|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Mukava oikea nelikko käyttöautoksiNetti on käännetty ympäri useammalla kielellä ja joitain vaihtoehtoja karsittu, mutta päätöstä ei synny ja iso mukava neliveto pitää saada alle ennen lumien tuloa. Käyttö pääasiassa arkiajoa, mutta esteitä edetä hankalammassakaan maastossa / hinaamiselle ei saa olla ja vetokykyä pitää olla +3000kg. Speksit: Dieseli Automaatti Ilmastointi yms. Turvavyölliset penkit seitsemälle. Vaihtoehdot joihin olen näillä spekseillä päätynyt on: Toyota HDJ100 (Vanhoja ja paljon ajettuja) Jeep Commander (Laatu?) Land Rover Discovery 3 (Britti...) Mitsubishi Pajero (Mikä malli?) Hintaluokka max. 20-25.000€ Hylättyjä: Nissan Pathfinder (Ei pysty) MB ML (Laatu) Volvot, Audit, Kiiat yms. citymaasturit. (Ei aja asiaansa) Nyt haluaisin kuulla täysin subjektiivisia mielipiteitä ja kokemuksia näistä yllä mainituista ehdokkaista tai muistakin, jos olen missannut jonkun. Missä menee vuosimalleja tms. joissa joku merkittävä asia, mottori, vetotapa tms. muuttuu. Ykkösehdokkaana ehkä tällä hetkellä Discovery, mutta ilma-alustat yms. Brittiläisyys kyllä huolettaa. Haetussa hintaluokassa ollaan joka tapauksessa +200tkm mittarilukemissa. Pajeroon on vahva vastustava tunneside liittyen aikaisempiin moottori/turbo-ongelmiin. Uskaltaako tuollaisen 20.000€ Pajeron ostaa, mihin olisi hyvä kiinnittää huomiota? Pihassa on oman yrityksen puolesta 15 autoa ja talossa oma asentaja, eli se ei pelota, mutta tienpäälle jääminen kyllä. Kehukaa omianne ja kokemuksia, kaljat tarjoan ympäripuhujalle. =)
|
#2
|
||||
|
||||
No tuohon hintaluokkaan menis 120 landcruiseriki joka ainakin minun korvaan särähtää luotettavimmalta tuossa seurassa. Kokemusta 08 mallista joka oli kyllä oikeinkin huoleton peli ja vetokyky ja mukavuus kohdillaan.
|
#3
|
|||
|
|||
Lainaus:
Osaatko sanoa suoraan mitkä ovat suurimmat tekniset erot samanikäisessä HDJ100 ja J120 mallissa? |
#4
|
|||
|
|||
Sukulaismiehellä on tuommone uudempi pajero, osti muistaakseni noin 100tkm ajettuna ja ite rullannu ainaki 200tkm.Niistä omista ajoistaanki ainaki 100tkm on tullu iso raskas traileri tai asuntovaunu perässä. Pirun hyvä auto ollu. Heti ostamisen jälkeen egr tukki imusarjan, sen se tukki ja imusarjan putsas. Käsittääkseni suositeltava toimenpide näihin. Nyt oli "joutunu" vaihtaan eteen jarrulevyt ja palat ja ylä tai alapallonivelet. Siinnäpä remontit tuommoselta aikaväliltä. Eli ei voi ku kehua. Jos itellä ois samat kriteerit ja tarpeet, en miettis ees muita
|
#5
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
J120 Land Cruiseria voin suositella varauksetta.
200-300tkm ei näy näissä kuin mittarissa ja on huoletonta ajoa. Dobinsonit vaan alle niin tulee tosi hyvä alustastakin! (Orkkis on meinaan aika lulla ja nokka alempana.) Koukku ei muuten ole kuin 2800kg jos on merkitystä... J100 ei ole kokemuksia muttei taida tarjontaa ainakaan olla niin paljoa kuin J120... Viimeksi muokannut GKC : 19.09.2015 14:46 |
#7
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
Eroa mm: jäykkä etuakseli, suora 6(4.2td), isompi vetomassa jne...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#9
|
|||
|
|||
Toi vetomassa tuli kieltämättä yllätyksenä, että noin alhainen. Muuten luulisi kolmenkin litran riittävän ja erillisjousituksen olevan mukavampi arkikäytössä...
|
#10
|
||||
|
||||
Noista valkkaisin tuon Commanderin. Varmaan, kun sellainen oli 4 vuotta ja 125 tkm. Yksi egt-anturi siihen piti vaihtaa. Plussaa on lukot joka tasauspyörästössä ja voimaa on liikuttamaan sitä 3500 kg kärryäkin. Limited mallissa oli riittävästi varusteitakin.
|
#11
|
|||
|
|||
Lainaus:
Viimeksi muokannut PH75 : 20.09.2015 07:01 |
#12
|
|||
|
|||
Onko VW touareg, vai mikä se olikaan, harkinnassa.
Kaverilla, joka siis vw huollossa töissä osti tollasen itelleen. Tosin pitää kuulemma olla rautajousilla, 2.5l rivivitosella ja manuaali askilla. Kone sama ku transportterissa, vakiona 170hv. Koukulla 3500kg ja hinta alle 20k€ Ja alennusvaihteet löytyy, maasto-ominaisuuksista ei tietoa.. |
#13
|
||||
|
||||
haussa pelkästään B kortilla ajettavat?
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#14
|
||||
|
||||
G.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#15
|
||||
|
||||
Lainaus:
Q7 Audia löytyy, mutta ei tuolla mopomoottorilla vissiin. |
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
Sitten "uudemmat" käykkäakseliset alkaa käymää vähiin... No tää menee ot...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#17
|
||||
|
||||
LR D3!
On se britti osannut hieman toimintaansa kehittää, kun kakkossarjalaisessa oli vielä haeskelua ilmajousituksen kestävyyden kanssa. Tuossa merkissä vain korostuu erityisesti yksilöllisyys. Jos löytää maanantaiauton, kukkaro tuulettuu, mutta jos löytyy hyvistä linjoista oleva auto, ei tarvitse kuin perushuollot tehdä ja ajella vihellellen mutkaista tietä näkymättömiin. Tarkkuutta tässä merkissä kaupantekoon, riittävän pitkä koeajo että ehtii näyttää metkunsa ja perusteellinen huoltohistorian selvitys. Tässä myös varaosat halpoja, riippuen osasta ja ongelmana on myös harva huoltoverkosto. Asiansa oikeasti osaavia LR-huoltoja on vähän turhan harvakseltaan tässä tasavallassa. |
#18
|
|||
|
|||
+1 Disko 3:lle. Sellaisella tullut ajeltua aika paljon. Porukkaa ja tavaraa mahtuu.
3500kg kärry tulee niin kevyesti perässä, että riskinä on että unohtaa vetävänsä jotain. Yksin tai kaksin ajaessa kohtuullisen suorituskykyinen! Johnson rodilla korotukset 100 dölläriä (nostaa ilmajouset pysyvästi "offroad asentoon" jolla ei muuten pysty ajamaan yli 50km/h nopeudessa. Menee maastossa, jos perse kestää ajaa... Jousitusvaroja riittää ilmajousituksella. Miinuksena huoltojen ja käytön kohtuullisen kovat hinnat. |
#19
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kuulemma paljon murheita ollut muillakin portterikuskeilla. |
#20
|
||||
|
||||
Kuormuri rajottaa aika monen 3000kg lastin vetoa.
Pitäs sitte jo E olla pelissä Edit. Nii paitsi rajottaako ko. tapauksen kortti. Ei tainnunkaa olla mainintaa. Viimeksi muokannut hiluvitkutin : 20.09.2015 12:11 |
#21
|
||||
|
||||
Komppaan aikasempaa pajero suositusta noista, mutta noissa kolmos koppasissa on hyvä tarkastaa tankin täyttöputkien kunto ja vaihtaa tarvittaessa.
Suuresta osasta mätänevät ja hajoavat ja sitten menee romua pumpun läpi ja se pumppu on kallis. Ne täyttöputket on oikeessa takakaaressa oikeen otollisella paikalla kerätä paskaa... |
#22
|
||||
|
||||
Alkaako 3 koppanen pajero 02>?
itellä sama etsintä alemmassa hintaluokassa 245tkm ajettu pajero vai 590tkm ajettu 100 cruiseri molemmat 13t€ pajerossa mahat ja kaikki mitä tarvii. |
#23
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuossa uusimmassa viitosessa taitaapi olla nokan veto hammaspyörillä, jos oikein muistan? Eli ei hihnaa eikä ketjua.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#24
|
||||
|
||||
Eikös se siinä vuosituhannen taitteessa vaihdu.
|
#25
|
||||
|
||||
Joo, Gen 3 -pajero on alkaen vuosimallista 2000. Itse olen ajanut tuollaisella 3.2 DiD + automaatti melkein 10 vuotta, ja melko huoletonta on ollut. Molemmat pyöränlaakerit edestä, jarrulevyjä, pyyhkijän vivuston tanko ja EGR-venttiili on vaihdettu tuona aikana. Kyllä noilla sen verran on jo ikää, että ainakin omassa on ruostekukkasta ja kuskin helmaan pääsin vähän hitsailemaankin viime leimalle. Itse arvoin aikanaan HDJ100-Pajero-Grand Cherokee -akselilla kun tätä olin ostamassa, ja jälkikäteen katsottuna olen ihan tyytyväinen ollut valintaan.
Edit: Minun Pajerolla on ajettu vasta reilut 200 tkm, joka selittää ainakin osan vähäisestä huoltotarpeesta. Viimeksi muokannut offroadjouni : 20.09.2015 20:47 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu joku mukava kuskin penkki hoojiihin | lepa77 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.12.2014 12:30 |
aamu yllätys! ei mikään mukava | tare | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 28.09.2005 07:39 |
Discovery käyttöautoksi? | SauliS | Chit-Chat | 8 | 21.09.2005 15:34 |
Mukava herätä vapaapäivänä kuumeessa | MäIte | Rakas Päiväkirja | 0 | 21.09.2002 13:28 |