|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#151
|
||||
|
||||
Oletteko laittaneet itse xenonit nuihin Hella comet 200 umpioihin. Mahtuuko Cobran polttimo sisään ja onko valokuvio hyvä. Aika hyvin hintaa orkkis xenoneilla, reilu 500e
|
#152
|
||||
|
||||
Tuli hairahuttua tuohon ebayhin ja siellähän alkaa olla 7" projektoria jo tarjolla vaikka kuin.
Sekä myös ledinä joka oisi vielä dot leimalla eli saanee laittaa vanhempiin Berttoihin ym. vehkeisiin...ei tosin halpoja.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#153
|
|||
|
|||
Itse vartun katsastusta, ennen xenonien asennusta. Ikh:sta ostettu setti H3-kannalla. Käykö ihan tavis umpio lisäpitkiksi vai vaatiiko nuo jotkut erikoiset eli hintavammat umpiot? Jos vaatii niin mistä ja millaiset?
|
#154
|
||||
|
||||
Ajovalojen "lasin" eli muovin vaikutus valotehoon ajan kanssa
Tulipahan sitten tutkittua paljonko hiusnaarmuilla oleva muovi heikentää ajovalon tehoa täysin uuteen ja kirkkaaseen verrattuna.
Tutkinnan kohteena Subaru Outbackin ajovalo jonne tungettu Mini H1 bi-xenon projektori. Ihmettelin heti koeajon jälkeen valojen himmeyttä verrattuna toisen ajoneuvon pari vuotta käytössä olleisiin. Hajavaloakin tuntui tulevan. Mittailin ensin tuolla naarmuisella "lasilla" ja vertailuarvoksi tuli 225 luxia keskellä. Muovi pois, pelkkä projektori, 377 luxia! Ja lopuksi uusi muovi hollille, 373 luxia. Valon heikkeneminen oli siis noin 40 % eli todella paljon. Nopeasti vilkaistuna ja varsinkin kun valot eivät olleet päällä, "lasi" näytti ihan ok:lta. Mutta lähempi tarkastelu valot päällä tai kirkkaalla taskulampulla paljasti karun totuuden, pinta oli täynnä luultavasti pinnan puhdistuksesta tulleita naarmuja että maantiellä saadusta rapasuihkusta johtuvaa pientä jälkeä. Mietityttämään jäi miten noita muovipintoja puhdistaisi ettei olisi pelkoa naarmuttaa niitä. Kyllä muoviset ajovalot on todella syvältä. Pajerossa on oikeat lasit ja niitä voi putsata huolettomasti.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#155
|
||||
|
||||
Tuo ainaki kirkastaa.. http://m.motonet.fi/fi/tuote/602396/...jen-kirkastaja
Mut ei ole kyl tullut lähempää katsottua et minkälainen pinta jää..
__________________
puukko 2 |
#156
|
|||
|
|||
Saiskos tähän vielä neuvoja.., alkaa olla pimeä ajella!
|
#157
|
||||
|
||||
Jos viittaat ylempänä olevaan viestiisi, oletan että olet ostanut HID-sarjan H3 kannalla.
Hommaa vaikka nuo jos mitään H3-kannalla olevia lisävaloja ei ennestään ole. http://www.erikoistekniikka.fi/tuote...si/3030130007/
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#158
|
|||
|
|||
Ok, kiitos!
|
#159
|
||||
|
||||
Niin siis periaatteessa mikä tahansa H3 polttimoa käyttävä lisäpitkä toimii jollain tasolla. Pienissä voi joutua muokkaamaan koppaa että polttimo mahtuu peräpäästään paikoilleen. Sillä heitin tuon perusvarman ison lampun joka on suht edullinenkin.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#160
|
||||
|
||||
Ite en osta ennää nuita possilaisia.
Tuo 75€ nbb on mokinkerroin parempi ja siihen lakiki sallii xenonit. Lisäksi ref on melkeen puolta pienempi niin saa palaa melkeen aina auton omien valojen kans.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#161
|
||||
|
||||
Kysyjällä on H3 sarja joten siihen suosittelin. Muuten kyllä NBB, itselläkin on yhdet, tosin vanhemmat kovemmalla referensiillä.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#162
|
|||
|
|||
Nbb:t on kyllä hyvät mutta tuo umpion kiinnitys koppaan tuntuu löystyvän aikaa myöten. Tarttis varmaan alareunaanki lukitusruuvin.
|
#163
|
|||
|
|||
Koitan tähän liittää kuvan, kun Hellan 3003:ssa on toisessa valossa xenon polttimo ja toisessa vakio. Ero on aika huomattava!
|
#164
|
||||
|
||||
Ebaysta tilasin Fast Bright 55w ballastit ja CnLight 45w polttimot n. 75€, asennus Bilteman 9" lisäpitkiin 24,90/kpl. Miniballasti sopii lampun sisään ja on näin ollen helppo asentaa.
On hintaansa nähden melkosen valaiseva paketti.. katuauto.comista sama muutossarja n.120€, jos Suomitakuun haluaa.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#165
|
|||
|
|||
Itelle ainakin noi NBB Alpha oli lievä pettymys. Toki valossa ei ollut sinällään mitään vikaa, näyttää pitkälle niinkun luvataankin, mun käyttöön/makuun jopa turhankin pitkälle.
"vika" oli siinä että 35w xenoneilla tuli keskelle ärsyttävä selvästi kirkkaampi kohta, helvetin tarkka valo säätää näyttämään tielle. Jos kontissa on oli reilummin tavaraa(niinkuin tollasessa syncro transporterissa välillä tuppaa olemaan) niin se kirkas kohta näytti kuusenlatvoja. Ei maistunu mulle, kokeilin siirtää polttimoakin mutta ei niin ei. Tavan H1-polttimoilla ei tullut edes kokeiltua. Jos haluan vielä laittaa jälkiviritellyt xenon-lisäpitkät niin itelle laitan hyväksi havaitut Hellan 3003 joko 17,5 tai 25 referenssillä. Jotkut ei taas tykkää noista yhtään, ei näytä mahdottaman kauas mutta valoa tulee tod. laajalla säteellä, näkyy ojanpenkat hyvin eikä tartte ajaa "pimeenä" mutkaan pienemmillä teillä (ja näitä pikkuteitä tulee ite ajettua enimmäkseen). Viimeksi muokannut Tuomo : 15.09.2015 09:31 |
#166
|
||||
|
||||
Skoodan keulaan laitoin nbb alphat viimeviikolla. Auton eteen tulee ärsyttävä kirkas läikkä mutta näkee silti hyvin ja kauas.
Totken katolla nbb toimii tosi hyvin. Katon reuna leikkaa tielle tulevan läntin pois. Mulla molemmissa autoissa cobran 55w xenonit.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#167
|
|||
|
|||
Moi,
onko kaikki bi-xenon H4 muutossarjat katulaittomia? -Paavo |
#168
|
||||
|
||||
Kaikki H -jotain muutossarjat on katulaittomia koska H on halogeniumpion polttimon kantatyyppi ja halogeniumpioon ei saa laittaa Xenon polttimoa.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#169
|
|||
|
|||
Lainaus:
Minun käsitys on että umpiosta pitää löytyä nuo D-alkuiset merkinnät jos meinaa xenonit laittaa pykälien mukaan. H4-kannalla tosin ei varmasti löydy yhtään sopivaa umpiota.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#170
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jos mennään pilkkua viilaten, niin umpiossa voi olla merkinnät sekä halogeenille että xenonille (HID). Silti heijastinosa voi olle vain jommalle kummalle suunniteltu. Se, kummalle umpio on tarkoitettu, selvinnee kuitenkin helposti katsomalla, käykö siihen H-kantainen vai D-kantainen polttimo. Siis kirjaimellisesti, vaikka on xenon hyväksyntä lasissa, mutta umpioon menee vain esim. H1 kantainen polttimo, niin se H1-kannalla varustettu xenoni (ja kuten yllä todettu, kaikki H-kantaiset xenonit) ovat tieliikenteeseen kelpaamattomia. Sitten on ainakin NBB 225 malleja, joihin käy molemmat (H1 ja D2s), koska siinä on irrallinen adapteri H1-polttimolle ja tosiaan molemmat hyväksynnät.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#171
|
||||
|
||||
moi!
Hörhöt vei Skodan keulilta 3xlightforceja..talissa olis setti arpajaisista voitettuja NBB 225 valoja. Paketissa lukee NBB alpha HID xenon, mutta etiketissä "driving light alpha 225 H1" mutta lamppusettejä ei ollut mukana...! Kysymys kuuluu....35w vai 50/55w 90% Matkoista haja-asutus alueilla ( Uumaja-Kuusamo väliä)...! Millaset ballastit mahtuis valon sisään? tuleeko lämmön kanssa ongelmia? ajatuksia? //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#172
|
||||
|
||||
Perus nbb:t siis. Normi cobran ballasti ei mahu millään opilla. Täytyy olla joku miniballasti.
Mulla on molemmissa autoissa tommoset 55wattisilla ja valoa riittää. Veikkaan että 35 näkee kans tarpeeksi.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#173
|
|||
|
|||
Lainaus:
Aiemmin oli eri autossa noi Hella 3003 täyskokoset valot muunnosarjalla. Tosi hyvä valo kyllä |
#174
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#175
|
|||
|
|||
Onko kellään tuossa nbb alphassa noita 110w muunnossarjoja? Onko ollu mitään ongelmia lämmön kanssa? kun tuolla erikoistekniikan sivuilla sanotaan että ei suositella muoviseen umpioon.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta | pee | Tekniikka & Jutustelu | 693 | 24.09.2020 09:37 |
Kanadalaisten/Ruotsalaisten jutustelua eräästä c303:sta | Jeeper | Chit-Chat | 12 | 21.12.2008 15:50 |
Jutustelua | Elmo | Jokes | 0 | 21.08.2006 12:33 |
Pieniä huomioita ( jutustelua) | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.09.2004 18:06 |
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2004 20:00 |