|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#326
|
|||
|
|||
Kyllä nuo valot vähän varmasti tuossa tekee kepposta. Siinä on osittain joku pinnoite mitä noissa paksummissa palkeissa on. Maalia saa kyllä päälleen kunhan päätän etten siihen enään mitään liimaile. Kiiltävän mustalla tulee nuo puskimet ja rock sliderit, mitkä vielä tekemättä.
|
#327
|
|||
|
|||
Vielä piti rykäistä maalit kopan viimoisellekin kyljelle ja takapäähän.
Nyt olisi sitten koppa maalissa... Laitoin kopan pressun alle niin ei ole niin paksun pölykerroksen peitossa kun hommat jatkuu luukkujen ja konepellin osalta. |
#328
|
|||
|
|||
Takaluukku alkais olla maalissa.
Tuo kun kuivuu niin saa pultattua kiinni. Maskiin tuli myös nuo koristelistat. |
#329
|
|||
|
|||
Jatketaan dokumentointia ja tylsiä maalauspäivityksiä.
Takapuskuri tulikin jo tehtyä valmiiksi jonkun aikaa sitten, nyt vain liimailin tuon rekkarikilven telineen vararenkaan keskellä. Siihen vielä joku Bilteman leditiukku. Etupuskin sai maalit niskaan ja vähän alumiinia seisontapinnoilleen. Ihan ok istuvuus. Pitää tehdä sitten mod2 vinssin kera jossain vaiheessa. Fiksuhan olisi tehnyt sen samalla, mutta tyhmä ei. Takapuskin sai myös maalit pintaan ja lamput paikalleen. Lokarit olis seuraavaks maalausvuorossa. Hyvin ainakn peittyi lokarin levitys tuonne maalin alle. Näissä vanhoissa on kyllä hienot nuo keulakoristeet. Joku kiva logo/hässäkkä pitää tuohon keskelle keksiä. |
#330
|
|||
|
|||
Autoa yritetty tehdä, mutta päivitykset tänne vähän jäänyt. Noh laitetaan sitten kerralla hyppy nykyhetkeen.
Toinen lokari sai maalit päälleen ja sain jopa sen asennettua paikalleen. Takaikkunan tiivaritkin tuntui napsahtavan paikalleen kivasti. Nyt vaan pitäisi saada polykarbonaatit niin pääsisi laittamaan akkunat paikalleen. Toiselle lokarille ja konepellille maalia pintaan. Hyvin jäi tilaa renkaille kasvaa leveyttä. Konepallille maalit pintaan. Mietin, että jos laittaisi lattiaan alumiinia, mutta taitaa jäädä laittamatta kun ei oikein tuosta itse tykkää... Ihan pikkasen avarran tuota reikää... Kannattaa aina kiinnittää porattava kappale jonnekin kiinni. kautsi:lle kiitoksia vinkistä tiivareiden osalta. Oli osat ja rahti huomattavasti halvempi kuin kaiserwillyksellä. Tuli siis jenkeistä ovien ikkunatiivarit ja tuulilasin tiiviste. Sehän alkaa jo näyttää autolta. Löyty keulamerkkikin poitsun legovarastosta. |
#331
|
|||
|
|||
Nyt starttaa jo avaimesta. Mites tuo laturi kytketään? Laturilta tulee viisi karvaa. Paksu musta laturin päältä. Laturin takaa kahdesta eri liittimestä 2+2. Kovin oon kädetön noiden sähköjen kanssa...
Tuossa vielä huono kuva piuhoista http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=188683 Viimeksi muokannut SeppoHovi : 20.02.2016 21:01 |
#332
|
|||
|
|||
Vähän laiskottanut päivittelyn suhteen vaikka tätä onkin tullut väännettyä niin paljon kun aika on antanut periksi.
Tuulilasi tuli hommattua Laajasalon Lasista kun oli tuossa firman vieressä. Aivan loistavaa palvelua. Vein mallin toisesta tuulilasin puolikkaasta ja kyselin hintaa no päädyttiin 100€ yhteishintaan molemmista tuulilaseista. Kyselin aikataulua niin lupasi soitella heti kun valmista. Vein mallin 11 aikaan ja 13 tuli soitto, että millon kerkeet hakemaan. Jenkeistä tuli tiivarit tuulilasiin ja oven akkunoihin. Samalla tuli tommonen sapluuna nelivetotekstistä. Sitten pitikin käyttää taka-aksula irti kiinnikkeiden hitsausta ja maalausta varten. Sama jumppa myös eteen... Sähkötöitä on tullut opeteltua aika huolella ja sehän alkaa vähän jo luonnistua. Tommonen viidakko tuli luotua, pitää varmaan pari nippusidettä tuonne laittaa. Kaikki sähköhilppeet tuntuu kuitenkin pelaavan, vaikka pelottavalta tuo näyttääkin. Etralta tuli vihdoin "lasit" eli polykarbonaatit akkunoiksi. Taakse laitoin Korja-kumista hommaamat yleismallin tiivarit. Sivulasit on laitettu liimalla kiinni. Tankkiin tuli vaihdettua anturi ja samalla sai pultattua sen kunnolla kiinni. Tuo löpömittarin saaminen näyttämään muuta kuin täyttä olikin semmoinen selätys voitto. Nyt voikin jo istuskella takapenkillä ja juoda kaljaa. Tuosta vielä johdot piiloon niin alkaa ohjaamokin näyttää joltain. |
#333
|
||||
|
||||
Isosti 👍 sehän liikkuu kohta
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#334
|
|||
|
|||
Kohta tosissaan pitäisi liikkua. Huomenna olisi kardaanit haettavissa sorvaamosta. Teetin sitten samalla vaivalla kaksi kardaania taakse ja yhden eteen. Kaikkia piti vähän jatkaa, päät ovat BJ:n jordaaneista. Pituutta tuli vähän reilu 800mm eteen ja taakse.
Kävin samalla hakemassa alipaineilmaussetin jarruille niin jos saisi yksikseen noita ilmailtua... Jarruihin on kaikki kilkkeet uutta. Ovet olisi vielä ilman maalia, mutta ne olisikin sitten viimeiset isommista maalaushommista. Samalla tuli askarreltua HJ:n ohjausiskari tankoihin. Ei kellään olisi muuten käyttöä 400V uudelle kompuralle? Olisi yksi käyttämätön ylimääräisenä. 6 bar vastapaineella tulee noin 400 litraa ulos. Ei mikään lelu, mutta juuri ja juuri yksin jaksaa nostaa. Privalla lisätietoa. |
#335
|
||||
|
||||
Mitenköhän toi ohjausiskari pelittää noin kenossa? Pitäisi kait olla aikalailla samansuuntainen tangon kanssa.
|
#336
|
|||
|
|||
Saapi nähä, pulteilla kiinni ni helppo muokata jos tarvetta ilmenee.
Jarrujen ilmaus yksin.... Tarviin lisää kaljaa. 😫 |
#337
|
|||
|
|||
Onpas taas ollut pikkusta nysväämistä tämä homma.
Adapteri takajordaanille aiheuttanut vähän päänvaivaa, mutta nyt on ammattilaisen käsissä työstössä, kiitos HRD:lle jo etukäteen. Jotain kuitenkin saatu aikaan. Jordaanit kävi pidennyshoidossa, ristikot meni samalla vaihtoon ja saivat tasapainotuksen. Jakkaraa sovitettu paikalleen. Toinen ovikin kuivui ja samalla olisi kaikki penkit paikoillaan. Nyt sitten odotellaan osia ja ehkä jopa sen jälkeen voisi käydä kokeilemassa mitä saa ensimmäisillä metreillä rikki... |
#338
|
|||
|
|||
Oli suunnitelmissa päivittää tänne leimakuva pikaisesti, mutta mutta.
Tämä siis ajeltu ulos tallista seuraavin avuin. Tallin ovi on sen 195cm, eli jotain oli keksittävä, että Willys mahtuisi ulos. Hyvin madaltui. Noh pitihän ne kumit vaihtaa heti oikeisiin vaikka kivalta näyttikin. Sitten onkin tullut ajeltua vikoja ulos noin 300km siirtokilvillä. Peltorit olivat hyvä varustus motarivauhdeissa. Leima mielessä piti käydä tehot ottamassa paperille. Perä tippui kun kaiken tarpeellisen ja tarpeettoman lastasi kyytiin. Väliaikais/hätäratkaisuna tuli laitettua rumahkot 150mm pitkät riiput. Tuolla olisi aikalailla vaaterissa. Tarrakin löytyi pakoputken hollille. Samalla tuli ruuvattua vähän syöttöjä isommalle, pitää varmaan vähän ottaa takaisin vaikka se savu kivalta näyttääkin. Auto siis toimii ihan kivasti, mutta ne perkeleen jarrut. Alkaa tuntua jo siltä että siellä joku menninkäinen asustaa putkistossa. Ilmaa siis on ja ei tunnu tulevan ei sitten millään veke. Nyt on pääsylkystä lähtien kaikki uutta jarrujen puollella. Rummut kävi sorvissa jonka jälkeen alkoi pitoa löytymään enemmän. Vieläkin tarvitaan silti se toinen tai kolmas polkasu, että jarrua löytyy. On siis imurilla imetty, polkemalla poljettu ja vapaasti valuteltu noin 5 litraa läpi systeemistä, mutta silti on vielä ilmaa jossain. Pitää varmaan vähän pidellä taukoa ettei lähde tämäkin myyntiin ennen leimaa. |
#339
|
|||
|
|||
Silikoniletkua työsylinterin ilmanipasta säiliöön, ja sit pumppailee pariin-kolmeen kertaan jokaista nippaa oikeassa ja väärässä ja satunnaisessa järjestyksessä. Auttaisko?
Pariin otteeseen on ollut itsellä vaikeuksia ilmata rumpujarrullista autoa, ja molemmilla kerroilla vika oli tiivisteissä. Ekalla kerralla pääsylkyn toisen piirin tiiviste päästi paineen takas säiliöön. Toisella kertaa työsylinterissä oli metallisilppua, joka rikkoi tiivisteen, ja jotenkin sinne pääsi ilmaa, vaikka nestettä ei vielä vuotanutkaan. |
#340
|
||||
|
||||
Pääsylkyn "tappi" säädetty oikein jarrupolkimeen nähden?
|
#341
|
|||
|
|||
Laplanderissa (c202/c303), jossa on 3 gen landroverin sylkät. pitää painaa jarrusylinterin männät puristimilla pohjaan, jotta saa kaiken ilman pois. nipat on asennettu sen verta avuttomiin paikkoihin. Kaikista matalimpaan asentoonsa siis.
Pääsylinteri on ollut meikällä ilmausongelmissa usein syyllinen. Motonetin tiivistesarjalla kunnostettu alkuperäinen kesti vain vuoden päivät, uutta osaa vaan kehiin jos ei vielä ole... Gen3 Land roverin 2- piirinen pääsylinteri on isolla porauksella ja briteistä tilattuna edullinenkin... Yksin ilmaaminen on kyllä ikävimpiä perustöitä asioita joita tiedän... |
#342
|
|||
|
|||
Jarruissa mitään ilmaa enää ollut varmaan pitkään aikaan. Tulipelti antoi vaan periksi niin tuntuma kateissa ja tuntui kuminauhalta. Nyt pelittää ja menee lukkoon joka nurkka.
Sitten pikku jännitykset kesäkuun alkuun. Hyvinhän se meni. Nyt voikin sitten vaikka vähän aikaa ajella... |
#343
|
||||
|
||||
Onneksi olkoon kilvistä.
Nyt voi sitten kesän ajella ilman huolia tai murheita
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#344
|
||||
|
||||
Hieno projekti ollut alusta asti seurata, onnea läpi menneestä katsastuksesta!
|
#345
|
||||
|
||||
Onneks olokoon leimasta On se vaan komeen värinen auringonpaisteessa
|
#346
|
||||
|
||||
Sympaattisen näkönen ilmestys. Onnittelut työvoitosta!
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#347
|
|||
|
|||
Koree se on
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#348
|
||||
|
||||
Rispektiä! Hieno tuli!!
|
#349
|
||||
|
||||
Hienoa!
Onneksi olkoon leimasta ja hienosta projektista muutenkin
|
#350
|
|||
|
|||
Komiaa jälkeä
On ollut ilo seurata projektiasi, todella kaunista jälkeä
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Willys Jeep CJ3B ´54 ja Willys kärri ´43 | Rambleristi | Maasturiprojektit | 5 | 09.01.2011 23:25 |
Myyty Big-Willys | Big-Willys | O/M/V Ajoneuvot | 19 | 12.01.2010 14:50 |
Ostetaan Jeep Willys | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 13.06.2009 18:59 |
Big Willys | Kentsu | Maasturiprojektit | 5 | 23.08.2007 21:35 |
O:Willys Kansipahvi | J-4880 | O/M/V Muut | 2 | 06.07.2004 21:37 |