Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #301  
Vanha 27.11.2015, 19:44
neliveto:n Avatar
neliveto neliveto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 187
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti
Täällähän on keskustelu käynyt kuumana sillä aikaa kun olen ollut poissa.
Täytyy kyllä käydessä muistaa kysyä Mr Nelivedolta tuosta johdosta, jos hän ei sitä ennen tänne satu lueskelemaan. Kyllähän tuon mysteerijohdon arvoitus vaan syvenee jos kerran RAVkin on tuollaisen syönyt.
:
Joskus täälläkin pällistelemässä Kirppuun eli Lälliin vaihdettu joskus kauan aikaa sitten polttoainesuodattimen jalka kun alkoi hörppimään ilmaa polttoainelinjaan siitä käsipumpun juuresta eli siitä mustan lätkän alta sun hihan vierestä. Tilalle laitettu muistaaxeni hiluxin jalka jossa ei ollut paikkaa ko. piuhalle.
En tiedä olisiko tuo ollut joku polttoaineen esilämmitys tai jotain mutta filterin vedenerotuksen merkkivalolla on oma piuha siinä "jalassa". Hyvin se kyllä lähti pakkasilla käyntiin ilman tuotakin piuhaa eli "turha piuha"

takavetareille on joskus muinoin vaihdettu stefat ja laakerit kun toinen puoli alkoi "jurnuttaa". --> tarkasta ne huohotusletkut

Ja lukoista (omat hatarat tiedot)
- on nuita auton omia "LSD" lukkoja eli kitkalukkoja, joista jossain kohtaa menee pito varsinkin jos käyttää tavallisia öljyjä "LSD":n tilalla
- ns palalukko eli lock right (jousikuormitteinen)
kytkeytyy automaattisesti kun renkaiden pyrimisnopeuden ero on riittävä eli "paukahtaa" päälle mutkissakin ja saattaa aiheuttaa talvikelissä yllätyksiä jos ei ole tottunut (älä koskaan ikinä laita tällaista lukkoa eteen. Muuttuu kuski matkustajaksi saman tien liukkailla)
- ARB tai joku muu paineilmalla tai sähköisesti kytkettävä lukko
räppäset kytkimestä lukon päälle kun sitä tarvitsee eli omastakin mielestä paras vaihtoehto
normaalisti tasauspyörästö "vapaa" ja tiukassa paikassa lukko päälle namikasta niin pyörii kumpikin rengas saman verran

Omassa käytössä Kirppu eli Lälli pärjäsi todella pitkälle pudottamalla paineita renkaista ja laittamalla "ovien lukot" päälle Sitten kun jumissa niin enemmän happea koneelle. Ja jos ei sittenkään niin vinsillä eteenpäin tai kaverin auttamana taaksepäin

t: Mr Neliveto
Vastaa lainaten
  #302  
Vanha 27.11.2015, 19:48
neliveto:n Avatar
neliveto neliveto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 187
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja neliveto Näytä viesti

Ja lukoista (omat hatarat tiedot)
- kitkalukkoja
- ns palalukko eli lock right (jousikuormitteinen)
- ARB tai joku muu n

t: Mr Neliveto
jäi tuo "Kemppi/Esab-lukko" pois eli hitsataan tasauspyörästöstä palikat kiinni. On varmasti 100% lukko ellei hitsisaumat petä
Vastaa lainaten
  #303  
Vanha 27.11.2015, 19:57
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Haa, kiitos tiedoista Mr Neliveto!!!
Ei ole kyllä minunkaan käytössä vielä ollut etenemisongelmia, kyllä multa loppuu ennemmin kantti kesken kuin Lälliltä menohalut.
Ja oon tulossa käymään, asia ei ole unohtunut mutta mut siirrettiin pois lentokentältä, joten et ole nykyisin lähellekään työmatkan varrella.
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #304  
Vanha 27.11.2015, 20:04
neliveto:n Avatar
neliveto neliveto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 187
Perusasetus

Niin se loppui yleensä minultakin kantti, varsinkin kun etutassu alkoi nousta "liian" korkealle.
Kyllä tuo etenee yllättävän hyvin "vakionakin" helmaputket/raudat paikoilleen niin voi niistä tunkkailla tarvittaessa tai voihan niistä vetää Lällin pystyynkin jos kupsahtaa kyljelleen
__________________
t: Neliveto
*j120*
Vastaa lainaten
  #305  
Vanha 27.11.2015, 20:12
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
http://www.toyota4wd.dk/Teknik/J70/T...nual%202Lt.pdf

tuos ois korjausmanuaali tuohon 2lt koneeseen
Muistinkos mie sulle vastata tähän, no jos en, niin kiitos linkistä ja manuaali lipastettu omaan käyttöön.
Maksoin myös jokusen dollarin ja hankin sen enkunkielisen korjausoppaan tiedostona, kun ne kirjat tuntuu olevan aika kortilla.
Lähetin molemmat tiedostot sihteerille (äitille) ja pyysin ostamaan helvetisti paperia ja painamaan "print".
Kyllä jouluiset kirjalahjat on vaan ihania yllätyksiä, hmm...minkäköhän kirjan saan tänä jouluna...ei hitto, sehän taitaa olla itte tehtykin! Shh, yritän näytellä tietämätöntä!

Edit:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja neliveto Näytä viesti
Niin se loppui yleensä minultakin kantti, varsinkin kun etutassu alkoi nousta "liian" korkealle.
Kyllä tuo etenee yllättävän hyvin "vakionakin" helmaputket/raudat paikoilleen niin voi niistä tunkkailla tarvittaessa tai voihan niistä vetää Lällin pystyynkin jos kupsahtaa kyljelleen
Mulle se ei ole vielä nostanut edes tassua, on vaan nätisti lyllertänyt sinne minne olen halunnutkin, paitsi otin yhden mäen muutamaan kertaan uusiksi, kun en tohtinyt ensin ajaa siihen tarpeeksi kovaa ja laskettiin se sitten pers' edellä alas. Meni se sitten ylös kun pisti heti alkuun kakkoselle ja antoi happee riittävästi.
Mut en mie kyllä millään raaskisi Lälliä kaataa, toivottavasti en onnistu silleen sössimään. On tää niin kiva vehjes, onneksi menit mielenhäiriössä myymään. .
Onks sulla muistikuvia muutes onko vesipumppua koskaan vaihdettu?
__________________
- En pidä teistä.




Viimeksi muokannut perkei : 27.11.2015 20:21
Vastaa lainaten
  #306  
Vanha 27.11.2015, 20:44
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.470
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja neliveto Näytä viesti
- ns palalukko eli lock right (jousikuormitteinen)
kytkeytyy automaattisesti kun renkaiden pyrimisnopeuden ero on riittävä eli "paukahtaa" päälle mutkissakin ja saattaa aiheuttaa talvikelissä yllätyksiä jos ei ole tottunut (älä koskaan ikinä laita tällaista lukkoa eteen. Muuttuu kuski matkustajaksi saman tien liukkailla)
Eihän se palalukko nyt noin toimi ja voi sitä käyttää edessäkin, myös liukkaalla.

Ja perkei lienee vähän suditellu pimppikorollalla jos renkaat menee kahessa viikossa.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #307  
Vanha 27.11.2015, 21:15
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.228
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti
pyysin ostamaan helvetisti paperia ja painamaan "print".
perjantain tirskahdus
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #308  
Vanha 27.11.2015, 21:34
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 524
Perusasetus

Palalukko on 100% silloinkun on veto päällä. Kun laskee kaasun, lukko irtoaa. Tämän voi todeta fyysisesti napsutuksesta, jota sinäkin kuulit kun oli akseli käyrä ja palat löi yli kokoajan.
Vastaa lainaten
  #309  
Vanha 27.11.2015, 21:43
neliveto:n Avatar
neliveto neliveto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 187
Perusasetus

Lainaus:
Ja lukoista (omat hatarat tiedot)
Eihän se palalukko nyt noin toimi ja voi sitä käyttää edessäkin, myös liukkaalla.
näistä lukoista kun ei ole omia kokemuksia, mitä nyt "kaverit" on kertonut

Lainaus:
Onks sulla muistikuvia muutes onko vesipumppua koskaan vaihdettu?
ei muistikuvia
__________________
t: Neliveto
*j120*
Vastaa lainaten
  #310  
Vanha 28.11.2015, 08:07
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Eihän se palalukko nyt noin toimi ja voi sitä käyttää edessäkin, myös liukkaalla.
No valaise nyt meitä tietämättömiä sitten, äläkä irvistele.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-essoliini
Ja perkei lienee vähän suditellu pimppikorollalla jos renkaat menee kahessa viikossa.
No semmonen pimppishän sutii ihan hulluna 1.3l isolohko-voimanpesällä kuivalla asfaltilla. Not.
Eli ihan tavalista katuajoo, silleen kun nyt nuoriso ajelee. Ehkä vähän jotain hiekkatiellä räppäystä myös. Ne renkaat kulahti tosi nopeaan, asfaltillahan se "supatti" mutkissa koko ajan. Ne silleen hieroontui paskaksi, siis ei niissä kestäneet edes kudokset, vaan vaikka pintaa olisi vielä himppu ollutkin, niin kudokset korkkasi ja renkaisiin tuli patteja ja auto alkoi nilkuttaa.
Tää nyt on vain yksi kokemus aiheesta hitsilukko, mutta tällä kokemuksella ei kovin houkutteleva, varsinkaan kun aikomus on Lälliä tielläkin käyttää. Eihän siitä mun maantieuto kyllä PITÄNYT tulla, kun sitä varten ostin Corollan, mutta...no siinä nyt kävi niin, että kun löytää Sen Oikean, niin sen kanssa haluaa olla koko ajan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan
perjantain tirskahdus
Yhtään en tiiä mitä tapahtu!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SptV
Palalukko on 100% silloinkun on veto päällä. Kun laskee kaasun, lukko irtoaa. Tämän voi todeta fyysisesti napsutuksesta, jota sinäkin kuulit kun oli akseli käyrä ja palat löi yli kokoajan.
Mie olin niin järkyttynyt siitä, että Suzukilla voi kaataa puita, sekä niin pyörryksissä pakokaasuista, etten ehkä muista siitä reissusta kauheasti.
Mut videotallenne on vielä olemassa, joten voin tarkistaa kuuluuko napsutusta mun kirkumisen yli.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja neliveto
näistä lukoista kun ei ole omia kokemuksia, mitä nyt "kaverit" on kertonut
Sama homma mulla. Oon useimmiten ihan sen tiedon varassa, mitä mulle kulloinkin täällä syötetään.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja neliveto
ei muistikuvia
Ok, Lälli on menossa jakopäähuoltoon, niin siksi kyselen. Mutta sen pumpun kunto selviää siellä sitten, vaihtakoon jos on tarvis.

Eli joo, olen ryhtynyt kermaperseoffariksi, enkä aio tehdä jakopäätä itse, vaan korjaamon setä saa tehdä sen.

Lukoista siis kiristetty kitka, palat tai paineilma olisi vaihtoehtoja.
- Kummassa perässä sen lukon sitten pitäisi olla, jos valinta on kytkettävä lukko?
- Kiristetyn kitkan maantieominaisuudet?
- Kuinka usein sitä kitkaa sitten pitää huoltaa ja kiristää, kun A.I. mainitsi, että kuluminen on nopeaa?
- Mites muiden lukkojen huoltoväli & huollon hinta, mikäänhän ei ole ikuista (paitsi Tojota).
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #311  
Vanha 28.11.2015, 08:32
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 524
Perusasetus

Palalukosta viälä sen verran ,että se ei käy kitkan tilalle. Omasta siirsin takamurikan eteen ja etumurikkaan laitoin sen Lock Rightin ja siirsin taakse.

Ja pimpelipom, tän operaation jälkeen on lukko joka akselilla. En huomannut eroa kääntyvyydessä.
Ja kitkahan pitää oikeastaan vain silloin kun renkailla on pitoa.
Vastaa lainaten
  #312  
Vanha 28.11.2015, 08:33
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.470
Perusasetus

No se palalukkohan on lähtökohtaisesti aina "kiinni" eli vetää molemmilla. Kurvissa se päästää ulkokurvin puoleisen renkaan pyörimään nopeammin, myös veto päällä. Tietty jos lukko on rikki tai akseli kiero tms, voi lukko tehä ihan mitä tahansa. Vissiin suht tarkka asennus välyksistä, varsinkin jos pelkät lukkopalikat asennetaan kolme miljoonaa ajettuun japsiperään. Detroit locker palalukossa tulee koko lukkomurikka kuorineen päivineen, joten ei ongelmia siinä.

Mulla on Detroit locker lukot edessä ja takana, ollu kohta viis vuotta ja ajettu kesät talvet ja ikinä ei oo ongelmoinu lukkojen takia mitenkään, huoltovapaatkin on olleet. Ja autossa on jatkuva neliveto eikä napalukkoja. Ehkä automaatti auttaa tässä, kun veto on tasainen. Manuaalia hämmentäessä voi rytkiä enemmän.

Ja kemppilukon rengaskuluma ihmettely liitty siihen kun pikkulohko volvossa on ollu väliaikainen kemppilukko 16 vuotta ja kyl ne renkaat on pitäny ihan suditella loppuun jos haluaa ne paris viikos menee. Muuten kestää vuosia.. Jos kudoksetkin on rävähtäny niin minkäkokoista jengiä siel on ollu takapenkillä hytkymässä!?

Edit: niin kytkettävät varmaan silti auki ollessaan turvallisimmat jatkuvaan käyttöautoiluun peilijäällä lasit huurussa rööki suussa puhelin kourassa.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso

Viimeksi muokannut veijon-esso : 28.11.2015 08:35 Perustelu: ARB fanitus
Vastaa lainaten
  #313  
Vanha 28.11.2015, 08:51
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Kiitoksia tiedoista, poijjaat! Kiinnostavaa.

veijon-esso, onkohan ne mun pimppiksen renkaat sitten olleet jotenkin paskat. En nyt pysty 20v taakse muistamaan niiden merkkiä, saati tietämään kuinka vanhat renkaat ne silloin oli - ja ehkä tässä ajassa renkaat on kehittyneet muutenkin? Kierroksen käytettyjä 205:a silloin ostin ja ne meni tosiaan paskaksi sellaista haipakkaa, että niiden kuluttua loppuun ostin uuden perän pimppikseen. Perähän lukotettiin siitä perinteisestä syystä, että se ujelsi. Ah, näitä amisjuttuja. Lopetetaan, en kestä.
Mut siis pikku tarkennus vielä; Lällissä ei mee kyllä lasit huuruun, enkä mie polta röökiä (tekis kyllä vieläkin mieli, vaikka lopettamisesta on 4v) ja Lällissä en kyllä ole puhelin kourassa ratissa muuta kuin suoraan ajaessa. On se sellainen norsu, että sen kuskaamiseen risteyksissä tarvii kaksi kättä.
Tämän on Rohmokin monesti työmatkalla todennut, kun lyön sille aina luurin korvaan kesken jutun.
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #314  
Vanha 28.11.2015, 09:15
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.242
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Mulla on Detroit locker lukot edessä ja takana, ollu kohta viis vuotta ja ajettu kesät talvet ja ikinä ei oo ongelmoinu lukkojen takia mitenkään, huoltovapaatkin on olleet. Ja autossa on jatkuva neliveto eikä napalukkoja. Ehkä automaatti auttaa tässä, kun veto on tasainen. Manuaalia hämmentäessä voi rytkiä enemmän.
Mulla on kanssa Discossa Detroit Locker takana, eli toi 100% palalukko ja mun mielestä toimii aika huomaamattomasti, ja toi "uudempi" ei edes paljon napsahtele tai pauku = ei ole kovin äänekäs, kuten kuulemma vanhemmat.

Ollu siellä jo muutaman vuoden ja hyvin pelittää. Toihan on silleen kiva, ettei sitä tartte erikseen kytkeä päälle kun maastossa ajelee.

Jatkuva nelivetohan tossakin on, et saattaa tasata kyytiä pikkasen verrattuna tollaseen missä on kytkettävä ja auto on normiajossa takavetoinen

Rangessa taas edessä ARB eli kytkettävä paineilmalukko ja takana samainen Detroit, sekin ihan kiva yhdistelmä. Toki edessä voisi olla myös kitkalukko, sellaista harkinnut Discoon (Detroit Truetrack). Katuajossa en ehkä tota palalukkoa laittaisi kuitenkaan eteen, mielummin sitten toi kytkettävä jos sinnekin 100% haluaa. Tää siis mun mielipide
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
http://www.roverfriends.fi/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 28.11.2015 09:17
Vastaa lainaten
  #315  
Vanha 28.11.2015, 13:51
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

akselilukko


Tuohon lukko asiaan annan oman mielipiteeni ja tosiaan niinkuin täällä on tullut ilmi eri lukkojen käyttäytyminen niin kyllähän se niin tosiaan on että jos akseli tikussa pieni heitto niin lock right detroit locker niin paukuttaa kovaa ja samalla itse lukko ei ole niin pitkä ikäinen kun taas arb ei tee samaa paukutusta jos akseli tikussa ois pieni heitto. Ja se pieni heitto akseli tikkuun tulee todella helposti varsinkin isommilla fillareilla mullakin varmaan tuli siitä kun kerran laskin vesi kelil kahva eellä mutta kun voima loppui niin tössäs ns" kun seinään eli itse kyllä laittaisin arbia joka nurkkaan jos rakentaisin
Vastaa lainaten
  #316  
Vanha 28.11.2015, 13:57
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Hei sitten tuohon peräöljy hajuun niin itsellä oli se huohotus letkun päässä oleva venttiili ihan kaput jolloin mulla lähti vuotaa murikan kehältä. Nyt kun tein jarru muutoksen taka akseliin niin molemmat käytin auki ja uusilla tiivisteellä joka on oikeesti todella ohut mut viel tiiviste massallla kasasin ettei vuotaisi enää sieltä eli mullakaan ei ollut vuotanut sinne jarrujen puolelle mutta jos murikan kehä pitää tiiveyden ja huohotus tukossa niin aivan varmasti sinne jarrujen puolelle tulee saattaa varmaan ne stefat nousta jopa ylös sielt
Vastaa lainaten
  #317  
Vanha 28.11.2015, 16:02
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.470
Perusasetus

Jos vetarit menee sladitellessa, ni en välttämättä menis sellasella autolla mettään ollenkaan..!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #318  
Vanha 28.11.2015, 17:18
Rohmo:n Avatar
Rohmo Rohmo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.07
Sijainti: sammattilandia, Finland.
Viestit: 1.475
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti
Kiitoksia tiedoista, poijjaat! Kiinnostavaa.

veijon-esso, onkohan ne mun pimppiksen renkaat sitten olleet jotenkin paskat. En nyt pysty 20v taakse muistamaan niiden merkkiä, saati tietämään kuinka vanhat renkaat ne silloin oli - ja ehkä tässä ajassa renkaat on kehittyneet muutenkin? Kierroksen käytettyjä 205:a silloin ostin ja ne meni tosiaan paskaksi sellaista haipakkaa, että niiden kuluttua loppuun ostin uuden perän pimppikseen. Perähän lukotettiin siitä perinteisestä syystä, että se ujelsi. Ah, näitä amisjuttuja. Lopetetaan, en kestä.
Mut siis pikku tarkennus vielä; Lällissä ei mee kyllä lasit huuruun, enkä mie polta röökiä (tekis kyllä vieläkin mieli, vaikka lopettamisesta on 4v) ja Lällissä en kyllä ole puhelin kourassa ratissa muuta kuin suoraan ajaessa. On se sellainen norsu, että sen kuskaamiseen risteyksissä tarvii kaksi kättä.
Tämän on Rohmokin monesti työmatkalla todennut, kun lyön sille aina luurin korvaan kesken jutun.
Just niin.
Aina kun olisin sanomassa jotain oikeaa asiaa niin Perkeillä ilmestyy jyrkkä mutka tai risteys
eteen
Sen takia puhunkin ihan puutaheinää

T Rohmo
__________________
Missä on tahtoa, siinä on tie
hojolla se etanakin arkkiin pääsi

Mikkelin Offroad Club ry

harborcruisers
Vastaa lainaten
  #319  
Vanha 28.11.2015, 17:25
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/Toijala, Finland.
Viestit: 2.134
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rohmo Näytä viesti
Just niin.
Aina kun olisin sanomassa jotain oikeaa asiaa niin Perkeillä ilmestyy jyrkkä mutka tai risteys
eteen
Sen takia puhunkin ihan puutaheinää

T Rohmo
Eihän autossa saa puhua luuriin.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #320  
Vanha 28.11.2015, 18:12
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tojo4wd Näytä viesti
Eihän autossa saa puhua luuriin.
Tästä tuli mieleen, että viime viikolla pistin sivusilmällä merkille punaisen Yariksen, joka lähti minusta ohi (olin Corollalla joten ajoin 100km/h). Sitten se jäi siihen rinnalle kiemurtelemaan. Lopulta oli jo pakko vilkaista sivulle, että onko se joku tuttu vai mitä se tupertaa siinä rinnalla. Niin jumankauta siellä ratin takana joku nainen luki KIRJAA. Ohituskaistalla.
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #321  
Vanha 28.11.2015, 18:15
Cruiseristi:n Avatar
Cruiseristi Cruiseristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.05.08
Sijainti: Ojakkala
Viestit: 424
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti
Tästä tuli mieleen, että viime viikolla pistin sivusilmällä merkille punaisen Yariksen, joka lähti minusta ohi (olin Corollalla joten ajoin 100km/h). Sitten se jäi siihen rinnalle kiemurtelemaan. Lopulta oli jo pakko vilkaista sivulle, että onko se joku tuttu vai mitä se tupertaa siinä rinnalla. Niin jumankauta siellä ratin takana joku nainen luki KIRJAA. Ohituskaistalla.
Jospa se etti ohjekirjasta vitosen sijaintia
__________________
- missing operating system -
Vastaa lainaten
  #322  
Vanha 28.11.2015, 18:39
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruiseristi Näytä viesti
Jospa se etti ohjekirjasta vitosen sijaintia
Mahdollisesti!
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #323  
Vanha 28.11.2015, 19:03
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti
Lukoista siis kiristetty kitka, palat tai paineilma olisi vaihtoehtoja.
- Kummassa perässä sen lukon sitten pitäisi olla, jos valinta on kytkettävä lukko?
- Kiristetyn kitkan maantieominaisuudet?
- Kuinka usein sitä kitkaa sitten pitää huoltaa ja kiristää, kun A.I. mainitsi, että kuluminen on nopeaa?
- Mites muiden lukkojen huoltoväli & huollon hinta, mikäänhän ei ole ikuista (paitsi Tojota).

Onhan sitten vielä torsen lukko pakettia sekoittamaan..
Kitkalukko pähkinänkuoressa:

siellä on kitkalevyt vähän niinkuin monilevykytkimessä ja jousi joka tekee esijännityksen ja painaa levyjä vastakkain tällöin lukko on 100%
Toimii kutakuinkin näin:
Toisen pyörän sutiessa kitkalevyt siis välittävät voimaa toiselle pyörälle.
-jos toinenkin pyörä on tarpeeksi liukkaalla ei välttmättä kitkalukko ala luistaa vaan lukko on edelleen 100%
heti kun toinen pyörä nappaa pitoa jostain siirtyy voima toiselle pyörälle joka sutii, kitkalukko siirtää tietyn momentin verran voimaa toiselle pyörälle ja auto lähtee liikkeelle mikäli pitävälle pyörälle siirtyvä momentti on tarpeeksi iso.
-pahoissa paikoissa harvoin kitkasta on juurikaan apua liian pienen esijännityksen takia ja auto ei liiku mihinkään.

Kitkan välittämää momenttia voidaan kasvataa joko lisäämällä levyjen määrää ja tai lisäämällä lukon esijännitystä.

Tästä päästäänkin siihen että auto ei ole enään uusi. kitkalukon jousi on ainakin jollain tasolla kuoleentunut ja kitkalukon kitkapinnat ovat kuluneet eli lukko on paljon löysempi kuin tehtaalta lähtiessään.
Hyvä apu ensialkuun olisikin kitkalukon piukkaminen tehdasarvoihin tai hieman lisää.

Nyrkkisääntönä mitä enempi kitkalukkoa piukataan sitä enemmän se kuluu (vertaa kytkimen luistattamiseen.)
(toki jos piukataan jumiin asti niin lakkaa kulumasta kun ei luista)

sulla on tuo lukko ollut tuolla kohta 27-vuotta joten se on kulunut väsynyt. siksi tuo lukon piukkaus voisi olla hyväkin juttu.
+se on halpa
+et saa takuula tuolla mitään rikki
+sopii suoraan paikalleen
+toimii maantiellä niinkuin valmistaja on suunnitellut
+huoltovapaa
-pahassa paikassa ei auta.

paineilma
+napista 100% eikä luista
+sopii suoraan sun perään ilman laakerimodauksia
-kallis (1250e sis kompuran + työt)
-suht työläs asennus
-kestää kytkeä jos painepytty tyhjä
-saat paikkoja rikki ainakin edestä
-lähes huoltovapaa

palalukko
+-kohtuu hintanen
+-automaattinen
-vaatii huoltoa aika-ajoin
--- ei sovi sun nykyseen kitkalukon tilalle vaan palalukko pitää kasata avoimeen perään ja se asentaa murikkaan. avoimessa perässä taas eri kokoset laakerit eikä sopivia saa vaan pitää holkittaa jotta sen saa taakse. (etuperään sopii suoraan)
-saattaa potkasta lukon jännästi kiinni mutassa ja sen jälkeen pyörii kasa käsiä kabiinissa ja tunnelma on vähintäänkin jännä.

Torsen sen verran harvinainen etten selitä turhaan siitä.

Sitten kun päätät mitä lukkoa haluat niin ilmottele niin asennan sen sulle. tänävuonna tullu tojotan perät purettua vasta 5-kertaa joten saatan tietää mitä teen
1.kitkalukon huolto
2.kerta. kitkalukon piukkaus
3.kerta arpin asennus
4. arpin tarkastushuolto
5. välitysten vaihto

Etuperä:
1. arp asennus
2. arp huolto
3. rikottu murros jonka jälkeen arp tarkastus
4. välitysten vaihto
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #324  
Vanha 28.11.2015, 19:24
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 524
Perusasetus

--- ei sovi sun nykyseen kitkalukon tilalle vaan palalukko pitää kasata avoimeen perään ja se asentaa murikkaan. avoimessa perässä taas eri kokoset laakerit eikä sopivia saa vaan pitää holkittaa jotta sen saa taakse. (etuperään sopii suoraan)

Tota en tienny. Mul on suikas LN-65 akselit ja niis kävi suoraan takamurikka eteen ja päin vastoin.
Vastaa lainaten
  #325  
Vanha 28.11.2015, 19:26
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SptV Näytä viesti
--- ei sovi sun nykyseen kitkalukon tilalle vaan palalukko pitää kasata avoimeen perään ja se asentaa murikkaan. avoimessa perässä taas eri kokoset laakerit eikä sopivia saa vaan pitää holkittaa jotta sen saa taakse. (etuperään sopii suoraan)

Tota en tienny. Mul on suikas LN-65 akselit ja niis kävi suoraan takamurikka eteen ja päin vastoin.
johtuu aika pitkälti siitä että sulla on low pinionit lj:ssä high pinion edessä.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Lj70 päälaatikko ja jakkis vv87 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 24.04.2015 05:24
Ostetaan LJ70 peilit ja takalyhdyt Redbull O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 26.09.2013 19:02
Ostetaan LJ70 takalyhdyt ja peilit Redbull O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.09.2013 23:51
Myyty lj70:n peilejä ja snorkkeli koboltti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 10 15.06.2013 22:31
Myydään Lj70 startti ja laturi. ToyotaHj60 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 17.05.2012 15:41


Sivu luotu: 09:11 (GMT +2).