|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
|||
|
|||
Kyllä perhana harmittaa kun joutu ite keskeyttää reissun alkutekijöihinsä jo Pistäkäähän reilusti kuvia jakoon nii pääsee edes vähä fiilistelee
|
#52
|
||||
|
||||
kiitoksia kaikille reissusta!! hieno kokemus! tuli otettua joku 1000 kuvaa ja tässä muutama tiivistetysti
uazin pikku uitto keikka mikjus romuauton puikoissa majavat näkertänyt puita [/url] |
#53
|
||||
|
||||
Hyviä kuvia kyllä, hauskan näköistä ollut mudventuresille sitte pääsis itekki mukaa, penkki paikkaki jo varattu
|
#54
|
||||
|
||||
|
#55
|
|||
|
|||
Hjuva viiideo !
|
#56
|
|||
|
|||
Komiaa menoa
__________________
riiseli mersedes |
#57
|
||||
|
||||
Pähäma Venäjän Safari Pääsiäinen 2017
Keskiviikko Alkuperäinen lähtösuunnitelma torstai aamusta muuttui keskiviikko iltapäiväksi ja yritin livahtaa töistä vähän aikaisemmin, käytännössä pääsin kuitenkin lähtemään vasta lähempänä puoli neljää venyneen palaverin takia. Imatra ja venäjän tulli saavutettiin noin kello 18.30. Jonossa ei ollut kuin kymmenen autoa edellä. Tapsa ja Katri nähtiin kopeilla, vaikka alkuperin olivat meitä 1,5 h edellä. Jonosta nappasin liinan päähän volvon josta löpö loppui juuri venäjän tulliin. Ruuhkaa ei tullissa juurikaan ollut, mutta ei vaan tapahtunut mitään. Juuri kun pääsin autokopille, tuli vuoronvaihto ja kesti yli puoli tuntia ennen kuin uusi virkailija ilmeni paikalle. Tullissa meni aikaa yhteensä noin 2,5h. Olisi taas Putinille terveisiä tästäkin keikasta. Autolappuun jouduin korjaamaan moottorin tilavuuden kohdallle rekisteriotteeseen merkatun 2970, lapussa luki 3000 jolla on menty tähän asti. Ei kai muuta vittuiltavaa keksinyt. Sveton BTK:n pihassa huomasin ettei länkystä kuulu mitään. Lisäkaiutin oli jostain syystä mykkä. Mukavan miehen kaupasta yritin etsiä uutta mutta tuloksetta. Ratkaisu oli vetää länkky ulos kojelaudasta sen verran että kaiutin näkyy. Viereisessä kopissa kävin vaihtamassa rupliksi 100€ kurssilla 59.50. Juoma kaupoilla käytiin jossain lähiputkassa. Lonkero kori, Cola kori, 2 x 0,5l vodka ja ananasmehu maksoi yli 4000 ruplaa. Ihan helvetin kallista mutta ei auttanut itku markkinoilla. Siiderit ja lonkerot on niin kalliita että pitää varmaan ensi reissulle ottaa viron tuliaiset matkaan Huoltsikalta tankki täyteen ja jerryihin + lisäkannuihin 60 litraa ainetta. Dieseli litrahinta taisi olla noin 38.5 ruplaa. Helppo oli tankata extra 20 L 3, 4 ja 5 litran tuulilasinpesu ja jäähdytysneste kannuihin. Näppärästi vielä taiteilin pistooli takakontille niin että samassa rytäkässä letkun sisältö lorahti farkuille. Kaupoilla meni noin tunti ja liikkeelle Svetosta lähdettiin klo 21:48. Ilkka oli aikaisemmin soitellut ettei kannata ottaa oikoreittia koska se on hidas. Päätettiin ajaa isoa tietä reittiä Sveto - Antrea - Sairala - Räisälä - Kaukola - Kaarlahti. Prudin kohdilla meinas käydä köpelösti kun edellä ajava sorarekka vilkutti että ohi vaan. Vetäsin vastaantulijan kaistalle juuri kun kuulin Tapsan kommentoivan jotain länkyssä. Seuraavaksi näkyi sivupeilissä joku musta maski ja merkki. Maksiminopea täyskääntö takaisin omalle kaistalle ja rekan nuppi pyyhälsi kauheaa vauhtia ohi. Oli tullut vähän aikaa