|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
suzuki jimny sammua pätkähti?? puola vikako se olis??Eli eilen ajoin autolla ja pelasin ihan normaalisti ja on pelannut koko ajan normaalisti eikä ole koskaan mitään temppuillut. Nyt tänään lähdin kauppaan ja samalla laitoin vähän bensaa tankkiin kun mittari oli aika tyrmässä. Siitä sitten lähdin jatkamaan matkaa niin ristauksessa alkoi yhtäkkiä kauheana nykimään ja kiekkamittarikin hyppi kuin hullu. Sitten auto sammui kokonaan. Yritin käyntiin ja ei edes yrittänyt. Hetken siinä hämmästtelin ja kävin vähän konepellin allakin katsomassa että mikä hullu tähän nyt oikein tuli. No menin sitten uudestaan autoon ja kokeilin startata niin hörähti samantien käyntiin niinkuin tyhjää vaan. Annoin hetken sen käydä ja lähdin ajamaan kotiin. Pintakaasulla sain auton ajettua kotiin. Jos vähänkään enempi painoi kaasua niin auto vaan pätkähteli ja kiekkamittarikin hyppi miten sattuu. Sain sen kotipihalle asti kuitenkin ajettua. Sitten se sammui tuohon pihalle ja kokeilin käyntiin taas startata niin ei mitään sanonu. Otin yhden tulpan pois ja katsoin että tuleeko kipinä. Aluksi näytti kun kaveri starttas että ei kipinä näkynyt heti mutta sitten ilmeistyikin kipinä ja auto hörähti käyntiin kolmella kun yksi tulpanhattu oli irti. nopasti auto sammuksiin ja tökkäsin tulpanhatrun takaisin ja starttaus niin taas lähti auto ihan normaalisti käyntiin ja kävi kaikilla samantien. Jos nosti kierroksia niin alkoi heti pätkimään kierroksia ja kiekkamittarikin taas hyppeli miten sattuu. Annoin auton käydä kauan aikaa ja se kävi kyllä hienosti jos kaasuun ei koskenut. sitten kun auto oli aikansa käynyt niin kokeilin antaa kaasua niin pari kertaa antoi ihan normaalisti painauttaa kunnon kierrokset ja sitten se taas sammui. Ja kun yritin käynnistää niin ei edes yrittänyt. otin tulpanhatun vaan irti ja hain tallista siihen uuden tulpan ja kokeilin startata niin ei siihen uuteen tulppaan tullut kipinää. No jätin auton siihen seisomaan ja menin muutaman tunnin päästä vielä kokeilemaan että mitä se sanoo niin taas ekalla startilla käyntiin ja kävi kaikilla pytyillä niinkuin pitääkin. jätin sen pihalle käymään ja meinasin että annan sen käydä nyt ainakin puolituntia. menin kuitenkin muutaman minuutin päästä katsomaan niin oli sammunut ja kokeilin startata niin ei taaskaan edes yrittänyt. mikä hullu tuohon iski ihan yhtäkkiä? puolavikaako tuo on vai mitä hullua? ja ei tulppakaan ollut märkä kun katsoin sitä. mutta kasteleeko tämä edes tulppia jos ei anna kipinääkään? Jos vaan kipinä toimii niinkuin pitääkin niin tuo kyllä hörähtää avainta näyttämällä käyntiin.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Suzuki Jimny Nykyään Toyota Land Cruiseri j120 Viimeksi muokannut korbimotors : 07.03.2016 21:16 |
#2
|
|||
|
|||
Jos ei tulppa ollut märkä ja kipinää heittää randomisti, niin itse lähtisin ensimmäisenä tutkimaan nokka-akselin/kampiakselin asentotunnistimen kuntoa.
__________________
I remember the teacher telling us to write about our weekend or something, but I'd always be like "fuck that" and just drew dragons/dinosaurs killing each other. |
#3
|
||||
|
||||
missä kohin se tuossa jimnyn koneessa on tuo nokka/kampiakselin asentotunnistin anturi? ja miten tuon kuntoa voi tutkia. Pitää nyt vielä varmistaa tuo kipinä homma. kun sitä ei tullut nyt ollenkaan. ja kun auto seisoi pari tuntia niin lähti taas käyntiin kuin tyhjää vaan. Sillä vähän vaikuttais puola vialta. Miten tuon sais rajattua pois ettei ole puola vika ainakaan? pitää kokeilla vaihtaa keskenään nuo puolat ja katsoa mitä se sitten sanoo.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Suzuki Jimny Nykyään Toyota Land Cruiseri j120 |
#4
|
|||
|
|||
Lainaus:
Lähen siitä olettamuksesta, että jos asentotunnistin on sökö, tai varttia vaille moro, niin matolaatikon on vaikea saada tietoa koska sen on korkea aika antaa signaalia suuttimelle, tai puolalle, niin siten tulpat ei tahdo kostua ja kipinä on hukassa? Viisaammat oikaskoot, jos olettamukseni on väärä ja valitettavasti en tunne jimnyn moottoria tarpeeksi hyvin, että osaisin sanoa, missä tunnistin tarkalleen on.
__________________
I remember the teacher telling us to write about our weekend or something, but I'd always be like "fuck that" and just drew dragons/dinosaurs killing each other. |
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
No niin jimny gurut, kertokaapa missä tässä autossa sijaitsee tuo nokka-akselin asentotunnistin ja onko nuita antureita olemassa useampiakin? ja onko kampiakselille oma anturinsa? Oli tuohon saatavana impulssianturi kampiakseli sekä nokka-akselin ajoitus tunnistin. kumpi anturi se nuista kahdesta temppuilee juuri tuolla tavalla niinkuin sanoit? uskoisin että tuo nokka-akselin asentotunnistin olis se anturi mitä kovakalu tarkoittaa? Pystyykö tuota anturia mitenkään testaamaan että onko se rikki? Ja ensin tietenkin minulla täytyy se jostain löytää tuolta konehuoneesta??mistä
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Suzuki Jimny Nykyään Toyota Land Cruiseri j120 Viimeksi muokannut korbimotors : 07.03.2016 22:56 |
#6
|
|||
|
|||
Näyttäis olevan nokka-akselin asentotunnistin ja pitäis olla aika helpossa kohdassa.
Koita jäähdyttää sitä jollain tavalla niinkuin tossa kuvassa ehdotetaan ja kato mitä tapahtuu?
__________________
I remember the teacher telling us to write about our weekend or something, but I'd always be like "fuck that" and just drew dragons/dinosaurs killing each other. |
#7
|
|||
|
|||
Koitas jotain testeriä,vaikka vaan lukee vika koodit. Asento anturit helpommin antaa vian mut jos puolat on rikki ni ei osaa ilmaista vikaa vaan herjaa randomisti lambda anturia sun muuta. Puoliinkin on varmaan olemassa arvot et vois mitata ne mut niitä ei taida löytyyä mistään. Meijän Jimpassa oli juurikin puolat rikki.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
niin ja tuossa ei ole syttynyt moottorin vikavaloa palamaan..
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Suzuki Jimny Nykyään Toyota Land Cruiseri j120 |
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#10
|
||||
|
||||
Aamulla taas menin kokeilemaan että mitä se sanoo niin oli loppunut jo virta tietenki eilisen starttausten takia. Otin toisesta autosta virtaa niin lähti taas kuin palmun alta käyntiin. Kävi niin nätisti heti alkuunsa ja olisko käynyt 1-2min ja sammui niinkuin olis avoimesta sammutettu. Kokeilin uudestaan käyntiin niin ei mitään ei edes hörähtele.
Ja ei tuossa ole syttynyt tuota check engine valoa missään vaiheessa palamaan. Tämä on siis -99 ja tuolla g13bb moottorilla. Ärsyttävä vika kerrassaan kun välillä lähtee käyntiin ja välillä ei. Nyt jos ottais tulpan pois ja katsoise kipinän niin ei varmasti tule kipinää. Aikansa ku se tuola on ja antaa virtaa niin melko varmasti lähtee taas käyntiin ja käy sen minuutin.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Suzuki Jimny Nykyään Toyota Land Cruiseri j120 |
#11
|
||||
|
||||
http://www.autonvaraosat24.fi/blue-print/2889110
tilasin juuri tuon nokka-akselin asentotunnistimen. En kyllä löytänyt koko koneesta tuota kampiakselin asentotunnistinta eikä sitä kyllä näkynyt suzukin varaosamyynnissäkään räjäytyskuvissa. Tuo nokka-anturi löytyi kuvistakin ja löysin sen tuosta autostakin. helpossa paikassa sylinterikannen päässä rintapellin puolella. Se on kokeiltava tuota nyt ensimmäisenä ja sen mitä olen lueskellut näistä oireista niin omakin epäilys on että tuo anturi se on nyt joka vi****tuilee.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Suzuki Jimny Nykyään Toyota Land Cruiseri j120 |
#12
|
||||
|
||||
Ihan piruuttan heittelen lisää ideoita, paljonko on polttoainepaine ?
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#13
|
||||
|
||||
Kampura tunnistin on etuvetosissa g13bb koneissa ainakin alapyörän alapinnassa(tulee öljypohjan tiivistepinnan läpi,Auton alta näkee parhaiten).
Kuva selventämään-->http://s209.photobucket.com/user/ron...ngine.jpg.html Edittinä:Eli etuvetosessa on ainakin molemmat anturit toinen koneen päässä ja toinen siellä alapyörällä... Viimeksi muokannut Pajares : 09.03.2016 22:39 |
#14
|
||||
|
||||
Lainaus:
tankin korvausilma tukossa? koita ilman korkkia kun tekee tenän ja ei käy. Viimeksi muokannut liero : 10.03.2016 09:37 |
#15
|
|||
|
|||
Kampuran asentotunnistinta ei vissiin ole g13bb koneisessa Jimnyssä kuin Espanjaan viedyissä avomalleissa, mikäli internettiin on luottamista.
Kampiakselin hammashihnapyörässä on kiinteänä triggerikehä kylä, mutta anturi puuttuu. Näissä suomimalleissa ajoitus hoidetaan ilmeisesti vain nokan asentotunnistimella. Etuvetoisissa/moottori poikittain olevissa G-sarjan moottoreissa taitaa melkein kaikista löytyä kampiakselilta tunnistin, paitsi kaasari ja tbi-ruisku versiot? |
#16
|
||||
|
||||
Jos on vaan se yksi eli nokkatunnistin. Silloin se sammuu jos siinä vika.
Jos olisi kampiakselillakin, se vissii sillon pyörisi pelkästään toisenkin varassa,mutta ilmoittas vikakoodia tai starttaus olisi pidempi tai ... Mutta kohtahan se kai selviää ku uus tulee pihaan. |
#17
|
||||
|
||||
Olen nyt monena päivänä laittanut auton käyntiin kun se on seisonut pitkään. auto lähtee hyvin käyntiin ja käy aikatasan 3.5min joka kerta ja sammuu kuin avaimesta sammuttais. Tuona aikana auto ehtii sen verran lämpeämään että imu lähtee pois päältä. Sen jälkee jos yrittää käynnistää niin ei varmasti lähde käyntiin. Sitten kun antaa auton seisoa taas useamman tunnin niin taas lähtee käyntiin ja käy tuon 3min 30sek. Ensi viikolla saa uuden anturin niin katsotaan sitten mitä se sanoo. Ainakin tuo anturi on helpossa paikassa vaihtaa.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Suzuki Jimny Nykyään Toyota Land Cruiseri j120 |
#18
|
|||
|
|||
Lainaus:
Jos jommankumman jäähdyttäminen edesauttaa käynnistymistä, niin onpahan ainakin yks askel oikeaan suuntaan.
__________________
I remember the teacher telling us to write about our weekend or something, but I'd always be like "fuck that" and just drew dragons/dinosaurs killing each other. |
#19
|
||||
|
||||
JEP, asia kunnossa, uusi nokka-akselin asento tunnistin paikoilleen ja suitsa tulille, Ei sammunut jimpsukka enään. Kiitokset kuuluu kovakalulle hyvästä ja asian tuntevasta neuvosta.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Suzuki Jimny Nykyään Toyota Land Cruiseri j120 |
#20
|
|||
|
|||
Jakopää ja kansirempan jälkeen alko Grand Vitara oireileen samalla lailla, tosin sen jälkeen alkaa pätkimään kun on ajanut reippaammin jonku aikaa, >80km/h, kun nykiminen alkaa niin sitä sitte kestää siihen saakka kun saa parkkiin. Tyhjäkäynnillä ei ole mitään ongelmia, just kävin testilenkin ajamassa tuossa kylillä, n. 5 km taajamanopeuksilla eikä mitään ongelmaa. Reakoi kaasuun vähän lussukasti ja kun menee satkun pintaan nopeus niin eipä juuri enään kiihy.. Auto seiso jonku kuukauden tallissa kone levällään ja kävi mielessä että voisko tuossa nokka-akselin tunnistimessa olla "pashaa" tms köntsää ? Minkalainen homma tuo on putsailla jos sen käyttäs auki? Entä miten vaikuttaa uusi jakopää noihin sytytysten ajotuksiin yms
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Suzuki Jimny | JoHuH | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 24.06.2015 18:48 |
Myyty Suzuki Jimny 1.3 | FWD | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 01.02.2015 17:05 |
Myyty Suzuki Jimny | Sami_V | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 30.07.2010 12:29 |
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" | JER81 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 16.09.2009 21:01 |
Ei kannata sammua kaasupolkimelle | pjtk | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 09.10.2008 11:03 |