|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#876
|
||||
|
||||
Tänään ei nyt sitten ehtinyt kuin tekasta tehostimenpumpun telineen valmiiks, maalata sen ja vähän alotella tuota jäähytyksen muutosta.
Jäähytyksen muutoksessa ajatus oli tekasta tuohon sähkösen pumpun rinnalle suora ohitus eli oma mekaaninen pumppu saa kierrättää sitä kautta ja jos/kun lisätarvetta tulee rupeaa sähkönen möyrimään tuossa omassa haarassa. Ameriikan pojat on tällasia versiota tehneet, meinaavat että pelaa hyvin. Samoten laitan t-haarat ja hanat tuonne lämppärinletkuihin katon rajaan. Pitäs olla helpompi täyttää ja ilmata kun saa ylimmästä kohdasta tehdä molemmat. Pikku hiljaa ruvennu tuota hytikkaa suunnittelemaan kunnolla, katotaan jos sais selotuksen suunnitelmista kuvienkera tekastua tässä vielä tänään... |
#877
|
||||
|
||||
Hydrauliikka tässä rojektissa:
- vinssi Milemarker TypeR, välitys 1:1 ja 6:1, moottori 125cc, 1/2" BSP - pumppu series 3, 44cc mekaanisella kytkimellä, max 2700rpm. Ottaa voiman kardaanilla kampiakselin päästä. - käsiventtiili, 3/4", 100L/min, 1-karainen, 2-toiminen, jousipalautteinen - säiliö reilut 30L, imu- ja paluusuodattimilla (max 140L/min) - lähtö säiliöltä pumpulle 2" letkulla, jollain järkevillä liittimillä. Ajatus oli löytää vahvistettu letku tätä varten ettei imase alipaineella lommolle. - paluu 1" teräs-hytikkaputkella - OCV (= kuormanlaskuventtiili?), 3/4", vinssin 'jarru' kun vinssataan ulos veto päällä - paineenrajoitusventtiili, 3/4R, 120l/min, 80-300 bar/ Vakioasetus 150 bar - painemittari (mekaaninen, nestevaimennus) - lämpömittari (mekaaninen) Miltä nuo valitut hytikkakomponentit vaikuttaa? Tässä ajatus kytkemisestä ammattimaisesti paintilla piirrettynä : Painemittari oli ajatus tuoda konttoriin näkösälle, lämpömittarikin olis sisällä hyvä mutta saakohan tuota letkuun / putkeen yhdistettyä nätisti. Jos lämpömittaria ei saa sisälle, hitsaan sille varmaan kierteet säiliön kylkeen. Miltä tuo kytkentäkaavio näyttää, jotain väärin / huonosti / unohdettu? Jotain muuta huomattavaa, jne. ? |
#878
|
||||
|
||||
Putkitus on vähän mielenkiintoinen ku menee väärin päin, paluunhan pitäisi hydrauli järjestelmässä olla aina laajempi, ei toisin päin.
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#879
|
||||
|
||||
Tulkitsin tuon sun tekstin väärin. Painepuolen ja paluulinjan suhde siis siten, että paluu laajempi. Mut silti mietin, että miksi se menee pumpulle noin isolla letkulla???
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#880
|
||||
|
||||
Lainaus:
pumpulla eikä rupia kavitoimaan, tms. |
#881
|
||||
|
||||
Tänään ehti pikasesti vain maalata tehostimenpumpun telineen osat toiseen kertaan. Sain myös loput osat hommattua niihin
lämppärinletkun täyttö/ilmaushanoihin ja postipoika toi uudet lähdöt jakikseen niin saa normikardaanit ja kardaanikäsijarrun sovitettua sitten joskus paikoilleen. Olettaen että nuo lähdöt passaa Hanojen päähän on myös tulpat jotka vaihtuu paikoilleen kun täyttö ja ilmaus tehty. |
#882
|
|||
|
|||
Mietin tuota imusuodatinta. Onkohan se suljetussa piirissä välttämätön? Voipi aiheuttaa pumpulle turhaa kavitointia varsinkin kierroksilla.
Ei noita imupuolen suodattimia yleensä hydrauliikoissa ole vaan öljy menee suoraan pumpulle ja suodatus on joko painepuolella tai paluussa/ molemmissa. |
#883
|
||||
|
||||
Lainaus:
tuon vasta varmaan näkee. Tekasin tuon niin että säiliön pohjaan on hitsattu läpivienti jossa säiliön puolella kierteet eli jos tuntuu että tuo suodatin ei pelaa voi sen suht helposti ruuvata pois hidastamasta virtausta. |
#884
|
|||
|
|||
Minkä takia laittaa toi erillinen paineenrajoitusventtiili, kun näyttäisi tuossa käsiventtilin rugossa olevan jo valmiina paineenrajoitus? Vai katoinko ihan väärin?
__________________
-MMC- |
#885
|
||||
|
||||
Lainaus:
Oishan tuossa tupla varmistus ainakin Pittääpä tuotakin kattoa... |
#886
|
||||
|
||||
No niin, nyt sain jo todella hyviä neuvoja ja huomiota puhelimessa, kiitokset siitä Reijolle
Tiivistettynä (jos nyt vain kaiken muistan tällä hetkellä): - tankin sijoitus suhteessa pumppuun ei tule toimimaan, tankki on periaatteessa alempana kuin pumppu eli pumppu tehnee käytännössä tyhjiön kun yrittää pumpata öljyä. Ongelmia tulee viimeistään kylmällä tai kun auton nokka pystyssä. - imupuolelta turha suodatin pois, ehkä sihti tilalle (kuten jo aiemmin Mika_T:kin jo mainitsi aiheesta) - ylimääräinen rajaventtiili turha, ei muuta kuin pois, säätö käsiventtiilin rajalla (kuten Tapsalakin jo mainitsi) - lämpömittari tankkiin - painemittarin mittauspiste väärässä paikassa, pitää olla käsiventtiilin ja vinssin välissä Letkutuksista ja putkituksista juteltiin että periaatteessa suunnitelmat pitäs toimia eli 3/4" letkut painepuolelle, vinssille pitäs riittää 1/2" letkutkin. Paluupuolelle 1" putki. Tuo tankki on isoin juttu eli siihen ongelmaan pitää keksiä ratkaisu. Juteltiin joko erillisestä siirtopumpusta joka varmistaa että kun pumppu kytketään on sillä öljyä tarpeeksi tai tankin lievästä paineistamisesta jolloin öljy pyrkisi luonnostaan pumpulle. Katotaan mitä tuohon keksii. Edit: päivitetty 'kaavio': Viimeksi muokannut mparty : 14.02.2017 22:02 |
#887
|
||||
|
||||
Laita tankkiin semmoinen huohotin, mikä pitää pienen ylipaineen. Ei tosin kylmillä öljyillä paljoa avita.
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta. |
#888
|
|||
|
|||
Tarviiko se huohotinta, kun ei ole sylintereitä?
Öljyt tuskin vinssatessa kuumenee niin paljoa, että jostain poksahtaa vaikka järjestelmässä ois bar;i tai parikin painetta Laittaa paluu putken öljypinnan alle, kuten pitäiskin, niin paine säiliössä pakottaa öljyn molempiin suuntiin pumpulle Ilmauskin on helppoa, liitosta löysälle ja kompuralla pöntöön eli öljytankkiin painetta, niin ilma puskee öljyn joka paikkaan
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#889
|
||||
|
||||
Onko kuormanlasku sitä varten että jos letku poksahtaa niin ei karkaa pelit?
|
#890
|
||||
|
||||
Juu, tässä on se ongelma ettei auta ennenkuin öljy jo liikkuu.
|
#891
|
||||
|
||||
Lainaus:
suoraan kompuralta latkua ja hanaa jolla saa annettua alkupaineet pönttöön aina ennen käyttöä. |
#892
|
||||
|
||||
Lainaus:
auto rinteeseen vinssin varaan ja haetaan sopiva arvo kohilleen. Red Winchin sivuilta: "The over-center valve is frequently used in performance winch motor circuits as a brake valve.
|
#893
|
||||
|
||||
Ei tarvi mitään siirtopumppua enkä usko että ongelmia tulee. Tai jos tulee niin selviää kokeilemalla. Ehkä isohko takaiskuvena sinne säiliön pohjalle jos tarvii. Tuossa liikkuu liroja siihen malliin että kun alkuimut on saatu niin pikkukuplat ei haittaa kunhan vaan säiliössä on riittävästi ölppää.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#894
|
||||
|
||||
Lainaus:
Vähän haeskellu ja lueskellu ja näyttäs että joissain kaivureissa, lentokoneissa, jne. käytetään luokkaa 3bar painetta säiliössä avittamaan tuota öljyn siirtymistä pumpulle joten teen varmaan niin että huohottimen liittimeen tulee nyt sitten paineilmalta oma linja tuota painetta varten. Pitää laittaa paineensäädin väliin ja kattoa mikä on järkevä paine tankkiin. |
#895
|
||||
|
||||
Paljonko tuossa on korkeus eroa säiliön pinnan ja pumpun välissä?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#896
|
||||
|
||||
Ainoa syy mikä puoltaisi paineistusta olisi se että systeemi on tiivis eli vaika pyörät olisi ylöspäin , pysyy ölpät sisällä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#897
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#898
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#899
|
||||
|
||||
Hö. Laita tuohon kalvo paisunta säiliö...
Ja jopa pikkasen tosissaankin. Tuo kun ei tarvi ölppää liiaksi kun ei ole sylkkiä jotka muuttavat systeemin tilavuutta... E. Eli paine akku niiku hydeslangilla nääs...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#900
|
|||
|
|||
Lähinnä toi aina paine oli mielessä ja tosiaan siten, että paluu on öljyyn, eli vaikka auto nostetaan pystyyn säiliöpaine pakottaa öljyn pumppuun, eikä pääse vaihtamaan ilmaa putkiin ja pumppuun säiliöstä
Voihan se tehdä kokeen, kun vehkeet ja taitoa on Tekee säiliön jossa on alalaidassa ja puolessa välissä lähdöt. Pönttöön vettä ja 3bar painetta, sitten pyöräyttää putket/letkut alas jolloin ilma poistuu sieltä ja sen jälkeen kokeilee käännellä säiliötä joka asentoon, kunhan lähdöt pysyy pinnan alla Sillähän se selviäisi et toimiiko idea, jos vesi pakenee samantein putkesta kun se nousee ylös, ei säiliön paineistaminen toimi Jos vesi pakenee putkesta kun paineet laskee säiliöstä tietää, että homma toimii käytössäkin Jos vesi pysyy putkessa ilman paineita kunhan lähdöt on pinnan alla, niin tietää et homma toimii varmasti ja pumpulla pysyy öljyt kunhan lähdöt on pinnan alla Sit kyssäriä, mikä siinä muuten on et välillä kuvat on liitteinä ja näkyy ikkunassa ja välillä avaa linkkinä kuvat
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 | Jeeper | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 07.09.2014 09:55 |
1961 Willys FC-170 | Jeeper | Maasturiprojektit | 25 | 24.01.2014 15:05 |
Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 | Bajarider | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 13.01.2013 23:16 |
Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori | Jeeper | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 24.01.2012 15:52 |
Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti | Jeep-Antti | Maasturiprojektit | 8 | 29.10.2009 12:40 |