|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Lainaus:
"BLD cannot be turned off, it remains on in 4H and 4L even if you turn off traction control." Tuollasta kirjoittivat Wrangler palstalla. Mutta luulisi BLD:kin olevan sulakkeen takana.
__________________
Jeep ISORY |
#27
|
||||
|
||||
Joo pitääpä tutkia asiaa mutta juurikin näin tuo nyt toimii eli siinävaiheessa kun lukollinen auto kaivaa tyhjää niin painaa jarruun ja kokeilee toista ajolinjaa. Niin tällä pitää antaa kaivaa tyhjää ja sitten vasta näkee meneekös se ylös vai ei. Toisaalta mulle on ihan sama miten nuo lukot toimii koska en tule laittamaan oikeita lukkoja kuitenkaan eli onhan tuo parempi kuin täysin vapaat perät. Mutta öljyn lämpenemis ongelma pitää kyllä ratkaista. Tutkiskelin tuota keulaa että taitaa olla mahdoton paikka saada sopimaan sinne mitään kennoa että joutuu varmaan lattian alle laittamaan...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#28
|
||||
|
||||
Lainaus:
Eikös tuo kenno mahtune säleikön taakse? http://www.ausjeepoffroad.com/forum/...t=94318&page=5
__________________
Jeep ISORY |
#30
|
||||
|
||||
Lainaus:
Näkyyköhän tämä?
__________________
Jeep ISORY Viimeksi muokannut KoniJeep : 19.07.2017 21:36 |
#32
|
||||
|
||||
Lainaus:
Aika outoa ettei JK mallissa ole jäähdytintä... YJ, KJ ja WH malleista löytyy. Tuleekohan vain jonkun vetokoukku paketin mukana?
__________________
Jeep ISORY Viimeksi muokannut KoniJeep : 19.07.2017 21:43 |
#33
|
||||
|
||||
Hieman tiukahko tuo rako tieten jos maskia kovertamalla mutta tulee aika karun näköinen... Ja tuossa on vetokoukkukin eikä ole siltikään...
__________________
! Because earth aint not flat ! Viimeksi muokannut Glutton : 19.07.2017 22:02 |
#34
|
||||
|
||||
Lainaus:
http://https://www.quadratec.com/products/52160_2000_07.htm
__________________
Jeep ISORY |
#36
|
||||
|
||||
voip olla tai sitten "towning" optio paketilla.. https://www.quadratec.com/parts/jeep...ling-parts#nm3
Katso näkyykö lootasta lähteviä putkia.. Tuollaista sattui silmin: "Tow Package" gets you a hitch w/ 3.21 gears. "Max Tow" gets you hitch w/ 3.73 gears."
__________________
Jeep ISORY Viimeksi muokannut KoniJeep : 20.07.2017 10:08 |
#37
|
||||
|
||||
100- varmasti sieltä automaattilaatikolta lähtee putket jäähdyttimelle, mutta ei keulalla välttämättä silti ole laatikolle lisäjäähdytintä laitettu tehtaan toimesta. Pelkkä syylarikierto on ihan mahdollinen, jopa todennäköinen..
Autossa voi olla vetokoukku, mutta jos se on jälkiasennettu eikä autoon ole aikanaan tehtaalta tilatessa ruksittu "tow pack"- tai "tow prep. pack"- optiota, niin ko. pakettien varusteita autossa ei silloin välttämättä (todennäköisesti) ole.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#38
|
||||
|
||||
Joo laatikolta menee putket jäähdyttimelle mutta mitään erillistä kennoa siellä ei ole. ainoastaan neste syylärissä on lämmön vaihtaja.
