|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#2101
|
||||
|
||||
Laturista
Voi olla että näin pitkässä topikissa on jo käsitelty... Mikä laturi menee -93 kuutoskoneiseen jossa on säädin itsessään? Amppeerit saa olla mitä vain n. 70A ylöspäin. Olisko vielä tietoa mistä löytyy?
|
#2102
|
||||
|
||||
Vettä tulee sisälle, peräkontin katosta. Ei se ruostunut ole vaan ilmeisesti jostain niistä kattolistojen rei'istä tms.
Pitää siis muistaa pudotella aina lumet pois mutta sateellakin tulee. Minkähänlaiset kiinnitykset niissä on? Hajoaa varmasti irrottaessa? |
#2103
|
|||
|
|||
Välitykset.
Ite tuossa vin numeron perusteella kattelin tietoja autosta ni näkys olevan D30 ja D35 akselit ja takana kitkalukko.
Välitys oli 3.07 joka kuullostaa aika pitkältä, autohan on siis -90 4.0 manuaali ja jakiksessa ei oo fulltimea myös PTO löytyy. Onko noihin vakiona saanu miten tiuhempaa välitystä? PTO:sta lueskelin sitten tuolta ohjekirjasta että siinä sais käyttää vain virallisesti hyväksyttyjä lisälaitteita, onko kukaan tuommosia virallisia laitteita koskaan nähnyt? |
#2104
|
||||
|
||||
Nope, ei oo näkyny koskaan noissa mitään kiinni...
__________________
Killing time is not murder |
#2105
|
||||
|
||||
Lainaus:
PTO on todennäkösesti mallia verotus, eli se ei välttis edes toimi, tää on siis vahva veikkaus, koska aikonaan kaikkia maastureita pysty tuomaan alennetulla autoverolla JOS niissä oli PTO ja tokihan maahantuojat sellasia niihin sitten asenteli. osassa ne oli oikeesti vaan silmän lumetta, eli ei mitään tekemistä oikeen toiminnan kanssa, mutta kelpasi aikanaan maahantuontikatsastukseen, että sen veron sai pienemmäksi.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#2106
|
||||
|
||||
Ja ainakin ennen oli niin että jos PTO:n poisti, vero saattoi langeta maksuun ja se oli aika iso summa suhteutettuna auton arvoon. En tiedä onko vero vielä perittävissä ja minkä suuruinen se saattais olla...
__________________
Killing time is not murder |
#2107
|
|||
|
|||
Lainaus:
Varaosa-autossa tosin on ulosotto paikallaan ja vaijerikin löytyy....että pitääkö sitä hitto ottaa se vaijeri-nuppi talteen ja asennella paikoilleen leimalle? |
#2108
|
||||
|
||||
käytäntö on ollu niin kirjavaa noissa, ettei kukkaan tiiä missä autossa on ollu ja missee ei. niitä on leimattu maastureiksi alennetulla verolla ilmankin, riippuen ihan kuukaudesta, auringonpilkuista, tuulen suunnasta, ilman kosteudesta ja katsurin mielialasta..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#2109
|
|||
|
|||
Onkos se tuossa xj:ssä tuo öljyn suodatin alun perin noin lähellä tuota moottori korvakkoa? Huomasin viime ajokerrasta öljyn vuodon lisääntyneen merkittävästi niin että on ottanu näköjään suodatin osumaa..
|
#2110
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#2111
|
||||
|
||||
Ei oo, jos ei oo muutettu, siellä pitäis olla adapteri, jolla se suodatin kääntyy lohkosta 90° joko taaksepäin tai ylös... Minkäs vuotinen sulla on se auto?
__________________
Killing time is not murder |
#2112
|
|||
|
|||
Moro kaikille.
Tuli tuossa aloitettua Offroad harrastus ja ensimmäiseksi autoksi valikoitui Cherokee vuosimallia 90. Kaikki pikku sähköviat tuli jo tuossa laiteltua ja sitten kävin konttorilla näyttämässä autoa josko se vaikka kelpaisi liikenteeseen muiden autojen mukaan. Katsastaja löysi minulle ihan uuden vian autosta jollaista en tietänyt olevankaan. Ohjaus ei palauta kunnolla? Mistähän minä rupeaisin tuota vikaa etsiskentelemään? Ohjaus ei ole ajellessa mitenkään erikoisen jäykkä se ei vain palauta. Autoa on pari tuumaaa nostettu ja ei kai sen pitäisi siihen niin vaikuttaa?? |
#2113
|
||||
|
||||
vaiha konttoria.. mutta oikeasti, ohjauksen kulmat muuttuu korottaessa ja ne pitää säätää oikeiksi, että se ohjaus toimii normaalisti. mutta kun toisissa autoissa se ohjaus ei tosiaan palauta mitenkään erityisen herkästi, toisissa taas ruori on heti keskellä kun lasket ratista irti. tuo palauttamis itku on perus vittuilu kun ei keksi mitään oikeeta vikaa, niin revitään sitten tikusta asiaa, että saa auton pomppaamaan leimalta. tuo voi kieliä siitä, että ne pyöränkulmat on oikeesti perseellään, tai sitten on ollu leimasetällä "semmonen päivä". olihan miulla syksyllä viel XJ ja jotenkin muistelen, ettei siinä kovin aggressiolla ohjaus palautunu keskelle..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#2114
|
||||
|
||||
Auraus ja caster kohdalleen korotuksen jälkeen, niin pitäisi palauttaa ihan hyvin. Jos kulmat on oikein eikä palauta, niin joku edellisistä omistajista on saattanut väljän simpukan "korjauksena" säätää simpukan esijännityksen ja "over-center"- säädön liian tiukaksi -> ei varmasti palauta silloin kunnolla.
Siitä tosin olen jossain määrin samaa mieltä, että hieman turhaa nillitystä katsastusmieheltä jos auto on ihan hyvin ajettavissa. Varsinkin parkkipaikalla ajaessa toisissa autoissa ohjauksen palautus tosiaan on aika olematonta. Mutta jos ohjaus on melkolailla tönkkö, niin jotainhan sille olisi syytä tehdä..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2115
|
||||
|
||||
Mitenkäs se on nyt sen avaimen irtoamisen kanssa?
Saakos se näistä irrota missä asennossa vaan eli onko se ominaisuus vai vika? |
#2116
|
||||
|
||||
ei saa irrota, kyllä se vika on. ellei sitten oo tullu jotain uutta tulkintaa asetuksiin, mutta sytytysvirta päällä avaimen on pysyttävä paikoillaan ja niin se jeepeissäkin tekee, jos virtalukon sylinteri on ehjä.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#2117
|
||||
|
||||
Saa irrota vain LOCK-asennossa, ei muissa!!
__________________
Killing time is not murder |
#2118
|
||||
|
||||
Avain kulunut?
Terve.
Todennäköisesti on avain niin kulunut että sen takia irtoaa. Koitappa vara avainta tai teetä uusi avain. Jos vieläkin irtoaa niin, sitten virtalukkko uusiksi ennen seraavaa katsastusta. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#2119
|
|||
|
|||
Lainaus:
Nyt tuli auto katastettua ilman vikoja. Säätelin simpukkaa hieman ja rasvailin joka paikan, ei se mitenkään erikoisemmin siitä muuttunut meni ehkä hieman keviämmäksi tuo ohjaus OTC säädön jälkeen. Varmaan tuossakin silti se korotus vähän vaikuttaa kun on vakio tukivarsilla tuo keula...tai jotain. Pitää varmaan tässä vielä tuo ohjauus systeemi huuhdella jos sekin vähän herkistäisi järjestelmää. Käsijarru ei kans meinannu pitää millään mutta meni se onneksi läpi kun sääti ja herkisteli tarpeeksi, ensi vuotta varten tilasin jo uudet Voitontieltä Espoosta. Selailin tuossa internetin ihmeellistä maailmaa ja etsiskentelin säädettäviä tukivarsia, onko suosituksia valmistajasta tai mistä kannattaa tilailla? |
#2120
|
||||
|
||||
Lainaus:
Voit ensi alkuun ostaa esim. Jerkulta 4x4 Partsista Rough Countryn varret, ja jossain vaiheessa päivittää flexjointit parempiin. Lukuunottamatta Rubicon Expressin varsia, käytännössä kaikissa muissa on 1.25" tiheäkierre alatukivarsissa, ja niihin voikin sitten laittaa minkä tahansa niin miljoonasta flex jointista tilalle. Omien kokemusteni perusteella ylivoimaisesti parhaita flex jointteja on Currien Johnny Joint:it, ja Metalcloakin Duroflexit. Mulla on nyt nuo Duroflexit ZJ:ssä olleet vuoden verran, ja ovat olleet kaikinpuolin hiljaisimmat ja parhaat puslat mitä Jeepeissäni ikinä ollut.. täysin verrattavissa tehtaan uusiin alkuperäisiin hiljaisuudellaan ja värinvaimennukseltaan, mutta taipuu kuin nuo kuula & pusla- tyyppiset "perinteiset" flex jointit. Jos joku maahantuoja viitsisi ottaa noitten Metalcloakin Duroflexien tuonnin ohjelmaansa, niin olisi hieno homma. Uskallan suositella niitä täysin varauksetta, niin hyvät ne on olleet
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2121
|
||||
|
||||
Siis jo joku aika sitten vai tänä viikonloppuna?? Kun ei ainakaan tällä viikolla ole yhtään käsijarruvaijeria tilattu (tai on yksi, mutta se oli Comancheen)...
Ei muuten, mutta jos olet omasta mielestäs tilannut, niin ei oo tilausta näkyny, jotain on siis mennyt silloin pieleen!! Jos taas on aikaisemmin jo tilattu, niin homma hoidossa...
__________________
Killing time is not murder |
#2122
|
||||
|
||||
se on ihan et mitä siihen autoon hakee, kustannustehokkain yhistelmä tukivarsiin on Rough Countryn "mutkavarret" alas ja sit säädettävät flexjointilliset ylös. tosin niillä ei saa niin hervotonta eloa sinne akseliin, mitä hoocee offari kaipaa, mut ei se nyt kovin jäykkäkään niillä ole ja tuolla yhistelmällä säästää sitten sen, ettei niistä flexjointeista korkkaa lukitukset, kun 33" renkulalla venyttelee sillai miedosti.. sit ku haluaa, et rupiaa varret elämään sillai kivasti, ni vaihtaa alapäätkin säädettäviin flexjointteihin, ni tasan kyllä varret elää, mut sitten VOI OLLA mahollista et lisääntyy remont. tietty hirviä rahamies hommaa suoraan longarm kitin ja nauttii hervottomista joustoista ja lisääntyneestä ajomukavuudesta, mut itellä ainaki jääny viel longarmit kauppaan ko en oo nähny et tarttis viellä lisää joustoja
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#2123
|
||||
|
||||
Mitähän ton vm-dieselin kans tekis. Irrottaisko yhden kannen ja vaihtaisi uuteen? Meni puolitoista vuotta sitten ne keinun vaarnat poikki. Samalla tutkisi miks ne meni poikki. Vai vaihtaisko koko motin johonkin muuhun? Mutta mihin? Halpa ja hyvä tietenkin.
__________________
-MMC- |
#2124
|
||||
|
||||
Onko pakko olla diesel- kone? Jos on, niin (kohtalaisen hyviä) vaihtoehtoja on muutamia, riippuen toki auton vuosimallista että kelpaa päästöjen puolesta..
Jos taas bensakin kelpaa, niin hommaa joku sopiva luovuttaja- auto mistä kuutoskone + laatikko + johtosarja + muu tarvittava. Eihän sekään ihan helppoa tai halpaa ole, vaikka toki ajokuntoisiakin XJ:tä saa lähes puoli-ilmaiseksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2125
|
||||
|
||||
Kyl mä tykkään dieselistä. 2000 mallinen auto.
__________________
-MMC- |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |