|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#501
|
||||
|
||||
Dodii noitten nuolien alla on ilmeisesti hehkut,saako helposti varaosakaupoista ?
mitenkäs tuo systeemi oikeen toimii HJ60 -86 2H mosa
__________________
SLCK#357 TOYOTA laatuun voi luottaa. |
#502
|
|||
|
|||
Eipä tuu mieleen että ois ikinä tarvinnut vaihtaa imusarja hehkuja.
Eli tuossa alhaalla nuo kaks on imusarjahehkuja ja tuo tuolla takana ei tainnu osua hehkuun ollenkaan? Jotenki näyttää silmään siltä ku siitä pitäs lähtä semmoinen pitkä metalliliuska. Niitä muttereita vaan löysätään pikkasen niin se liuska lähtee siitä välistä pois. Takimmaisesta eli kutosen hehkusta vissiin piti ottaa se mutteri pois. Vai oliko se vitosesta. Siihen kuitenkin tulee se syöttöjohto samaan. Uudet hehkut motonetista mallia pikahehku ja osta vaan ne Densot. http://www.motonet.fi/fi/varaosat/59...ys-ja-hehkutus Kun kone on kylmä. Pistä jännitemittari siihen kiskon ja maan väliin. Jos jännite on hehkutuksen aikana noin 14 volttia, kaikki on ok. Jos jännite on noin 24 volttia niin kaikki hehkut on hajalla. Älä vaihda yhtä hehkua, vaihda kaikki. Tietty jos osaat mitata hehkun toiminnan oikein niin voit vaihtaa yksittäisiä hehkuja. Yleensä ei onnistu joka ukolta vaikka esson baarissa ois neuvottu. Jos setissä on pari huonosti toimivaa, kohta sulla on 6 huonoa. Hehkun rele on muistaakseni apukuskin lokarissa. Siinä jopa lukee glow relay. Liittimet koneen johtosarjan ja korin johtosarjan välillä on siinä startin lähellä. Viimeksi muokannut HJ60_Jussi : 12.10.2016 21:00 Perustelu: Lisäsin juttua ja motonet linkin |
#503
|
|||
|
|||
Sivuputki tarttis tehä. Mistä ootte putken tuonu, jousenkorvan etu vai takapuolelta. Onko äänenvaimennin pakollinen katsastukseen?
|
#504
|
||||
|
||||
Mul tulee jakiksen kohdalta rungon ja korin välistä putki helman taakse ja ennen takapyörää ulostulo.
Änkkäri on pakollinen mut oon saanut 5 vuotena leimattua ilmankin, välillä muistuttavat et pitäs olla ja välil ei
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#505
|
|||
|
|||
Jos tekee kerralla putken mikä kestää pitkään niin miksei laittais sinne sitä halvinta mahdollista läpivirtaavaa änäriä väliin? Ei tarvii sitten maksella moneen kertaan mahdollisia jälkitarkastuksia.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#506
|
|||
|
|||
Ei itellä oo 12ht koneella olevassa beejiissä mitään vaimenninta ja putkikin loppuu kuskin jalkojen kohalle. Sellasena muutoskatsastettu ja 4 vuodessa ei oo katsastusmies sanonu mitään.
|
#507
|
||||
|
||||
Niiin.. se riippuu ihan katsurist. Jotkut vaatii vaimentimen ja jotkut ei..
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x Kahta en vaihda, neloselta kakkoselle ja vauhdista pakille. En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä. https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ ISORY SLCK #556 |
#508
|
||||
|
||||
3" kylestä ulos ilman vaimenninta jo usseemman vuoden täälläki.
