|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#3126
|
|||
|
|||
Lainaus:
Mahtaako liimaus riittää vai kannattaisiko lisäksi hitsata pieni prikka kumiholkin yläpuolelle toppariksi? |
#3127
|
|||
|
|||
Lainaus:
Laipan ja kardaaniputken välinen kulmahan siellä on aika raju mut sille ei voi nyt mitään. |
#3128
|
|||
|
|||
Lainaus:
6. Onko haittaa jos tiputan jousen päätä alemmas korin puolelta? Takana ainakin toinen on mätä niin vaihdan molemmat kiinnikkeet joka tapauksessa. |
#3129
|
||||
|
||||
Okei kiitoksia tästä. Siinä kumin kohdalla on tikussa pikku nystyrät, joiden pitäisi pitää kumin paikallaan. Voishan siihen tosiaan liiman lisäksi jonku prikan hitsata.
|
#3130
|
||||
|
||||
Lati poikki
Halloo, poksahti etunorra poikki calmini merkiltään. Pitäisi uusi jousi sarja katsoa/ostaa, oliko kokemuksia mitä edullisia korottovia ja suht toimivia suositeltavissa. Nyt olisi tietysti oikea hetki vaikka kierteyttää mutta aikaa ei vielä sille ja ajaa pitäisi. Tähän hätään menisi ei loppuun paukutettu käytettykkin sarja
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
#3131
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mulla oli calminin setti edellinen joten voin niistä sen verran sanoa että ihan pirun kovat ja ei joustanut mihinkään.Niistäkin meni norra lopulta poikki...Jos jotain hyvää pitäis kirjoittaa,Niin pitävät kippuruutensa hyvin. Raptorit tais lässähtää suoriksi parin reissun jälkeen. Omen 2" settiä sen sijaan voin suositella lämpimästi. Tossa vielä venyttelykuva kyseisillä jousilla(resepti on joka nurkassa samurain pidemmät takajouset+takana revolveri riiput). |
#3132
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
#3133
|
|||
|
|||
Saiskohan sj410 suzukiin asentaa mersun 200 motin katsastulaillisesti?
__________________
Kaikkeen tottuu paitsi puukkoon kyljessä ja kyllä siihenkin, jos makaa selällään |
#3134
|
||||
|
||||
Lainaus:
Taitaa mennä painot yli joten ei onnistu..näistä painohommista juttua täällä, tosin pieni kahlaus edessä jos sen meinaa löytää täatä topikista.
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#3135
|
||||
|
||||
Lainaus:
Selvitä myös mitä kyseiselle moottorille on ilmoitettu tehoa? (Ihan vinkkinä suzzukin 1.3 kone+laatikko painaa n.+-10kg tarkkudella 100kg). Samurain akselit+jarrut+jarrutehostin vaihtamalla vois käyttää noita allaolevia lukuja! Samurain suurimmat sallitut akselipainot ---> -Etu580kg -Taka/820kg Ruisku samuraissa teho on ilmoitettu 71hv ja siihen kun lisätään se sallittu 20% niin ollaan jossain n.85hv Elit tän alle pitää mennä vertailumoottorin teho... Trafilta lainattua(ohje kohta 2.1)--> "Akselimassojen riittävyys tarkastetaan muutoskatsastuksessa punnitsemalla ajoneuvo akseli kerrallaan.Ajoneuvo punnitaan kuormaamattomana ja laskennalliseti sijoitetaan henkilökantavuus istumapaikoille,Jonka perusteella tarkistetaan akselikantavuuksien riittävyys.Vaihtoehtoisesti ajoneuvo voidaan punnita myös kuormattuna(esimerkiksi etuakselimassan selvittämiseksi sijoittaa jokaiselle etuistuimelle 75kg paino)" |
#3136
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Kaikkeen tottuu paitsi puukkoon kyljessä ja kyllä siihenkin, jos makaa selällään |
#3137
|
|||
|
|||
Kyllä Suzukia on tehty 1.9 dieselillä, joten se käy vertailuna katsastukseen. Vertailu dokumentti löytyy jostain netin syövereistä jos vain jaksaa kahlata. Mersun om601 kone menee tilavuuden ja tehojen puolesta haarukkaan.
Ongelmaksi saattaa muodostua paino, joka on varustesta riippuen 155 -168kg. Joskin katsastuksessa eivät vaadi moottorin painoa jos sitä ei ole saatavina. Mutta muutos katsastuksessa akseli punnituksessa voi tulla ongelmia liiallisen etuakselipainon takia. Joten jos rakentelet alustaa niin kannattaa tehä mahdollisimman kevyt rakenteinen, vahvistaa sitten katsastuksen jälkeen. Samoin palkkihelmoja ei kannata tehdä liian aikaisin. Painon siirto taakse auttaa asiaa. Akku taka konttiin, takapuskuri kunnon palkista, etupuskuri kevyestä putkesta ym ym. Ite rakentelin VW 1.9td koneella ja Volvon automaatilla pitkän Suzuki 413. Joten siinä sai melkein taikoja käyttää että sai etuakseli painot pysymään kurissa. Mutta mahdotonta se ei missään tapauksessa ole. Kannattaa vertailu dokumentin kanssa käydä katsastuskonttorilla ja keskustella sellaisen kaverin kanssa joka suhtautuu myönteisesti auton rakenteluun, ja rakentelun aikana olla yhteydessä samaan kaveriin mahdollisissa laki ongelmissa. Ja vaikka ei olisi isompia ongelmia niin käydä jutustelemassa missä projekti menee. Kun kaveri tulee tutuksi niin on sitten helpompi toimia tutun kanssa muutoskatsastuksessa. |
#3138
|
|||
|
|||
Minkäs verran tota kardaanin booria olis hyvä olla näkyvissä ettei pohjaa eikä irtoa?
Mitkä iskarit on hyvät? Ja samurai edelleen. Viimeksi muokannut vauhtipete : 05.06.2017 06:12 |
#3139
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#3140
|
||||
|
||||
Painoa taka-akselin takapuolelle niin sehän mukavasti tasapainottaa keulaa.
|
#3141
|
|||
|
|||
Juuri tuo dokumentti käy muutoskatsastuksessa.
|
#3142
|
|||
|
|||
Erittäin paljon kiitoksia kaikkille vastannelille. Nyt voin huoletta alkaa haalimaan osia ja jossakin välissä taikomaan suzukia kasaan. Tilannehan on sellanen että kyseinen auto ei ole edes vielä hallussani vaan veljen pihassa paloina. Pitääkin tehdä sitten hieman rojektikertomusta tänne kun sen aika tulee.
__________________
Kaikkeen tottuu paitsi puukkoon kyljessä ja kyllä siihenkin, jos makaa selällään |
#3143
|
|||
|
|||
Mistä saa suomesta -88 1.3 samurain pääsylinterin tai korjaussarjan?
Ps. olis vissiin 1.0 mäntäsarja ylimääräisenä jos joku haluaa lunastaa pois Viimeksi muokannut vauhtipete : 08.06.2017 15:29 |
#3144
|
||||
|
||||
1.3 Balenon pääsylkky on bolt-on.Jos sellainen on helpompi metsästää...
|
#3145
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#3146
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tästähän tais tulla halpa remontti, ainakin talvella vielä pelas Tänks |
#3147
|
|||
|
|||
Ei käynyt ainakaan toi mikä mulla on, tarvis lyhentää välitankoa ja veistää tehostajan reiästä se kaulus pois sisältä että menee tarpeeksi syvälle.
|
#3148
|
|||
|
|||
Oliko palkkipuskurien tekemisessä jotain rajoituksia?
Ja jos käy ilman vinssiä leimalla niin lähteekö vinssi pois otteesta? |
#3149
|
|||
|
|||
Kiihdytyspumpun jouset f10a
Tuleekohan pidempi jousi ylä vai ala puolelle? Kyseessä aisanin kaasutin f10a:ssa
|
#3150
|
|||
|
|||
Lainaus:
Oman suikan kaasariremppa vielä tekemättä, edellisten omistajien jäljiltä se näyttää tältä, jollaiselta sen ei ilmeisesti pitäisi näyttää: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=205262 |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |