla.
__________________
Harbor Cruisers |
#930
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#931
|
||||
|
||||
Gen 2 taho työntää etukennolta lämmintä millään onko kukaan purkanu kennoa irti asti moisesta?
Kylmä-kuuma-läpän ohjausvaijeri liikuttaa jotain kampea kotelon päällä, mikähän tuon tarkoitus on? Koitin räjäytyskuviakin katella muttei niistäkään oikein viisaammaks tullu... Neste tuntus kiertävän, läpälläkin jonniilainen tiiviste vielä jälellä ja sulkeutuu hyvin, takafööni työntää kuumaa mut kuskina tarttee pipon ja toppakuteet. Aamulla 25 pakkasta ja 14km ajon jälkeen sisälämpö n -12
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#932
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Jos se lämmönsäätöläppä pelaa, niin voi olla että sulla on kuitenkin se etukenno tukossa. Ite koittaisin saada huuhtelemalla vastavirtaan sen putsattua. Sillähän siitä näkee senkin meneekö kennon läpi neste ja irroittamatta.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#933
|
||||
|
||||
Koneen käytän lähiaikoina irti niin pitää samalla viel huuhdella kunnolla ja toivoa parasta ettei tarttis kojelautaa irrottaa..
ihmettelin vaan sitä kampea mikä ei tähän lämmönsäätöläppään liittynyt, et onko joku muukin lämmönsäädön systeemi vai vaan joku vaijerin liikkeeseen liittyvä härpäke
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#934
|
|||
|
|||
Suodattimelle menevään letkun laitoin pätkän kirkasta, ei kuplan kuplaa... Tankin huoltoluukku takaluukusta auki ja happaman näkösiä oli lähdöt, mutta paluuletku oli ihan märkä ja peräkin myös, voiko paluupuolen vuoto aiheuttaa tuommoisia vikoja? Mihin perustuen? Nimittäin tein rosterista kaikki uudet pillit ja vaihdoin letkut ja tuntuu toimivan, kulutuskin tippui sinne reiluun 10litraan satasella sekaajossa. Toivottavasti vika ei palaudu pakkasen myötä, työkaveri kehui että yksi potilas sairasti pumpun akselin stefa vuotoa ja ilmeni aina pakkasella..
|
#935
|
||||
|
||||
Jos pumpun akselitiiviste vuotaa, yleensä huomaa lisääntyneenä öljymäärässä moottorissa.
|
#936
|
|||
|
|||
Ok, no, pian se selviää, viimeistään ku pakkaset taas palaa..
|
#937
|
|||
|
|||
Kun paluu vuotaa nii pumppu tyhjenee ja saa ilmaa sitä kautta kun seisoo.kun auto käynnissä niin aineet maahan mikä lisää kulutusta.
|
#938
|
|||
|
|||
Mietinkin että voisiko se lappoa pumpun tyhjäks...
No nyt kun on vehkeet kaiketi kunnossa, niin Kuinkas se turbon laita, mitä suosittelisitte? Mitään super turboa tästä ei ole tulossa, mutta vähän reippaampi eteneminen kiinnostaa, egr poistan kunhan tiivisteet ja tulpat kilahtaa ebaysta. |
#939
|
||||
|
||||
Mitsuclubilla on pari HX27 tai HX30 laittanut ja tykänneet..
Itse en ole vielä päässyt turbon vaihdossa ajatusta pidemmälle, mutta eiköhän sekin eteen kohta tule. Ei niinkään tehon tarpeen takia, kuin ihan vaan saada tuo alkuperäinen ahdistin pois autosta. Nappasin tuon jo syksyllä kertaalleen pöydälle ihmeteltäväksi, mutta aika ei riittänyt alkaa tekemään pakosarjaa tyhjästä. Alkuperäiseen tuskin kannattaa alkaa sovitetta tekemään, kun ei siihen minimaalisen pieneen pakoaukkoon saa kokoa lisää järkevästi. Tuossa muuten se Mitsuclubin ketju Pajeron virityksestä: http://www.mitsubishiclubfinland.com...?topic=16884.0
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. Viimeksi muokannut Gary Grand : 29.01.2018 13:47 |
#940
|
|||
|
|||
Jaahas, piti vähän rukata öljynvaihdon jälkeen tuota laiskuutta maton alle, imusarjan tulppaa kun irrotin niin halkesihan se tulppa no otin sarjan irti, ihmettelin että sarjassa/kanavissa 3ja4 pytyllä paljon enemmän egr karstaa kuin 1ja2, normaalia? No nyt kun noinkin paljon piti purkaa, jos joku haluaa myydä paremman pakosarjan ja turbon niin viikonloppuna olisi kiva roplata ja kun etukäteen tiedustelin tuohon imusarjan tiivistettä niin paikalliset puljut ei sitä saa, jos jollakin Pirkanmaalla löytyy niin noutaisin. Ja oliko nyt niin että joku vapari L200 imusarja olisi tähän parempi?
