|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Puoliperävaunu+vasikkaTäällä varmaan on kuljetusalan ihmisiä, joilla ajokokemusta puolikkaasta+vasikka yhdistelmästä. Täysperää tullut tuossa jonkin aikaa ajeltua ja nyt mahdollista otsikon pakettia ehkä ajamaan. Mennäänkö paketilla etuperin samoihin paikkoihin kuin täysperällä vai oikooko enemmän? Tiedossa muutama paikka missä täysperällä mennään jo portinpieliä hipoen. Mites kääntyminen, jos kääntää tosi jyrkkään paketilla,onko aisa vasikasta solmussa vai kidan pultit poikki?
|
#2
|
||||
|
||||
Aika vähäinen on oma vasikanvetokokemus mutta on se tarkempi ajettava, kovin mielellään sitä ei katko koska kytkeminen on aika aunuksesta.
No, monestihan ne onkin rättikylkisiä ja lankkua niillä ajetaan tms kyljestä lastattavaa. Talvella hengenvaarallinen keksintö. Peileistä joutuu kyttäämään kauemmas taakse kuten loogista on, oikaisua ei voi korjata perää "heittämällä" vaan jos lähti kanttaamaan jostain portista liian aikaisin se on otettava pakkia tielle asti ja uusiksi. Viimeksi muokannut Lerssinen : 06.09.2016 17:10 |
#3
|
|||
|
|||
Se tarvii kokotienoon kääntyäkseen täysperä on vielä lastenleikkiä puolikas+vasikka yhdistelmään verrattuna.
|
#4
|
||||
|
||||
Onnistuuko U-käännös samassa tilassa kuin täysperällä? Yksi lastauspaikka umpikujassa missä täysperä just mahtuu kerralla kääntymään.
|
#5
|
|||
|
|||
Ei mitään mahdollisuuksia.Minulla on kaksi varsinaista peräkärryä toinen on ns.normaali aisalla ja toisessa on 4m pitkä aisa, pitkä aisainen tarvii lentokentän kun taas lyhyt aisainen kääntyy melkein paikoillaan.Tämähän ei liity varsinaiseen kysymykseen mutta sivuaa aihetta.
Viimeksi muokannut savustin : 07.09.2016 06:38 |
#6
|
||||
|
||||
Siinä nopsaan parissa minuutissa väännetyt kääntymiskaaviot täysperä vs. puolikas+vasikka, kuormatilojen pituudet ja akselimäärät on samat molemmissa.
|
#7
|
||||
|
||||
Mites B-linkki? Kuullu vähä juttua niitten kuljettajilta, et alussa se tuntu ihan mahottomalta reteliltä, mut sitten ku siihen tottu, niin paljo notkeempi ku täysperä?
|
#8
|
||||
|
||||
Täälläkin odotetaan kauhunsekaisin tuntein milloin tulee topliftiltä soitto että olisi vasikka valmis hakkeen ajoon... ja melkein kaikki purkupaikat peräpurkuja
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! Viimeksi muokannut _LM_ : 07.09.2016 11:28 |
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
Aikataulun mukaisesti valmistuu. |
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
Ohoh, no nyt on akseleita. Joko toi on päälle 100tonninen HCT-yhdistelmä?
|
#12
|
||||
|
||||
Ei se vasikka vehe ole sen kummempi kuin täysperä,
Pikkasen se vaatii enempi tilaa kuin täysperä kääntyessä ahtaisiin väleihin. Yleensä menee vetokidalta pultit poikki,jos kuorman kanssa kääntää liian linkkuun, mutta yleensähän kuorma puretaan ja sitten tehdään se u-käännös ahtaassa pihassa. Talvella se on jarru vaunu mutta tulee perässä kun ei liikaa kyttää peilestä 😁 Tullut ajettu 76ton vasikka vehettä ja normi 64 |
#13
|
||||
|
||||
Tässä nyt muutama päivä kyselty ja on vähän epäselvää vieläkin, että kääntyykö samassa tilassa tienpäässä kuin täysperä( eli ajetaan vaan eteenpäin ja käännetään mitä renkaat kääntyy). Mielipiteitä on laidasta laitaa, toiset sanoo että onnistuu ja toiset että kidan pultit poikki.
|
#14
|
|||
|
|||
sen verran mitä asennuskeikalla työmailla nähnyt nuun ei paljonkaan yhteistä täysperän vetämiseen ja kääntymiseen on tässä tänä kesänäkin useasti seurattu perässä ja annettu kuskille ohjeita kyllä varmaan suoralla tiellä eteenpäin ihan ok kapistus mut ainakin rakennustyömaille meno aivan kauheaa jos ei lentokentälle rakenneta...
