|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#2251
|
|||
|
|||
Jos meinaat sitä mikä ainakin -90 mallissa on paisuntasäiliön vieressä ja alipainetoiminen, niin sulkee verikierron kokonaan puhalluksen VENT-asennossa. Auki tai kiinni mallinen venttiili ja kerää vuosien saatossa kivasti monjää itseensä ja tukkii osittain veden kierron.
|
#2252
|
|||
|
|||
Eli tuo herkkänahkainen Jeep ei pahastu jos sen venttiilin siirtää romukoppaan?
|
#2253
|
||||
|
||||
Ei. Siinä ei ole mitään älyä, kun on vain alipainetoiminen härveli. Saatan muistaa väärin, mutta sellainen kutina minulla on että jossain vaiheessa koko venttiili poistui, ja on vain suorat letkut sisään ja ulos.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2254
|
|||
|
|||
Noniin jatketaan tyhmien kysymysten sarjaa.
Eli venttiilikopan pälle takaosaan menevä alipaineletku. Mikä sen virka on? Niin ja renix siis kyseessä. |
#2255
|
||||
|
||||
Kampikammion huohotus, etummaiseen tulee puhdasilma ilmansuodattimelta ja takimmaisessa on imu, saadaan kampikammioon alipaine, ettei polttoaine/palamattomat hiilivedyt pääsis ulos, menee palotapahtumaan... Hiilivedyt on kasvihuonekaasuja (dinosauruksen pierua)...
__________________
Killing time is not murder |
#2256
|
|||
|
|||
Eli vaikuttaa jollain tasolla pakokaasuarvoihin? Onko tuo kuinka tarpeellinen? Vuoti nimittäin se alipaineletku ja on nyt irti ja tulpattuna.
|
#2257
|
||||
|
||||
Vaikuttaahan se, jotenkin, koska se saa osan tyhjäkäynti-ilmastaan kampikammion kautta...
__________________
Killing time is not murder |
#2258
|
|||
|
|||
Kiitos vastauksista. Täytynee eheyttää se jahka seuraavan kerran pellin avaa.
|
#2259
|
|||
|
|||
Mitäs herrat on mieltä xjiin dieselöinistä?Nyt on renix koneinen ja joskus ois kiva ajella syvemmissäkin vesissä enkä oikein luota etteikö jakajaan menis vesi tai jos meno loppuu ja vesi tulee tupaan niin ecuhan on myös aika alhaalla.Heräs vaan kysymys et mikä ois järkevä moottori ku voimaahan sais kuitenkin olla 150-200hv ja kohtuu helpolla pitäs päästä sekä tietty kilpiinkin saada.
|
#2260
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#2261
|
|||
|
|||
Eihän se pilaamista jos vähä syvemmistä lätäköistä ajelee,ja toisaalta myöhästä sääliä ku ikkunoita myöten on kertaalleen uitettu.Yllättäen meni jakajaan vettä ja pakoputken kautta männänpäälle😈
|
#2262
|
||||
|
||||
En mä uittamisella pilaamista meinannu vaan kiisselöinnillä pilaamista
|
#2263
|
|||
|
|||
Olis tarkotus tehä uuet kiinnityspisteet lehtijousien riipuille. Tarkotus ei ole korottaa, pikemminki päinvastoin ko perä on tällä hetkellä korkeammalla verrattuna etupäähän. Eli vanha veks ja uus tilalle.
Oisko kellään antaa noin mittoja kiinnityspisteille, kun ei ole mahdollista päästä nyt mittomaan autosta? Riipun puslapään leveys nyt ainaki alkuun ois hyvä tietää. Liitteenä kuva joka toivottavasti vähän selventää asiaani. |
#2264
|
||||
|
||||
Lainaus:
http://jeep-xj.info/HowtoShackles.htm
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#2265
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#2266
|
||||
|
||||
Osaako tunnistajat tunnistaa mitä niveliä kuvassa on. Auton mukana tullut joskus ja nyt olisi tarkoitus leimalle vaihtaa pallonivelet ainakin toiselle puolelle Dana 30:n. Mietin että pitääkö tilata vai sattuiko käymään hyvä tuuri.
Vieressä on kunkin nivelen laatikko ja tuotenumeroa googlettamalla tulee vähän ristiriitaista tietoa. Sopiiko nämä edes XJ:hin? Niin saman oloisia keskenään, mutta kokoero on sitten iso. Jotain joutuu varmasti tilaamaan, sillä eikös näissä ole asennussuunta keskenään sama. Kuitenkin pallonivelissä toinen asennetaan yläkautta ja toinen alakautta tässä tapauksessa? Viimeksi muokannut Karvapöpö : 31.12.2016 13:34 |
#2267
|
||||
|
||||
Vasemmanpuoleinen näyttäisi olevan nettitietojen perusteella kohtuu kelvollinen - olettaen että on oikeasti Moog - esim. CJ:hin, tai FSJ:hin. Ei käy kuitenkaan XJ:hin.
Oikeanpuoleinen on joku Mopar- kelpoinen (Chrysler, Dodge, Plymouth) luultavammin todella surkealaatuinen halpispaska pallonivel 60-80- luvun alkupuolen vekottimiin. Ei käy XJ:hin. Oikeanpuoleisen hinta on alle 10$/ kpl., eli vaikka olisi ollutkin XJ:hin sopiva niin en tuollaista asentaisi autoon mistään hinnasta Pallonivelissä sitten kannattaa muistaa sekin, että osa on hieman ylikokoisia orkkiksiin verrattuna, jolloin paikalleen prässätessä C:n reiät venyy ja orkkiskokoinen ei siellä sen jälkeen tule enää pysymään paikallaan.. Ostat suosiolla Moogin Problem solverit, tai sitten Spicerin alkuperäiset.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 31.12.2016 14:48 |
#2268
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kiirehän on luonnollisesti kova ja ulkomailta ei välttämättä ehdi tulla osat ennen katsastusta, mutta nopealla vilkaisulla US-partsilla ainakin näyttäisi olevan Moogia varastossa. Marmoritiski on tietysti toinen, mutta onko niillä koskaan vanhoihin vehkeisiin osia ja millä hinnalla Jamantiltahan tietysti löytyisi Omix-ADAa. Viimeksi muokannut Karvapöpö : 31.12.2016 20:10 |
#2269
|
|||
|
|||
Tuli ostettua itellekkin jeeppi, xj cherokee ja ko. autoa taitaa tämäkin ketju käsitellä. Hyvän tuntuinen ja kulkuinen auto eikä mitään hälyttävää korjaustarvetta ole, ainoastaan huomasin kotia ajellessa että jokin kolahtaa/paukahtaa todella terävästi keulassa varsinkin vasemmalle jyrkästi käännettäessä. Rasvaa niveliin ja varsiin varmasti paras ensiapu eikä vikakaan varmaan ole kovin kauhea, mutta mistäpä se kannattaa ensimmäisenä alkaa tutkimaan
|
#2270
|
||||
|
||||
Lainaus:
Toinen mitä olen esimerkiksi youtubessa nähnyt olevan on iskarin alapää, joka irtoaa. http://https://www.youtube.com/watch?v=knXP2HRgLv0 Tuossa noin. Viimeksi muokannut Karvapöpö : 20.01.2017 07:43 |
#2271
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#2272
|
||||
|
||||
Asensin uudet pumput xj:n takaluukkuun ja nyt ei menekään enää luukku kiinni. Onko saranoissa niin paljon väljää, että tuoreilla jousilla ne vääntää sitä luukkua liian paljon ulospäin. Pumpun pituus pitäisi kyllä olla oikea, nimittäin vertasin uutta ja vanhaa keskenään.
Voiko sinne saranoiden ja katon väliin laittaa prikkoja/välikappaleen, jotta se nousisi pikkasen ylemmäs? |
#2273
|
||||
|
||||
Onkohan sittenkään oikeat pumput...?Lainaus:
Vedet sisään ja viima viheltelee...?
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#2274
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mutta jotenkinhan ne vääntää sitä ovea, nimittäin pumppujen kanssa se oven lukkomekanismi tökkäsee siihen alareunaan muutamaa senttiä ennen sitä itse tappia. |
#2275
|
|||
|
|||
Mikä kierre on xj:n pyörän pultissa. Halkaisija on 1/2" mutta mikä on jengan nousu?
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |