|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#226
|
||||
|
||||
Tulipahan vietettyä vapaapäivä parhaassa seurassa, eli Lällin kanssa. Vedin pannullisen aamukahvia ja sitten lähdin herättelemään Lälliä.
Ensin käytiin Motonetissä, mutta siellä ei ollut mitään muita kuin HJ:n öljyroppuja, joten läksin tyhjin käsin pois. Motonetissä oli muutakin offikalustoa liikkeellä, ainakin tummanpunainen Range Löpiksen tarroilla (kingfisher?) ja helvetin iso valkoinen Tojota täynnä tarroja. Sitten lähdettiin Lällin kanssa Toyotalle, matkalla poliisisetä seisoi tutkan kanssa tienposkessa, mutta tällä kertaa olin tarkkana ja hillitsin Lällin menohaluja, tai sitten se oli vain se ylämäki...no enivei, ei tarvinut pysähtyä tienposkeen nuhdeltavaksi. Toyotan pihalla näin hirveän vaivan kun vekslasin Lällin sellaisen ison, mustan, uuden ja kiiltävän Land Cruiserin viereen parkkiin, mutta kun oli ihan pakko kunse se LC oli ihan sen näköinen, että se tarvitsee esikuvia. No varaosatiskillä sedät odotti jo hymyssä suin, varmaan ne oli huomanneet jo, että taas se hullu ämmä saapuu sillä kurakasalla, tai ehkä niitä vain huvitti se parkkiin vekslaus... Sain jakopään osat ja onneksi hyllystä löytyi yksi vaihdelootan öljyproppukin prikkoineen, niin sain senkin heti mukaan. Varaosahemmo tulosti mulle vielä LC:n korjausoppaasta sen sivun, missä kerrotaan tarvittavat momentit jakopääjumppaa varten. Siitä sitten kassan kautta 420€ ja kiitos hei. Sitten kävin hakemassa audiovastaavan kyytiin, ensin juotiin kahvia ja sitten kurvattiin takaisin Motonetille, tällä kertaa sinne sai kulumaan muutaman satasen ihan helposti. Sitten juotiin asennuskahvia ja audiovastaava räpläsi johtojen ja mankan kimpussa ja mie revin sillä aikaa Lällin ovipahvit irti ja tein niihin reiät. Alta löytyi vielä alkuperäiset, ehjät muovit, joten olihan se aikakin jo rei'ittää nekin. Voin kertoa, että jos mulla ennen oli Lällissä sisustusongelmia, niin nyt on ainakin, kun sinne on tungettu semmonen yks pikku loota sekaan... Tää sisustusasia on kyllä ratkottava pian jotenkin. Voisikohan tuosta takapenkistä sittenkin rakentaa jonkun...työkalulaatikon tai subbarikotelon. Hifiasennukset on tottakai fiksuja muutenkin kun auto on menossa purkuun ja korjaukseen (niinkun just esim. ne etuovet...), mutta siis c'mon hei, first things first! Nyt ainakin jytä jauhaa, vaikka onkin ovipelleissä ruostetta. Loppupäivän olenkin juonut kahvia ja ajanut pipo päässä ympäri Lohjaa kuunnellen Antti Tuiskua täysillä, ettei vaan kukaan luulisi että olen jotenkin täysjärkinen. Vielä kun sais nukuttua. Onneks tällaisia vapaapäiviä ei ole kovin usein. Kalliiks tulee kun palkka ei juossut, mutta shoppailtua tuli kyllä koko rahalla.
__________________
- En pidä teistä. |
#227
|
|||
|
|||
saman audio hommelin tein itsekkin omaani oikeestaan heti 6,5 " setti oviin isoilla magneeteilla hertziä vähän korotus kauluksia jotka pulttasin ovi peltiin asti kiinni ja vaimmennusta oven sisäpeltiin sekä sellaista mikä pehmentää md basson toistoa ovi pahveihin leikkelin sit isot aukot jakosuotimet ja diskantit asensin kojelaudalle koska tiesin sen että jos auto sukeltaa niin normaali asennuspaikoilla ne on kyllä täysi kuolema
|
#228
|
||||
|
||||
No joo siis tätä hifiasiaa joutuu kyllä sitten joskus pohtimaan uudestaan, jos mulla ajohalut kasvaa sellaisiin svääreihin, että tarttee snorkkelia ruveta hommaamaan ja sitämyöten sukeltelemaan.
__________________
- En pidä teistä. |
#229
|
|||
|
|||
veden kestävät kaiuttimet oviin sit ja nykyiset ylemmäs kattoo saapi enemmän ääntä.
|
#230
|
||||
|
||||
Nykyiset asennukset ei kestä vettä, mutta täytyy nyt muistaa että mie oon ihan aloitteleva kuskikin ja toisekseen Lällikään ei just tuollaisenaan ole mettäkunnossa (enää) muutenkaan, niin eipä se ole ongelma ainakaan ennen ensi kesää.
Salon seudun offarit on kyllä tarjonneet mulle ihan riittävän pelottavia ajokokemuksia ilman mutasukelluksiakin. Tosin haaveena on joskus ajotaitojen ja rohkeuden kasvaessa se snorkkelikin laittaa. Mutta kuten näkyy, rojektini on pitkä ja hidas, kun tallille on tosiaan se 70km matkaa ja toisekseen kun en mitään osaa, niin joka ikinen asia on valtava operaatio, ihan renkaanvaihdosta alkaen. Joten sukellusvalmius tulee vasta sen piiiiitkän to do-listan häntäpäässä... Nyt on kaksi talli-iltaa mennyt sen jumittuneen propun avaamiseen. Ja se on edelleen kiinni. Joskus turhauttaa, toisaalta maasturi on opettanut kärsivällisyyttä. Kysymys: kun rekisteriotteessa lukee, että autossa on takapenkki, niin onko sen sitten oltava siellä? Mulla on siis ihan jäätävä sisustuskriisi nyt Lällin kanssa ja yhtenä vaihtoehtona on purkaa tuo takapenkki pois. Mutta pitäisi tietää tarviiko sen olla siellä aina leimalle mennessä? Vai onko sillä mitään merkitystä. Toinen kysymys: mulla on elämäni eka dieselauto nyt, eli onks jotain mitä tarvis talvella tietää? Mitä se jäänestoaine on ja kuuluuko sitä laittaa? Nyt saa laukoa kaikki itsestäänselvyydetkin vastaukseksi, koska mie en ihan oikeesti tiedä kiisselillä ajamisesta mitään.
__________________
- En pidä teistä. |
#231
|
||||
|
||||
Lainaus:
Dieselissä tärkeetä on vaihtaa PA-suodatin ennen talvea jos ei ole hiljakkoin vaihdettu ja tyhjentää vedenerotin jos sellainen autossa on. Ja tietysti tankata talvilaatua, mutta ne tulee yleensä jo hyvissä ajoin huoltamoille. Kesälaadulla menee vielä pikkupakkasilla, ei sekään heti jähmety. En nyt ulkoa muista mikä se suodatettavuus oli sillä, lukee kyllä yleensä siinä mittarissa. Nesteelle tulee talvilaatu vissiin ensimmäisenä. On dieseliinkin omaa jäänestoa, itse en ole käyttänyt, mutta eikai siitä haittaakaan ole, jos silloin tällöin tankkiin pistää. Ja akut on tietysti syytä olla kunnossa.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 14.11.2015 12:12 |
#232
|
||||
|
||||
Ok kiitos.
Talvilaatuahan asemilla on jo ja sen PA-suodattimenkin mie oon vaihtanut alle 10 000km sitten ja kohta vaihdan uudestaan kun on taas öljynvaihdon aika. Onko Läjässä se veden erotin? Joku vois valaista tätä asiaa lisää.
__________________
- En pidä teistä. |
#233
|
||||
|
||||
Jos veden erotin on,(en tiijä lj:stä) löytyy pötikkä todennäkösesti suodattimen vierestä.
Pohjassa proppu. Tyhjennä se, valuu vedet pois. Pientä rykimistä voi käynnissä tämän jälkeen ilmentyä ku ilmaahan sinne sitte tilalle menee. Sitte se sun öljyroppu. Jollain lailla vissii hitsaat? Täräytäppä siihen tulppaan hitsata vaikka kunnon mutteri kiinni, mistä on sitte hyvä se aukasta. |
#234
|
||||
|
||||
Lainaus:
T Rohmo
__________________
Missä on tahtoa, siinä on tie hojolla se etanakin arkkiin pääsi Mikkelin Offroad Club ry harborcruisers |
#235
|
||||
|
||||
Lainaus:
Juu, mie en tule ens kerralla sieltä autotallista ulos ennenkuin se saakelin proppu on auki. Lainaus:
Jumittava proppu on vaihdelaatikossa. Siihen mulla on Tojotalta noudettu uusi proppu, nyt vaan täytyy pahoinpidellä, mutiloida ja raiskata se vanha ulos kolostaan. Edit: tänään kävin itä-suomen murteita puhuvien Corollakuskien kokontumisajoissa Karkkilassa. Eli kaverin kanssa vaihdettiin Corolloihimme nastarenkaat siinä ABC:n pihalla. Lepalta ostettu ehta 80-lukulainen Kukkis oli ihan oikeassa momentissa ja luopui kesärenkaista suosiolla, vaan kappas kun omaani oli joku perkei vetänyt pulttikoneella joka nurkan niin kireelle, että meinas ensin jäädä nastarenkaat vaihtamatta... Sitten keksin käyttää tunkin vartta jatkovartena ristikkoavaimessa niin johan narahti mutterit auki. Ihme kyllä en paskonut yhtään pinnapulttia, enkä saanut autoa pudotettua tunkilta, vaikka takarenkaat piti irroittaa potkimalla. ABC:n asiakaskunta seurasi kokoontumisajojamme ilmeisen suurella mielenkiinnolla. Kai se on kumma jos huoltoaseman pihalla joku kehtaa tehä jotain oikeaa remonttia?!
__________________
- En pidä teistä. Viimeksi muokannut perkei : 14.11.2015 15:04 |
#236
|
|||
|
|||
jos mä oikein muistan niin se kesälaatu diesel kestää sinne -10 asteen tietämille ei yhtään enempää tosin jos sitä joskus joutuu tankkaamaan ja pakkaset alkaa olee aika kovia niin jäänestolla saa siitäkin tehtyä sen saman mitä asemilla on talvilaatu
|
#237
|
||||
|
||||
No mut hei sulla on Läjä, niin osaat sanoa onko se ylempänä mainittu vedenerotin olemassa näissä?
__________________
- En pidä teistä. |
#238
|
|||
|
|||
ei kyllä ole mitään lisäveden eroitinta vaan suodattimessa oleva kuppi toimii vedeneroittimena siinä pitäisi olla kuulemma sellainen äly että kun siellä vettä on niin mittaristoon syttyy valo filter merkiksi että pitää tyhjentää vedet alapuolisesta tyhjennysropusta. näin käsikirjassakin sanotaan
Viimeksi muokannut jesse89 : 14.11.2015 20:03 |
#239
|
||||
|
||||
Oon lopettannu jäänestojen käytön kun ne ilmeisesti "kuivattaa" dieselin. Siirtopumput ainakaan eivät tykänneet vaan leipoivat kiinni.
Nyt lasken syksyllä kesälaadut pois ja tankkaan talvilaatua täyteen. Nämä toimenpiteet siis työvermeisiin joiden on pakko pelata. Siviili vermeille en tee mitään erikoista. Commonraili koneisiin ei kait muutenkaan saisi sotkeä mitään lisäaineita, mutta eikait nää jakajapumpulliset oo niin nuukia. |
#240
|
|||
|
|||
Se jäänesto saa sen veden menemään systeemistä läpi ja se voitelee polttoainejärjestelmää aika huonosti.
|
#241
|
||||
|
||||
Noniin, eli ei mennyt hukkaan tämäkään päivä, kun taas opin jotain uutta. Kiitos osallistuneille taas kerran.
Eli ei muutaku kovaa ajoo ja pitää suodattimen kunnossa.
__________________
- En pidä teistä. |
#242
|
|||
|
|||
Joo no tottakai se jäänesto ei tee hyvää järjestelmälle mutta jos tapahtuu niin että jossain asemalla ei ole talvilaatua viel ja tuleekin kylmempää keliä niin kyllä mä laitan sitä jäänestoa tankkiin kun annan puuroutua sen jolloin tulee isompi ongelma
|
#243
|
||||
|
||||
Aah se aukesi. Nyt on vaihdelaatikkoonkin tungettu uudet öljyt.
Jälkiviisaana voitiin todeta, että olis pitänyt heti vaan suosiolla hitsata se mutteri siihen proppuun. Aijoo ja uudet vipertimet on nyt myös vihdoin, nyt näkee sateellakin ajella, kun saa lasin viperrettyä asiallisesti ilman raitoja. Edit: Vähän kun nosti etutassua niin mahduin istualtaan operoimaan vaihdelaatikon propun kanssa. Helppoo olla pätkä. Eikö se Kasmir muuten laulanut sille Saaralle, että "ahdon mä tahdon"?! Nii miäki tahon.
__________________
- En pidä teistä. Viimeksi muokannut perkei : 27.08.2016 17:27 |
#244
|
|||
|
|||
hienosti se tassu nousi. Lälli kiittää kun sai tuoreet öljyt askiin Paljonkos mittari heilahtaa ylipaineen puolelle?
|
#245
|
||||
|
||||
Oon mie sen viisarin välillä tavannut tuosta 0.5:n kohdalta. En mie kyllä kauheasti tuota mittaria seuraa.
__________________
- En pidä teistä. |
#246
|
|||
|
|||
Sehän taitaa olla ihan vakio 0.7 kohdalla syttyy taulussa turbon punainen valo
|
#247
|
||||
|
||||
Juu kai, en tiedä.
Ikävä sivuhuomio, että vaikka tää topicci ei ole muutamaa kuukautta vanhempi, niin tästä on jo kadonnut kuvia taivaan tuuliin tuolta alkupäästä.
__________________
- En pidä teistä. |
#248
|
|||
|
|||
vastaisen varalle noihin proppujuttuihin kannattaa modifioida oma 24 hylsy.eli "madaltaa" pari kolme milliä siitä päästä mikä tulee proppuun.eli alkaa heti eikä oo sitä kaulusta.oliko tarpeeks vaikeasti selitetty?
|
#249
|
||||
|
||||
Semmonen itsestään selvyys vielä
Tankkihan kannattaa pitää mahdollisimman täynnä, ettei kondensoidu kosteutta sinne.
|
#250
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
Tosin kuin vahvistukseksi säännölle, Lälli on seissyt pihassa viikon ajamatta ja tankki tyhjänä. Mie taas vaihteeksi kerään motivaatiota, pitäisi alkaa niitä palkkihelmoja laittamaan, mutta mulla ei ole mitään käsitystä miten ne pitäisi sinne tulla, eikä se ole kovin houkutteleva lähtökohta tarttua rälläkkään ja alkaa silpomaan. Sitten vielä oon uudessa työkohteessa ja nyt se mun 70km päässä kotoa oleva tallipaikka ei ole enää edes työmatkan varrella ja siellä on omiakin projekteja meneillään, joten on tää maasturin omistaminen taas vaikeaa. Niin joo ja jesse89; tuli just mieleen, että oletettiin Lällin olevan ihan vakio, mutta muistaakseni Sermax sanoi kesällä, että "tuossa on se syöttöruuvi, siitä sitten käännetään - jaahas, tätä on käännetty jo". Eli en tiedä, pitäisi pyytää jotakuta asiaan vihkiytynyttä tutkimaan niitä Lällin säätöjä, lieneekö kuin pielessä vaiko oikein. Mutta juu ei se nyt kovin hurjalta virivehkeeltä vaikuta, enkä ole laskenut sopan kulutusta yhtään, mutta mutulla tuntuu että aluksi se vei helvetisti ja nyt vähemmän, kun oon kai oppinut optimoimaan ajotavan ja -nopeuden Lällille sopivaksi. Olishan se 3.0l mylly kiva laittaa, mutta en mie ole jaksanut ajatella asiaa edes puolileikillään, kun en saa edes niitä palkkihelmoja tai muita jo olemassa olevia juttuja laitettua. Tän piti olla kesäksi valmis, mutta nyt täytyy kyllä todeta, että en tiedä minkä vuoden kesäksi. Edit: Jos jollain on hyviä kuvia palkkihelman asennuksesta, niin saa vinkata/linkata/meiliosoitteen saa privana.
__________________
- En pidä teistä. Viimeksi muokannut perkei : 21.11.2015 07:54 |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Lj70 päälaatikko ja jakkis | vv87 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 24.04.2015 05:24 |
Ostetaan LJ70 peilit ja takalyhdyt | Redbull | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 26.09.2013 19:02 |
Ostetaan LJ70 takalyhdyt ja peilit | Redbull | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.09.2013 23:51 |
Myyty lj70:n peilejä ja snorkkeli | koboltti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 10 | 15.06.2013 22:31 |
Myydään Lj70 startti ja laturi. | ToyotaHj60 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 17.05.2012 15:41 |