|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Safari hodariTuli hommattua Hodari vetoautoksi/venäjän safarointi hommiin (jos sinne asti joskus pääsee) kun Aapon (slazhan) kanssa rakennettu hiluxi vaan toimii ja toimii niin piti jotain tekemistä keksiä. Menossa mukana edelleen Slazha että ei tämä pelkästään oma projekti ole Sisäänajettu 797tkm mittarissa ja koneremonttia ja laatikko remonttia ilmeisesti tehty ihan toyota merkkiliikkeessä. Käytin katsastuksessa ja hitsattavaa ei löytynyt mikä nyt yllätti melkoisesti mutta eipähän se katsuri nähnyt muovien alle. Kääntöpäänlaakerit piti vaihtaa ja 3/4 pyöränlaakereista piti kiristää. Jokainen ohjausnivel oli väljä mutta ruvillen osana todella edullista tavaraa. Hiukan korottavat jouset löyty ihan tästä läheltä ja vielä kotiin toimitettuna sain ne Siistihän tämä ei ole mutta jos siitä edes pikkusen paremman näköisen saisi. Eilen purin jo levikkeet ja puskurit pois ja aloittelin hiekkapuhallusta. Pahimmat ruosteet oli vasemmassa etulokarissa kuten kuvista näkyy. Takaluukku on heikossa hapessa mutta ajaa asiansa toistaiseksi. Hankinta listalla on paljon asioita mm.Renkaat koossa 37/14/16" vinssejä kaksin kappalein, alusta, kaikki oleellinen autossa nukkumista/elämistä varten jne. Joka tapauksessa väri nyt ekana päälle ja katsotaan mikä tästä syntyy
|
#2
|
|||
|
|||
Passi ja viisumi?
|
#3
|
||||
|
||||
Värihän vaihtu ja sanotaanko näin että näytti reilusti erillaiselta maalikaupassa tuo väritys mutta nyt tuli sitten tämmönen
|
#4
|
|||
|
|||
Sievä!
|
#5
|
|||
|
|||
Miksi ei valkoisilla levikkeillä? = smurffi
|
#6
|
||||
|
||||
Kylläpä tuli komee väri Onneks en oo töissä enää siellä ni et voi minua sormella osoittaa
Kerta on nuin kova into laittaa ni tuon oman käyttiksen sulle "pikku fixiin" Olikos se siun G sillon jo smurffi vai sotkenko johonki muuhun...? Edit... G Smurffi banzerwagen uuteen nousuun olikin edellisen rojektin nimi.
__________________
-ISORY OFFROAD-
Viimeksi muokannut -JoNe- : 24.07.2017 21:28 |
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
Juu se oli smurffi. Nyt on taas hyvä draivi tuon kanssa niin jaksaa tehdä |
#8
|
||||
|
||||
Nyt kun hodari on taas ajokuntoinen niin vaihdoin vallillan takomon etujouset ja keulasta tuli aivan saatanan jäykkä. Mihinkähän tarkoitukseen nekin on tehty ryhtiä kyllä tuli hiukan keulaan.
Kerkesin jo riipasta takapenkit pois "sängyn" edestä mutta huomenna saa laittaa takaisin kun pitää lähteä ouluzonelle land roveria viemään ja hdj veturina niin mahtuu ukot kyytiin. Soittelin trafille muutoskatsastuksesta ja sanoivat että pakun saisi tehdä ilman vero seuraamuksia että siis ei tartteis maksaa autoveron loppua kun on sillon 90 vuonna tuotu vajaalla verolla. Katsotaan kuis käy tuskin se loppu vero montaa tonnia on enää tuommoselle Viimesessä kuvassa pikkusen vilausta ISORYN offikrossi kilpa-alueesta joka siis ajetaan 9.9.2017 |
#9
|
||||
|
||||
HDJ veti hyvästi Defenderin joensuusta kiiminkiin. Polttoainetta kulu aavistuksen paljon (180litraa) mutta pakko kolmosella oli vedettävä ettei lämpeä laatikko. Ilmastointi on kyllä tämmösessä autossa ihan ykköstä
|
#10
|
||||
|
||||
180 litraa ja 415 km? Kuulostaa enemmän täysperän lukemilta.
|
#11
|
|||
|
|||
Mulla meni 16.5l/100km kun vedin hodarilla farkku caprice classicin helsingistä tänne pohjoseen.
Ja ihan nelosella, ei se loota liikoja lämpene kun ajaa sen verta vauhdilla että turbiinilukko pysyy kiinni. Sitten kyllä paikat lämpenee jos turbiinilukko auki vedättää isolla pykälällä. |
#12
|
||||
|
||||
Niin siis edes takaisin 180litraa
|
#13
|
||||
|
||||
Lainaus:
Koin itse ainakin laatikolle kevyemmäksi vetää kolmosella |
#14
|
|||
|
|||
Oikea valinta vivun valinta!
|
#15
|
||||
|
||||
Tuossa offkrossi rataa tehdessä tuli jäähdyttäjään reikä. Uutta jäähdyttäjää ei tarvinnut pitkään etsiä kun avas Ebayn ja tilasi "suoraan" käypäsen täysalumiini version.
Melko työläs vaihdettava oli kun meni useampi kalja Joka tapauksessa hyvin pienillä muokkauksilla meni paikalleen. Viskon tunnelista piti leikata ihan pikkupalat pois ja etsiä vanhojen 8mm pulttien tilalle 6mm pultit että sai ylälaidan kiinni. Jäähdyttäjästä kannatti ja ehkä jopa piti leikata alalaidasta jäykiste profiilista pikku palat pois joka helpotti merkittävästi asennusta. Samalla alettiin hahmotella taakse laatikoita ja petiä. Rymy vinkkas että näissä alkaa jossain vaiheessa menemään ohjaustehostimen öljyt ja moottoriöljyt sekaisin joten tilasin samalla uuden ohjaustehostimen pumpun. |
#16
|
||||
|
||||
Takaboksia saatiin vähän eteenpäin ja nyt jo kelpaa pötkötellä pidemmmänkin kaverin kun nappasin tehdä yhdestä takapenkistä etuistuimen. Sen selkänojan saa kaadettua eteenpäin jolloin pisin "kuljetustila" autossa on 265cm.
Vähän kun vaihteli ristiin turvavyön lukkoja niin kaikki turvavyötkin toimii järkevästi. Tarkoitus olisi katsastaa siis kolmen hengen huoltoautoksi että saa muksut haettua yhdellä keikalla hoidosta |
#17
|
|||
|
|||
Ei kai tuota ole nykyään ole mitään järkeä huoltoautoksi muuttaa.
Tavalliseksi pakettiautoksi vaan. |
#18
|
||||
|
||||
Lainaus:
En nähnyt hirveästi ainakaan itse haittapuolia omaan käyttöön siinä huoltoautoksi muuttamisessa |
#19
|
||||
|
||||
Paljon lie se veroseuraamus tuosta huoltoautomuutoksesta?
__________________
-ISORY OFFROAD-
|
#20
|
|||
|
|||
0€ ?
|
#21
|
|||
|
|||
Joo ei tule veroja...
|
#22
|
||||
|
||||
Kovasti tuntu trafin ukosta siltä että ei tule mitään
|
#23
|
||||
|
||||
Nyt kun on hetki jouten aikaa niin päivitellään tätäkin. Syötöt sain kohdalleen tuossa syksyllä ja CT26 (on muuten tuhottoman paska ahdin jo uutena, kahdeksankymmentä luvun siipi profili ja heti kun herää niin on tukossa) päätti purkautua. Kompura siipi räjähti ja halkaisi kompurakotelon ja syötti romut suoraan imusarjaan. Kaikki 12 venttiiliä solmuun ja täysi kansi remontti tuli tehtyä. Fin turbo teki minulle hybridi ahtimen garrettia ja holsettia sekaisin ja nyt kestää ahtaa ja hyvin vetää. Hitsasin vakio pakosarjaan muutos palikan että t3 laippanen ahdin kävi paikalleen. Pystyin käyttämään vakio ilmanputsaria ja letkuja.
35" creepyt runttasin alle 15x10 et-44 vanteilla ja ihan aavistuksen tulee yli mutta menoa ei haittaa. Laatikko otti vähän kipeää kun noilla syötöillä työntää traileri ynnä hiluxi perässä pitkin poikin pohjois-karjalaa Vaan hyvin se vielä kuljettaa jos ei nappaa traileria perään. Että jos jolla kulla sattuu olemaan ehjä tai rikkinäinen aisin a440f niin voisin ostaa järki rahalla pois. Sen verran vielä edittiä että sain tehtyä tosi lyhyen tuosta keulasta. Jos ajatellaan silleen että varmaan 15cm lyhyempi kuin HDJ valmiilla vinssi puskurilla Viimeksi muokannut nbf : 22.06.2018 09:18 |
#24
|
||||
|
||||
Samaa mieltä 6" korotus ois just sopiva!
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Heppatytön Hodari | FunJam | Maasturiprojektit | 109 | 04.12.2017 21:42 |
mettästys hodari | autoilija | Maasturiprojektit | 5 | 28.06.2017 22:12 |
Halpa hodari huudettavana. | Tractor | Linkit | 0 | 11.08.2013 11:11 |
Hodari alko poistumaa.... | make764 | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 20.03.2013 19:32 |
Myyty myydään hodari | tjl | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 06.04.2010 20:24 |