renkaat lukossa perässä. Kääntyi vielä prudin risteyksessä suoraan jonkun vastaantulijan eteen. Promillet varmaan kohdillaan tai muuten idiootti. Loppumatka meni onneksi aika leppoisasti. Renkaista laskettiin jossain vaiheessa paineita kun tiet oli aika kiharaisessa kunnossa. Tuntui ettei takapään iskunvaimennus ollut kovinkaan tehokas enää. Pohjasi töyssyissä tosi helposti. Kaukolan jälkeen ajoin yhden risteyksen vääriin ja oltiin matkalla kohti isoa sonnitilaan. Tien yli löntysti joku karu otus ja meni hetki ennen kuin tajusin sen olevan villisika. Aika hurjan näköinen otus. Uparit ja edellisestä risteyksestä oikeaan suuntaan. Haukkavuoren leiri saavutettiin 0:20. Vesi oli tosi korkealla kun peltisillan pää oli veden alla. Matkaa tehtiin vajaa 3,5 tuntia. Leirissä Toni oli vielä nuotiolla mutta Ilkka jo unten mailla. Joonas teki leiriin matkaa Vaalimaalta mutta ehdin kai jo nukkumaan ennen heidän saapumista. Tottakai kun pääsin makuupusiin Ilkka heräsi ja pakko se oli itsekkin nousta ihemettelemään menoa. JATKUU... |
#58
|
||||
|
||||
TORSTAI
Aamu tulilla Toni, Ilkka ja Joni Haukkavuoren leiri Neljän auton voimin lähdimme aamulla scouttaamaan muutamaa reittiä. Ilkka oli edellisenä päivänä puhunut että olivat käyneet varsinaisella haukkavuorella ja pakkohan se oli vihdoin nähdä. Autolla päästiin Haukanjärven rantaan josta muutama sata metriä kävellen kohteeseen. Melko pian selviää että takaiskarit on bertasta aivan loppu, ei minkäänlaista vaimennusta. Suomeen laitetettu jo aikasemmin viestiä että saa tuoda GR takaiskarit jos jostain löytää sopivasti. Ilkka ei toista kertaa kävelly vuorelle vaan kävi jäätä pitkin "rantasaunalla". Hieno paikka, kiipeilijöiden suosima. Käytiin Joni kanssa toisella laitaa ja kiivettiin alas rantaan tarkoituksena kävellä jäätä pitkin pois. Rannasta oli kuitenkin pari metriä sulaa ja ei auttanut kuin kiivetä takaisin vuoren päälle. Meinas loppua kunto kesken. Seuraavaksi koitettiin katkoviivaa jo menee leirin takaa kohti "karjamökkiä" joka Tukiankylän kierto reitin varrella. Selkeä polku mutta ei autolla ajettavaksi. Nokka kohti pohjoista. Matkalla ojan ylitys mäkeen tuotti creepy crawlereille suunnattomia vaikeuksia. Kaljut boggerit meni heittämällä ylös ja Joonas kopioboggereilla pyshtyi keskelle mäkeä ja eleettömästi jatkoi matkaa. Renkaissa on eroja... Joen ylitykseen, jossa aikaisemmin oli hieno kolmion mallinen maja (poltettu takavuosina), oli tehty alkeellinen silta. Tosin ei ollut syvä tuo rännikään. Sitten saavuttiin Ilmeenjoen varrelle josta olin kaavaillut että tultaisiin takaisin Hautausmaan kierto reitiltä. Vesi olikin melko korkealla ja virta kova. Ilkka koittaa mutta virta vie uliaanovitsia. Auto ajautuu kivikon eteen ja pakko vetää taakseppäin. Pakittaa ei uskalla kun virta meinaa viedä mukanaan. Tapsa vetää kalsarisilleen ja menee viemään narua jääkylmään jokeen. Penkit kastuu Uaz saadaan lopulta kuiville Joelta jatketaan matkaa Pohjoiseen Tausjärveä kohti. Tuttu romulaani matkalla. Jäljellä ei juuri muuta kuin tämä idän ihme jossa kromi vielä kiiltää. Vuosia sitten keräsin tästä vanhat kilvet tallin seinää koristamaan. Reitiltä otetaan uparit kun tajutaan että se menee vain kohti Hiitolaa. Palataan leiriin jossa hetki ihmetellään. Roope taitaa saapua tässä vaiheessa. Päätetään lähteä tutkimaan outoa ajamatonta reittiä muutama kilsa etelään rautasillalta. Majavia täällä on ainakin. Reitti alkaa melkoisella jäänmurto showlla. Eikä rännissä olevat tukit yhtään auta asiaa Lammen jälkeen alkaa rännit jotka tosin on jäässä. Kake & Toni + Jouni & Jasa liittyy letkaan. Kuultiin heitä pitkään länkyssä ja lopulta saatiin opastettua pätkälle. Kake toteaa että edestä on murros tai tikku poikki kun ei vedä kuin toinen pyörä lukko päällä. Bongaamani bunkkeri osoittautuukin kellariksi Reitti kiertelee mäkien yli josta jatkuu syvänä koneurana. Muutamalla reitinvetoautolla pätkä ajetaan läpi kolmessa ja puolessa tunnissa. Sitten alkaa takaa kuulua uutisia että HZJsta vuotaa öljyä jostain. Selviää että ohjaustehostimen pumppu tai simpukka on vainaa ja eteneminen huonosti ohjautuvalla autolla hidasta. HZJ tippuu jatkuvasti syviin uriin ja vinssi laulaa. Reittiä voi helpoiten ajaa uran reunaa ja keskivallia pitkin, kiertoja ei juuri ole. Ilkan kanssa päätetään siirtyä leiriin lämmittelemään ja odottamaan loppuletkaa. Matkalla bongataan Ukkonen ja Elastinen. Kärki saavuttaa leirin vähän ennen kello yhdeksää. Loppuletka soittelee leiriin ja kyselee kuinka pitkä pätkä on kun miehistö ja kalusto alkaa olemaan lopussa ja Kake haluaa laittaa leirin reitin varteen. Selvittetelen ettei matkaa lienee 1,5km enempää. Jouni lähtee Jeepillä takaisin pätkälle auttamaan ja ramparyhmä saapuu vihdoin leiriin noin klo 1:00. Myöhemmin tutkin että reitti jonka ajoimme on 2016 LT Hautausmaankierron alku D-START -> D-20 pisteet. Eipä tuota ole aikaisemmin ajettu mielestäni. JATKUU... |
#59
|
||||
|
||||
PERJANTAI
Ryhmä HZJ joutuu valitettavasti ottamaan siirtymän kotia kohti. Pojat osti virvokkeita 15000 ruplalla ja joutuvat jättämään osan leiriin. Matkavauhti HZJlla noin 30kmh ja kampeaa koko ajan toiseen suuntaan. Onneksi Ilkalla on vetokalusto rajalla ja ottavat sen lainaan. Leiri aamulla Päivän reitiksi valitaan "Tukiankylän kierto" vaikka alkuvaiheessa ei ollakkaan ajamassa reittiä "uutta" kautta takaisin. Ensimmäisistä ojista vinssaillaan, joku on tehnyt melkein ajettavan reitin viereen mutta sen jäiset penkat ei houkuta. Helpompi vinssata ylös vakio uraa. Ruokatauko niityllä Joonaksen vinssi prakaa Tilalle Tapsan takavinssi mutta huonolla menestyksellä, lähtee kyllä toimimaan myöhemmin. Matka jatkuu pitkin Itsenäisyyspäivän vikan yön reittiä. Osa jää vielä Defen vinssiä remppaamaan niitylle kun kärki lähtee liikkeelle. Jonkin ajan päästä kuuluu uutisia että Tapsalta on napalukko halki eikä varaosaa mukana, Elastiselta katkeaa tehostimen remmi eikä uutta ole. Varaosa tilaus lähtee kotimaahan jossa JV ottaa siitä kopin ja lähtee toimittamaan osia Imatralle. Imatralta JV:n matka jatkuu kohti Käkisalmea paikallisten harrastajien kyydissä. Tarkoitus noutaa osat sieltä jollain toimivalla autolla. Minulle on samassa kyydissä tulossa myös jotkut iskarit. Reitti ajetaan loppuun paikkaan jossa oli itsenäisyyspäivänä pikaleiri. Päätetään lähteä kokeilemaan jatkosettiä joka viimeksi ajettu vuonna 2008. Tapsa ja Joonas oikaisee hiekkatietä leiriin, odottamaan