|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#2851
|
||||
|
||||
Hyvältä näyttää!Täytyy ruveta metsästämään penkkejä.Tulee se syksy taas yllättävän äkkiä ja autoa tarvitaan taas.Kolmena vuonna pöristelly lapissakin hirvien perässä.Vein ja toin toki junalla mutta kyllä oli pers ja selkä välillä kovilla.
__________________
Suzuki Samurai,maatuvaa kansanperinnettä |
#2852
|
||||
|
||||
Saako 410:iin lj:n akselit vai pitääkö olla 413/samurai että saa leimattuja? Jostain topikista luin tollasta. Tarttis tietää ennen kuin lähtee ostoksille.
|
#2853
|
||||
|
||||
Ei valitettavasti onnistu tuo muutos pikkulohkon kanssa, eli oikein olet lukenut.
__________________
Tumpula Racing Team |
#2854
|
||||
|
||||
Periaatteessa tuo onnistuu pelkästään Samuraihin, koska 413:sta akselit on kapeaa mallia myöskin. Mutta onhan noita kymppiinkin leimattu, joten saattaa olla että onnistuu, tai sitten ei...
__________________
-Pauli- |
#2855
|
|||
|
|||
Mulla on maahantuojan lappu jossa sanotaan että kaikki sj:t on samaa mallisarjaa ja Samurain mallisarja on sj. Samurai on pelkkä nimi. Näin siis maahantuojan kanssa käymäni keskustelun muistikuvista. Lukikohan tuo mallisarjan tunniste ihan rekisteriotteessa? Joku Samurain omistaja vois käyä vilkaseen.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#2856
|
||||
|
||||
Lainaus:
Viimeksi muokannut Pajares : 13.06.2016 17:58 |
#2857
|
||||
|
||||
Kestävää kytkintä SJ410?
Rakennettu Suskani toimittaa enemmänkin "yleistyökoneen" virkaa kun offiauton ja tukkien ja rankakärryn veto on 6.5 välityksestä huolimatta näkyjään käynyt kytkimen päälle. Vaijerin säädön jälkeen toimi vielä hetken mutta eilen meinasin rysäyttää tallin työpöytään kun se yllättäin ei enää irroittanut ollenkaan.
Täysremontin yhteydessä kaikki kytkinosat vaihdettiin uusiin tarvikeosiin - merkkejä en enää muista. Olisiko porukoilla kokemusperäistä tietoa minkämerkkiset kytkinosat olisivat niitä kestävimpiä offikäytössä - kun tässä näkyjään on kytkinremppa edessä...
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... |
#2858
|
||||
|
||||
HC ongelma
Käytin suikeroa katsastuksessa ja muutoskatsastuksen lisäksi vuorossa oli vuosittainen katsastus. Muutokset eli 2" alusta ja 235/75R/15 menivät heittämällä läpi, mutta hylkäyksen suikero kuitenkin sai. Syynä HC-arvot tyhjäynnillä liian suuret, päälle tonnia. Samoin happea oli 6%, joka oli osasyynä hylkyyn. Oli siellä pari muuta huomautustakin, muttei hylkyjä Kauhealla tohinalla ja innolla lähdin niin unohtu akku laittaa kiinni ja etuvalot (uudet) sojotti minne sattuu Ihmettelinkin matkalla, että kummasti noi liikennemerkit heijastelee
Nyt olisi sitten kaikki hyvät ja ei niinkään hyvät neuvot tervetulleita tuon HC-arvon taltuttamiseksi. Ikävähän tässä on kun ei pysty todentaa itse, että mikä auttaa ja mikä ei, vaan aina pitäisi käyttää jossain. Mutta jostain kohtaa pitäisi lähteä liikkeelle. Putkisto on etuosasta uusittu joskus, mutta takapätkä näyttäisi aika "eläneeltä". Mätänetistä ei ainakaan tuota putkea näytä saavan. Eli pitäis varmaan askarrella uusi osista vai onko ehdotuksia? Tuossa on automaattiryyppy. Kone toimii kyllä ihan hyvin, se ei sammu tyhjäkäynnillä eikä ryydy vaikka antaisi hutua. Lähtee käyntiin kuin palmun alta eikä nikottele missään kohtaa. Kaasarin säätöä? Mistä osaisi sanoa, että menee edes oikeaan suuntaan saati sitten että tietäisi sen olevan edes suurinpiirtein hehtaarilla. Onko näissä mitään antureita yms. mitkä voisi kenkkuilla? Kone on siis 1.3L orkkis. Kannattaako haaveilla uudesta kaasarista? Jos niin, mistä saisi fiksuiten. Onhan ebay täynnä kaikkea, mutta täsmävinkki ei olisi pahitteeksi. Mites jotkut kaasarin letkut yms? |
#2859
|
|||
|
|||
Ajelin pitkästä aikaa vakio sj 410, 1983 mallia.
Ja jäi ihmetyttämään alhainen pa. kulutus. Paljon nämä 1000cc mallit vie bensaa ? Ja mitä bensaa olette käyttäneet ? 95, 98 ? entä se etanoli re85 ? onko muutoksia sille tehty ? Tuossa yllä keskusteltiin akseleista, - olen nähnyt sj 410 mallissa isompia akseleita ja moottoreita. Että kai ne hyväksytään. Toisaalta on niin, että kaikki lisäpaino on haitaksi. Keveys on tälläisen auton etu. |
#2860
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#2861
|
|||
|
|||
Lainaus:
Takapönttö oli itellä aika huonossa hapessa jonka myös kunnostin,kannattaa tarkistaa Siis kyseessä Suzuki Samurai vm89 1.3l ite olen seuraavana aatellut jostain ulkomailta tilata korjaus sarjan tuohon vakio kaasariin.. |
#2862
|
||||
|
||||
Vaihtelin eilen reilun metrin verran eri mittaisia letkuja (20mm - 100mm) kaasarin ympäriltä. Muutamat olivat aika kovia koppuroita ja yksi oli kivasti lytyssä, että ihme jos siitä mitään kulki läpi. Käynti oli aika samanlaista, ei siis mennyt myöskään huonompaan suuntaan . Mätänetistä lupasivat uuden takaputken pätkän tällä viikolla, nykyinen on aika hapan. Sen pulttaus ja sit pakolinjan liitosten läpikäynti niin alkais olla hommat tehty. Tuo maakaapeli ei varmaan olisi pahitteeksi sekään. Mites tuo venakopan ja kaasarin välinen maadotus. Onko siinä orkkiksena joku vai onko tuo taidolla ja tunteella todettu parannuskohta? Kaasarin johonkin pulttiin ja sit venakopan pulttiin?
Jos nuo ei tuo toivottua tulosta niin kaasarin korjaussarja voi olla paikallaan tai sitten testaan ihan reippaasti toista kaasaria, jotta voi todeta nykyisen olevan susi. |
#2863
|
||||
|
||||
Laitetaas tänne muistikirjaan,
Sähköflektin ohjaamiseen SJ410:n ALAVASILETKUUN sopiva anturi on Motonetin 13-3703. Sen arvot ovat 95-85C* ja käytännössä lähtee päälle alkuperäisen mittarin ollessa hieman yli puolenvälin ja sammuu kun mittari about puolessa välissä. Alavesiletkun halkaisija 28-30mm ja sopivan adapterin joutui askartelemaan anturin M22x1,5 kierteelle mutterista ja rautaputken pätkästä yhteen hitsaamalla. Biltemasta tai motonetista ei löydy sopivaa adapteria letkunväliin. Sopivia muttereita löytyy 1/2" hydrauliliittimistä. |
#2864
|
||||
|
||||
Onko vm.89 vitarasta iso homma ottaa koppa pois. Juu taitaa olla 8 pultilla rungossa,entä muuta huomiotavaa.
Tarvisi runkoa hitsata ja olis helpompi kun nostaa korin pois? |
#2865
|
||||
|
||||
Pitäis ruveta asentelemaan Suzukiin(SJ410) ohjaustehostinta, joka on A omegasta. Minkälaista raidetangonpäätä porukka on laittanut sektorin varteen?
|
#2866
|
||||
|
||||
Lainaus:
Suosittelen katkaisemaan vanhan nivelen pois ja tekemään kierteen tämmöistä varten.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#2867
|
|||
|
|||
Moi,
tarvetta Suzuki Jimny JA11 moottorin kytkentäkaavioille. Pata on F6A, kolmepyttyinen 660cc bensaturbo, alla kuvia ecusta (tyyppikilpi ja liitin) -Paavo |
#2868
|
||||
|
||||
SJ:hin tankkia
Onko kukaan ostanut Motonetistä SJ:hin tankkia? Näkyy saavan tilaamalla 129,90 €. Meinaan vaan , että onko kuinka ohutta peltiä. Ilmeisesti polttoaineen määrän anturia ei tule mukana. Nykyinen näyttää puolta tankkia täydellä tankilla. Huomasin että alkuperäinen tankki vuotaa kun tankkaa yli puolenvälin, hiljakseen alkaa tiputtelemaan. Toinen kysymys liittyy virtojen pois saamiseen eli katsastuksessa Suzuki SJ 410:stä ei lähtenyt virrat pois sammuttaessa eli vaihteella pitää sammuttaa ja akkukenkä iroittaa että virrat sammuu. Liekkö virtalukon pohja tiensä päässä. Muita vaihtoehtoja mitä kannattaa katsoa? Eli sammuttaessa virta avain lähtee kyllä nolla asennossa pois, mutta ei virrat eikä auto sammu. No onneksi leima tuli korjauskehotuksella.
__________________
Kyllä tuosta Toyotalla yli mennään, ku menin minä siitä talvella yli Lynxilläkin! Viimeksi muokannut PasMa : 09.07.2016 18:07 |
#2869
|
||||
|
||||
Lainaus:
Eli jätti päälle,otin johtosarjasta toisen piuhan mihin tuli virtaa ja pois kun käänsi avaimesta. Sillä korjaantui. Eli kokeileppa nypätä heräte irti kun virtalukolta off ja auto käy. |
#2870
|
||||
|
||||
Lainaus:
Uusi anturi maksaa pari kymppiä intiasta http://m.ebay.com/itm/SUZUKI-FUEL-SE...-/291118611105 Tossa on vaan semmonen, että noi vaikka maruti gypsy on periaatteessa sama auto kuin samurai, voi siinä olla osien välillä eroja. Esimerkiksi nokkahihtan kotelo on erilainen, vaikka myyjä väittää sen sopivan, niin ei sovi
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#2871
|
||||
|
||||
Pidentyneen työmatkan takia alkoi kiinnostamaan samurain dieselöinti.
Sattumalta omista XUD9 koneen, joten onko tuota joku käyttänyt dieselöintiin? Yleisin taitaa olla volkkarin kone, mutta XUD9:ää on saanut Samuraihin vakionakin, joten kuvittelisin sen olevan helpoin tapa. Lähinnä kiinnostaa laatikon ja kytkimen sovitus. Viimeksi muokannut GaryRock : 09.07.2016 09:06 Perustelu: korjattu kone oikeaksi |
#2872
|
|||
|
|||
Vitara ei lähde käyntiin
Morjensta taloon,
tuli tuossa vaihdettua kansipahvi vitaraan ja kasaamisen jälkeen ei enää lähde käyntiin :/ 1992 1.6 16venanen ruisku jako ja sytkä tarkistettu pariin otteeseen mutta kun ei lähde niin ei...vähän olis ajatus että ruiskuko vittuilee?? oisko viisaammilla vinkkejä mistä vois vikaa hakea? |
#2873
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#2874
|
|||
|
|||
Lainaus:
ollaan tuota jakajaakin pyöritelty ja ei vaan,piuhoja tai ruiskua epäilen...mutta siis bensaa tulee,kipinäkin tulee mutta ei edes lupaa. mikä piuha sinulla oli väärin?? |
#2875
|
||||
|
||||
Mulla on siis samurai jälkiasennetulla ruiskulla ja ruiskulle menevä piuha oli puolan väärässä navassa ja jakaja 180 astetta pielessä
|
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |