|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#376
|
|||
|
|||
http://www.autowiki.fi/index.php/Toyota_Hilux_mk4
Eikö verrokki moottorina vois käyttää esim. 3VZ-E? Ja siihe 20% pääle niin sitähä vois laittaa 180hp moottorin tai jos dieselii vertaa eli tuoho 3.0 td koneeseen niin siihe 20% lisää niin 139hp. |
#377
|
|||
|
|||
Lainaus:
Mutta kun otat vaparin, niin MUISTAAKSENI tuossa kannen numeroissa oli joku ero; muistaakseni ainakin vanhemmissa vrt uudempiin. -> siis jos tuo n.110 hv vaparin kansi on jollain tavalla yksilöity tuohon vapariin, niin menee turbo+ic pienellä tehonlisäyksellä vapariin. Ainakin toyotan 2L ja 2 L-t on aika pitkälle sama... kannessa kierteet eri insertissä ja eri pakoventtiilit, kanavat pikaisella mittauksella oli muistaakseni samat.... |
#378
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#379
|
|||
|
|||
Kommenttiosiossa sivulla 11 ois vähän vihjettä siitä että tehoa voisi hyväksytysti kuristaa?
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#380
|
||||
|
||||
Joo, näköjään. Mikähän olisi luontevin ja hyväksyttävin tapa kuristaa vapaastihengittävää bensamoottoria?
Lainaus:
Lainaus:
|
#381
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#382
|
|||
|
|||
Lainaus:
Trafin vastaus: "Tehon pienentämisen tarvetta on pidetty tärkeänä muissa lausunnoissa, joten Trafi ei aio kieltää sitä" |
#383
|
|||
|
|||
Syöttöpumpun vaihtohan voidaan merkitä merkittäväksi tehoa alentavaksi tekijäksi? Pumppuhan se on dieselissä melko oleellinen tehon tuottaja.
Siitä ei kellään ollut tietoa että voiko malli sarjan tehokkainta moottoria käyttää vertailu kohtana? |
#384
|
||||
|
||||
Imukurkun supistin, kuten aikoinaan Rangen V8 sovitettiin tehtaalla Stage 1 Land Roveriin 120 heppasesta 90 heppaseen supistamalla kurkut strömbergien jälkeen.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#385
|
|||
|
|||
Se pitäisi olla aika yksiselitteinen fakta että imupuolen kuristaminen rajaa moottorin tehot, ja periaatteessa se on laskettavissa niin tarkkaan ettei edes dynolappuja tarvittaisi...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#386
|
||||
|
||||
Ainakin ko. homma toimii FIA:n alaisuudessa toimivissa sarjoissa, mutta Trafille se ei käy
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#387
|
||||
|
||||
Lainaus:
On tämä uusi versio vanhaa parempi monessakin suhteessa, vaikka aina löytyy joku rutisija, mutta niitä varten on sitten ne seuraavat lakipykälien muutosversiot. Katsastuksen ohjeillahan näitä vielä hierotaan kohdalleen ja onhan tuolla kommenteissakin sanottu, että niiden avulla sitten tehdään seuraavan version säätöä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#388
|
||||
|
||||
Sanokaapas sovelletaanko renkaissa 51 vai 77mm sääntöä kun rekisteröintitodistuksessa lukee:
Ajoneuvoluokka: M1/Henkilöauto Ajoneuvoryhmä: Maastohenkilöauto Onko tuo M1g vai ei? |
#389
|
||||
|
||||
Lainaus:
G siihen kuuluis, pitäis lisätä muutoskatsastuksen yhteydessä, eli 77 mm saa kasvattaa gummien halkaisijaa. |
#390
|
||||
|
||||
Mutta kun on -98 samurai. rekkari CCM-406
|
#391
|
||||
|
||||
Jos se täyttää maastoauton vaatimukset, niin sitä kohdellaan maastoautona G-kirjaimesta huolimatta. Näin mulle kommentoitiin Joensuussa Kovalaisella jo 10v sitten, ku oisin halunnu Jeepin otteeseen saaha sen G-kirjaimen.
No, se oli edelleen muutoskatsastuksen jäkeen M1, mutta leimattuna oli isommat kumit ja reilut korotukset. |
#392
|
|||
|
|||
Hdj80 on lähtenyt tehtaalta 7.50R16 renkailla, voiko tuota käyttää vertailu renkaana suomessa?
|
#393
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jousitusmuutoksiin EU-tyyppihyväksyttyjen kohdalla ei tarvitse enää välttämättä TÜV-todistusta, myös jousisarjan valmistajan todistus sopivuudesta autoon riittää. Ja pyöränsuuntauspaperi tarvitaan tästä lähtien aina muutoskatsastukseen jos jousituksen korkeutta on muutettu. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 11.10.2015 14:11 |
#394
|
||||
|
||||
Eli itse ei enää voi/ saa tehdä pyöränsuuntausta? Täytyykö arvojen olla auton alkuperäisissä tehtaan sallimissa rajoissa - siis niissä missä korotettu auto isommin renkain ei välttämättä toimi alkuunkaan? Voi siis woblata, ei pysy kaistalla, on huono ajaa, renkaat kuluu epätasaisesti, yms..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#395
|
|||
|
|||
Kyllä toi kulmalapun vaatiminen osoittaa kerrankin tervettä järkeä tältä taholta, kaikkiin akselinvaihtoihin ja korotuksiin sais ollakin pakollinen, vaikka tässä on varmaankin haettu niitä madallettuja camberhirviöitä, mitä tuolla vastaan tulee.
Sen tason virityksiä on näissä meidänkin vehkeissä nähty, et hyvä vaan et joku valvoo. |
#396
|
||||
|
||||
Sit taas mones autos loppuu camberi säätövarat kesken kun madalletaan, vaik ei ois edes mikään hirmu madallus
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#397
|
|||
|
|||
Sitten kun vielä huomoidaan se että taitaa lähes kaikki nykyaikaiset suuntauslaitteet hyväksyä sen että syötät itse arvot ja toleranssit :-)
Yhdenlainen esimerkki tavan henkilöautoista on se että osassa ei ole kuin etuaurauksen säätö joten osa arvoista jää säätöjen puutteesta johtuen "punaiselle" Lopputulos voi olla se että paperin olemassaolo riittää.. Saa nähdä riittääkö järki lehtijousellisen auton korototusta käsitellessä, siinähän arvit muuttuu mahoton :-)
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#398
|
||||
|
||||
Juu, on siinä ajatus taustalla että ohjauskulmat pitää olla kohdallaan. Ongelmaksi kuitenkin tulee juuri tuo mainitsemani, että kaikissa autoissa ei ne orkkisarvot ole toimivat tietyllä setupilla.
Toki jos mittalaitteisiin voi itse syöttää arvot ja tulostaa siitä lappu niin nou hätä. Pieni kustannuslisä tosin tuokin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#399
|
|||
|
|||
Lainaus:
Mitataanko sitä onko ne arvot kohdallaan vai onko ne ajettavuudesta oikein Voihan sen mitata kotona ajettavuudesta kohdalleen sit hakee ne 89e? lappuset leimalle ja woblailee kotiin säätämään ajettavuuden kohdalleen
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#400
|
|||
|
|||
Ajettavuudesta ei kovin selvästi pieniä heittoja pysty päätteleen, etenkään offiautossa.
Offiautossa myöskään toimivien ja alkuperäisten arvojen ero ole kovinkaan suuri, taka-akseli on jäykkä joten ehjän akselin pitää olla vain suorassa, no problem. Etuakselissa arvot jotka jää jäljelle on auraus ja caster( camberia en ole kuullut kenenkään jäykästä akselista muuttaneen) Aurauksen osalta tuskin tulee merkittävää eroa toimivan ja alkuperäisen välille. Casterissa eroa alkuperäisen ja toimivan välille voi löytyä, mutta luulisin inssiltä löytyvän järkeä kunhan ero on perusteltavissa. Suurin ärsytys maasturistille tulee imo siitä että joutuu yleensä sen lapun hakemaan.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rajat kiinni ja äkkiä!! | Lars | Society | 3 | 09.02.2016 19:31 |
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... | Korpikumpu | Chit-Chat | 16 | 19.12.2009 20:38 |
LJ 70 rengasmuutoksen paperit | PikkuPeikko | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 06.02.2008 06:49 |
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? | _Metal_ | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 09.07.2007 10:34 |