Pikkuhiljaa alkaa hamottua tämä laatikko vika. Kävin kalassa ja paluumatkalla totesin 80 vauhdissa laatikon arpovan vaihteiden välillä koko ajan, tuntui kuin turpiini lukko ei olisi ollut päällä vaan se luisteli koko ajan. painoin OD napin päälle ja ongelma poistui, mutta kyllä se nyt näytti siltä että laatikolle on tehtävä jotain. uudet suodattimet oli jo hyllyssä ja vielä sain pari lauhdutintakin hommattua. Öljyiksi valitsin Teboilin Fluid S:n. Imu suodatin näytti tuolta. Rakenne on saman moinen kuin pölyimurissa ja veikkaanpa että suodin on ollut aivan tukossa. kun rupesin tiukan paikan tullen poljettamaan pullistu "Pölypussi" niin että se halkaisi koko suodatin kotelon. Tarkempi tutkiskelu osoitti että suodattimen sisälle oli kertynyt kaikki ylimääräiset liimatiivistemassatkin. Tuo massa oli ollut todella surkeaa kun se ei tiivistänyt öljy pohjaa kunnolla vaan se mahi koko ajan. muutama pultin irrotus sai sen jo tippasemaan. Magneetti oli kerännyt töhnää ihan jonkun verran. tökkäsin sormella siihen että näkee todellisen koon. Joku viisaampi osaisi sanoa varmaan tuosta kannattaako huolestua. Lisä lauharit löysi paikkansa ihan vain auton alta. koitin laittaa semmoiseen paikkaan että ei ensimmäinen risu raiskaa niitä siellä. mutta kyllä tuohon suoja verkon varmaan joutuu laittamaan päälle. letkua meni melkein 6m joten luulis senkin jo jäähdyttävän jonkin verran. normaali ajossa illalla tipahti laatikon lämmöt kymmenellä asteella mutta päivällä pysy aika normaalissa. eli 80 asteessa. se jäähdyttimessä käynti pakottaa lämmöt pysymään aikahyvin siellä. vetelin koppi kärryä mutta ei sekään saanu lämpöjä nousemaan... Luulenpa että suurin ongelma minun lämpö ongelmista kulminoituu tuohon suodattimeen. Jos laatikko ei saa öljyä se alkaa kavitoida ja jos öljy ei kulje ei myöskään jäähdytys toimi. Toki öljykin vaikutti paljon paksummalta kuin se mitä laitoin uutta sinne. Ainakin remontin jälkeen laatikko tuntui vaihtavan kivasti ja luistelua ei tuntunut.
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#39
|
||||
|
||||
Vihdoin tuli vinssi ja puskuri.
Laatikko ongelma näyttäisi ratkenneen ja polttoaineen kulutuskin on laskenut 15L sinne 12Litraan. Yksi vika koodi laatikossa vielä kummittelee. joku palautin jousi nähtävästi poikki mutta ei ole oireillut mitenkään niin sen vaihto jää odottamaan seuraavaa öljyn vaihtoa.
Heiskan Matti laitto pakettia taas tulemaan ja tilailin tuolle samaan aikaan Ebaysta puskurin. olipas se yllätys että Masa toimitti vinssin monta viikkoa aikaisemmin... Odotellessani asentelin langattoman ohjaimen tuohon vinssin ja kertokaas viisaammat että miksi tuota isoa relettä ohjataan kahdella pikku releellä. itse olen aikaisemmin aina kytkenyt kaikki ohjaus virrat suoraan tuohon isolle releelle. Niin se puskuri viimein tuli ja asentelin ensin vinssin puskuriin ja sen jälkeen vasta mallasin tuota paikalleen. eihän se mennyt ihan niinkö heittämällä. ensin piti vähän leikko runkoaisan päistä pienet palat pois että vinssi mahtu olemaan omalla paikallaan. sitten pultata puskuri paikalleen ja sitten vinssi paikalleen. Lopputulos kyllä miellytti silmää mutta en ole vielä keksinyt mihin kilven laittaisi. Ensimmäiset metsä ryymyytykset kävin jo tekemässä ja totesin että koko keulan levyinen puskuri olisi sittenkin ollut kaikista järkevin vaihto ehto. meinaa risut rapsia lokarit irti kun puskuri on noin kapee... Oli muuten eka reissu ilman remonttia jos ei lasketa sitä että vinssin naru katkes (käyttäjän moka). Pitää avartaa kidan takana olevaa aukkoa puskurista ettei katkase enään narua jos vahingossa kelaa väärinpäin narua kelalle...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#40
|
||||
|
||||
Tuosta suodattimesta näin jonkun TSB:n jossain... Tyyppivika, olikohan se niin että turbiini paineistaa väärään suuntaan ja suodatin halkeaa yms...
__________________
Killing time is not murder |
#41
|
|||
|
|||
Aika paljon paremman näköinen puskin. Oliko kallis rahti? Tuohan nyt kumminkin jotain painaakin...
__________________
"I hope that`s okay - if it isn`t, fuck it." -Lemmy Kilmister R.I.P 1945 - 2015 |
#43
|
|||
|
|||
Toi kyllä jännä tuolla ebayssä, välillä maksaa rahdit ihan tolkuttomasti ja välillä ei juuri mitään. Itsellekin tuli joskus ramiin takalevyt tuohon samaan 40€ hintaan. Nekin paino kumminkin 32kg pari muistaakseni.
__________________
"I hope that`s okay - if it isn`t, fuck it." -Lemmy Kilmister R.I.P 1945 - 2015 |
#44
|
||||
|
||||
Valoa pimeyteen...
Syksy alkaa painaa päälle ja piti vähän valoa hommata pimeisiin keleihin.
Jälleen kerran ebayn ihmeellisestä mailmasta huippu tuotteita halvalla kun sai. Pitkä paneli oli tuttua ebay laatua. mutta kiinnitys rauta ja nuo pienemmöt lamput yllättivät kyllä laadussa. tuo pikku lamppujen kiinnitys jalan muokattavuus niin moneen asentoon oli todella mahtava ominaisuus tuohon sijoituspaikkaan. pitkä paneeli meinasin olla himpun verran lyhyt mutta sai kun sainkin sen kiinnitettyä rautojen väliin. Sitten kävin vähän koe ajamassa maantie nopeuksissa panelia ja totesin että jotain on tehtävä. siittä lähtee niin järkyttävä ulina että joko sitä pitää siirtää parempaan paikaan tai se lentää kuuseen tuolta katolta. eihän tuolla kohta voi olla ilman peltoreita...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#45
|
||||
|
||||
Loistaakohan konepeltikin vähä liikaa?
Tarviikohan jotain lippaa paneelin alle? |
#47
|
||||
|
||||
Ei pahemmin, varmaan tuo väriki vaikuttaa. Jospa ei talvellakaan, jos se sulla sillon vielä siinä on.
|
#48
|
||||
|
||||
Nyt kun alkaa pikkuhiljaa olemaan erinäiset pienet viat korjailtu niin voisi pureutua tähän. Laatikon vikakoodiin. Oireita en ole havainnut mutta koodinantaa välittömästi vaikka sen nollaa. P2704 - Trans Friction Element E Apply Time range/ref sanoo Torque ohjelma.
answer.jeep sivustolta luin että vika voisi olla seuraavissa paikoissa. BROKEN 4C RETURN SPRING OR DISLODGED SNAP RING BROKEN 4C ACCUMULATOR SPRING(S) HYDRAULIC LEAK IN THE VALVE BODY TRANSMISSION SOLENOID/TRS ASSEMBLY POWERTRAIN CONTROL MODULE (PCM) Tutkiskelin asiaa että nuo jouset ja tiivisteet voisi vaihtaa. etsiskelin korjaus sarjaa tuolle venttiili koneistolle mutta varsinaista rebuild kittiä en löytänyt mutta sitten löysin tälläisen Transgo Shift Kitin Sarja ei varsinaisesti ole korjaus sarja mutta sisältää tiivisteet ja jouset, ja nopeuttaa vaihtamista. En tiedä onko tuosta mitään apua käytössä mutta ainakin saisi ehkkä mahdollisen vian pois. Onko kellään kokemusta tuosta vikakoodista tai tuosta shift kitistä? Samalla pälyilin nuita rebuild kittejä koko laatikolle ja ei nekään kovin pahan hintaisia ole. jos kaikki levyt ja tiivisteet saa 250€ niin se ei ole paha hinta.
__________________
! Because earth aint not flat ! Viimeksi muokannut Glutton : 27.09.2017 20:15 |
#49
|
||||
|
||||
Kyllä noi shift correction kitit/ shift kitit yleensä tekee laatikon toiminnalle pelkästään hyvää, ja asentaisin sellaisen joka tapauksessa vaikka tekisin laatikolle täysremontin.
Nämä tahtoo aina olla orkkiksena säädetty mukavuuspainotteisiksi, jolloinka myös kuluvat helpommin ja nopeammin. Shift kitillä saadaan yleensä vähän lisää linjapainetta, ja aavistuksen (tai reilusti, shift kitistä ja mahdollisista säädöistä riippuen) terävämmät vaihdot etenkin reilummalla kaasulla. Jos tekee laatikkorempan itse, niin kandee hommata jostain joko FSM (factory service manual), tai sitten ATSG:n opus kyseisestä laatikkomallista. Samaten tutkii tarviiko remontissa jotain erikoistyökaluja, pystyykö niitä tehdä itse, ja jos ei niin onko kalliita. Itse korjaussarjat ei maksa ainakaan jenkkilaatikoihin kovinkaan paljoa. Kannattaa myös varautua että joitain pikkuosia joutuu tilaamaan erikseen, kunhan laatikon saa auki ja näkee mitä on rikki.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#50
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Wrangler Unlimited Rubicon -08 :Tilattu | jeep | Tekniikka & Jutustelu | 77 | 08.02.2023 10:41 |
Myydään Rough Country vinssipuskuri / Jeep Wrangler JK | Puukkilainen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 30.01.2014 21:10 |
Myyty OME nitrocharger iskarit, OME kierrejouset (Jeep Wrangler JK +75mm) | Puukkilainen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 17.11.2013 08:17 |
Myydään Jeep Wrangler Unlimited 2011 rättikatto | Jeeppinenn | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.04.2012 14:38 |
Ostetaan Jeep wrangler JK Etupyörän laakeri | LaaLaa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 05.10.2011 22:42 |