|
#15
|
|||
|
|||
Kuka tollasia on väittäny? Peruuttaminen vie enemmän tilaa (pitää mahtua kääntämään vetoautoa sekä sitä n. 10 metristä linkkiä, hiertäviä akseleita on käännöksissä enemmän kuin täysperässä, oikoo enemmän kuin täysperä, katkaiseminen kestää järkyttävästi kauemmin, kuin täysperällä, ympäri kääntäessä on letkut kovilla sekä vetoauton ja linkin välissä että vaunun ja linkin välissä, akselipainot menee helposti päin helvettiä linkin vikalla akselilla, ohjaavalla akselilla olevalla linkillä pitää aina huomioida se ohjauksen lukitus jos pitää lähteä peruuttamaan, linkkien (VAK) rungot on kovilla kun iso osa kuormatilasta on käytännössä tyhjän päällä. Emmä ainakaan ite suosittele B-junaa oikeen mihinkään kun en ole keksinyt, että mikä sen vehkeen etulyöntiasema voisi olla verrattuna täysperään samalla akselimäärällä. Jos saa siihen jotain niin amerikan hommia, että ei tarvii kuin ajaa suoraan perille eikä mitään ylimääräistä kikkailua, niin sitten ehkä, tosi iso ehkä. Itehän tosin ajan vasta viidettä kuukautta B-junaa sellasta ihmeellistä massatavara/mitä ikinä ajojärjestelijät keksii purku-lastaus hommaa 9-akselisella, et voi olla vaan taidonkin puutetta ettei vaan tunnu kovin notkeelta noi vehkeet. Täysperää tota ennen vajaat 5 vuotta ja sitä ennen vuos nupilla.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#16
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tää on sit taas pelkkää mutuilua kun tosta ei oikeen nää lukea noita mittoja
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#17
|
||||
|
||||
Ihan hyvin siihen tottuu, perruutus vaatii tiettyä itsevarmuutta ku mennee herkästi sellaseen linkkuun ettei sitä vasikkata näje mutta yhtälailla oon komunnu isoja ja pieniä rakennustyömaita vasikan kanssa mitä täysperällä.
Ja jos tosiaan koitetaan tehä uukkari ja käännetään renkaat tappiin asti ni johan kohta on vasikan aisalta vetosilimukan pultit poikki. Mutta jos ja kun sitä ossaa varroa ni kääntää siinä missä kankeammat täysperät ei käänny ollenkaan. (riippuu vasikan kidan mallista)
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#18
|
||||
|
||||
Tähän vällin pikku kuva... |
#19
|
||||
|
||||
Mie halluun nähä, ku joku peruuttaa ahtaasen laituriin tuommosen linkki-linkki-puolikas yhistelmän :P
|
#20
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ite oon kyl enempi täysperämiehiä Viimeksi muokannut Viipo : 08.09.2016 00:43 |
#21
|
|||
|
|||
Albanialainen rekkakuski sano ajavansa saarioiselta tavaraa b-linkillä ruottiin ja se ainakin kehu, et mieluummin sitä b-linkkiä kuin täysperää
Peruuttaminen ei kuulemma ole sellaista sihtimistä, kun nivelväli on reilumpi Niijja nupilla sitä kisko Sit näin sellaisenkin mersun jolla megatraileria kiskotaan Oli villin näköinen, kun alla 19,5 renkaat Katoin alle ja ei siinä montaa tuumaa akselin ja maan välissä ilmaa olut
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#22
|
|||
|
|||
Lainaus:
Lainaus:
Mä vihaan B-junaa, suurin syy on varmaan se, että tiedän osaavani täysperällä paljon enemmän, mutta myös se että se on niin järkyttävän kömpelö laitos kaikissa niissä jutuissa missä täysperä loistaa.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#23
|
||||
|
||||
Käyttöön tulisi kuormatilaltaan 7.6M metrinen vasikka.
|
#24
|
|||
|
|||
Kuullostaa mahdollisimman hankalalta vaihtoehdolta kyllä saada se 20lvm käyttöön, noin niinkuin ajamisen kannalta
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#25
|
||||
|
||||
20.9m laskin äkkiseltään kuormatilojen mitaksi. Kaipa se joku osaa miettiä saako nuilla mitoilla toimivaa pakettia.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Puoliperävaunu tai varsinainen perävaunu henkilö- ja pakettiautoon | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 139 | 14.06.2021 08:19 |
kevyt KA + O3 puoliperävaunu tietoa | opalapa | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 22.12.2020 15:07 |