__________________
HJ61 -90 Käyttis HJ61 -88 Projekti HDJ80 -93 Käyttis BJ75 -86 Projektijonossa HJ60 -88 Varaosa HJ60/61 -88 -myyty |
#509
|
|||
|
|||
Enne muutoskatsastusta kävin kysymässä konttorilta et mitä vaatimuksia pakoputkella on. Sano että eikös siinä vaimenin pidä olla liekin estimenä ja melun poistajana. kerroin sitte että mustaa tuuttia sieltä tulee ja onhan siinä turbo mikä hiljentää äänen. Ja niin siihe leima räpsähti
|
#510
|
|||
|
|||
Kansipahvin vaihtoa täällä. Tuli käytyä elokuulla ruattissa vaunun kanssa ja alko tiukkojen mäkivetojen seurauksena pullauttelemaan nesteitään ulos, nostin kannen pois ja pahvi oli antautunut 3 ja 4 välistä. Kansi kävi sipaistavana ja kasataan orig. Pahvilla, entisestä pahvista ei tietoa oliko tarvike. Ahdot on ollu coolerin kera 1.1, hienosti kyllä veti ei sen puoleen, ei tarvinnu mäkiin pykällellä marssivauhilla 90-95. Onko täällä kokemusta antautuuko tuo uus pahvi heti kohta jos pitää ahdot tuolla tasolla? Aattelin puottaa 0,9
tarkotus käyttää 1:n ylhäällä ja kattoo männänrenkaan urien kunto... Ps. Saattohan se tykätä kyttyrää siitä hx35 kokeilusta kun nilkka suorana tuli testivetoja tehtyä
__________________
Oikein ne pojat siinä tekee.. HJ 61 -88, osta kolme, kasaa yksi. |
#511
|
|||
|
|||
Vaihtelin aikoinaan vuosittain 14v tulppia.Sitten hommasin muistaakseni 20,5v tulpat ja sen jälkeen ei ole tarvinnut tulppien kanssa temppuilla.Kylmä kone vaatii tuplahehkutuksen ja välilämpönen normi yhden.Ja taatusi lähtee käyntiin Suomen pakkasista jos virta riittää....
|
#512
|
|||
|
|||
Onkos porukka mistä tilaillut kiertokangen laakereita? Onko marmori paras vaihtoehto vai saako jostain muualta? Kaikissa laakereissa oli yläpuolen liuskassa murentumaa vähä niinku 80:sen liuskoissa konsanaan, perimätieto näkyy pitävän paikkansa että remppa ois tehty ~430tkm. Liuskoissa 1:n oli 0.5 ylikoko, loput 0.25, männät todella hyviä. Koneella nyt rullattu 618tkm.
Onko sattunu joku valmistusvirhe kun nyt jo alkanut murentua, ymmärtääkseni näissä ei ole ollut samaa vaivaa kun 80:sen koneessa.
__________________
Oikein ne pojat siinä tekee.. HJ 61 -88, osta kolme, kasaa yksi. |
#513
|
||||
|
||||
Eikö ne Tojotalta kannattane hankkia.
Tässä jotain juttua englanniks, kolmee erillaista liuskaa näkky oleva?? https://forum.ih8mud.com/threads/198...689452/page-18
__________________
HJ61 -90 Käyttis HJ61 -88 Projekti HDJ80 -93 Käyttis BJ75 -86 Projektijonossa HJ60 -88 Varaosa HJ60/61 -88 -myyty |
#514
|
|||
|
|||
Onko rempasta tietoaLainaus:
Ja toyota sai korjattua tuon ongelman muutamassa vuodessa. Mutta noita orkkis laakereita, mitkä on valmistettu NOIN -90--93?? löytyy yllättävistä paikoista: Vm. -81 bj-42 kärsi pienestä öljynpaineesta; siis sammui EDIC:llä, kun ajoi kesäkuumalla 10w-30 öljyillä 80 km/h matkaa, ja tuli risteykseen... tyhjäkäynti oli aika pienellä... K.O auto oli saanut konevaurion (ostin 1. omistajalta, joka kertoi että oli tehty merkkiliikkeessä.) kun oli jumissa/kylellään tms. kanavassa Purin tuon koneen (ajettu silloin n. 300+tkm), Kone oli kuin uusi, siis jokapaikasta! myös öljypumppu oli mitoissaan/naarmuton. PITKÄN tutkimisen jälkeen löytyi nokka-akselin takimmaisesta(vauhtipyörän puoleinen) laakerista tuo "kaarnan syöjän ura", ja oli niin säännöllinen/suora, että olisi voinut olla tehtaan tekemä! Katselin peilillä pikaisesti kaikki läpi, ja tuo meni läpi ensimmäisestä tarkastuksesta! Mutta jos on jo kertaalleen rempattu tuntemattomilla osilla.... |
#515
|
|||
|
|||
hj60 lataus
Moro!
Mulla on pieni probleema laturin kanssa. Osaisiko joku kertoa että pitääkö laturin mustaan liittimeen tulla plussaa minkä värisiin ja sen että onko paksumpi valko/musta siinä liittimessä maa? Kyseessä ulkoisella jännitteensäätimellä oleva malli. |
#516
|
|||
|
|||
Jaahas. Marmori tarjoaa zip, zero, nada ylikoon laakeriliuskoissa. Valmistus lopetettu, saldot 0. Onneks Tampereelta löyty liike mistä saa tarvikkeena uusia ylikokosia liuskoja. Täytyy vielä vilkasta nuo runkolaakerit onko sielläkin murenemista tilata sitten samaan syssyyn nekin...
__________________
Oikein ne pojat siinä tekee.. HJ 61 -88, osta kolme, kasaa yksi. |
#517
|
|||
|
|||
V. Helmisen autoliike?
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#518
|
|||
|
|||
noup, http://janicolracing.fi/
__________________
Oikein ne pojat siinä tekee.. HJ 61 -88, osta kolme, kasaa yksi. |
#519
|
|||
|
|||
Kaikki taas selvää ja kirkasta... seuraavaan propleemaan asti!
|
#520
|
|||
|
|||
Eihän se taas menny ku römsöössä. Väärät laakerit prkl. Leveys oikea mutta lukitusnasta vasemmalla puolella, nämä on kai nyt sitte ne 9/87 asti olevat? Pitäs olla 10/87-> jossa nasta oikealla. Ja sattumalta näky olevan uudet samoilla logoilla kun vanhat joten npr laakerit tais olla nekin.. Laitoin kyllä kyselyn että saako noita uudempia ja parit kuvat että onko tullut vastaan kys. Laakerimerkillä murenemista.
Jospa tuolta autovaraosat24:lta tulis nyt sitte oikeet. Siellä oli kuitenkin eritelty 9/87 asti ja 10/87 alkaen japanpartsin laakerit. Ja jopa ylikokojakin oli.
__________________
Oikein ne pojat siinä tekee.. HJ 61 -88, osta kolme, kasaa yksi. |
#521
|
||||
|
||||
tänään kysyin motonetista noita kk laakereita 12-ht:seen niin saa ja toimittajalla on hyllyssä niitä, 27 euroa aina kiertokanki, toyotalta pitää tilata ja ne tais olla jotain 40 /kanki en muista tarkkaan kun maanantaina kyselin. ettei nyt hurjan kalliit nekään ja joulukuun alkuun sais ylikokoa, normikokoa tässä kuussa, siis ite en oo nyt nuita vaihtamassa , kuhan kyselin. Mites muuten jos tuon kampiakselin takastefan vaihtaa niin lähteekö se vaan repäisemällä irti siitä pesästään?
|
#522
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ja tuo taka stefa on tuossa pitimessään juurikin puristesovitteella/toki joskus, varsinkin tarvikestefoja on liimattu kiinni. Ota stefan sisältämä takakappele irti, ja koputtele varovasti irti. |
#523
|
|||
|
|||
Lainaus:
Viimeksi muokannut PH75 : 04.11.2016 09:10 |
#524
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Oikein ne pojat siinä tekee.. HJ 61 -88, osta kolme, kasaa yksi. |
#525
|
||||
|
||||
No minä kysyin tosta riihitontuntien varaosamyynnin numerosta
|
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Discovery topic | Heguli | Chit-Chat | 219 | 10.05.2024 09:40 |
Huutonet Topic | psychobilly | Linkit | 15 | 03.03.2016 22:38 |
Syntymäpäiväonnittelu -topic | Skorpioni | Chit-Chat | 116 | 02.03.2014 18:32 |
Flippikeula topic | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 03.12.2007 21:37 |