varaosien toimittajilta viestiä koska osia lähdetään käkkäristä noutamaan. Aikamme haahuiltua alkaa reitti löytymään Hetkellinen tuumaustauko kun edessä Astan tuhoja takavuosilta. Päätetään kuitenkin sahata reitti auki kun tarpeeksi hyvä väli löytyy. Reitti nousee korkealle mäelle josta lasketaan vastapuolta alas. Reitti päättyy yllättäen täysin samaan paikkaan pellon laitaan jossa Itsenäisyyspäivänä 2016 oli tuulinen leiri. Vanhat polttopuutkin on vielä pinossa. Ajetaan takaisin Haukkavuoren leiriin joka on vain muutaman kilsan päässä. Leirissä ollaan noin 22:30. Ruokatauko mukaan lukien Tukiankylän kierrossa meni 11,5 tuntia. Suuri osa toki reitin hakua ja auki raivaamista. Tapsan osia lähdetään hakemaan käkkäristä Joonaksen Defellä joskus yön tunteina. JATKUU... |
#60
|
||||
|
||||
LAUANTAI
Varaosa toimituksessa saapuu iskarit jotka ovat hieman liian pitkät. Joutuu poraamaan uudet reiät että saa mahtumaan. Puslat on myös liian isot mutta toimii näinkin. Ilmeisesti sisäänjoustovara riittää kun ei pohjaa kertaakaan. VARO! Päivän reitti kohti hautausmaata Itäpuolelta saavuttaessa edessä joki. Vesi aika korkealla + jäätä. Uusi reitti löydetään ohi jään Ilkka koittaa pakittaa jäätä rikki mutta tippuu syvälle eikä jää murru loppuun asti. Hylätään suora reitti. Sama reitti siis kaikille. Roope ja appari. Majavat kaataneet puita. Ari&Co Joonaksen lava ei jää vieläkään reitille Jounilla on paras saalis Hautausmaan laita saavutetaan. Vesi on korkealla ja suo jässä. Vanhaa Pähäma kiertoa tavoitellaan. Lammen päässä kuitenkin Astan tuhot tulee vastaan ja hetkeksi matka katkeaa. Sitten rohkeat tajuaa että jää kantaa ja mennäänkin lammesta yli niin että heilahtaa. Hautausmaa erikoisesta vinkkelistä ja Kimmon piruetit jäällä. Majavan pesä Rantautuminen Vastarannalla pidetään ruokatauko vanhan talon raunioiden lähistöllä. Reitti menee talon rappusten yli. Kohta pääsis toukotöihin... ...mut jos vaan offailis koko kevään Metsä vedetty sileeksi ja vaikee löytää vanhaa reittiä. Vaikuttaisi että puuta nurin liika varsinaisella reitillä. Reitti kohti hiekkatietä Yllättäen vastaan tulee tukkitie ja pian hiekkatie. Varsin nopea reitti esim. katsomaan hautausmaapätkää LT kisassa! Hautausmaan safarireitti vaikuttaisi olevan Astan jäljiltä tukossa ja päätetään lähteä pisteen WD-40 kautta räppäämään samoille laduille kuin Itse16 reissulla. 3000 vai 5000€ oja? Vinssaus menee nappii kun laho kuusi kaatuu konepellille. Liukumalla yli tai sukeltamalla ali Raunion kohdalta takaisin metsään Ojan kierto ei tarjoa juurikaan parempia vaihtareita Defe meinaa kaatua ojaan Jounilla taas rengas sukeltaa jään alle. Pitkien joustojen haittoja. Pois saaminen onkin melkoinen urakka kunnes tajutaan kääntää auto ojan suuntaisesti. Pätkä loppuu pellolle/tukkilaanille ja louhoksen portille. Pellolta pitäisi olla katkoviivareittikin pois, pitäisi joskus etsiä sen alku. Louhoksen portilta on tehtyä isompaa hiekkatietä varmaan Hiitolaan asti. Ajellaan sitä Tausjärven pohjoispuolta itälaitaan asti josta käännytään etelään kohti Ilmeenjokea. Alkuperin oltaisiin ajettu reitiltä pois Ilmeenjoesta yli kohdasta jossa Ilkka uitti Uazia, mutta nyt vesi oli liian korkealla, tai ainakin niin luultiin. Kun saavutaan joelle huomataan heti että vesi on todella paljon matalammalla. Ilkka ajaa show mielisesti yli. Vesi on varmaan 40cm matalammalla kuin torstaina. Palataan takaisin leiriin Haukkavuorelle. Yöt on kylmiä ja pakkasella käydään reilusti. Pikkuteltassa tarkenee just ja just mutta aamulla koskeus alkaa kolottaa. JATKUU... |
#61
|
||||
|
||||
SUNNUNTAI
Vesi on rajusti laskenut. Aikaisemmin silta oli tästä päästä veden alla. Alkuperin piti lähteä Linja/kalliopätkille jotka olis kruunanneet reissun. Kuitenkin kylmä keli, uazin jarruttomuus, jää/lumi johti siihen että päätettiin jättää turvallisuus syistä se väliin. Aikamme arvottua päätetään ottaa reitti kohti "Taksimiestenleiriä". Mökki on taas pydessä ja asutettu. Roope tiedusteli hintaa portin aukaisulle ja se oli kolme tupakkaa. Muista autoista rouvalle annetaan vielä täysi aski röökiä ja lonkeroa. Lunta on paikoittain todella paljon Ruokatauko vanhan Suomi sillan penkereellä. Vieressä venäläinen silta joka kai pian menee veden mukana. Inkilästä lähdetään Vehkäpään kautta tavoittelemaan "Viipon kaato pätkää" jota pitkin pääsee tempokeskukseen. Sitäkin on joku pilannut alkuun sillalla. ja tukkiteillä. Jossain vaiheessa vastaan tulee rellun henkilöauto joka kääntymässä takaisin kun tajuaa reitin olevan liian haastava. Päästävät meidät ohi. Käännyttään hiekkatieltä metsään kun rellu ajaa paikalle ja jurriset ukot koittaa jotain selvitää meille. Ei kuitenkaan uskota miehen varoituksia kaatuneista puista yms. vaan kaverille lyödään lonkeroa käteen ja jatketaan reitille. Kimmo, Elastinen ja Arin poppoo eroaa porukasta jossain vaiheessa lähellä tempokeskusta ja ottaa suunnan kohti kotia. Jäljellä olevalla porukalla otetaan uusi ajamaton reittivalinta kohti Koljolaa. Ryteikkö rallia tempokeskuksen lähellä. Välillä ollaan jo sähkölinjan alla josta voisi tarpeen tullen ajaa hiekkatielle mutta siinä on liikaa teräviä katkottuja pajun kantoja. Reitti päättyy melkoisen ryteikön jälkeen Koljolaan lähelle risteystä josta käännytään radan jälkeen tempoon. Tien laita saavutetaan mutta edessä niin syvä oja ettei pääse yli tielle. Ei muuta kun vastakarvaan reittiä ja edellisestä risteyksestä eteenpäin. Löytyy pisto hautasmaalle/muistomerkille johon tieltä opasteet. Ajetaan kohti tempoa mutta ei jäädä sinne leiriin. Paikalla pyörii joku rellun henkilöauto ja maastopukuinen häiskä. Otetaan siirtymä kohti Mertjärveä. Kummastellaan reittipistettä "kalastajien leiri" Mertjärven eteläpuolella. Räppäillään sinne ja löytyykin oikein hieno leiripaikka. Sen verran pehmeä ura menee rantaan ettei varmaan henkilöautolla sinne pääse. Lisäksi reitti menee viljeltyjen peltojen läpi joten liekö pääsee kesä aikaan perille. Paikka on siistissä kunnossa joka kertoo ettei paikalliset ole käyneet sotkemassa sitä. Leiripaikkoja on mutta ne ovat varmaan kalastajien tai venellä liikuvien jäljiltä. Kukaan ei muista paikkaa vaikka myöhemmin tarkistan että siellä ollaan oltu Helatorstaina 2011 jolloin olen ollut Heinolan porukan matkassa. Harkittu kulotus vai noitapiiri. Yöksi saadaan webasto lämmitys telttaan ja kelpaa nukkua vaikka selän alla on möykkyjä ja puun juuri. Tavallinen makuualusta ei meikäläiselle riitä ja Jounin esittelemä expedin ilmatäytteinen untuva pehmusteinen patja alkaa houkuttaa. Tiistaina laitoin tilaukseen exped downmat 9lw mallin kun sattui olemaan sopivasti tarjouksessa. Jäi se maksamaan vieläkin aika paljon mutta jos sillä takaa paremmat unet niin on varmasti sen arvoinen. Leirissä ihmetellään erikoista ääntä joka kuuluu järveltä kun jäät paukkuu. JATKUU... |
