|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#726
|
|||
|
|||
Lainaus:
Joka tapauksessa kardaanin ristikot tarkastaa joko silmämääräisesti: - onko näkyvästi väljä/rasvattu ikinä/ laakereiden pölysuojat ehjät - Tai irroittamalla kardaani, ristikoiden pitäisi pyöriä käsin päästä päähän helposti. Ristikon vaihto ei ole paha eikä kallis homma, mutta siinä tulee hiki varsinkin jos ne laakerikupit on muurautuneet ruosteella umpeen. Jos huomaa vain kesällä, niin onko edessä ja takana saman kokoiset renkaat?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#727
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#728
|
|||
|
|||
Kiristä ne laakerit.
|
#729
|
|||
|
|||
Hj61 ration asennus. Mistä ottaa jatkuvavirta 12v että mankan muisti säilyy.
|
#730
|
|||
|
|||
Jännitteen alentimella suora virta, ei taida hj.ssa olla 12v missään
|
#731
|
||||
|
||||
Lainaus:
Toinen vaihtoehto on perävaunupistokkeen sähköistä, siellä myös jännitteenalennin kuljettajan puolella takasivulasin alapuolella. Sisustuspahvien ja kylkipellin välissä. |
#732
|
|||
|
|||
Onko kukaan tietoinen täällä että onko hj61seen olemassa pienempiä välityksiä jakolaatikkoon? En itse ainakaan löytänyt mistään.
|
#733
|
||||
|
||||
Oli kait niitä jollain, oliko sakari65 vai mikä nimimerkki joskus myynnissä, vaatii tosin kopan modifioinnin, vai muistanko väärin...
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#734
|
|||
|
|||
Kuulostaa mielenkiintoiselta. Tarkoitus olisi laittaa 42" rengas niin tuskin pelkät akseli välit enää riittää?
|
#735
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
#736
|
|||
|
|||
hj tankki
Olisiko kenelläkkään jäänyt hj tankkia ( ehjää sellaista) . T Seppo nolla neljä nolla 5535400
|
#737
|
||||
|
||||
kumpi tankki 60/61?
pistä tuonne varaosat tarvikkeet osioon osto ilmoitus löytyy helpommin tankki sinulle.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#739
|
||||
|
||||
kuuskympissä ei ole paluu puolta.tankki on sama. imu lähtö tankin päällä eri 61 kaksi lähtöä 60 yksi.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#740
|
||||
|
||||
Lainaus:
Itsellä käytössä tuo linkin takainen Killer-won 3.05 setti. Saatavuudesta en tiedä, mutta kysymällä selvinnee. Voin suositella, ollut käytössä vuodesta 2009 ja ainakin 38" renkaalle riittävän hidas. |
#741
|
|||
|
|||
Tervehdys. tuli hankittua elämäni ensimmäinen maasturi ja nyt pitäis saaha vähän katu-uskottavutta ja maastossa etenemis kykyä hiukkasen lisää.
Autohan on -81 hj60 ilman lukkoja, isoista pyöristä saatikka korotuksista puhumattakaan. eli 33" kumet kaiketi saa muutoskatastettua ilman isompia murheita mut mites kannattas korotus toteuttaa? rahat menee hyvin pitkälti isompiin renkaisiin, ehjään moottoriin ja katsastuskelpoiseksi saattelemiseen, niin kalliista alustasarjoista on turha edes haaveilla. tarkotus ois saaha tulevalle talvelle mehtuu-ajoon et säästöönkään ei montaa penniä kerkee laittaa. eli halvalla pitäs saada menopeliä korkeammaksi SOA - tuo maaginen kirjainyhdistelmä on pyörinyt huulilla jo kun auton näin kuvissa, onko enää nykypäivänä mahdollista saada muutoskatsastettua SOA akseleille? autoon on vuonna 1985 asennettu tavaratilaa korottava lasikuitu koroke, jolla on saavutettu 135cm sisäkorkeus. -Jos on mitään merkitystä korotuksen kanssa. Kaverin kanssa juteltiin autonhaku reissulla että kokonaiskorotus/-korkeus tms menis yli niin että heilahtaa lain sallimista rajoista. Pitäneekö paikkansa? Korin korotus - Helppo, nopee ja ennenkaikkea halpa menetelmä. Vai onko? mitä kaikkee muita muutoksia joutuu tekemään esim 75mm (lain sallima maximi?) korotukselle kuin nailoni holkit rungon ja korin väliin? Iskareiden ja jousien muutaminen - Pidemmät iskarit ja korotavat jouset/jousien uudelleen taotuttaminen. Vaatii omasta mielestä vähän enemmän euroja jo kun yllämainitut. Mistä? Mitä? ja miten paljon korottavat?? Ja mitä maksaa? Tähän asti tarvinnu autoja saada vain alapäin niin tämä korotus on ihan uusi aihe |
#742
|
|||
|
|||
Moi jos ei mahdottomia joustoja haeta niin kierrejouset akselin ja rungon väliin, tuo korkeutta ja katu uskottovuutta. Itse laitoin joskus opelin kierteet joka kulmaan ja kyllä niillä korottui jonkin verran oli kuitenkin ajalla ennen kamerakännyköitä niin ei ole kuvia laittaa
Mutta ihan käyttöautossa palveli vuosia |
#743
|
|||
|
|||
Oisko kellään soa-akselilla olevaa autoa joka leimassa? Tarvisin tiedon että kuinka korkea auto on noin takapyörän kohdalta eli mitta maasta kattoon kokonaiskorkeutta haen. Katsuri vaati 4-pyöräsuuntausta korinkorotuksesta, rikkooko katsuri nyt lakia?
|
#744
|
||||
|
||||
Ei kait ny korin korotuksen takia mitään tarvii suunnata. Mahtoko katsuri ymmärtää mistä puhutaan tai sit ei halunnut ymmärtää.
__________________
Harbor Cruisers |
#745
|
|||
|
|||
Kyllä ymmärsi. Kävin toisella asemalla kyselemässä asiasta ja sanoivat että 4-pyöräsuuntaus ei ole pakollinen ellei katsuri sitä vaadi. Sitä ihmetteli katsastusmies että miksi se on vaadittu jäykkäkeulaseen autoon. Sanoi että he eivät ole koskaan sitä vaatineet. Ilmeisesti vittuillakseen vaati ja laitto vielä otteeseen merkinnän että muutkin asemat joutuvat vaatimaan. Nyt on sitten kaksi vaihtoehtoa, joko poistaa korotus tai hankkia se todistus. Elikkä varoituksena kaikille että kaikki on mahdollista tässä sarvikuonojen maassa.
|
#746
|
||||
|
||||
Ihan sama onko jäykkäakselinen tai risukeula jos koria korotetaan. Siinähän ei muutu pyöränkulmat, tukivarret, jousitus yhtään mihinkään, kori vaan erkanee rungosta. Ainut yhdistävä tekijä korin ja akseliston välillä on rattiakseli. Sit on eriasia jos ei ole erillistä runkoa ja koria nostetaan ylemmäs, sitä ei saa ylemmäs muuten kuin jousitusta mulkkaamalla eli koko autoa korottamalla.
Sen ymmärrän et jäykkäakselisessakin vaadittais todistus jousitus korotuksen yhteydessä, kun akselin asento saattaa muuttua eli olkaakselin linja muuttuu pitkittäisillä tukivarsilla toteutetussa alustassa ainakin ja voi kai se lehtijousialustassakin muuttua sitten ainakin jos pidemmillä riipukkeilla korotetaan. Eikä sitä kai katsuri voi mielivaltaisesti määrätä mitä vaaditaan ja mitä ei, trafiltahan ne säännöt/ohjeet tulee.
__________________
Harbor Cruisers Viimeksi muokannut Micco : 01.09.2017 20:58 |
#747
|
|||
|
|||
Näköjään voi. Ilmeisesti naama ei miellytä tai haluaa nuo vanhat romut pois liikenteestä.
Lainaus:
|
#748
|
|||
|
|||
Lainaus:
Missäpäin näin mulkkuja löytyy siis katsastus(poikia) |
#749
|
|||
|
|||
pohjois-pohjanmaalla
|
#750
|
|||
|
|||
Vielä tuohon 4-veto päällä vapinaan: pitäskö kardaanin olla siitä kohin timmi missä putket yhistyy, eli liukuboorin kohilla? on melko klappi ylösalas suunnassa . Ja minkämoinen homma vaihtaa se laakeri
|
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Discovery topic | Heguli | Chit-Chat | 219 | 10.05.2024 09:40 |
Huutonet Topic | psychobilly | Linkit | 15 | 03.03.2016 22:38 |
Syntymäpäiväonnittelu -topic | Skorpioni | Chit-Chat | 116 | 02.03.2014 18:32 |
Flippikeula topic | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 03.12.2007 21:37 |