Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 11.01.2015, 02:11
kummo kummo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.12
Sijainti: ivalo
Viestit: 100
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Mielenkiintoisesti ilmoitettu, kun moottoripyörää ei saa poistettua liikennekäytöstä palauttamatta kilpiä. Seisonta-ajallisen vakuutuksen moottoripyörään saat osasta vakuutusyhtiöitä, esim IF:stä.
Saa moottoripyörän pois liikennekäytöstä, niinhän tuolla vakuutusehdoissa luki... (ilman rekisterikilpien palauttamista) Ainakin itse olen saanut tehtyä sen netissä ilmoittamalla.
Autojen kanssa If ottaa vaan 25€/vuosi paperinpyöritysmaksua vaikka auto ei ole päivääkään liikenteessä. Sen takia harrasteromut on tapiolassa ku siellä se ei maksa mitään.
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 11.01.2015, 08:56
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.240
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kummo Näytä viesti
Autojen kanssa If ottaa vaan 25€/vuosi paperinpyöritysmaksua vaikka auto ei ole päivääkään liikenteessä. Sen takia harrasteromut on tapiolassa ku siellä se ei maksa mitään.
Siis tämänhän IF perii vain kerran silloin kun ottaa UUDEN vakuutuksen eikä autoa laiteta liikennekäyttöön, ei joka kerta kun otetaan pois liikenteestä tai pistetään takaisin liikenteeseen.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
http://www.roverfriends.fi/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 11.01.2015, 10:25
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kummo Näytä viesti
Saa moottoripyörän pois liikennekäytöstä, niinhän tuolla vakuutusehdoissa luki... (ilman rekisterikilpien palauttamista) Ainakin itse olen saanut tehtyä sen netissä ilmoittamalla.
Autojen kanssa If ottaa vaan 25€/vuosi paperinpyöritysmaksua vaikka auto ei ole päivääkään liikenteessä. Sen takia harrasteromut on tapiolassa ku siellä se ei maksa mitään.
Poistettuna liikenteestä ei ole samassa mielessä liikennekäytöstäpoisto kuin autoissa. Vakuutus on vaan katkolla eikä se näy Trafilla mitenkään. 2-pyöräsissä ainakin, if hyvittää 1/360 vakuutusmaksusta per päivä eli ottaa välistä 5/365, lukee ehdoissa ja tuolla edelliselläkin sivulla. Eli 1000€:n vuosittainen vakuutusmaksu jos sulla on niin 13,8€ jää vuosikuluiks.

Katotaampa mitä tosta mulkosilmäkorollasta iffin vakuutuksesta hyvitetään, laitoin eilen seisontaan. Mulla on vakuutukset siroteltuna vähän mikä minnekkin, keskittäminen ei tunnu kovinkaan usein kannattavan.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 03.01.2016, 21:03
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Otetaas tämäkin pintaan, just laitoin IF iin kyselyä aiheesta, kun nyt on vuodenaikahinnoiteltu, eli ajaa sais koska vaan, jotta mikäpä on ero josko palaisi vanhaan seisonta aika perusteiseen ... Kattellaanpa mitä vastaavat.

Nettisivunsa väittävät, joka on mulle hiukan kankeaa uskoa, ettei liikennekäytöstäpoisto, joka nyt siin ykskilpisissä mahdollinen, vaikuttaisi vakuutusmaksuihin...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 04.01.2016, 09:13
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Otetaas tämäkin pintaan, just laitoin IF iin kyselyä aiheesta, kun nyt on vuodenaikahinnoiteltu, eli ajaa sais koska vaan, jotta mikäpä on ero josko palaisi vanhaan seisonta aika perusteiseen ... Kattellaanpa mitä vastaavat.

Nettisivunsa väittävät, joka on mulle hiukan kankeaa uskoa, ettei liikennekäytöstäpoisto, joka nyt siin ykskilpisissä mahdollinen, vaikuttaisi vakuutusmaksuihin...

Vakuutus pitää irtisanoa erikseen seisonta-ajalta, pelkkä rekisteri-ilmoitus ei katkaise vakuutusta(onko näin? selitys lopussa) Käytännössä jos seisotat pyörää talvella ja käytät kesällä, hyötyä asiasta ei ole, mutta jos seisonnassa ympäri vuoden silloin on hyöty rahallisesti olemassa. Eli käytännössä vakuutusmaksut peritään painotetusti "kesäkuukausille". Toimii myös moottorikelkoissa samoin, painotettu tosin vain talveksi maksut (kokemus juuri tältä puolelta, pyöräpuoli voi erota jotenkin tästä?). Eli täyttä mutuilua koko viesti.

EDIT:
Niin ja riippuu ifin asiakaspalvelijasta mitä tietoa saat. Aiemmin itse sieltä kyselin kelkkavakuutuksen maksuhyvityksistä seisonta-ajalta ja lopulta myönsivät että on mahdollista,jos sattuu sopivalle ajalle. Nyt parikuukautta myöhemmin sitten tuli ajankohtaiseksi ja ei meinannut millään onnistua, lopulta hieman "uhkailemalla" ja kevyen vittuilun kautta onnistui. Lopulta kuitenkin toteutin sen uhkauksen ja vaihdoin yhden voimaan jääneen vakuutuksen eri yhtiöön.

Viimeksi muokannut HartSan : 04.01.2016 09:34 Perustelu: Lisäselvitystä mutuiluun
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 25.04.2016, 08:23
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Tais loppua mun iffissä vakuuttaminen tähän, sen verran korpee tyhjästä laskuttaminen. Oli tuossa hetken yks Audi pihassa ja koko ajan liikennekäytöstäpoistossa. Otin (tyhmä) iffistä vakuutuksen siihen olettaen ettei se mitään maksa, tai muutamia euroja, mut annas olla; 25€ vakuutusmaksu päsähti silti. Syynä kuulemma jotku käsittelymaksut vaikka netissä teinkin, aina minimi 25€. Ja nimenomaan pelkästä liikennevakuutuksesta.

Sittemmin huomasin että ei mun olis tarvinnu ottaa siihen mitään vakuutusta jos pitää sen alusta asti liikennekäytöstäpoistossa.

Saattaa kait näitä perusteettomia haamulaskuja olla muillakin yhtiöillä, kertokaas jos on kokemusta. Poppi ei oo mun mielestä tällasia velkonu.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 25.04.2016, 09:03
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Vakuutukset.


Minä siirsin jo vuosia sitten kaikki vakuutukset IFistä Poppiin noin 100,-/vuosi/auto halvempien hintojen takia.
Vähän siellä alussa laskutus tökki vaan nykyjään toimii hyvin. Laskutkin rupesivat juuri tulemaan sähköisesti.

Minä esimerkiksi vaihdan käyttö autoa monta kertaa vuodessa ja aina siirrän 77% bonukset käytössä olevaan autoon vaivattomast netissä viestillä.

IFissä joutui kaikista liikennekäytöstä poisteuista ja rekisterissä olevista autoista maksamaan juurikin jonkun n. 25,- vuodessa kuluja ja Popissa 0,-.

Meilläkin on pojalla 125cc pärrä ja on se parikertaa otettu liikennekäytöstä pois ja olen ymmärtänyt että laskust pysähtyy samalla.
Tarviipa laittaa viestiä Poppiin niin saa varmuuden asiasta.

Tommosen tekstin löysin PoPin netti sivuilta:
"Liikennekäytöstäpoiston ajalta hyvitetään liikennevakuutuksen maksut sekä osa kaskovakuutuksen maksuista."

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 26.04.2016 08:04
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 25.04.2016, 19:02
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.104
Perusasetus

Kuulosti vähän omituiselta - lähinnä toi aloituspostaus - kun olen tota Toijjotaa veivannu eestaas liikennekäytöstä ja pois, ja menin oikein tutkimaan viimeisimpiä laskuja. En löytänyt mitään ylimääräsiä laskutuksia. Sitten avasin ton asiakaspalveluchatin ja se meni näin:

Minä> Kyselin joskus et ku laittaa mopon liikennekäytöstä poistoon nii tulee 25e joku 'lisämaksu' siitä operaatiosta mutta vakuutukset noin muuten katkeaa ja se oli ihan selvä kuvio. Mutta koskeeko autoasioitakin?

Aspa> Joo, siis jos ottaa uuden liikennevakuutuksen, ja poistaa heti ajoneuvon liikennekäytöstä, niin siitä peritään tuo 25 €. Se tosin ei ole mikään lisämaksu, vaan se huomioidaan etukäteen maksettuna maksuna, kun ajoneuvon ottaa käyttöön. Koskee kaikkia mopoja, autoja, mopoautoja, moottoripyöriä.

Eli ainakaan tossa Matin 25.04.2016 09:23 keississä laskutettu 25€ menee ihan asiakkaan normaaleihin laskuihin ennemmin tai myöhemmin.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 26.04.2016, 06:07
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja apupoika Näytä viesti
Juurikin näin ja osakasko jää voimaan koska auto saattaa palaa tai se varastetaan vaikka onkin liikennekäytöstä poistettu...
tai hirvi juosta keulaan
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään h7 ja h1( 35 ja 75W) xenon muutos-sarja Jani E O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 20.12.2013 07:02
Moottorityökone ja liikennekäytöstäpoisto -Captain- Tekniikka & Jutustelu 5 27.09.2011 19:44
Myydään Hiluxin osia ja ohj.iskari ja ja... azizp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 24 14.02.2010 19:44
Suzuki Samurai vakuutusmaksut? Smäkä Tekniikka & Jutustelu 3 27.12.2009 09:40
Vakuutusmaksut ja verot huoltoajoneuvossa Tekniikka & Jutustelu 6 03.10.2006 18:50


Sivu luotu: 10:47 (GMT +2).