|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#2876
|
||||
|
||||
Lainaus:
http://www.fixkick.com/t-belt/16-fast-belt-install.html teitkö ton mukaan. |
#2877
|
||||
|
||||
VAihda tulpanjohdot 180ast jakajalla?
|
#2878
|
||||
|
||||
SJ:n akseleiden vahvistamisesta?
SJ 410:neen tulossa akselin vahvistus eli yläpuolen kotelointi ja siihen kiinni traction bar. Tuossa 410:n taka-akselilla on just traction barille sopivassa kohdassa tuo kuormaa tunnistava jarrupaineensäädin. (Kuva) Jostain luin, että joku olisi sen korvanut ruuvilla säädettävällä paineensäätimellä. Eli tuo tanko pois ja säädintä vähän siirtää sivulle, minkä putket antaa myöten. Kenellä tietoa mistä semmoisen korvaavan säätimen sais. Aluksi tulee vahvistettua nuo alkuperäiset 410:n akselit. Akseliputken ulkovahvuus on 60 mm. Leikkaan 80x60 mm palkin nurkasta nurkkaan niin siitä tulee kaksi pitkänpuolen koteloa. Pituus n. 50 cm (kuva3). Palkin vahvuus on 3 mm, niin sisähalkaisijaksi jää 54 mm eli uppoaa akseliputken päälle alle puoleenväliin. Nuissa kuvissa on jonkun tekemä etuakselista harjoittelukappale, joka tuli mulle kaupan mukana kun ostin 413:n akselit (jotka tulee myöhemmin alle). Tuossa harjoittelu kappaleessa ei ole huomioitu jousien U-pultteja eikä banjokopan huohotinta. Lyhyelle puolelle ei tarvitse koteloa vaan 8-10 mm. vahvuisesta levystä leikkaan sopivan palan. Pitkälle puolelle siksi kotelo malli, koska siihen on hyvä tehdä L-palkista traction barin kiinnikkeet(kuva2). Akseliputken alapuolellekin banjokopan tyvelle vähän palkkia, johon L-raudan alaosa kiinni, niin eiköhän traction barin takakiinnitys kestä repeämättä. Mitä otettava hitsauksessa huomioon? Pieni virta? Ilmeisesti migillä? Pieniä pätkiä kerrallaan? Oisko järkevää vetää akseliputken ala-pinnalle samalla ihan omaa "turhaa" saumaa vääntelyn estämiseksi? Traction barin aihio ostettu palstan kautta, muuten hyvä mutta hieman lyhyt, siksipä takakiinnikeen L-rauta 50x100 mm eli eteenpäin 100 mm, jolloin saan "pituutta" traction bariin jotta etukiinnike menee lehtijousien etukiinnikkeiden tasolle poikittaiseen runkopalkkiin jota on myös vahvistettava. Itse traction bar myös hitsattava kasaan ja vahvistettava. Onko sen kiinnityspisteiden geometriassa mitä huomioitavaa? Mitä muuta huomioitavaa? Nyt on vielä helppo muuttaa suunnitelmia, kun ei ole vielä aloitettukkaan..
__________________
Kyllä tuosta Toyotalla yli mennään, ku menin minä siitä talvella yli Lynxilläkin! Viimeksi muokannut PasMa : 16.07.2016 20:00 |
#2879
|
|||
|
|||
SJ413 pinion kulma
Suzukiin on aikoinaan tehty soa miten sattuu ja saatu tilaa raidetangolle jättämällä etujousista yksi lati pois ja ehkä käännetty akselia. Nyt kun meni jousi poikki, niin haluaisin saada kokonaisen vakio pakan tilalle. Tällä hetkellä siis raidetanko käännetty jousien päälle ja raapii ylimpään latiin, kuten kuvassa näkyy. Pitäis siis saada käännettyä akselia jompaan kumpaan suuntaan siten, että mahtuis raidetanko liikkuun jousien päällä tai alla.
Osaisko joku kertoo etupinionin kulmaa vakiona, että voisi tarkistaa onko caster kulma pahasti pielessä? Tai tietääkö joku miten/mistä casterin saisi kotioloissa mitattua suzukista? |
#2880
|
|||
|
|||
Jos sä sen pinionin kulman suhteessa maailmaan saat mitattua niin casteri onnistuu ihan samalla tyylillä. Auto vaateriin, ratti suoraan ja mittaa vaikkapa jarrusatulan kiinnityspulteista pituussuuntaisen (taka)kallistuman.
Raudat ovat samat molemmin puolin joten ovat suurella todennäköisyydellä symmetriset. Casterihan on olka-akselilinjan takakallistuma joten mikä tahansa osa kääntöpäässä joka on saman suuntainen tai 90 asteen kulmassa ko laakerilinjaan käy mittauspisteeksi. Muutama aste pitäisi löytyä.
__________________
www.OFFROADOULU.com Viimeksi muokannut Rak : 18.07.2016 17:32 |
#2881
|
|||
|
|||
Ajattelin, että jos joku tietäisi vakio pinion kulman niin silloin caster kulmakin olisi silloin vakio.
Mutta caster kulman ilmeisesti voi sitten mitata tosta kingpin pulteista myös? |
#2882
|
||||
|
||||
Tuollaset löyty,ku etin aamulla suzukin papereita..
Alkuperäisvarusteita -80 luvulta
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 5 x 4x4: LJ + SJ + BJ + OUTLANDER + HILUX |
#2883
|
|||
|
|||
Lainaus:
Mutta kuvan tyylillä mitaten onnistuu. Kannatta katsoa vaan että mittapisteet on saman paksuiset, tai koittaa päästä alla olevasta koneistetusta pinnasta mittaamaan.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#2884
|
||||
|
||||
KEllään laakerikoodeja sam/413 vaihdelaatikkoon???
5-vaihde on huutanut jo aika monta reissua ja on vähän pahenemaan päin,Jos kesälomalla suorittais pienen huollon siihen. |
#2885
|
|||
|
|||
Lainaus:
tuossa viestiketjussa muutamien laakereiden tiedot ja linkkejä |
#2886
|
||||
|
||||
Tuosta koko setti: http://m.ebay.com/itm/Suzuki-SJ413-S...%257Ciid%253A1
__________________
Tumpula Racing Team |
#2887
|
|||
|
|||
Lainaus:
linkissä kuva ja varaosanumerot laatikon osiin, googlella saanee varaosanumeron perusteella laakerin millikoot http://www.suzuki-cat.ru/?&action=de...e=TRANSMISSION |
#2888
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#2889
|
||||
|
||||
http://www.megazip.net/zapchasti-dly...ission-3817332
Tuolla oli ihan millikoot ilmoitettu,Muutenkin näyttää löytyvän joka osalle koodi+räjäytyskuvat. |
#2890
|
||||
|
||||
Samurain takaperän kardaanin stefa
Alkoi stefa vuotamaan,kardaanista lentänyt tasapainotus lätkä mäkeen ja ilmeisesti vatkannut stefan sököks.Uskaltaako mennä vaihtamaan merkkaamalla mutterin ja laittamalla samaan kohtaan tarkasti takas?Itse yhden hiluksin perän laakerit rikoin kun ilmeisesti kiristin liikaa.Kardaani menee remonttiin joka tapauksessa.Laitan uudet ristikot ja sen jälkeen tasapainotukseen.
__________________
Suzuki Samurai,maatuvaa kansanperinnettä |
#2891
|
||||
|
||||
Samaa asiaa olen jo aikaisemmin kysellyt mutta ei jaksa muistaa kaikkea. Eli SJ410 kaasarissa seos menee rikkaammalle kun kääntää seosruuvia myötäpäivään ?
__________________
Tumpula Racing Team |
#2892
|
||||
|
||||
1.3L samurain anturipaikat
Olisi aikomus virittää Suikkaan orkkis jäähdytinesteenlämpötila-anturin lisäksi toinen anturi, jonka päähän lukuja näyttävä mittari. Onkohan jossain kohtaa ylimääräistä paikkaa anturille vai onko ainoa vaihtoehto nyppää orkkismittari pois tai sit t-kappaleella johonkin kumiletkuun keskelle?
Sama kyssäri sitten öljynpaineesta, miten olette viritelleet öljynpaineen mittarin? "Kuva olis kiva" |
#2893
|
||||
|
||||
Onko joku joskus uusinut suikan(sj410 on tuo oma) etuovien ikkunoiden tiivisteitä? Tai mitkä ovatkaan viralliselta nimeltään, materiaali on kai huopaa ja ovat melko muusina että tarttis saada uudet.
Etrasta ei löytynyt ainakaan, eikä korjakumin kuvastosta sattunut silmään. Ebaystakaan ei nyt löytynyt juuri tuota, muut tiivisteet kyllä on löytynyt. Kuva liittyy. Itse ajattelin että olisi yhtenäinen pätkä tuo, mutta tuossa kuvassa (http://suzuki.ilcats.ru/part/market/...oup/103/clid/1) onkin useampi eri pätkä, eikä yläreunassa muka ole mitään. |
#2894
|
||||
|
||||
Mä laitoin kumiversion jostain purkunissanista ikkunan tiivisteeks.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#2895
|
|||
|
|||
Ei toi haku tuota tulosta, samuraihin meinasin koneen vaihtaa ja mulla ei lue otteessa tehoja niin paljonkos tossa 1.3 kaasarikoneessa on?
Saako leimattua balenon 1.3i 16v? E: ja meneekö toi suoraan samurain laatikkoon? Viimeksi muokannut vauhtipete : 05.09.2016 15:23 |
#2896
|
||||
|
||||
Voisiko joku kertoa paljonko on Suzuki 413 Samurain jakolaatikon kardaanilaippojen momentti? Kiitos etukäteen
__________________
UAZ 315126 Cabriolet Powered By Volvo B230FB "Väinämöinen lauloi minut suohon, tulin itse ylös" |
#2897
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tuollaset tilasin itselle, tosin eri myyjältä. 100% istuvuus oli tiivisteissä http://www.megazip.net/zapchasti-dly...-glass-3816390 Tuossa kuvassa numero 7 alkuperäinen tiiviste https://www.online-teile.com/suzuki-...s-Channel.html Ja tuolta hinta 51.35€ per puoli, jos haluaa alkuperäiset tilata Viimeksi muokannut Matti_ : 05.09.2016 19:32 |
#2898
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mutta kiitoksia tiedosta, pitää laittaa tilaus vetämään Intian suuntaan. |
#2899
|
|||
|
|||
Se tiiviste on tehty vähän eri systeemillä kun alkuperäinen ja paketin aukastuani ehdin jo kirota , ettei nää ollu sinnepäinkään. Kuitenkin paikalleen istuivat juuri niinkuin piti
|
#2900
|
||||
|
||||
Löysin öljymäärä taulukon niin heitetään tänne jos siitä on jollekkin hyötyä
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |