Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.09.2015, 12:09
Road Dog Road Dog ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.03.13
Sijainti: Helsinki
Viestit: 11
Perusasetus

Mukava oikea nelikko käyttöautoksi


Netti on käännetty ympäri useammalla kielellä ja joitain vaihtoehtoja karsittu, mutta päätöstä ei synny ja iso mukava neliveto pitää saada alle ennen lumien tuloa. Käyttö pääasiassa arkiajoa, mutta esteitä edetä hankalammassakaan maastossa / hinaamiselle ei saa olla ja vetokykyä pitää olla +3000kg.

Speksit:

Dieseli
Automaatti
Ilmastointi yms.
Turvavyölliset penkit seitsemälle.

Vaihtoehdot joihin olen näillä spekseillä päätynyt on:

Toyota HDJ100 (Vanhoja ja paljon ajettuja)
Jeep Commander (Laatu?)
Land Rover Discovery 3 (Britti...)
Mitsubishi Pajero (Mikä malli?)

Hintaluokka max. 20-25.000€

Hylättyjä:

Nissan Pathfinder (Ei pysty)
MB ML (Laatu)
Volvot, Audit, Kiiat yms. citymaasturit. (Ei aja asiaansa)

Nyt haluaisin kuulla täysin subjektiivisia mielipiteitä ja kokemuksia näistä yllä mainituista ehdokkaista tai muistakin, jos olen missannut jonkun. Missä menee vuosimalleja tms. joissa joku merkittävä asia, mottori, vetotapa tms. muuttuu. Ykkösehdokkaana ehkä tällä hetkellä Discovery, mutta ilma-alustat yms. Brittiläisyys kyllä huolettaa. Haetussa hintaluokassa ollaan joka tapauksessa +200tkm mittarilukemissa. Pajeroon on vahva vastustava tunneside liittyen aikaisempiin moottori/turbo-ongelmiin. Uskaltaako tuollaisen 20.000€ Pajeron ostaa, mihin olisi hyvä kiinnittää huomiota?

Pihassa on oman yrityksen puolesta 15 autoa ja talossa oma asentaja, eli se ei pelota, mutta tienpäälle jääminen kyllä.

Kehukaa omianne ja kokemuksia, kaljat tarjoan ympäripuhujalle. =)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.09.2015, 12:21
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

No tuohon hintaluokkaan menis 120 landcruiseriki joka ainakin minun korvaan särähtää luotettavimmalta tuossa seurassa. Kokemusta 08 mallista joka oli kyllä oikeinkin huoleton peli ja vetokyky ja mukavuus kohdillaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.09.2015, 12:29
Road Dog Road Dog ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.03.13
Sijainti: Helsinki
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
No tuohon hintaluokkaan menis 120 landcruiseriki joka ainakin minun korvaan särähtää luotettavimmalta tuossa seurassa. Kokemusta 08 mallista joka oli kyllä oikeinkin huoleton peli ja vetokyky ja mukavuus kohdillaan.
On tuo J120:kin käynyt mielessä, mutta vähän heiluu hintahaitarin ylälaidalla. Etenkin kun ne 25.000 maksavatkin ovat sen 200-300.000 ajettuja...

Osaatko sanoa suoraan mitkä ovat suurimmat tekniset erot samanikäisessä HDJ100 ja J120 mallissa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.09.2015, 12:51
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Sukulaismiehellä on tuommone uudempi pajero, osti muistaakseni noin 100tkm ajettuna ja ite rullannu ainaki 200tkm.Niistä omista ajoistaanki ainaki 100tkm on tullu iso raskas traileri tai asuntovaunu perässä. Pirun hyvä auto ollu. Heti ostamisen jälkeen egr tukki imusarjan, sen se tukki ja imusarjan putsas. Käsittääkseni suositeltava toimenpide näihin. Nyt oli "joutunu" vaihtaan eteen jarrulevyt ja palat ja ylä tai alapallonivelet. Siinnäpä remontit tuommoselta aikaväliltä. Eli ei voi ku kehua. Jos itellä ois samat kriteerit ja tarpeet, en miettis ees muita
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.09.2015, 12:57
Road Dog Road Dog ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.03.13
Sijainti: Helsinki
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
Sukulaismiehellä on tuommone uudempi pajero, osti muistaakseni noin 100tkm ajettuna ja ite rullannu ainaki 200tkm.Niistä omista ajoistaanki ainaki 100tkm on tullu iso raskas traileri tai asuntovaunu perässä. Pirun hyvä auto ollu. Heti ostamisen jälkeen egr tukki imusarjan, sen se tukki ja imusarjan putsas. Käsittääkseni suositeltava toimenpide näihin. Nyt oli "joutunu" vaihtaan eteen jarrulevyt ja palat ja ylä tai alapallonivelet. Siinnäpä remontit tuommoselta aikaväliltä. Eli ei voi ku kehua. Jos itellä ois samat kriteerit ja tarpeet, en miettis ees muita
Osaatko sanoa onko kyseessä 3. vai 4. sukupolvi? Eli ennen vai jälkeen 2006? Entä osaako joku sanoa mitkä ovat näiden kahden ratkaisevimmat erot?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.09.2015, 14:28
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Thumbs up

J120 Land Cruiseria voin suositella varauksetta.

200-300tkm ei näy näissä kuin mittarissa ja on huoletonta ajoa. Dobinsonit vaan alle niin tulee tosi hyvä alustastakin! (Orkkis on meinaan aika lulla ja nokka alempana.) Koukku ei muuten ole kuin 2800kg jos on merkitystä...

J100 ei ole kokemuksia muttei taida tarjontaa ainakaan olla niin paljoa kuin J120...

Viimeksi muokannut GKC : 19.09.2015 14:46
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.09.2015, 14:54
Road Dog Road Dog ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.03.13
Sijainti: Helsinki
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GKC Näytä viesti
J120 Land Cruiseria voin suositella varauksetta.

200-300tkm ei näy näissä kuin mittarissa ja on huoletonta ajoa. Dobinsonit vaan alle niin tulee tosi hyvä alustastakin! (Orkkis on meinaan aika lulla ja nokka alempana.) Koukku ei muuten ole kuin 2800kg jos on merkitystä...

J100 ei ole kokemuksia muttei taida tarjontaa ainakaan olla niin paljoa kuin J120...
Aika hyvä tarjonta noita J120:siä Saksassakin tuntuu olevan. Hintaluokka veroineen sama kuin täällä, mutta olisi mistä valita. Toi koukku on tosi sääli. Mulla on yks 3500kg kärry jota säännöllisesti siirtelen. Nyt olen tehnyt sitä isolla Sprintterillä, vaikka siinäkään ei ole riittänyt koukku, mutta olin toivonut sen muuttuvan uuden auton myötä lailliseksi...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.09.2015, 16:33
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Road Dog Näytä viesti
On tuo J120:kin käynyt mielessä, mutta vähän heiluu hintahaitarin ylälaidalla. Etenkin kun ne 25.000 maksavatkin ovat sen 200-300.000 ajettuja...

Osaatko sanoa suoraan mitkä ovat suurimmat tekniset erot samanikäisessä HDJ100 ja J120 mallissa?
Hdj100 on maasturi verrattuna j120.

Eroa mm: jäykkä etuakseli, suora 6(4.2td), isompi vetomassa jne...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.09.2015, 17:46
Road Dog Road Dog ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.03.13
Sijainti: Helsinki
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Hdj100 on maasturi verrattuna j120.

Eroa mm: jäykkä etuakseli, suora 6(4.2td), isompi vetomassa jne...
Toi vetomassa tuli kieltämättä yllätyksenä, että noin alhainen. Muuten luulisi kolmenkin litran riittävän ja erillisjousituksen olevan mukavampi arkikäytössä...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.09.2015, 18:53
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Noista valkkaisin tuon Commanderin. Varmaan, kun sellainen oli 4 vuotta ja 125 tkm. Yksi egt-anturi siihen piti vaihtaa. Plussaa on lukot joka tasauspyörästössä ja voimaa on liikuttamaan sitä 3500 kg kärryäkin. Limited mallissa oli riittävästi varusteitakin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.09.2015, 19:23
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Hdj100 on maasturi verrattuna j120.

Eroa mm: jäykkä etuakseli, suora 6(4.2td), isompi vetomassa jne...
Kyllä molemmissa on ihan erillisjousitettu etuakseli. Hzj105 on päälle päin saman näköinen kuin hdj100. Hzj 105:ssä on se jäykkä etuakseli ja turboton kone vakiona. 105hzj tarkoitettu lähinnä lämpimien maiden markkinoille. Jonkun verran esim. Yk:n käytössä näitä muuallakin on. Saaneeko edes Suomessa laillisesti kilpiin? https://www.youtube.com/watch?v=9pvB4A3X3Fs

Viimeksi muokannut PH75 : 20.09.2015 07:01
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.09.2015, 19:51
TeuvoSlam TeuvoSlam ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.03.12
Sijainti: S-taipale
Viestit: 75
Perusasetus

Onko VW touareg, vai mikä se olikaan, harkinnassa.
Kaverilla, joka siis vw huollossa töissä osti tollasen itelleen. Tosin pitää kuulemma olla rautajousilla, 2.5l rivivitosella ja manuaali askilla. Kone sama ku transportterissa, vakiona 170hv. Koukulla 3500kg ja hinta alle 20k€

Ja alennusvaihteet löytyy, maasto-ominaisuuksista ei tietoa..
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.09.2015, 20:26
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.695
Perusasetus

haussa pelkästään B kortilla ajettavat?
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.09.2015, 20:36
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

G.
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.09.2015, 21:08
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeuvoSlam Näytä viesti
Onko VW touareg, vai mikä se olikaan, harkinnassa.
Kaverilla, joka siis vw huollossa töissä osti tollasen itelleen. Tosin pitää kuulemma olla rautajousilla, 2.5l rivivitosella ja manuaali askilla. Kone sama ku transportterissa, vakiona 170hv. Koukulla 3500kg ja hinta alle 20k€

Ja alennusvaihteet löytyy, maasto-ominaisuuksista ei tietoa..
Ei taida löytyä 7 paikkaisena.

Q7 Audia löytyy, mutta ei tuolla mopomoottorilla vissiin.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 19.09.2015, 21:26
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PH75 Näytä viesti
Kyllä molemmissa on ihan erillisjousitettu etuakseli. Hzj105 on päälle päin saman näköinen kuin hdj100. Hzj 105:ssä on se jäykkä etuakseli ja turboton kone vakiona. 105hzj tarkoitettu lähinnä lämpimien maiden markkinoille. Jonkun verran esim. Yk:n käytössä näitä muuallakin on. Saaneeko edes Suomessa laillisesti kilpiin?
Katoha, anteeksi erheeni... On ollu joku mielikuva et 100 olis niinku 80:nenki jäykil akseleil, päivitetty versio vaa. Sama kone, tehokkaampi versio jne...

Sitten "uudemmat" käykkäakseliset alkaa käymää vähiin... No tää menee ot...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 20.09.2015, 09:14
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

LR D3!

On se britti osannut hieman toimintaansa kehittää, kun kakkossarjalaisessa oli vielä haeskelua ilmajousituksen kestävyyden kanssa.

Tuossa merkissä vain korostuu erityisesti yksilöllisyys. Jos löytää maanantaiauton, kukkaro tuulettuu, mutta jos löytyy hyvistä linjoista oleva auto, ei tarvitse kuin perushuollot tehdä ja ajella vihellellen mutkaista tietä näkymättömiin.
Tarkkuutta tässä merkissä kaupantekoon, riittävän pitkä koeajo että ehtii näyttää metkunsa ja perusteellinen huoltohistorian selvitys.

Tässä myös varaosat halpoja, riippuen osasta ja ongelmana on myös harva huoltoverkosto. Asiansa oikeasti osaavia LR-huoltoja on vähän turhan harvakseltaan tässä tasavallassa.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 20.09.2015, 09:37
Diskokaveri Diskokaveri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: aa
Viestit: 82
Perusasetus

+1 Disko 3:lle. Sellaisella tullut ajeltua aika paljon. Porukkaa ja tavaraa mahtuu.
3500kg kärry tulee niin kevyesti perässä, että riskinä on että unohtaa vetävänsä jotain.
Yksin tai kaksin ajaessa kohtuullisen suorituskykyinen!
Johnson rodilla korotukset 100 dölläriä (nostaa ilmajouset pysyvästi "offroad asentoon" jolla ei muuten pysty ajamaan yli 50km/h nopeudessa.
Menee maastossa, jos perse kestää ajaa... Jousitusvaroja riittää ilmajousituksella.

Miinuksena huoltojen ja käytön kohtuullisen kovat hinnat.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 20.09.2015, 10:16
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeuvoSlam Näytä viesti
Onko VW touareg, vai mikä se olikaan, harkinnassa.
Kaverilla, joka siis vw huollossa töissä osti tollasen itelleen. Tosin pitää kuulemma olla rautajousilla, 2.5l rivivitosella ja manuaali askilla. Kone sama ku transportterissa, vakiona 170hv. Koukulla 3500kg ja hinta alle 20k€

Ja alennusvaihteet löytyy, maasto-ominaisuuksista ei tietoa..
Transportteria ei kovasti kehua voi, työnantajalla uusi, takuuhuollon jälkeen pari päivää porsi tielle 40 000km mittarissa jakoKETJU poikki....
Kuulemma paljon murheita ollut muillakin portterikuskeilla.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 20.09.2015, 12:03
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.354
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
haussa pelkästään B kortilla ajettavat?
Kuormuri rajottaa aika monen 3000kg lastin vetoa.
Pitäs sitte jo E olla pelissä
Edit. Nii paitsi rajottaako ko. tapauksen kortti. Ei tainnunkaa olla mainintaa.

Viimeksi muokannut hiluvitkutin : 20.09.2015 12:11
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 20.09.2015, 12:59
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet on kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 666
Perusasetus

Komppaan aikasempaa pajero suositusta noista, mutta noissa kolmos koppasissa on hyvä tarkastaa tankin täyttöputkien kunto ja vaihtaa tarvittaessa.
Suuresta osasta mätänevät ja hajoavat ja sitten menee romua pumpun läpi ja se pumppu on kallis. Ne täyttöputket on oikeessa takakaaressa oikeen otollisella paikalla kerätä paskaa...
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 20.09.2015, 15:13
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.690
Perusasetus

Alkaako 3 koppanen pajero 02>?
itellä sama etsintä alemmassa hintaluokassa 245tkm ajettu pajero vai 590tkm ajettu 100 cruiseri molemmat 13t€ pajerossa mahat ja kaikki mitä tarvii.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 20.09.2015, 15:43
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeuvoSlam Näytä viesti
Onko VW touareg, vai mikä se olikaan, harkinnassa.
Kaverilla, joka siis vw huollossa töissä osti tollasen itelleen. Tosin pitää kuulemma olla rautajousilla, 2.5l rivivitosella ja manuaali askilla. Kone sama ku transportterissa, vakiona 170hv. Koukulla 3500kg ja hinta alle 20k€

Ja alennusvaihteet löytyy, maasto-ominaisuuksista ei tietoa..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Transportteria ei kovasti kehua voi, työnantajalla uusi, takuuhuollon jälkeen pari päivää porsi tielle 40 000km mittarissa jakoKETJU poikki....
Kuulemma paljon murheita ollut muillakin portterikuskeilla.
Tuossa uusimmassa viitosessa taitaapi olla nokan veto hammaspyörillä, jos oikein muistan? Eli ei hihnaa eikä ketjua.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 20.09.2015, 17:12
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet on kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 666
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
Alkaako 3 koppanen pajero 02>?
itellä sama etsintä alemmassa hintaluokassa 245tkm ajettu pajero vai 590tkm ajettu 100 cruiseri molemmat 13t€ pajerossa mahat ja kaikki mitä tarvii.
Eikös se siinä vuosituhannen taitteessa vaihdu.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 20.09.2015, 20:45
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.403
Perusasetus

Joo, Gen 3 -pajero on alkaen vuosimallista 2000. Itse olen ajanut tuollaisella 3.2 DiD + automaatti melkein 10 vuotta, ja melko huoletonta on ollut. Molemmat pyöränlaakerit edestä, jarrulevyjä, pyyhkijän vivuston tanko ja EGR-venttiili on vaihdettu tuona aikana. Kyllä noilla sen verran on jo ikää, että ainakin omassa on ruostekukkasta ja kuskin helmaan pääsin vähän hitsailemaankin viime leimalle. Itse arvoin aikanaan HDJ100-Pajero-Grand Cherokee -akselilla kun tätä olin ostamassa, ja jälkikäteen katsottuna olen ihan tyytyväinen ollut valintaan.

Edit: Minun Pajerolla on ajettu vasta reilut 200 tkm, joka selittää ainakin osan vähäisestä huoltotarpeesta.

Viimeksi muokannut offroadjouni : 20.09.2015 20:47
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu joku mukava kuskin penkki hoojiihin lepa77 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.12.2014 12:30
aamu yllätys! ei mikään mukava tare Tekniikka & Jutustelu 32 28.09.2005 07:39
Discovery käyttöautoksi? SauliS Chit-Chat 8 21.09.2005 15:34
Mukava herätä vapaapäivänä kuumeessa MäIte Rakas Päiväkirja 0 21.09.2002 13:28


Sivu luotu: 16:09 (GMT +2).