|
#941
|
|||
|
|||
Oli melko savotta putsata tuo imusarja... Nyt tarvis katsoa niitä ahtoja ja syöttöjä, mikä oli nyt mielestänne sopiva max paine jos halutaan vain vähän kiristää vääntökäyrää eikä haeta koneesta hiluja pihalle?
|
#942
|
|||
|
|||
Laitoin hukkaportin kiinnikkeen alle 3x8mm prikkaa, otin ahdonalaisen karan irti, merkkasin alkuperäis asennon kalvoon jos mahdollisesti haluan palauttaa. Kara oli ihan jumissa ja likainen kun mikä, ei meinannut lähteä irti mitenkään, sitten kun pyörittelin ympäri sitä niin plotkahti yhtäkkiä ylös. Putsasin sen ja siinä karassa olikin ihmeellinen kulumalla tulleen näkönen ura, kuuluuko olla? Heitin rajotin prikan pois ja käänsin karan syöttävimpään asentoon. Sitten piti säätää syöttöä mutta eihän sinne hiton ruuville pääse käsiksi mitenkään, kun vihdosta löysin sen niin siinä kaikki sähköhimmelit ja joku rautaputki edessä että pitkällä hylsyllä olisi justiinsa saanut ehkä auki muttei olisi pystynyt säätämään ja kiristämään samalla lukittaen ruuvia, annoin olla ensihätään... Laitoin auton tulille ja naputti nätisti, ajoon lähtiessä ei kunnolla kiihtynyt ensin mutta kerran kun painoin kaasun pohjaan alkoi toimia, sata parempi jo, mutta se perus syöttö tarvisi vielä...
|
#943
|
|||
|
|||
gen2 2,8 peräöljyt
käykö tämä comma ls 80/90w gl-5 etu ja takaperään
|
#944
|
||||
|
||||
Sisään vaan
|
#945
|
|||
|
|||
Missä sijaitsee pajeron 2,8tdi hehkurele? ja missä sijaitsee vedenlämpötila anturi, kun mittari ei nouse ollenkaan. vai onkohan johtoja poikki jostain?
|
#946
|
||||
|
||||
Hehkurele on ainakin -96 mallissa kuskinpuoleisen akun telineen takaosassa.
Koneen lämpöanturi taitaa olla siinä pumpun etupuolella kannessa.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#947
|
|||
|
|||
Gen 2 pajero 2.8TD manuaali- vai automaattivaihteistolla?
Plussat ja miinukset |
#948
|
||||
|
||||
Lainaus:
Runkeron automaatit on kestäviä, mutta jos ei öljyjä ole aikojen saatossa vaihdeltu, niin saattaa tuoda kalliita remppoja. Itse en tuosta manuaalista perusta yhtään, mutta kun sellanen autossa on, niin minkäs teet.. Jos jostain löytys varaosiksi konevikanen/laho/romu automaattiauto, niin ostaisin!
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#949
|
|||
|
|||
En voi sanoa kaikkien puolesta mutta omasta mielestä tuossa automaatissa korostuu tuo laiskuus, pikku muutoksilla siitäkin tosin tuli melko mukava.
|
#950
|
|||
|
|||
gen2 kytkin
vaihdoin pääsylinterin, niin jäi tyhjäliike polkimeen, eikä irroita, ilmattu paineilmalla,mutta ei apua, hyvin tulee omallakin paineella kun ilmanipan avaa, mikäs se mötikkä ennen työsylinteriä on, mikä tarkoitus sillä on
|
|
Luokat |
pajero |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 | Hype | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.04.2013 22:45 |
Pajero miehille kysymyksiä | Pauli_Antero | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 05.11.2011 17:06 |
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.07.2008 10:41 |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
Pajero kysymyksiä | Juniori83 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 28.09.2005 11:20 |