Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #576  
Vanha 21.01.2016, 09:18
GeneralJ GeneralJ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.15
Sijainti: Lahti
Viestit: 39
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ralu Näytä viesti
Sen verran taustaa miksi näitä anturi/vero juttuja kyselen niin jäi aikoinaan vaivaamaan nuo Jeepille annetut ja käytetyt CO2 arvot. Nyt kun löysin taulukoita Trafilta niin WJ V8 Jeepille on annettu seuraavia Co2 arvoja:
2002 4.7 A5 Limited 530 g/km
2003 4.7 V8 Overland 368 g/km
2004 4.7 V8 Overland 376 g/km
2005 V8 Hemi Limited 366 g/km

Se mikä tuossa on niin erikoista niin päästöissä 2002 ja 2003 välillä on tosi iso ero, varsinkin kun 2005 eteenpäin riippumatta onko overland, SRT, HEMI tms. niin lukemat liikkuu 364-388 välillä.

2002 tuli 4.7 HO versio joka on vakiona tuossa overlandissa mutta vielä 2002 optionaalisena Limited mallissa (näin ainakin suuressa maailmassa). Voisi siis olettaa että mittaus on tehty vanhemmalla Powertechillä, muutoinhan lukemat pitäisi olla jotakuinkin samat (ei overlandin ja limitedin erot muutoin isoja ole)

Vaikea kysymys mutta mitä mieltä raati on onko HO:ssa tulleet muutokset noin isoja että vaikuttavat noihin CO2 päästöihin noinkin radikaalisti?
Sivusta tässä seuranneena en näköjään ole ainoa joka tässä ihmettelee, että minkä takia täällä jostain tällaisesta väännetään. Noiden lukemien välillä on vaikutusta veroon noin 20 euroa vuodessa. Jos se on niistä euroista kiinni, niin alle jotkin katurenkaat ja tuo parinkymmenen euron säästö tulee nopeammin itselle.

Pieni tarkennus vielä, että 2005 ei ole WJ, mutta mikäs piru tuo A5 on?

Anyway, koska kuitenkin kohta alatte kaivamaan laskimia esiin, niin ohessa omani sekä noiden yllä olevien verot:
2002 4.7 V8 Limited 380 g/km: 601,52 eur
2002 4.7 A5 Limited 530 g/km: 617,94 eur
2003 4.7 V8 Overland 368 g/km: 589,84 eur
2004 4.7 V8 Overland 376 g/km: 597,87 eur
2005 V8 Hemi Limited 366 g/km: 587,65 eur
Vastaa lainaten
  #577  
Vanha 21.01.2016, 09:30
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GeneralJ Näytä viesti
mutta mikäs piru tuo A5 on?

2002 4.7 V8 Limited 380 g/km: 601,52 eur
2002 4.7 A5 Limited 530 g/km: 617,94 eur
Joo, hassu ero, joka ei oo ero, muuten kuin että yleensä tuo A5 tarkoittaa Automaattia ja 5 -vaihdetta. Ja erohan on silloin se vaihteiston päivitys. Kun -02 asti noi V8:t on 4 vaihdetta + lukkoturbiini ja 2002 uudemmat on 5 vaihdetta + lukkotubiini, kun kaikki V8:t on automaatteja, yhtään 99-> en oo manuaalina nähnyt, vaikka kuulemma sellainenkin optio on ollut saatavana...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #578  
Vanha 21.01.2016, 10:01
Ralu Ralu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.14
Sijainti: Tampereen lähellä
Viestit: 58
Perusasetus

[QUOTE=GeneralJ;
2002 4.7 V8 Limited 380 g/km: 601,52 eur
2002 4.7 A5 Limited 530 g/km: 617,94 eur
[/QUOTE]

Jokainen joka V8 jeepillä ajaa tietää että tuo 20 euroa säästyy muutamalla varpaankoukistamatta jättämisellä. Rahasta ei siis varsinaisesti ole kyse, enempi siitä että kuinka keinotekoinen tämä järjestelmä on.

Tuo mitä ilmoitit oman Jeeppisi veroksi kuvastaa myös sitä; päästösi ovat huomattavasti pienemmät mutta maksat suunnilleen samanverran kuin muutkin. Itse kuulun niihin joilla menee painon mukaan (muuttoauto) joten oma V8:ni on edullisempi mutta päästöt samat.

Ei nyt mennä noihin verotusasioihin ja syihin sen enempää kun ne ei kuulu tähän ketjuun. Itse halusin asiasta taustatietoa ja faktoja ja tulihan niitä tuossa aika hyvin samaten kuin keskustelua eri variaatioista vaikka vähän jankkaamiseksi menikin (Ei onneksi ollut ensimmäinen kerta tässä ketjussa). Jään odottelemaan näkemyksiä ja kokemuksia kolmianturisista O2 jeepeistä

Eiköhän tämä ollut tässä.
Vastaa lainaten
  #579  
Vanha 21.01.2016, 11:36
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Onko näissä rattilukko? Ja kuuluuko virtalukon napsahtaa niinku muissa autoissa ku avaimen vetää ulos? Tässä ei napsahda, ja ei myöskään rattilukkoon mene. Purkaa akun parissa päivässä, 2 akkua jäätynyt näillä pakkasilla. Voiko johtua tuosta virtalukosta? Auto siis 99 4.0
Vastaa lainaten
  #580  
Vanha 21.01.2016, 11:43
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pezq^ Näytä viesti
Onko näissä rattilukko? Ja kuuluuko virtalukon napsahtaa niinku muissa autoissa ku avaimen vetää ulos? Tässä ei napsahda, ja ei myöskään rattilukkoon mene. Purkaa akun parissa päivässä, 2 akkua jäätynyt näillä pakkasilla. Voiko johtua tuosta virtalukosta? Auto siis 99 4.0
Lähteekö avain irti kaikissa asennoissa? On siellä rattilukko, mutta pitää kääntää puoli kierrosta rattia, että menee päälle, siellä on vain yksi lukkokolo...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #581  
Vanha 21.01.2016, 15:43
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Ahaa, joo ei lähde avain irti ku 0 asennossa, en siis kääntänyt tarpeeksi että olis menny lukko päälle.
Huomenna pajalle mittailee mihi virta häviää. Nyt kumminkin uus varta ja ylläpitolaturi mistä lyyä paikoillee.��
Vastaa lainaten
  #582  
Vanha 22.01.2016, 23:19
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 603
Perusasetus

NV247 öljy


Amsoil suosittaa NV247:aan

Synthetic Tractor Hydraulic/Transmission Oil SAE 5W-30

"part no. 05016796AA or equivalent product formulated to meet MS-10216 or Mobilfluid 424."

http://www.amsoil.com/mygarage/vehic...e&celsius=True

http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g28.pdf

Synteettinen öljy, vaikuttaa tuoteselosteen mukaan vielä paremmalta kuin käyttämäni Teboilin tuote!

Viimeksi muokannut Fruehauf-CJ : 22.01.2016 23:26
Vastaa lainaten
  #583  
Vanha 23.01.2016, 05:40
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.900
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pezq^ Näytä viesti
Purkaa akun parissa päivässä, 2 akkua jäätynyt näillä pakkasilla. Voiko johtua tuosta virtalukosta? Auto siis 99 4.0
Tämän syynä voi olla moniasentoinen sisävalon katkaisija. Siinä on joku ihme juttu, joka tyhjentää harvoin käytettävän auton akun muutamassa päivässä.

Yleensähän kytkin pidetään kai toiseksi ylimmässä asennossa, jossa sisävalot menee päälle oven aukaistessa ja sillä oli myös joku vaikutus ajo/saattovaloihinkin. Ylimmässä asennossa sisävalot on aina päällä. Jos kytkimen laittaa kolmanneksi ylimpään - vai oliko se nyt siitä vielä yhtä pykälää alemmaksi - niin sitten akku ei tyhjene. Saa tosin olla räpläämässä kytkintä koko ajan, mutta se onkin "se joku ihme juttu". WJ:ssä niitä riittää.

Omassani on sama tilanne, kun ei ole jokapäiväisessä käytössä, enkä ole siksi tutkinut tarkempaa tätä vikaa saati löytänyt muuta ratkaisua. Tämäkin löytyi jostain netin syövereistä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #584  
Vanha 23.01.2016, 06:00
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.900
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fruehauf-CJ Näytä viesti
Amsoil suosittaa NV247:aan...
Tämäpäs on tosiaan mielenkiintoista, että lootaan suositellaan noin erilaisia viskositeetteja. Tällä pakkasella se jo vaikuttaa erinäisiin asioihin.

Pakko kai siihen on alkaa uskoa että ne käy, kun öljytehtaat tuskin uskaltaa suositella mitään testaamatta ensin. Väärän öljyn käyttämisestä Ameriikoissa tulisi semmonen hässäkkä, että korvausvaatimukset olisi melkoisia. Terveisiä Volkkarille.

Halpaahan tuo Teboilin traktoriöljy on, kun kympin purkin saa alle 40€, jolla vain kaks litraa Tutelaa. Mutta saman hinnan joutuu maksamaan, kun kympin pänikkä on pienin pakkauskoko.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #585  
Vanha 23.01.2016, 09:47
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Tämän syynä voi olla moniasentoinen sisävalon katkaisija. Siinä on joku ihme juttu, joka tyhjentää harvoin käytettävän auton akun muutamassa päivässä.

Yleensähän kytkin pidetään kai toiseksi ylimmässä asennossa, jossa sisävalot menee päälle oven aukaistessa ja sillä oli myös joku vaikutus ajo/saattovaloihinkin. Ylimmässä asennossa sisävalot on aina päällä. Jos kytkimen laittaa kolmanneksi ylimpään - vai oliko se nyt siitä vielä yhtä pykälää alemmaksi - niin sitten akku ei tyhjene. Saa tosin olla räpläämässä kytkintä koko ajan, mutta se onkin "se joku ihme juttu". WJ:ssä niitä riittää.

Omassani on sama tilanne, kun ei ole jokapäiväisessä käytössä, enkä ole siksi tutkinut tarkempaa tätä vikaa saati löytänyt muuta ratkaisua. Tämäkin löytyi jostain netin syövereistä.
Kattovaloon vika paikallistuikin, ja toinen sulake joka lopetti virran kulutuksen oli skim/hood. Eli sulakkeet 7ja8 mutta skimin poistaminen johti siihe että puhallin ei toimi. Pitää mitata uudelleen se viiksen katkaisija eri asennoissa.☺
Vastaa lainaten
  #586  
Vanha 23.01.2016, 09:59
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

WJ tuli taloon.


Kesällä vaimo ruttasi hieman KA:ta. Se annettiin pois. Herrasmiehenä annoin Fiat:in vaimolleni ja ostin heti Jeepin itselleni. Elämä yhden Jeepin loukussa loppui ja taas on hymy herkässä kaasua painaessa. Edellisen 5,9L Grandin jälkeen Fiat Stilolla ajo oli pelkkää tuskaa ja nyt jos sillä välillä ajaa, niin se tuntuu leluautolta.

Syksy on mennyt uuden tallin rakentamisessa ja taitaa kevätkin mennä. Katto on päällä mutta paljon on vielä tekemättä. Nyt pitää aloittaa autoon tutustuminen ja pikkuvikojen korjaus.

Yksi tai kaksi mittarivaloa on pimeänä. Kuinka suuri homma on lamput vaihtaa ja saako niitä mistään?
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #587  
Vanha 23.01.2016, 10:40
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 603
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Halpaahan tuo Teboilin traktoriöljy on, kun kympin purkin saa alle 40€, jolla vain kaks litraa Tutelaa. Mutta saman hinnan joutuu maksamaan, kun kympin pänikkä on pienin pakkauskoko.
Joo, eipä tuossa kertavaihdolle taida säästää mitään, mutta ajoneuvon huoltovarmuus on nyt ihan eri luokkaa voi kysellä vaihtoehtoja.

-Teboilin Monitra "öljytesti" on aluillaan, pitää kirjoitella myöhemmin kun on ajettu enemmän-

Miulle joskus kävi niin, että jatkuvasti ajossa olevasta ainoasta autosta oli jakolaatikko kulunut puhki ja hukannut öljynsä, sillä kertaa oli onneksi sellainen laatikko kyseessä joka ei tarvinnut erikoisöljyä. Viikonloppuiltanakin sai uudet öljyt.

Meinasin kokeilla mitä WJ kestää kilometrejä en siis ole ihan heti sitä hävittämässä.
400 tonnia näyttäisi nettiautossa olevan korkeimmat kilometrit.
Näillä ei vissiin vielä kukaan ole ajanut enempää?

Viimeksi muokannut Fruehauf-CJ : 23.01.2016 10:43
Vastaa lainaten
  #588  
Vanha 23.01.2016, 12:00
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pezq^ Näytä viesti
Kattovaloon vika paikallistuikin, ja toinen sulake joka lopetti virran kulutuksen oli skim/hood. Eli sulakkeet 7ja8 mutta skimin poistaminen johti siihe että puhallin ei toimi. Pitää mitata uudelleen se viiksen katkaisija eri asennoissa.☺
Lämmityslaite on se joka akut näistä tyhjentää, se kun valvoo kokoajan ja säätelee, vaikka ei oo säädeltävää. Huomaa hyvin kun sammutat auton ja jäät kuuntelemaan, läpät liikkuu vielä pitkän odottelun jälkeen...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #589  
Vanha 23.01.2016, 12:02
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Kesällä vaimo ruttasi hieman KA:ta. Se annettiin pois. Herrasmiehenä annoin Fiat:in vaimolleni ja ostin heti Jeepin itselleni. Elämä yhden Jeepin loukussa loppui ja taas on hymy herkässä kaasua painaessa. Edellisen 5,9L Grandin jälkeen Fiat Stilolla ajo oli pelkkää tuskaa ja nyt jos sillä välillä ajaa, niin se tuntuu leluautolta.

Syksy on mennyt uuden tallin rakentamisessa ja taitaa kevätkin mennä. Katto on päällä mutta paljon on vielä tekemättä. Nyt pitää aloittaa autoon tutustuminen ja pikkuvikojen korjaus.

Yksi tai kaksi mittarivaloa on pimeänä. Kuinka suuri homma on lamput vaihtaa ja saako niitä mistään?
WJ:ssä ihan helppo vaihtaa mittariston polttimot ja niitä saa melkein Ärrältä...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #590  
Vanha 23.01.2016, 13:24
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.900
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Lämmityslaite on se joka akut näistä tyhjentää, se kun valvoo kokoajan ja säätelee, vaikka ei oo säädeltävää. Huomaa hyvin kun sammutat auton ja jäät kuuntelemaan, läpät liikkuu vielä pitkän odottelun jälkeen...
Joo niin se tekee, mutta minusta "kurnutus" loppuu jossain vaiheessa. Ohjelmointiviasta vain täytyy olla kyse, kun mitä niitä läppiä enää sammuksissa kääntelemään? Ei ihme, että akselit lopulta menee poikki.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #591  
Vanha 23.01.2016, 13:44
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Mulla 98 grandi alkoi joskus hyvin kostealla ilmalla itsekseen tuulettamaan. En tiedä oliko vika vai ominaisuus. Muu omatoimisuus selvisi tutkimusten jälkeen ominaisuudeksi.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #592  
Vanha 23.01.2016, 20:38
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.900
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Mulla 98 grandi alkoi joskus hyvin kostealla ilmalla itsekseen tuulettamaan. En tiedä oliko vika vai ominaisuus. Muu omatoimisuus selvisi tutkimusten jälkeen ominaisuudeksi.
Jotain samanlaista oli jo aiemmassa ZJ:ssä, jossa automaatti-ilmastointipuhaltimen etuvastus meni vikaantuessaan oikariin ja puhallin meni täysille tyhjentäen akun. Sama voinee oireilla kosteudestakin. On nää Jeepit paikoin varsin omituisia vehkeitä, jos liene omistajansakin...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #593  
Vanha 23.01.2016, 21:12
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
On nää Jeepit paikoin varsin omituisia vehkeitä, jos liene omistajansakin...
Ja mikäs nyky-sähkö-autoista (siis fossiilista polttoainetta käyttävät autot, ei oikeat sähköautot) muka ei oo omituinen?? Mun mielestä kaikki -99 ja uudemmat on sähköautoja, polttoaineesta riippumatta...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #594  
Vanha 23.01.2016, 21:24
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.900
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Ja mikäs nyky-sähkö-autoista (siis fossiilista polttoainetta käyttävät autot, ei oikeat sähköautot) muka ei oo omituinen?? Mun mielestä kaikki -99 ja uudemmat on sähköautoja, polttoaineesta riippumatta...
Talossa on käyttiksinä -99 Astra ja -04 Octavia, joissa ei ole ollut paljoa mitään huoltoa kummempaa laittoa. Onhan se tietysti Jeeppeihin verrattuna todella omituista...

EDIT: Mitä esim Mersuihin tulee, niin siinä se vasta omituisuus, kun kuuluu olevan ohjelmistovikoja 70% kaikista vioista. Terve vaan. On se hyvä pitää tälläsiä karvalakkimalleja, niin toimii kovalla pakkasellakin yms.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 23.01.2016 21:30
Vastaa lainaten
  #595  
Vanha 23.01.2016, 22:30
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fruehauf-CJ Näytä viesti
Amsoil suosittaa NV247:aan

Synthetic Tractor Hydraulic/Transmission Oil SAE 5W-30

"part no. 05016796AA or equivalent product formulated to meet MS-10216 or Mobilfluid 424."

http://www.amsoil.com/mygarage/vehic...e&celsius=True

http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g28.pdf

Synteettinen öljy, vaikuttaa tuoteselosteen mukaan vielä paremmalta kuin käyttämäni Teboilin tuote!
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Tämäpäs on tosiaan mielenkiintoista, että lootaan suositellaan noin erilaisia viskositeetteja. Tällä pakkasella se jo vaikuttaa erinäisiin asioihin.

.
Tuohan on selvästikin syystä tai toisesta ilmoitettu moottoriöljyspekseillä. Vaihteistoöljyillä ne ihan toiset. Nyt ei jaksa katsoa, mutta ulkomuistista just samoissa menee viskositeetit.
Vastaa lainaten
  #596  
Vanha 05.02.2016, 22:17
Jeepillä Jeepillä ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 05.02.16
Sijainti: Lappi
Viestit: 5
Perusasetus

Jakolaatikon öljyt?


Alotteleva jeepisti aivan hukassa tuon jakolaatikon öljyn kans.
Jeepi on wj 2.7crd vm:03 quadra drive. Ilmeisesti np-247 jakoloota? Mutta mitenkä kaikilla hakusanoilla tulee nv-247 loota, vai onko nuot samoja?
Kuitenki olen tarjoamassa sille castrol transmax z öljyä.
Antaisitteko vinkkiä olisko tuo sopivaa.
Vastaa lainaten
  #597  
Vanha 06.02.2016, 00:32
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 603
Perusasetus

New Venture (nv) = New Process (NP)

http://www.allpar.com/mopar/transmis...G-history.html


Castrol transmax z öljyn tulkitsen dexron kolmoseksi niin ei sovellu NV247 jakolaatikkoon

http://www.castrol.com/fi_fi/finland...ransmax-z.html


http://www.fuchs-schmierstoffe.com/p...n-fluids0.html

Viimeksi muokannut Fruehauf-CJ : 06.02.2016 00:43
Vastaa lainaten
  #598  
Vanha 06.02.2016, 08:27
Jeepillä Jeepillä ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 05.02.16
Sijainti: Lappi
Viestit: 5
Perusasetus

Tätä tarjoaa liqui molyn valinta opas?
Sekin dextron 3.
Tähän hättään en kerkeä tillaileen mopariakkaan, mitähän tuone tohtii laittaa??

Jakovaihteisto NV 247
· Tilavuus : Voiteluaineen tilavuus 1,6 litraa · Käyttö : Normaali · Välit : Tarkasta 20000 km : Vaihto 40000 km · Tuotteet :
Valitulla suodattimella ei löydy tuotteita.
:
Top Tec ATF 1100

:
ATF III (G1 / G6)
Vastaa lainaten
  #599  
Vanha 06.02.2016, 08:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

No voithan sinä kaataa sinne vaikka oliiviöljyä, mutta se(kään) ei ole kyseiseen jakolaatikkoon oikeaa ainetta. Jos yhtään jaksat selata tästä paria aiempia sivua, niin siinä on aika laajaltikin käsitelty kyseistä asiaa.

Jeep/ Chrysler tunki 247- laatikoihin aluksi ATF+4:ää, mikä osoittautui huonoksi liemeksi. Sinne on sen jälkeen luokiteltu omat aineensa, jotta laatikko pysyy ehjänä. Eli ei siis kannata ehdointahdoin kaataa sinne ATF+4:ää tai Dex III:a, jollei sitten halua riskeerata että progressiivinen kytkin on entinen.


Mitä tulee tarvikevalmistajien varaosakirjoihin, niin ne on täynnä virheitä. Kun edes tehtaan kirjat ei aina ole oikeassa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #600  
Vanha 06.02.2016, 11:27
Jeepillä Jeepillä ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 05.02.16
Sijainti: Lappi
Viestit: 5
Perusasetus

mopari taikka tutelaa


Tulihan nuot luettua jo aikasemmin, elikä vain tuota moparia taikka tutelaa.
Näkkyy olevan testattu traktori öljyjäki, mutten tiä sitte minkälaisela menestykselä.
Mennee tillaus hommiksi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta pee Tekniikka & Jutustelu 693 24.09.2020 09:37
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit jämtilaika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.11.2013 10:11
jeep wj simpukka? pikkujussi1 Tekniikka & Jutustelu 0 24.02.2013 18:52
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! Jeepp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 03.10.2012 20:34


Sivu luotu: 17:50 (GMT +2).