#62
|
||||
|
||||
MAANANTAI
Leiri aamulla Niityllä on suuren navetan rauniot Vanhoja niityn asukkaita Rajalle ajaa leiristä puolisen tuntia. BJ on takavedolla melko vinkeä ajaa, vetotangon nivelissä niin paljon väljää että vaeltelee tosi rajusti uraisella tiellä. Nelikolla ei viitsi ajaa kun etukardaanin liuku väljä ja jollottaa pahasti. Svetossa mukavan miehen kaupasta tiedustelen olisiko "Karjalan kannas historia ja nykyaika 2016/2017" karttaa paperisen mutta tulee kuulemma vasta parin viikon päästä. Pitääkin muistaa käydä katsomassa Helatorstaina jos tuosta ajetaan ohi. Tullit ja kotimatka sujuu ongelmitta. Hauska reissu jälleen. Kilsoja tuli rajan takana noin 400. Muutama uusi reitti ja vanhan avaus oli hauskoja. Keli oli todella yllättävä, kylmä ja lunta sekä jäätä vielä paljon. Tästä syystä reitit oli helppoja ajaa läpi. Keväämmällä oltaisiin oltu ihmeissään niissä ränneissä kun penkat ei olisikaan kantaneet. THE END Vielä tulee pieni videon pätkä kun saan sen niputettua. Viimeksi muokannut mikjus : 21.04.2017 08:54 |
#63
|
||||
|
||||
GR:n vakio takaiskareissa pituuseroja? Noo, nyt on enemmän varaa valita ku bertassa useampi kiinnityskohta
__________________
PäHäMa
|
#64
|
||||
|
||||
Video
|
#65
|
|||
|
|||
Noi mikjukselle menneet punaset iskarit on alunperin kotoisin scania 142 rekanvetäjästä, johon on muutettu lenkki päät
|
#66
|
||||
|
||||
Hyvä stoori taas mikalla
|
#67
|
||||
|
||||
Haluutko ne takas vai lunastanko ne Ei uskalla ajatellakkaan paljon ne maksaa kun toimitettu 300 kilsan ja yhden valtionrajan takaa.
|
#68
|
||||
|
||||
Tuolla vielä minun kuvia matkalta -> https://goo.gl/photos/fBnn7TS9TNKBAYbAA .
|
#69
|
|||
|
|||
Lainaus:
Katellaa joskus jotain vaikka helatorstaina leiritulilla |
#70
|
||||
|
||||
Asiallista settiä. Boggeri miehet pääsi takaisin kotiin, ja creepy miehet vielä vinssaa siellä jossain?
Ei kait se niin huono rengas ole..
__________________
Pääsee pääsee! |
#71
|
|||
|
|||
Hyviä kuvia ja videoita!
Onko ilkka sutinut tota puuta vasten? |
#72
|
|||
|
|||
Hyvä reissu jälleen, ja kuvat! Ohessa meidän kameroiden mansikat. Näköjään osa vinkkelissä, mutta hyvää niskajumppaa tai vaihtoehtoisesti käsijumppaa kun kääntelee ruutua
Viimeksi muokannut Welour : 22.04.2017 23:04 |
#73
|
||||
|
||||
Kimmon video reissusta
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pähäma helatorstain venäjän safari 8 - 12.5.2013 | mikjus | Tapahtumat | 229 | 12.06.2013 09:05 |
Pähäma Venäjän safari helatorstai 2010 | mikjus | Tapahtumat | 161 | 13.06.2010 12:30 |
PäHäMa Helatorstai 2008 venäjän safari 30.4 - 4.5 | mikjus | Tapahtumat | 168 | 11.05.2008 20:12 |
venäjän safari pääsiäinen 2007 | toyota4x4 | Tapahtumat | 55 | 27.04.2007 22:00 |
Pähäma venäjän safari 17 - 20.11.2005 !!! | Tapahtumat | 109 | 23.11.2005 11:21 |