|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#701
|
||||
|
||||
14b
|
#702
|
||||
|
||||
14B on oikea arvaus. Toivottavasti menee tuskitta kiinni. Ongelmia pitäisi olla lähinnä vauhtipyörän kanssa ellei siihen käy HJ asetelma suoraa. On noita tehty. En tiedä sitten turbotuksen kanssa onko vanha puhallin hyvä ja käykö 3B pakosarjakaan. Miten lie tuo jakajapumppukaan toimii, hyvä kai olisi kun siihen saisi viritettyä ahdonalaisen syötön jostain turbollisen pumpusta.
|
#703
|
||||
|
||||
Kannattas varmaan laittaa kokonaan uus pumppu uusilla tiivareilla ja isommalla nestepäällä. Ajelis niillä sitten tyytyväisenä sen 500tkm Kai sinne joku turbon pumppu passaa?
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#704
|
||||
|
||||
Tänään kotiutettu Dynan 14B moottori. Vm. 1989 noin 250000 ajettu. Poistettu rekkarista 2005 ja ollut jossain käytössä jonkin aikaa. En tiedä mistä asti seisonut mutta kytkin oli ruostunut melko kasaan ja näytti lähinnä siltä kun olis palanut. Starttia poistaessa sai kaataa "tuhkaa" maahan sen ja kytkinkopan sisältä?
Moottori on 3.7L suorasuihku diesel, jakajapumpulla, alipainepumppu ja ohjastehostimen pumppu lohkossa. Puristussuhde 18:1, 98 hv (72kw) @ 3440 RPM, 240Nm@1800 RPM. OK? Sitten oltiin jännän äärellä vauhtipyörien kanssa. Räkyyn kun oli sovitettu HJ6x vauhtipyörä ja asetelma. Vauhtipyörät ei käy päikseen koska B/3B/2H/12HT 6 pultllla ja 14b 8 pultilla. HJ6x vauhtipyörä pellistä vauhtipyörän pintaan 45mm. Dyna 14B vauhtipyörä pellistä vauhtipyörän pintaan 50mm. Huh tarpeeks lähellä. HJ-61 exedy +40% jäykempi asetelma BOLT-ON! HZJ-80 levy melko identtinen Dynan levyn kanssa. Laatikko menee siis suoraan 14b perään kiinni näillä romuilla. No ehkä joudun BJ75 alumiinisen kytkinkopan vaihtamaan tuon 5mm takia tai sitten kalvamaan tilaan valukoppaan. Dynan laturi 24v ilmeisesti 35A. Ei hyvä koska aikaisempi HJ-61 laturi taitaa olla 45A? Mistä isompi joka käy suoraan vai meneekö 61 laturi sovittamalla? Nyt lähinnä seuraavat ovat kysymysmerkkejä: Ottaako tehostimen pumppu runkoon tai simpukkaan kiinni? Pakosarja erilainen kuin 3B eli pakosarjan teko turbolle? Moottorin kiinnikkeet Dynan vai 3B:n, uudet kumityynyt tilattu. Turbo vanha Patrolin turbo vai HJ-61 CT26? Pumpusta enemmän syöttöä, toimiiko kohtuullisesti turbon kanssa vai mistä turbon pumppu jossa ahdonalainen syöttö tai kansiosa joka käy? Dynan 24V laturin koko pienehkö , ei tarvita alipainepumppua joten kaikki isoa amppeeriset 24v laturit käy mutta mikä paras vaihtoehto? Öljypohjan muokkaus vai otetaanko 3B öljypohja jos käy? Uusi tiiviste tilattu. Ainakin toinen siipi kardaanin puolelta leikattava mutta pitäisikö toinen jättää? Lohkossa olevan tehostimen pumpun teho vs. HJ-6x pumppu? Riittääkö BJn jäähdytin? Imusarjahehku, voiko vetää suoraan bjn hehkunapilta jos tuota nyt edes tarvitaan. Sähköinen sammutussolenoidi pumpussa, piuha suoraan virtalukolta? Saisiko poistettua koko sähköosan ja mekaaninen sammutus tilalle? Viimeksi muokannut mikjus : 19.10.2015 22:54 |
#705
|
||||
|
||||
On komee....siis toi mk1 escortti tuolla taustalla
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#706
|
|||
|
|||
ainakin 2H esikammiokone vs. 12H-t suorasuihku tuottaa paljon vähemmän lämpöongelmia, eli tähän verraten jos B-koneen kanssa lämmöt ei ole kiusanneet niin luulis riittävän.
ainakin hiluxin vaparin jakajapumppuun sai sovitettua ahdonalaisenosat suoraan jostakin volkkarin td-version pumpusta. eiköhän tässäkin ole denson kopiopumppu boschista. hienoa että kytkimen osat menee toyotalaiseen tapaan bolt-on. |
#707
|
||||
|
||||
Tallilla pitäsikin olla joku mersun? jakajapumppu turbokoneesta ja sen osia pitää sovitella.
|
#708
|
||||
|
||||
Biltemasta saa yleismallin 24v laturia.olikoa joku 50a tehoinen toi. Kuormureista löytyy isoja latureita vaikka minkälaisia.
Miten oli jos teetätäis/hommais tolle koneelle tehdyn pumpun isolla nestepäällä ja siihen sit sopiva turbo. |
#709
|
||||
|
||||
Ai juma 55A 24v bosch 139e, ei paha. Toi riittää kyllä. Toimiikohan yhdellä hihnalla?
Turbon ja pumpun toki vois teettää mutta ne maksaa sitten äkkiä enemmän kun koko moottori. Jos vanhoista nurkissa pyörivistä romuista sais kasattua niin olis paras. Täytyy kattoo ja miettii. |
#710
|
||||
|
||||
...kunhan et laita siihe mitää pakokaasu jarruu ja hajota tota mosaa pakopaineilla.
|
#711
|
||||
|
||||
14b moottorin jakajapumppu
Nippon Denso VE4/12F1800RND470 TOYOTA 22100-58520 09600-4700 1 03J0008 Kaiveltiin nurkkia ja Pajeron diesel kiki on erilainen mutta tämä jonkun volvo kuormurin BOSCH pumppu voisi olla lähellä. Puuttuu vaan jotain vipuja mutta nekin saatta olla jossain. Ahdonalaisen syötön kannen nro. 1465 530 322 Pumpun nro VE6/11F1800L18 Kansi. 14B-T moottorin turbopumpun numerot Toyota nro 22100-58830 VE4/9F2250RND710 denso no 096000-7100 Numeroiden mystiikkaa V: Distributor injection pump E: Axial piston high pressure pump or R: radial piston high pressure pump 2-6: Number of high pressure outlets 8-12: Pump plunger diameter in mm. F: Mechanical governor or E: Electric actuator mechanism or M: high pressure solenoid valve. 2250: Upper pump nominal speed (half of engine rpm) L: Counter clockwise or R: Clockwise (view toward pump drive) ND710: Type code? Mielenkiintosta että vaparin pumpussa isompi nestepää 12mm ja turbossa 9mm. Viimeksi muokannut mikjus : 27.10.2015 19:23 |
#712
|
||||
|
||||
Tässähän onkin havainnoillistava kuva tuosta ahdonalaisesta syötöstä.
|
#713
|
|||
|
|||
Kokeile suosiolla ainakin alkuun vakio pumpulla, kierros, tai kaks syöttöö vaan lisää. Tai siis syöttöö sillee et saat tyhjäkäynnin pysymään inhimillisenä.
Ite kokeilisin vähintään ct26 jos sellanen on hyllyssä, tai vastaavan kokoista. Patrollin hitachi on pieni patrolliinkin ja nyt on aika reilusti litroja/per pytty, kuin 3.3l 6syl. B ja 3b menee pikku turbo kun ei ne kierrä mihinkään Garretin gt32 vois olla hyvä, tai mitsun td05, switser/borg warner s2 ja s200, hoset hx30, kkk k26... vois olla hyviä, kato et kompurasiipi on luokkaa 42-50 ja turbiini jotain 45-55. Pakopesän ei tarvii kovin iso olla mut ite laittasin hukkaportillisen... tai sit teetät tintillä desing pakosarjan ja laitat ulkoisen portin... Vaihdat pumpun sit jos tuntuu et ei oo voimaa tarpeeks |
#714
|
||||
|
||||
Onko sulla toiminut tuo Wilwoodin kässäri hyvin? Mä kun en saa omaani millään pitämään.
|
#715
|
||||
|
||||
Lainaus:
tojon omalla rumpu kässärillä nykyään |
#716
|
||||
|
||||
Bochin ve pumpuista kaikista pitäis käydä kannet ristiin,ja eikös toi toyotan denso ole lisenssipumppu et pitäis käydä tosta kuormurin pumpusta toi ahdonalainen kansi tohon toyotan pumppuun?
|
#717
|
||||
|
||||
Lainaus:
Se toimi jotenkin kun ymmärsin laittaa vaijerin kuoreen holkin kun veto ei muuten riitänyt sateenvarjokahvassa. Se on taas ehkä otettava käyttöön kun vaihtaa splitcase jakiksen. Trukin satula myös mahdollinen, se on ainakin järeempi. Enkuista saa halvalla jotain rover levykäkkäri kittiä joka vois myös olla hyvä. |
#718
|
|||
|
|||
levy kässäri
meillä on tuo englannin versio kässärinä ja on ihan p....
toimii hetken puhdistuksen jälkeen mutta saa olla koko ajan purkamassa ja puhdistamassa. teen tulevana talvena hydraulisen jarru
__________________
www.facebook.com/TeamTostanoin |
#719
|
|||
|
|||
Onko sulla xeng jarru?
|
#720
|
||||
|
||||
Tai laittaa siihenkin BJ:n orkkis kardaanijarrun. Löytyy esim BJ45 ja jotkin BJ40 yksilöt.
|
#721
|
||||
|
||||
Jos löytyy splitcaseen rumpukäkkäri kamat niin olen kiinnostunut ostamaan sellaiset!
|
#722
|
||||
|
||||
Haalittu BJ75 alumiininen kytkinkoppa jota ei tarvitse jyrsiä että iso kytkin sopii. Olikohan tämän kanssa vielä niin että on hiukan kallistettu enemmän apparin puolelle?
|
#723
|
|||
|
|||
mitäs tälle projulle kuuluu?
|
#724
|
||||
|
||||
Ei oo mitään tapahtunut tällä rintamalla. Talliprojektiiin keskityttiin kunnes tuli tappopakkaset ja se tallikin jäi sitten vaiheeseen. Sitten otinkin rälläkän käteen ja rupesin pajottamaan kakspyörästä uuteen kuosiin. Lämpimiä kelejä siis odotellaan että jaksais kaivaa räkytäkyn hangesta, tai tällä vesisateella kohta mitään lunta onneks enää ole. Ei edes tulevan turbon mallia vielä ole tuohon hahmotettu. Voi olla että täytyy laittaa vaparina ekana keulille ja testata. Kiire taas tulee jos mielii kevään safareille saada ajoon, puhumattakaan että huhtikuussa pitää leimata.
|
#725
|
||||
|
||||
Haaveissa lähteä pääsiäisenä venäjälle safaroimaan. Räkytäky on hylätty mudventuresin jälkeen ilman moottoria pihalle. Kerran jo lakaisin lumet päältä mutta ompa sitä taas tullut.
"Uutta" 3B pataa keulille koska aika ei nyt riitä 14B vaihtoon, osiakin puuttuu kuten turbo jne. Kampuran ja kiertokankien liuskat vaihtoon. Vanhoissa ei juurikaan mitään normi kulumaan kummempaa. STD kokoiset ja ilman sen kummempia samanlaiset uudet tilalle. Vanhan koneen kampuran pään siimäpyörä oli kiilaurasta halki näköjään, harmillista koska sitä ei voi nyt hyödyntää uudessa mosassa josta puuttuu toinen hihnapyörä. Jostain pitää sellainen siis kehittää. 3B kampuranpään siimapyörässä on 6 kierteytettyä reikää valmiina mutta mikähän siihen kävisi suoraan? Sitten pitäisi vielä vaihtaa kampuran päiden stefat ja vanha vahvistettu öljypohja. |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BJ-40 Projekti | mss | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.06.2016 20:17 |
Myydään Bj-40 projekti | kares | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 19.03.2014 23:04 |
Bj 40 projekti | _JT_ | Maasturiprojektit | 277 | 28.02.2013 22:09 |
M: TOYOTA BJ-40 projekti | tepa78 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 15.03.2008 15:47 |
Bj 40 -76 projekti | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.03.2008 23:00 |