|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1076
|
|||
|
|||
Oikeastaan aivan sama kummilla sen kasaa.
Taisi nämä ST hörhöt käyttää juuri niitä tornimoottorin tiivisteitä. |
#1077
|
|||
|
|||
Mistä W460 kojetaulun purku kannattaa aloittaa? Ainakin pelkääjänpuolen lasinpyyhkijän "tappi" heiluu, lienee paskana
Näyttää siltä, että koko kojetaulu olisi saatava pois edestä, jotta saa työtilaa
__________________
W460 |
#1078
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ei tarvi kojelauraa irrotella. Jollei tahdo. http://fourbyfourclub.com/Manuals/W4...tallation1.pdf Eli mittariston ja/tai hanskiksen irrotus riittää.
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 26.03.2016 21:05 |
#1079
|
|||
|
|||
Lainaus:
Sain Geen taas liikkumaan omin voimin. Vähän sellainen epäilys, että olisko kuitenkin pitäny käyttää kansi jossain pajalla. Aika reippaasti tuli huohottimesta höyryä, kun kone lämpesi. Voihan siellä toki olla vielä vanhoja nesteitä hieman seassa. Pakoputkesta ilmeisesti tuli normaalin väristä tavaraa, tosin pimeällä vähän hankala varmasti sanoa. Nestepuolen paine nousi aika nopeasti aluksi, mutta ei kuitenkaan alkanut sylkemään pienen koeajon aikana. Ehkä murehdin turhaa, huomenna pääsen pidemmälle koeajolle niin asia selviää. Hämeen Dieselin kanssa saatiin asia sovittua, joskin aika monta puhelua se vaati. |
#1080
|
|||
|
|||
Eipä se kansi siihen huohotukseen liity.
Jos ei nyt aivan selvästi ole läpi halki mihinkään. |
#1081
|
|||
|
|||
Lainaus:
Edit. Nyt kun asiaa oikein miettii, niin öljykanavia ei taida olla kuin kannen takaosassa ja edessä jakopäässä. Ei vain tullu sillämielellä katsottua kun oli auki. Huohotus kuitenkin lisääntyi reilusti, tai ainakin muuttui näkyvämmäksi samalla kun kannentiiviste alkoi oireilla. Voihan siellä olla muukin vika, mutta ei ainakaan ylhäältäpäin näkynyt mitään ihmeellistä. Viimeksi muokannut Ippe69 : 26.03.2016 23:16 |
#1082
|
||||
|
||||
Olikso muuten 603 koneissa mikä erona 300 ja 350 mallien kesken ? Isompi poraus ? Kannet erilaiset ? Samat pumput ja ahtimet ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#1083
|
|||
|
|||
350:ssä 2mm isompi poraus ja ~8mm pidempi isku.
Kansi ja pumppu samat mutta toki pumpussa eri säädöt. Turbo eri, 350:ssä suurempi garret. Vois olettaa juuri kasattuna uudella tiivisteellä ettei se tiiviste vuoda? |
#1084
|
|||
|
|||
Lainaus:
Mietin vain, että olisko se väärä tiiviste voinut aiheuttaa kanteen vääntymistä tms. jota ei paljain silmin huomaa. Joku mulle on joskus väittäny, että alumiinikannen suoruus pitäisi tarkistaa aina kun se käytetään irti. Vähän liioittelulta kyllä tuntuu... |
#1085
|
|||
|
|||
Mikä bensa kone....
Ku ei tuo Geebardi tunnu menevän kaupaksi... Ni mieles on pyörinyt et jos laittais bensa koneen ku ei tuo Om617 viehätä... Ja toisena ajatuksena ku on rekkaaminen takas maastohenkilö autoks ja ei oo järkevää näillä ajoilla maksella järetöntä veroa...
Hyllys ois Chevyn kutonen mut sit ei saa leimattua edes uusilla säännöillä jos olen oikein ymmärtänyt... Nyt sais sit ehotella vanhan liiton bensa koneita joihin on mahdollista saada automaatti perään eikä tietysti sais maksaa mitään järettömiä... Ku köyhä oon |
#1086
|
|||
|
|||
Lainaus:
Käy hyvin, mutta kovan vedätyksen jälkeen alkaa tyhjäkäynnillä savuttaa, kuten ennen tiivisteen vaihtoakin. Ei kuitenkaan työnnä nesteitä ulos paisuntasäiliöstä, vaikka korkki olisi auki. Näytti, että ehkä hieman kuitenkin oli pinta vajunnut, voi tosin olla että jossain ollut vielä ilmaa. Huohottimestakin tulee höyryä, mutta en tiedä tuleeko normaalia enempää. Mulla on muissa koneissa huohotus menny aina imupuolelle, joten ei ole vertailukohtaa. |
#1087
|
|||
|
|||
OT mut vaan vähän. Tuollainen g430 olisi sattumalta tarjolla. Löytyy mm. Nettiautossa. Onpahan mukavan reipas ajettava vs. 463 300e tai 270cdi esim.
-sami- Lainaus:
|
#1088
|
|||
|
|||
Ajoin päivällä reilun parikymmentä kilometriä vähän reilummalla kaasulla. Nestettä ei hävinnyt, mutta öljytikku ei kastunut enää. Seuraavaksi tulee mieleen venttiilinvarren tiivisteet. Ne on kyllä kuitin mukaan vaihdettu kansiremontin yhteydessä, mutta työn laadun huomioiden en ihmettele vaikka sieltä löytyisikin vikaa. Toinen vaihtoehto mitä tulee mieleen on männän öljyrengas.
|
#1089
|
|||
|
|||
Ei se nyt venttiilivarsien kautta voi niin paljoa öljyä vetää vaikka siellä ei olis kumeja ollenkaan.
Diiselissä kun ei imusarjassa ole alipainetta niin ei siellä mikään sitä öljyä "ime" Turbo. Tai sitten jos se huohottaa aivan helevetisti niin männänrenkaat. ps. Pysyykö öljykorkki reiässään avattuna? |
#1090
|
||||
|
||||
Eiks tätä kokeiltu jo ilman ahdintakin, ja kärryytti edelleen...
Onks siitä puristuksia tai ohivuotoja mittailtu ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#1091
|
|||
|
|||
Niin vain saatto olla.
noh. Kone ylös ja muttereiksi. Tai vuotasko tuo taas öljyä ykköspyttyyn. Surkea tuuri jos tekee niin. Kansi ois kyllä ihan suositeltavaa oikasta joka kerta kun se irrotetaan. Mutta en minäkään noita ole aina oikassut ja hyvin on toimineet. Jos se veti tuolla ~20km matkalla useamman litran öljyä niin se näkyy varmasti jo pakokanavissa kun ottaa pakosarjan irti. Jos taas kaikki kanavat on öljyssä niin se viittaisi vähän että öljy menee imupuolelle. Viimeksi muokannut Mika_T : 27.03.2016 19:41 |
#1092
|
||||
|
||||
Hullujen ottaminen luulis olevan enempi kuin lähellä, jos noin paljon öljyä menis.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#1093
|
|||
|
|||
Joo, kokeilin ilman turboakin. Kyllähän siellä alipainetta on ennenkuin turbo alkaa ahtamaan. Ja tuo turbo heräilee vasta reilun kahdentuhannen kierroksen jälkeen. Mulla on yksi silikoniletku n. 30 cm pitkä, piti laittaa sen sisään putkenpätkä, kun se meni kaasuttaessa läjään. Siihen en ota kantaa, paljonko vv-kumien kautta voi öljyä kulua, mutta ajattelin kuitenkin ensin kokeilla vaihtaa ne. Jos ei se auta, niin sitten kone palasiksi.
EDIT. Pinta oli aluksi hieman alarajan yläpuolella. Puolisen litraa lisäsin niin tikku kastui, auto jäi vähän vinoon joten ihan tarkkaa määrää en tiedä. Veikkaisin että litra katosi. Viimeksi muokannut Ippe69 : 27.03.2016 19:50 |
#1094
|
|||
|
|||
Hoida se alipaine ensiksi pois sieltä imusarjasta.
minkäikäinen kone kyseessä? Onko egr:ää/ilmamäärämittaria? |
#1095
|
||||
|
||||
Tokihan niissä imua on, mutta käyvät vaikka ilman imusarjaa. Ahistaako imupuolella nyt jokin ?? Mitä tekee ilman ilmansuodatinta ? Käryääkö samoin ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#1096
|
|||
|
|||
Vitos sylinteri siinä oli kannesta karstoittunut silloin kun käytin sen irti. Imupuolella ahdistaa turbo sen minkä ahdistaa. Suodatin on joku halpa vapaavirtaus suodatin, jos en nyt mitenkään hyvä, mutta ei se varmasti ahdistakaan. Silloin kun kokeilin ilman turboa, niin suodatin oli lyhyellä letkulla liitetty imusarjaan ja silti savutti. Ilman suodatinta en kokeillut, mutta jos siinä olisi vikaa, niin kai se ensimmäisenä vaikuttaisi täysillä kierroksilla kun ilmaa liikkuu reilusti enemmän. Tuo kuitenkin ahtaa hyvin, kunhan saa kierroksia.
Turbo kyllä menee vaihtoon jossain välissä, mutta pitäisi kone saada ensin kuntoon. Ei sitä alipainetta kuitenkaan niin paljoa ole, että se varsinainen vika olisi. Jos oikein muistan, niin kone on -96. Ei ole egrää eikä ilmamäärämittaria. |
#1097
|
|||
|
|||
Voisko tuollaisen sarjan avulla saada ne venttilinvarrentiivisteet vaihdettua? http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet...1-osainen/3597
Ne näyttäisi olevan aika syvällä ahtaassa kolossa, joten ei varmaan ilman vasittuja pihtejä kannata alkaa niitä vaihtamaan. En hoksannut kun aiemmin Mika T kysyi öljykorkista, se pysyy kyllä paikallaan mutta pomppii hieman. Tyhjäkäynnillä siis. |
#1098
|
||||
|
||||
W460:sen murroksen (CV) päästä on kadonnut kierteet. Osaisiko joku opastaa/antaa ohjeet vaihtoon. Kiitos.
Viimeksi muokannut HighCetane : 28.03.2016 13:40 |
#1099
|
||||
|
||||
...ja kuuluuko vetari samaan pakettiin murroksen kanssa? Vetari ei ilmeisesti ole tasauspyörästön päässä mitenkään kiinni?
|
#1100
|
||||
|
||||
Vetämällä irtoaa. Jos on lukon puoli niin silloin taisolla että lukko päällä lähti irti.
|
|
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |