|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Red line laatikkoöljyLaitoin sitte laatikkoon Red linen MT-90 öljyt ja kävin pikku koe lenkin n. 30km. Kuten arvata saattaa,ei mitään järisyttävää mutta ei ainakaan huonompi kun edellisillä Mobil shc gl4/gl5 öljyillä. Koe auto on hilux ja laatikko R151f,sen johdannaisiahan esiintyy runnereissa ja land cruisereissa ja R154 Suprassa. Amerikan serkku ax-15 on Jeepeissä. Hintaa tais tällä öljyllä olla jotain reilu 20€ motonetissä kun Mobilin SHC on alk. 16-17€ joten hiukan mietityttää onko tää red line hintansa väärti. Nää R sarjan rasiat on vahvoja ja kestää sen 500-700tkm ajosta ja huolloista riippuen. Valmistaja suosittaa rasiaan gl5 tai gl4 öljyä ja synteettinen tietty parempi vaikka ei valmistaja sitä vaadi. Aikoinaan ainakin Hiasen laatikkoon sai laittaa myös gl4 tai gl5 mut olin huomaavinani hienoista kankeutta gl5 öljyllä,en muista oliko laaduissa muuta eroa mut yleisesti ottaen gl4 on usein parempi,näin Red linekin testirasiaan suosittelee. Laittakaaa muutkin kokemuksia/näkemyksiä mielellään perustelujen tahi aiheeseen liittyvän faktan kera,setämiesten/wanhan kansan tietoja ei nyt oteta huomioon.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#2
|
|||
|
|||
HDJ:n H151f laatikkoon laitoin myös nämä MT90 redlinet siinä toivossa että vaihteet menisi kylmänä liikkeessä paremmin päälle.
No ei ollut kyllä minkäänlaista eroa edellisiin tosin tuntemattomiin öljyihin. Sen verran eroa tuntuisi kuitenkin olevan ettei autolla tarvi nyt ajaa niin paljoa laatikon lämmittämiseksi että vaihteen vaihdot alkaisi sujumaan ilman ylimääräistä voimaa. Mutta edelleen reilummassa pakkasessa kun lähtee liikkeelle niin auto kerkeää melkein pysähtyä ennenkuin saa vaihdettua ykköseltä kakkoselle. Kolmonen menee jo helpommin. |
#3
|
||||
|
||||
Mulla ollu pykälää ohuemmat öljyt viimeset 50 tkm lootissa/perissä:
RED LINE High Performance Synthetic Gear Oil 75W-85 RED LINE High Performance Synthetic MT-85 75W85 GL-4 Gear Oil Hyvin pelaa eikä oo pakkasillakaan tuntunu kovinkaan jäykistyneen. MT-90 on Motonetissa jo 25,90€/litra. Kannattaa tilailla muualta, ite hommasin opieoils.co.uk:sta jonkin alen aikaan. Eikä tuota 75W-85:sta joka paikasta löytynytkään. |
#4
|
|||
|
|||
Vähän topiccia lainaan, mutta opelin fronteraan pitäis manuaalin mukaan laittaa samat litkut laatikkoon kuin koneeseen Mitenhän lie perus 5w40 pysyy laatikossa vai laittaako suosiolla jotain mineraalilitkua?
|
#5
|
||||
|
||||
Meinaakko että ohjekirja yrittää jekuttaa? Eiköhän sinne sitä voi/jopa kannatakki laittaa mitä ohjekirja suosittelee.
|
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
Seiskanelikanttiin laitoin Red Linen ATF (M46 loota) ja ero oli kuin yöllä ja päivällä.Vanhoilla öljyillä ei mennyt pykälät päälle ensinkään,redline sen veraan liukkaampaa että alkoi synkrot pysymään mukana
__________________
http://www.cfline.fi/ |
#8
|
|||
|
|||
Jotakin vaihtoehtoja on tullut kokeiltua mazdarangerin laatikossa, 75W-90 luokassa. Erot on näkyneet lähinnä pakkasella synkrojen toiminnassa ensimmäisten parin kilometrin matkalla, mutta on kuumanakin pientä eroa ollut.
Kokeilin joskus Red Line MTL:ää, mutta se ei pärjännyt toimivuudessa Neste Gear S:lle. Nesteen öljy on toiminut parhaiten.
__________________
Jukka |
#9
|
||||
|
||||
Itsellä oli ongelmana rapiat 300tkm kelatulla N15 diiseli Almerassa että ykkönen saattoin kylmänä mennä rusahtaen päälle vanhoilla öljöllä. Vaihdettuani MT-90 laatikkoon loppui kylmänä rutiseminen.
|
#10
|
|||
|
|||
Se 5w/40 moottoriöljynä voi olla 75w/90 laatikkoöljynä et pitäs hyvinkin pysyä,ja samat stefat ne on lootassa ku konessaki. Mineraaliöljyä en ite suosittelis kun se on kylmänä jähmeämpää.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#11
|
||||
|
||||
Suzzukin jakotoosassa on heavyshockkia.magneettiroppu pysyy ainakin puhtaana.
Verrokkina mobilube 80w/90(oli aina sitä hienoa töhnää magneetissa). |
#12
|
|||
|
|||
Onhan noi nyt sentään esteripohjaisia öljyjä, niin ei ne nyt ihan huonoja luulisi olevan IV-golffin laatikon syncrot aikanaan kans rusahteli korkeimmilla kierroksilla, niin redlineillä loppu rusahtelut.
__________________
No mä nyt vaan oon sellanen! Päästelen suustani mitä sattuu! |
#13
|
|||
|
|||
Nii-i,raaka-aine on kiistatta laadukasta. Mitähän konkreettista hyötyä siitä sitte on,jos nyt laskee vaik rahallisesti kun Redline on sen 15 euroa litra kalliimpaa ku hyvälaatuinen synteettinen öljy ni hintaa tulee se viitisen kymppiä/vaihto enempi ja jos öljyjä vaihtaa vaik sen 50tkm välein ni se olis jotain 150€ per puol miljoonaa kilsaa...säästääkö sen sitte laatikon remontti kustannuksissa? Vai olisko siitä kalliimmasta öljystä sit käyttö ominaisuuksiensa takia hyötyä? sen ku tietäs.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#14
|
|||
|
|||
Tiesikö kaikki Red Linen hyväksi havainneet, mitä siellä laatikossa oli ennen, eli mihin vertasi? Ainakin synteettisen vertaaminen mineraaliin tai eri viskositeettiluokan öljyjä toisiinsa lienee aika turhaa?
__________________
Jukka Viimeksi muokannut JiiPee : 07.03.2016 06:01 |
#15
|
|||
|
|||
Lainaus:
Mutta jottei menisi pelkäksi kehumiseksi, niin jotain huonoakin huomasin niillä red-lineillä. Jotenkin jäi sellainen vaikutelma, että kylmäominaisuudet olisivat olleet huonompia. Laatikko oli todella kankea aina kovilla pakkasilla.
__________________
No mä nyt vaan oon sellanen! Päästelen suustani mitä sattuu! |
#16
|
|||
|
|||
Redline voimansiirtoöljyt on hyviä kestää libertyssä rattaat pitmpään ja strangen peräkin tykkää jopa light ölpästä katukäytössä en käytä ku maksavat turhan paljon edelliset öljyt mitä käytettiin oli mobilin ralli öljyjä ja niillä kulu rattaat enemmän täytyy muistaa että ko käytössä voimaa tuottaa 500cid isolohko 1200 hepan verran ja ajetaan liimaradalla jolloin karpiolan vetaritkin alkaa napsumaan poikki ku hammastikut
|
#17
|
||||
|
||||
Reilusti offaamisen puolella...
...mutta kylmiin aamuihin itse olen parhaan avun löytänyt jatkamalla webaston pakoputken laatikon öljypohjan alle.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#18
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#19
|
|||
|
|||
Tuon näköistä sisällä libertyn vaihdelaatikossa tosin tämakin yrittää syödä kytkentähampaita moottorin ja vaihteiston välissä bruno nestekytkin transbrakella ja vetarit oli tehty edelliseen kilpuriin gm:n 10 pulttiseen akseliin konetehojen ollessa vain 560 heppaa kivinummen antin penkittämänä siitä se sit lähti ku vetari katkes akselin sijaan vaihtu koko auto ja kilpailuluokka kuvassa kurkistelee myös paineilmavaihtajan "aivot" oikealla laatikon alla
|
#20
|
|||
|
|||
lisää testausta
Tässä nyt enempi ajellu Hiluksilla ja ei kyllä tunnu eroa vieläkään. Sanoisimpa et näissä Tojotan R-sarjan laatikoissa ei Red linen öljyistä ole hyötyä,jos verrataan laadukkaaseen synteettiseen öljyyn. Pitkän ajan kulumiskestävyydestä on paha mennä sanomaan ku pitäis ajaa sen puol miljoonaa tai enemmän. Noita ärräläisiä muutaman purkaneena ja kasanneena sanoisin et ei ole tarkka öljystään,kuluu lähinnä laakerit ja synkronitkin vaihtelevasti tai ei juuri lainkaan,hammaspyörissä näkyy kuluminen lähinnä pakki vaihteen rattaissa ja sekin riippuu kuskista kuinka raakasti survoo. Eli vaikka kulumis kestävyys olis parempi ni ei juuri merkitystä,ajo ominaisuuksissa ei huomattavaa vaikutusta. Ainut mikä on pistäny silmään huonoilla öljyillä ajetuissa laatikoissa on töhnän kertyminen laatikon sisuksiin,ei sitäkään oo näkyny niin paljon et mitään vauriota olis aiheuttanu. Ens kerralla lootaan tulee Q8 xgs tai T65,hintaa on T65 170€/20L ja xgs on 190€/20L muistaakseni.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#21
|
||||
|
||||
Kahteen toyotaan laittanu redline öljyt. Hdj80 ja avensis. Kummassakaan en huomannut eroa synkroissa. Kai se pakkasella toimi ok. Seuraavaan vaihtoon taidan hakee toyotalta merkki öljyä...
|
#22
|
||||
|
||||
itse laitoin 700tkm laitettuu hodarii mt-90 öljyt.niin karahtelu vaihdettessa hävis.
toimi selkeesti paremmin
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#23
|
|||
|
|||
Onko avaamaton loota? Oiskohan jo synkka renkaat loppu?
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#24
|
|||
|
|||
Oma kokemus:
KZJ95 Cruiserin R150F laatikossa en havainnut eroa RedLine MT-90 ja Teboil EP 75W-90 välillä. Avensiksen C250 laatikko toimii huomattavan paljon sujuvammin RedLine MTL öljyllä! |
#25
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Perkins 4108 Low Line | Kaitsu67 | O/M/V Muut | 3 | 06.05.2016 13:25 |
Myyty Kompura Strong Line voimavirta | hitoy | O/M/V Muut | 5 | 03.12.2014 15:16 |
Myydään Proof Line STG950 Agregaatti | Finnmerchant | O/M/V Muut | 1 | 20.03.2012 21:24 |
Myyty Recaro t-line | artsi777 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 08.09.2011 11:34 |
Ostetaan Line lock | x-pj | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 12.01.2011 19:55 |