Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #701  
Vanha 16.10.2015, 21:17
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.650
Perusasetus

14b
Vastaa lainaten
  #702  
Vanha 17.10.2015, 09:22
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.947
Perusasetus

14B on oikea arvaus. Toivottavasti menee tuskitta kiinni. Ongelmia pitäisi olla lähinnä vauhtipyörän kanssa ellei siihen käy HJ asetelma suoraa. On noita tehty. En tiedä sitten turbotuksen kanssa onko vanha puhallin hyvä ja käykö 3B pakosarjakaan. Miten lie tuo jakajapumppukaan toimii, hyvä kai olisi kun siihen saisi viritettyä ahdonalaisen syötön jostain turbollisen pumpusta.
Vastaa lainaten
  #703  
Vanha 17.10.2015, 10:05
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Kannattas varmaan laittaa kokonaan uus pumppu uusilla tiivareilla ja isommalla nestepäällä. Ajelis niillä sitten tyytyväisenä sen 500tkm Kai sinne joku turbon pumppu passaa?
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #704  
Vanha 19.10.2015, 19:28
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.947
Perusasetus

Tänään kotiutettu Dynan 14B moottori. Vm. 1989 noin 250000 ajettu. Poistettu rekkarista 2005 ja ollut jossain käytössä jonkin aikaa. En tiedä mistä asti seisonut mutta kytkin oli ruostunut melko kasaan ja näytti lähinnä siltä kun olis palanut. Starttia poistaessa sai kaataa "tuhkaa" maahan sen ja kytkinkopan sisältä?

Moottori on 3.7L suorasuihku diesel, jakajapumpulla, alipainepumppu ja ohjastehostimen pumppu lohkossa. Puristussuhde 18:1, 98 hv (72kw) @ 3440 RPM, 240Nm@1800 RPM.

OK?










Sitten oltiin jännän äärellä vauhtipyörien kanssa. Räkyyn kun oli sovitettu HJ6x vauhtipyörä ja asetelma. Vauhtipyörät ei käy päikseen koska B/3B/2H/12HT 6 pultllla ja 14b 8 pultilla.

HJ6x vauhtipyörä pellistä vauhtipyörän pintaan 45mm.


Dyna 14B vauhtipyörä pellistä vauhtipyörän pintaan 50mm. Huh tarpeeks lähellä.


HJ-61 exedy +40% jäykempi asetelma BOLT-ON! HZJ-80 levy melko identtinen Dynan levyn kanssa. Laatikko menee siis suoraan 14b perään kiinni näillä romuilla. No ehkä joudun BJ75 alumiinisen kytkinkopan vaihtamaan tuon 5mm takia tai sitten kalvamaan tilaan valukoppaan.


Dynan laturi 24v ilmeisesti 35A. Ei hyvä koska aikaisempi HJ-61 laturi taitaa olla 45A? Mistä isompi joka käy suoraan vai meneekö 61 laturi sovittamalla?


Nyt lähinnä seuraavat ovat kysymysmerkkejä:

Ottaako tehostimen pumppu runkoon tai simpukkaan kiinni?
Pakosarja erilainen kuin 3B eli pakosarjan teko turbolle?
Moottorin kiinnikkeet Dynan vai 3B:n, uudet kumityynyt tilattu.
Turbo vanha Patrolin turbo vai HJ-61 CT26?
Pumpusta enemmän syöttöä, toimiiko kohtuullisesti turbon kanssa vai mistä turbon pumppu jossa ahdonalainen syöttö tai kansiosa joka käy?
Dynan 24V laturin koko pienehkö , ei tarvita alipainepumppua joten kaikki isoa amppeeriset 24v laturit käy mutta mikä paras vaihtoehto?
Öljypohjan muokkaus vai otetaanko 3B öljypohja jos käy? Uusi tiiviste tilattu. Ainakin toinen siipi kardaanin puolelta leikattava mutta pitäisikö toinen jättää?
Lohkossa olevan tehostimen pumpun teho vs. HJ-6x pumppu?
Riittääkö BJn jäähdytin?
Imusarjahehku, voiko vetää suoraan bjn hehkunapilta jos tuota nyt edes tarvitaan.
Sähköinen sammutussolenoidi pumpussa, piuha suoraan virtalukolta? Saisiko poistettua koko sähköosan ja mekaaninen sammutus tilalle?

Viimeksi muokannut mikjus : 19.10.2015 22:54
Vastaa lainaten
  #705  
Vanha 19.10.2015, 19:58
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.520
Thumbs up

On komee....siis toi mk1 escortti tuolla taustalla
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #706  
Vanha 19.10.2015, 20:10
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.671
Perusasetus

ainakin 2H esikammiokone vs. 12H-t suorasuihku tuottaa paljon vähemmän lämpöongelmia, eli tähän verraten jos B-koneen kanssa lämmöt ei ole kiusanneet niin luulis riittävän.

ainakin hiluxin vaparin jakajapumppuun sai sovitettua ahdonalaisenosat suoraan jostakin volkkarin td-version pumpusta. eiköhän tässäkin ole denson kopiopumppu boschista.

hienoa että kytkimen osat menee toyotalaiseen tapaan bolt-on.
Vastaa lainaten
  #707  
Vanha 19.10.2015, 20:17
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.947
Perusasetus

Tallilla pitäsikin olla joku mersun? jakajapumppu turbokoneesta ja sen osia pitää sovitella.
Vastaa lainaten
  #708  
Vanha 20.10.2015, 08:06
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.631
Wink

Biltemasta saa yleismallin 24v laturia.olikoa joku 50a tehoinen toi. Kuormureista löytyy isoja latureita vaikka minkälaisia.

Miten oli jos teetätäis/hommais tolle koneelle tehdyn pumpun isolla nestepäällä ja siihen sit sopiva turbo.
Vastaa lainaten
  #709  
Vanha 20.10.2015, 08:44
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.947
Perusasetus

Ai juma 55A 24v bosch 139e, ei paha. Toi riittää kyllä. Toimiikohan yhdellä hihnalla?


Turbon ja pumpun toki vois teettää mutta ne maksaa sitten äkkiä enemmän kun koko moottori. Jos vanhoista nurkissa pyörivistä romuista sais kasattua niin olis paras. Täytyy kattoo ja miettii.
Vastaa lainaten
  #710  
Vanha 20.10.2015, 10:30
Maajussi:n Avatar
Maajussi Maajussi ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 14.03.06
Sijainti: Los Kärköläs, .
Viestit: 911
Exclamation

...kunhan et laita siihe mitää pakokaasu jarruu ja hajota tota mosaa pakopaineilla.
Vastaa lainaten
  #711  
Vanha 27.10.2015, 18:24
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.947
Perusasetus

14b moottorin jakajapumppu


Nippon Denso VE4/12F1800RND470 TOYOTA 22100-58520 09600-4700 1 03J0008


Kaiveltiin nurkkia ja Pajeron diesel kiki on erilainen mutta tämä jonkun volvo kuormurin BOSCH pumppu voisi olla lähellä. Puuttuu vaan jotain vipuja mutta nekin saatta olla jossain.


Ahdonalaisen syötön kannen nro. 1465 530 322


Pumpun nro VE6/11F1800L18


Kansi.


14B-T moottorin turbopumpun numerot Toyota nro 22100-58830 VE4/9F2250RND710 denso no 096000-7100

Numeroiden mystiikkaa

V: Distributor injection pump
E: Axial piston high pressure pump or R: radial piston high pressure pump
2-6: Number of high pressure outlets
8-12: Pump plunger diameter in mm.
F: Mechanical governor or E: Electric actuator mechanism or M: high pressure solenoid valve.
2250: Upper pump nominal speed (half of engine rpm)
L: Counter clockwise or R: Clockwise (view toward pump drive)
ND710: Type code?

Mielenkiintosta että vaparin pumpussa isompi nestepää 12mm ja turbossa 9mm.

Viimeksi muokannut mikjus : 27.10.2015 19:23
Vastaa lainaten
  #712  
Vanha 27.10.2015, 22:17
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.947
Perusasetus

Tässähän onkin havainnoillistava kuva tuosta ahdonalaisesta syötöstä.
Vastaa lainaten
  #713  
Vanha 28.10.2015, 20:32
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Kokeile suosiolla ainakin alkuun vakio pumpulla, kierros, tai kaks syöttöö vaan lisää. Tai siis syöttöö sillee et saat tyhjäkäynnin pysymään inhimillisenä.

Ite kokeilisin vähintään ct26 jos sellanen on hyllyssä, tai vastaavan kokoista. Patrollin hitachi on pieni patrolliinkin ja nyt on aika reilusti litroja/per pytty, kuin 3.3l 6syl. B ja 3b menee pikku turbo kun ei ne kierrä mihinkään
Garretin gt32 vois olla hyvä, tai mitsun td05, switser/borg warner s2 ja s200, hoset hx30, kkk k26... vois olla hyviä, kato et kompurasiipi on luokkaa 42-50 ja turbiini jotain 45-55. Pakopesän ei tarvii kovin iso olla mut ite laittasin hukkaportillisen... tai sit teetät tintillä desing pakosarjan ja laitat ulkoisen portin...

Vaihdat pumpun sit jos tuntuu et ei oo voimaa tarpeeks
Vastaa lainaten
  #714  
Vanha 29.10.2015, 06:08
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.855
Perusasetus

Onko sulla toiminut tuo Wilwoodin kässäri hyvin? Mä kun en saa omaani millään pitämään.
__________________
Ai mää vai Turuust?



https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
  #715  
Vanha 29.10.2015, 18:14
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku Näytä viesti
Onko sulla toiminut tuo Wilwoodin kässäri hyvin? Mä kun en saa omaani millään pitämään.
ei se ikinä toiminnu kunnolla. joku trukin mekaaninen satula oli myös vähän aikaa eikä sekään toiminnu kunnolla.
tojon omalla rumpu kässärillä nykyään
Vastaa lainaten
  #716  
Vanha 30.10.2015, 09:33
turakoitsija:n Avatar
turakoitsija turakoitsija ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: ristiina, Finland.
Viestit: 1.285
Perusasetus

Bochin ve pumpuista kaikista pitäis käydä kannet ristiin,ja eikös toi toyotan denso ole lisenssipumppu et pitäis käydä tosta kuormurin pumpusta toi ahdonalainen kansi tohon toyotan pumppuun?
Vastaa lainaten
  #717  
Vanha 30.10.2015, 09:37
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.947
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku Näytä viesti
Onko sulla toiminut tuo Wilwoodin kässäri hyvin? Mä kun en saa omaani millään pitämään.

Se toimi jotenkin kun ymmärsin laittaa vaijerin kuoreen holkin kun veto ei muuten riitänyt sateenvarjokahvassa. Se on taas ehkä otettava käyttöön kun vaihtaa splitcase jakiksen. Trukin satula myös mahdollinen, se on ainakin järeempi. Enkuista saa halvalla jotain rover levykäkkäri kittiä joka vois myös olla hyvä.
Vastaa lainaten
  #718  
Vanha 30.10.2015, 10:20
HaKu HaKu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 525
Perusasetus

levy kässäri


meillä on tuo englannin versio kässärinä ja on ihan p....
toimii hetken puhdistuksen jälkeen mutta saa olla koko ajan purkamassa ja puhdistamassa.

teen tulevana talvena hydraulisen jarru
__________________
www.facebook.com/TeamTostanoin
Vastaa lainaten
  #719  
Vanha 30.10.2015, 18:48
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HaKu Näytä viesti
meillä on tuo englannin versio kässärinä ja on ihan p....
toimii hetken puhdistuksen jälkeen mutta saa olla koko ajan purkamassa ja puhdistamassa.

