|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#2601
|
||||
|
||||
Lainaus:
paras olisi jos saisi ilman lämpöä suoraksi, niin ei meltoonnu putki turhaan. edit. lisäsin kuvan Viimeksi muokannut karvanoppa : 14.09.2015 19:53 |
#2602
|
|||
|
|||
Suunnitelmissa olisi saada hidasta puolta hitaammaksi, ja minulla on 410:ssä valollinen jakis, jos meinaan tehdä kyseisen operaation mitä tuossa neuvotaan http://www.openit.fi/zuk/tranny/jakolaatikko.html niin tarvitsenko kaveriksi 410:n valottoman jakiksen vai 413:n jakiksen?
|
#2603
|
|||
|
|||
Tuossa ohjeessahan se sanotaan, jommasta kummasta täydellinen laatikko ja toisesta muutama ratas. Merkkivalotonta ei tähän sotketa.
Itse harkitsisin valmista 6.5 välitysarjaa etenkin jos n.31" renkaat ja auto maastokäytössä. Hintaero riippuu tietty siitä että paljonko toisesta jakiksesta ja koneistuksista joutuu maksamaan. Sen akselin keskireikä saattaa sitten kitistyä ja sitä joutuu jollakin keinolla hiomaan isommaksi.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#2604
|
|||
|
|||
kiitoksia vastauksesta, pitkää puolta en haluaisi puottaa ollenkaan kun autossani on toyotan 1.3 moottori ja vaihdelaatikko ja jaksaa hyvin kulkea maantiellä nykyisillä välityksillä.
|
#2605
|
|||
|
|||
Suzuki sj410 moottori hyytyy
Elikkäs yritin etsiä jo vastausta mutta 40c kuumeessa ei pää oikeen pelaa!
Ongelma on suzuki sj410 1.0l koneessa se että niin kylmänä kuin lämpimänä kone meinaa tukehtua kun polkasee kaasua eikä ole merkitystä polkaseeko nopeaa vai hitaasti.. Liikkeellelähtö on hankalaa ku pitää "herkutella" että sais kierroksia niin silloin pelaa jotenkuten! Olen vaihtanu kaikki sytkäosat, suodattimet jne.. Auto pelas ensin normaalisti ja yhtäkkiä alkoi tekeen noin.. Mitä merkitystä tolla kaasarin solenoidilla on? Käytin sitäki pistoketta irti ja ei ollut yhen mitään merkitystä... Jos vastauksia sais yv:nä niin olisin erittäin kiitollinen |
#2606
|
||||
|
||||
Kiihdytyspumpun toiminta kannattaa tarkistaa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#2607
|
||||
|
||||
Mulla teki samurai samaa, oli vettä kaasarissa. Vaihdoimpa sit suodattimen ja käytin tankin irti ni sai kunnolla huuhdeltuu
|
#2608
|
|||
|
|||
Kiitoksia tuhannesti!
Lähempäs katseleen noilla vinkeillä asiaa |
#2609
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja jos mahdollista niin käytä se kaasutin ultraääni pesussa...
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#2610
|
|||
|
|||
Isommat pyörät suikkaan
Mitenkäs, tietääkö kukkaan miten isot pyörät mennee vakio korkuseen sj410:iin? Jakolaatikkoakin pitäs välittää (vain lyhyttä puolta) onko ite vaikea tehä ja mistähän nuita välitys sarjoja sais ? Kiitokset jo etukäteen
|
#2611
|
||||
|
||||
Suurin laillinen koko 235/75-15 menee juuri ja juuri vakiopirssiin.
__________________
Tumpula Racing Team |
#2612
|
|||
|
|||
Suzuki sj410 moottori hyytyy
No niin!
Kaasarissahan oli roskaa ja se on nut pesty! Pumppu ja b-linjat on putsattu ja autohan alko pelaamaan/ottaan kierroksia kunnes!!! Kaasari tulvi.. Koho ei tunnu jumittavan/siinä ei ole reikää Ja ainoa asia mikä tuntuu tyhmältä niin auttoi asiaa on se että auto alkoi pelaamaan kun solenoidin piuhaa putsas ja jotain toista piuhaa joka menee maihin virranjakajan takana! Taas se tekee samaa että meinaa hyytyä... Pitää vissiin alkaa vaihtaan kone ku alkaa jo niin vituttaan! |
#2613
|
||||
|
||||
Oliskohan sulla kohon venttiili jumissa / toimii huonosti? Eli välillä jää auki eli kaasari tulvii ja välillä ei aukea kunnolla jolloin kone ei meinaa käydä. Onko se venttiilin jousi varmasti paikoillaan ?
__________________
Tumpula Racing Team |
#2614
|
|||
|
|||
Neula on kyllö paikallaan, jousi on paikallaan ja kaikki muutkin osat ovat juuri niinkuin pitää!
Nyt kävin tänään starttaan autoa ja taas sama vika.. Ei ota kierroksia... Alkaa meneen oikeesti hermot jo! Eikai se corollan 1.3 tai 1.6 ole mikään ihmeellinen laittaa tonne? Tarviiko olla 413 akselit tms.??? |
#2615
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja jos akseleita haluat jostain syystä vaihtaa, niin Samurain akselit on paras vaihtoehto, kun niihin löytyy jenkeistä hyvin osia, toisin kuin muihin Suzukiakseleihin.
__________________
-Pauli- |
#2616
|
|||
|
|||
Prkl..
Mistähän moisen swiftin koneen löytäs?? Oon yrittäny ettiä vaihtoehtoja.. |
#2617
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#2618
|
|||
|
|||
Uusi kone ostettu!
Orkkis 1.0 jossa uudet männät, laakeroitu, uus öljypumppu, kaasari yms. Löytyi vielä 700m päästä kotoa |
#2619
|
||||
|
||||
Olisko kellään hajua mistä sais jousiin ja riipunpäihin kumipuslia, kun ei haluttais uretaanisia laittaa?
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi. |
#2620
|
||||
|
||||
Calminilta joskus aikanaan tilasin suoraan ja olisko nykyään eBay:ssä tarjolla.
Joku tällanen: http://m.ebay.com/itm/Suzuki-Samurai...073?nav=SEARCH
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 30.09.2015 18:36 |
#2621
|
||||
|
||||
Ei populaatiolla olisi tietoa mistä netin syövereistä löytyisi v.90 swift 1.3 huoltamokäsikirjaa/sähkökaavoja?
|
#2622
|
|||
|
|||
sj 410 jousien riiput
Onko muistissa sj 410 jousiriippujen mitat? Mahd. mitta piirustukset ?
Tarkoitus maltillisesti korottaa sj 410. Riipuilla ja ehkä korottavilla jousilla. Noin, 50-75 mm korotus. ( suzuki nyt 200km päässä, niin en saa mitattua itse jousi riippujen kokoa..) - Ja, jos ylimääräisenä sj 410 korottavat riiput tai jouset, niin tarjoa, yv/sp. ( laitoin osto sivulle myös ilmoituksen..). Viimeksi muokannut nevo : 04.10.2015 19:28 |
#2623
|
|||
|
|||
Jos pelkillä riipuilla korottaa 3" niin tuleeko niistä niin pitkät että osuu maahan jo tasaisella?
Meillä pojan samuraissa ehkä pari-kolme tuumaa jatketut riiput (eli noin tuuman korotus, maastossa 31" renkaat), ihan perseestä, osuu aika helposti etteen tuleviin esteisiin. |
#2624
|
|||
|
|||
Olen nähny noita liian pitkiä riippuja eri autoissa.
Liennee, joku alle 2 tuumaa sopiva viel riippuja pidentää. Jos ei muuta kiinnityspisteitä...Ja loput sitten lehtijousilla. Soa en ajatellut. Suomessa ei taida kats. mennä läpi "linkku riiput", joilla saa ulosjoustoa. Viimeksi muokannut nevo : 04.10.2015 16:39 |
#2625
|
|||
|
|||
Onse hauskaa alkaa ettimmään vikaa kun puolet auton sähköistä hukassa, orkkis piuhoja uusittu (vanhat jätetty) rosvoilla lisätty piuhaa.... päivä meni selvitellessä ajovalot, takavalot, parkit, vilkut, humppa vehkeet ja samalla huomasin että koko kamppeesta katoaa virrat kun alakaa pakittaan? Joku prkl:een sulake sulanu kokohnaan.No nyt on uusi akku (laturi tulossa) piuhat uusittu, takavalot, parkit vilkut on ledinä ja biili pellaa taas niinku pittääki.
|
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (1 jäsentä and 2 vierasta) | |
driimis |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |