|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
Oli kyllä. Imuaukko meni kokonaan läppien kautta. Vuosimallia en nyt muista.
__________________
Pääsee pääsee! |
#52
|
|||
|
|||
Olihan noita meilläkin silloin 90 luvun alkupuolella mutta ei tarkkaa muistikuvaa miten oli mutta olisiko ollut silloin kun tuli jotain muitakin päivityksiä samalla oliko tuorevoitelu ja muuttuiko etuvalo samalla
|
#53
|
||||
|
||||
-94 tuli läppis ja tuoreöljy voitelu...
|
#54
|
|||
|
|||
94 tuli täysläppä pytty, jos trafissa lukee että ei tietoja tarkottaa sitä että ne mipon tiiot on poistettu jos ostat sellasen mopon se on tosi helppo katsatsaa, ja vähä epäilen että ette ole kyllä vakiopytyllä 92km/h mennyt, ja toki jos etsis ihan orkkis pvtä joudut maksamaan hunajaa.
|
#55
|
||||
|
||||
Lainaus:
Etsin kilvellistä siksi ettei tulisi mitään yllätyksiä, että "tää on tosi helppo rekisteröidä" ja sitten konttorilla selviääkin, että eipäs olekaan, vaan varastettu Petteriltä Lahdesta viisi vuotta sitten. En etsi orkkis PV:tä vaan vakiota, tuppaa vaan olemaan niin, että vakio on samalla myös orkkis/entisöity. Omasta jos rakentaisi niin tarvisi ainakin uuden moottorin ja pytyn. Muistaakseni muutakin vielä puuttuu. Toisaalta siinä on ainakin omistajahistoria kunnossa, kun se on meillä ollut vuodesta 1992 saakka. Laitoin hieman kyselyä tuonne Mopo-osa.comiin, että kuinka isoina palasina niiltä löytyy Suzuki PV:tä.
__________________
- En pidä teistä. Viimeksi muokannut perkei : 24.04.2017 08:15 |
#56
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#57
|
||||
|
||||
Okei kiitos matke! Hieno mopo.
__________________
- En pidä teistä. |
#58
|
|||
|
|||
sanon vielä, jos sinulla itsellä on joku pvn raato, jossa on kone rikki ja sylinteri puuttuu niin, koneremppa on tosi helppo tehä ja osat halpoja,sylinterisarja 50cc power plus eli puoläppäsylinteri maksaa 50e.
|
#59
|
|||
|
|||
Tollanen löytyy nurkista. Viimekesänä ajoin 104km/h gps mitattuna. En vetäny vitosta tappiin ja kutonenkin jäi käyttämättä
Viimenen ilmajäähdytetty (-83) rm80 6-vaihdetta honda ns:n 28mm delortto. Putki on iha väärä, joku modattu s1 gianelli ja omavalviste alu änkkä. Joskus kun jaksas entisöidä loppuun toikin... Soralla sutii joka vaihteella millä uskaltaa kokeilla, asfaltilla keulii lähes joka vaihteella +100kg kuskin alla https://youtu.be/g0y_MzDYmoM Viimeksi muokannut jv : 24.04.2017 20:32 |
#60
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Mouho Motorsport |
#61
|
|||
|
|||
Joo toi -83 on hieman erinäkönen kuin vanhemman rm:n kone ja peeveen.
Toi -83 on sama lohko kuin -84 mut -84 on jo nestekone. Ei käy suoraan pv:n runkoon. Videosta saattas nähdä et toi munkin runko on tehty uusiksi moottorin etupuolelta. Samoin kaikki moottorinkorvakot... |
#62
|
|||
|
|||
77-81 rm koneet käy suoraan pvn runkoon,itsellä oli talven käyttiksessä viilattu 60c,16mm mikuni ja vakio romut paitsi diy putki ja veti komiasti ja huippujja keräsin sen päälle 90.
|
#63
|
||||
|
||||
No mie nyt sitte ostin mopon.
Se on katsastettu tammikuussa ja omistajanvaihdos tehtiin onnistuneesti heti nettivarmenteella, joten siitä ei ole huolta. Mie ajoin sillä mopolla pienen pätkän ja ei se tosiaan kovinkaan tuntunut kulkevan ja ainakin myyjä vakuutteli sen olevan vakio, kun sanoin että ei siitä kunnosta muuten ole väliä kunhan ei olis virejä. Vähän mie mietin että kiertääks se nyt pikkasen kovin vai ei. Vaikee sanoa kun en nyt tosiaan ihan hetkeen ole mopojen lähistöllä oleskellut. Noh, vaikee nyt sitten sanoa, mutta eiköhän me nyt noista kahdesta saada ainakin yksi hyvä kasattua, eikä se ole ongelma jos jotain pientä joutuu vielä ostamaankin. Kaasari vissiin vähän vuotaa ja mittaria ei ole. Hyvin osasin ajaakin vaikka ensin vähän jännitti! Oon ajanut PV:llä viimeksi tammikuussa 1996, eli 19-vuotiaana. Sitten ostin Toyotan ja loppu on historiaa.
__________________
- En pidä teistä. |
#64
|
|||
|
|||
Historiaa
Moi,
Täälläkin kans yks wanha muistelee. Piti kirjottaa tähän vaan muutama rivi, mutta näin se kesäloma näköjään tekee tepposet: Oli ´83 PV, uutena ostettu. Se oli just niitä vanhan sytkän vehkeitä, ei tuoreöljyvoitelua, "viimenen mustatankkinen". Kuminen pyöreä etuvalon kuori ja vaihdepolkusimen juuressa irrotettava 4-vaihteisen tarra, jonka tarran alta siis löytyi lohkoon koneistettu 5-vaihteisen kaavio. Suzukin ilmajäähdytteiset RM 50cc ja RM 60CC crossit käytti samaa alakertaa. 5-vaihteisia, siis. Hommasin noiden huoltokirjan räjäytyskuvineen. Eli niinku vähä "opiks", heh. Tuli sitten finninaamana hommattua/soviteltua hauska tekniikka tuohon PV:hen, tuttavallisemmin "Syylään": - Malossin 80cc pytty (viilattu nuoruuden innolla varmaan liikaakin, kun ei se oikeen vääntäny alhaalta mutta kiersi ylhäällä älyttömästi, ja tietty oli hillitön läpättömän kakstahtisen tehopiikki kun kiekoissa päästiin tehoalueelle) - laskettu kantta (lasilevy + se semmonen punasinisen pikku peltipurkin mustanharmaa hiontatahna) - 3 piikkiä isompi eturatas (16), vakio takaratas (35?) - Mopo-Sportista tilattu tehoputki, joka omassa kombossa kiersi "taivaisiin" muttei vääntänyt kummosestikaan alakiekoilla (silloin sai Suomesta ihan kahta tehoputkea PV:hen. Kokeilin kans sillä toisella, eli ns. "Nakkilan putkella", mutta se väänsi mun moottorissa alhaalta muttei kiertäny korkeelle) - 26mm Mikuni kaasari jostain varmaan ´70-luvun 250cc kakspyttysestä ilmajäähy-Yammusta tai -Suikasta (sinänsä hauska kaasari, kun sen kaasarin kiinnityslaippa oli 80cc Malossiin millilleen sopiva ja ryyppy- eli choke-kamat ja vivustot meni PV:n omasta 12mm Mikunista heittämällä tohon 26 milliseen) - ja viides vaihde asennettiin. Se oli paras juttu se. - 6% seos ja seosöljynä (ilmajäähdytteisten) moottorisahojen seosöljy. Ei ollu koskaan mitään kiinnileikkauksia tai kuumenemisia. Kaverit kuunteli kylmempinä käyvien vesipyssycrossimiesten neuvoja, ja ajeli sitten 4% hipo-öljyseoksilla. Leipoihan ne sitten kiinni kun ajelivat moottorijarrutuksella kaasu kiinni alamäetkin. Kun oma ehkä lillasti enemmän savuttava 6% seos ei nakuttanut tms., niin en alkanut tuota seoshommaa säätää. Ja se oli pikkukylän kovin PV se. Huiput ehkä yli sata, ei todistuksia tosin. Eli ajan kultaamaa mutua vaan (?). Mutta sen muistan, että asvaltilla en minä kissan kokonen ohjastaja voinut kolmella ekalla vaihteella kääntää tuppia nurin, kun vaikka miten kurotti eteenpäin yli sarvien, niin yli se ois keulinu. Sitte nelonen ja vitonen oli helpompia hallita, mutta jos kypärän visiiri jäi auki, niin kylläpä se vitosen lopussa alko ajoviima repiä pottaa päästä, eli yritti nostaa silleen ärsyttävästi sitä umpikypärän leukaosaa silmille. Kahesti opetellessa se keuli yli ennenku ehti kissaa sanoa. Eli sarvia, tuppeja, jarru- ja vaihdepolkimia, yks tankki, yks runko, vasen nilkka ja molempien kämmenien nahat meni rylliessä ja ojarumpuja kolutessa. Mutta hauska vehje oli. Ihme kyllä, että jäin henkiin. Kaverin vakion uutena 21hp:n (tuolloin kuitenkin jo väsyneen?) 80cc vesipyssy-crossi-Kawan kanssa meni hiekkatiellä ihan samoihin sekä kiihdytyksessä että huipuissa. Kawa oli tietty paljo parempi/helpompi ajaa, mutta silläpä ei saanu rauhaa kissalanpojilta ikinä. Sitte kun vihdoin tuli ton viritetyn PV:n piikikkään moottorinluonteen kanssa sinuiks, niin kolmosella oli hauska tehoalueelle päästyä keulia kaasua kääntämällä taajamassa autojen ohi (jotain 60km/h ?). Huipuista en tosiaan tiedä. Sen mopon oman mittarin neula huiteli ohi sen mittaritaulun alaosan kmh-merkin. Eli huippuvehjes se oli, mutta ihan tappopeli. Kevariin siiryttyäni kokeilin tuota kaverille myymääni entistä PV:tä kerran. Aivan kauhea. Olin ajanut "isoa ja vakaata" kevaria jo ihan 2kk, vaan tuolla PV:llä en osannutkaan enää ajaa. Kun se vaati suunnilleen "kärpäsen refleksit" että pysyi hanskassa. Sadan metrin päässä pysäytin, sammutin vehkeen ja TALUTIN sen sata metriä takaisin. Kun kaasu auki kiihdyttäessä kierrosten noustessa se tehopiikki potkas tosiaan silleen, että hiekalla se suti tai asvaltilla keuli pikkuvaihteilla keuli yli. Ja ohjaus oli isossa vauhdissa yliherkän rauhaton. Noo, jos nykyisen läskilortin ruhoni istuttaisin vaikka minkä PV:n päälle, niin tuskinpa se enää tuntuisi raketilta? Hyvät kesän jatkot! |
#65
|
||||
|
||||
Poika sai syksyllä mopokortin, käsittelykoe suoritettiin tietenkin omalla PV:llä.
No ei kauaa menny kun PV pöllittiin tosta pihalta. Onneksi oli poliisipartio sattunut kohdalle, kun 10km tuollempana oli moporosvo työnnellyt kilvetöntä mopoa bensan loputtua. Käytiin pojan kanssa hakemassa kovia kokenut PV poliisilaitokselta kotiin. Parilla sadalla uusia osia rikottujen tilalle ja vot sie kun taas pääsee. Kyllähän tuo vaan niin saakelin hyvä peli on, taidan pitää itelläni kauppakassina sitten kun poika siihen kyllästyy.
__________________
- En pidä teistä. |
#66
|
|||
|
|||
Tuosta syystä itse omalla 'klassikko' - mopolla olen rajoittanut ajeluja joissa pitäs se jättää jonnekin julkiselle paikalle. Voi olla, että lähtee vielä jonku mukaan siitä.
__________________
"If in doubt - flat out" |
#67
|
||||
|
||||
Joo on tullut huomattua, että toi mopo kiinnostaa ihan helvetisti about kaiken ikäisiä. Tämmöset meikän ikäiset kurpat kiinnostuu kun ne on ajaneet teininä tommosella, ja sitten taas nykyteinit on tutustunu siihen My Summercaria pelatessa ja muutenkin, onhan se nyt ihan erilainen kuin joku derbi tai kiinanmonkey. Niin rauhassa ei pikku PV-raukka saa olla missään, aina on joku räveltämässä, kyselemässä, potkimassa renkaita tai yrittämässä ostaa tai varastaa.
__________________
- En pidä teistä. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Suzuki PV | villev51 | O/M/V Muut | 1 | 28.11.2014 11:29 |
Ostetaan Suzuki Pv | apolys | O/M/V Muut | 0 | 16.06.2013 00:26 |
Huuto Suzuki PV. | Juspe88 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 23.10.2012 02:45 |
Myydään suzuki pv | offi81 | O/M/V Muut | 2 | 07.07.2010 13:30 |
Myydään Suzuki PV | Tunari55 | O/M/V Muut | 4 | 28.12.2008 02:25 |