teen tulevana talvena hydraulisen jarru
Onko sulla xeng jarru?
Vastaa lainaten
  #720  
Vanha 01.11.2015, 09:56
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Se on taas ehkä otettava käyttöön kun vaihtaa splitcase jakiksen.
Tai laittaa siihenkin BJ:n orkkis kardaanijarrun. Löytyy esim BJ45 ja jotkin BJ40 yksilöt.
Vastaa lainaten
  #721  
Vanha 10.11.2015, 11:53
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.947
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Tai laittaa siihenkin BJ:n orkkis kardaanijarrun. Löytyy esim BJ45 ja jotkin BJ40 yksilöt.
Jos löytyy splitcaseen rumpukäkkäri kamat niin olen kiinnostunut ostamaan sellaiset!
Vastaa lainaten
  #722  
Vanha 10.11.2015, 11:57
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.947
Perusasetus

Haalittu BJ75 alumiininen kytkinkoppa jota ei tarvitse jyrsiä että iso kytkin sopii. Olikohan tämän kanssa vielä niin että on hiukan kallistettu enemmän apparin puolelle?



Vastaa lainaten
  #723  
Vanha 29.01.2016, 12:21
PIRTTU PIRTTU ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.07.15
Sijainti: oulainen, suomi
Viestit: 34
Perusasetus

mitäs tälle projulle kuuluu?
Vastaa lainaten
  #724  
Vanha 30.01.2016, 00:15
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.947
Perusasetus

Ei oo mitään tapahtunut tällä rintamalla. Talliprojektiiin keskityttiin kunnes tuli tappopakkaset ja se tallikin jäi sitten vaiheeseen. Sitten otinkin rälläkän käteen ja rupesin pajottamaan kakspyörästä uuteen kuosiin. Lämpimiä kelejä siis odotellaan että jaksais kaivaa räkytäkyn hangesta, tai tällä vesisateella kohta mitään lunta onneks enää ole. Ei edes tulevan turbon mallia vielä ole tuohon hahmotettu. Voi olla että täytyy laittaa vaparina ekana keulille ja testata. Kiire taas tulee jos mielii kevään safareille saada ajoon, puhumattakaan että huhtikuussa pitää leimata.
Vastaa lainaten
  #725  
Vanha 25.02.2016, 09:57
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.947
Perusasetus

Haaveissa lähteä pääsiäisenä venäjälle safaroimaan. Räkytäky on hylätty mudventuresin jälkeen ilman moottoria pihalle. Kerran jo lakaisin lumet päältä mutta ompa sitä taas tullut.



"Uutta" 3B pataa keulille koska aika ei nyt riitä 14B vaihtoon, osiakin puuttuu kuten turbo jne.

Kampuran ja kiertokankien liuskat vaihtoon. Vanhoissa ei juurikaan mitään normi kulumaan kummempaa. STD kokoiset ja ilman sen kummempia samanlaiset uudet tilalle.



Vanhan koneen kampuran pään siimäpyörä oli kiilaurasta halki näköjään, harmillista koska sitä ei voi nyt hyödyntää uudessa mosassa josta puuttuu toinen hihnapyörä. Jostain pitää sellainen siis kehittää. 3B kampuranpään siimapyörässä on 6 kierteytettyä reikää valmiina mutta mikähän siihen kävisi suoraan?

Sitten pitäisi vielä vaihtaa kampuran päiden stefat ja vanha vahvistettu öljypohja.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BJ-40 Projekti mss O/M/V Ajoneuvot 2 05.06.2016 20:17
Myydään Bj-40 projekti kares O/M/V Ajoneuvot 16 19.03.2014 23:04
Bj 40 projekti _JT_ Maasturiprojektit 277 28.02.2013 22:09
M: TOYOTA BJ-40 projekti tepa78 O/M/V Ajoneuvot 12 15.03.2008 15:47
Bj 40 -76 projekti elhapero Tekniikka & Jutustelu 1 04.03.2008 23:00


Sivu luotu: 03:57 (GMT +2).