|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#151
|
||||
|
||||
Mitäs tänne kotikylän ylpeyden aiheelle?ootellu ko kuuta nousevaa uusia päivityksiä
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. |
#152
|
|||
|
|||
Ollu tässä kaikenlaisia muita kiireitä kesä täynnä niin ei oo kerenny dodgea pajottaan olleskaan. Mut lähiviikkoina alkaa uutta päivitystä pukkaan tännekkin😃
|
#153
|
||||
|
||||
Lainaus:
Täähän on loppusoralla.Ei muuta kun pikku rypistys enään työnjäljestä kuitenkaan tinkimättä. Tän vuoden projekti-äänestyksessä tulee olemaan ihan kärkikahinoissa mukana se on varma. UGH. |
#154
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tarvii sitä "oikeetaki" elämää pyörittää jossain välis
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. |
#155
|
|||
|
|||
Muutama kuukausi tullu pidettyä rakentelu vapaata mut nyt täytyy alkaa taas pajottaan et sais tänkin vekottimen joskus valmiiks😃
Kardaanit tuli hitsuuteltu nippuun. Ohjaus simpukan käytin osina ja vaihdoin laakerit/tiivisteet. Ohjaustehostajan pumppua en alkanu aukoon ku tuli se peruskorjattua parivuotta sitten. Helmakotelot oli hipsu syöny aikalailla valmiiks joten täytyy tehdä nekin uusiks ja hieman modifoida paremmin putsattaviksi. |
#156
|
|||
|
|||
Helmakotelot alkas oleen lähes valmiit. Helmakotelot hiekkapuhalsin sisältä jotta tarttuis kotelosuoja aineet paremmin. Nyt kun jäi "tuplalattia" pois niin piti muutama lisä tuki hitsailla penkkien kiinnitys rautojen alle ettei oikeen ala jakkarat heiluun.
|
#157
|
||||
|
||||
good job!
|
#158
|
|||
|
|||
Lavan pohjaan hitsailin uudet jäykisteraudat ja pari paikkaa vanhojen takapenkin kiinnikkeiden tilalle.
|
#159
|
|||
|
|||
Ai ai ku tulee nättiä jälkeä. Tätä on kyllä mukava seurata.
Itellä haaveissa saman moinen projekti mutta dieselkoneella, sitten joskus kun rikastuu.
__________________
Yah! It stinks and is giving you a headache, – it's a diesel. Bensalla pestään napa... dieselillä tehdään voimaa -95 Dodge Ram SLT Cummins 4x4 *JN-traidingin turbiini, marine-suuttimet, plate vaihdettu, DSS, 2.5" leveling kit* http://s244.photobucket.com/albums/gg31/Lonely_cruiser/ |
#160
|
|||
|
|||
[QUOTE=Lord of flies;1253741]Ai ai ku tulee nättiä jälkeä. Tätä on kyllä mukava seurata.
Itellä haaveissa saman moinen projekti mutta dieselkoneella, sitten joskus kun rikastuu.[/QUOTE Kyllähän tää vähän tämmöstä hidasta värkkäilyä on ku 15 vuotta sit viimeks autopelti hommia tarvinnu touhuilla ekaan autoon. Minkäsmoisella dieselkoneella meinasit toteuttaa? Itelläkin joskus mielen vieressä kävi mesen 606:nen mut kyllä noissa bensa kaseissa on oma fiiliksensä😃 |
#161
|
|||
|
|||
Kyllähän sinne cummins 6bt ängetään jos vain akselimassat riittää tai sitten 4bt. Tämä tehdään sitten joskus kun oon rikas ja aikaa ropeltaa.
__________________
Yah! It stinks and is giving you a headache, – it's a diesel. Bensalla pestään napa... dieselillä tehdään voimaa -95 Dodge Ram SLT Cummins 4x4 *JN-traidingin turbiini, marine-suuttimet, plate vaihdettu, DSS, 2.5" leveling kit* http://s244.photobucket.com/albums/gg31/Lonely_cruiser/ |
#162
|
|||
|
|||
Nyt alkas oleen melkein kaikki ruostekorjaukset valmiita. Seuraavaks olis tarkotus rakennella keulaan jäähdyttäjälle ja öljynlauhduttimille telineet. Jäähdyttäjän ja hihnapyörien väliin näyttäs jäävän 20cm tilaa joten hyvin on tilaa tehdä kunnollinen tuulitunneli. Se olis tarkotus tehdä niin leveeks että saa ilman kunnolla kulkeen kaikkien lauhduttajien kautta. Ilmanpuhdistin kotelokin saapui merentakaa ja on peräisin cadillac:sta. Sille olis tarkotus tehdä noin 10cm korotus pala jolla saa sen tuotua konepellistä läpi. Samoten täytyy putsaria saada noin 10cm eteenpäin jotta jää konepellin takareuna ehjäksi.
|
#163
|
|||
|
|||
Jäähdyttimen/öljynlauhduttajien tuulitunneli tuli väsäiltyä kasaan.. Flektien kiinnityslevyn teen 3mm alumiinista. Myös kardaanitunneli ja lavan pohja tuli tinattua loppuun. Enää ei olis ku takakaarien päälle tehdä kiinnikeraudat sivuverhous levyille ja väsäillä takalaudalle runko niin alkaa koppa olla maalaamo kunnossa.
|
#164
|
|||
|
|||
sinulla on tossa semmonen ero minun suzukiprojektiin, että kun mallailin syyläriä paikoilleen niin en voinut 2x5 lankuilla tukea syyläriä vaan paikallislehden sivukin oli ahtaalla.
__________________
Suzuki SJ410 1.9TD -82 Volkswagen tiguan 2.0TDI -11 OFFROAD OULU |
#165
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#166
|
|||
|
|||
Hauskan näköinen toi "mönkijä" vinssi keulilla.
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- |
#167
|
||||
|
||||
Aivan upean näköistä jälkeä jälleen. Eikö toi kaasujousi pitää vastaan kun laitat takalaudan kii vai tuleeko niin kevyt ett pitää olla vähän vastustakin ...Hieno homma tätä on iloa silmälle seurata.
|
#168
|
|||
|
|||
Laitoin nuo kaasujouset semmoseen kulmaan et ku nostaa laidan ylös niin jouset painaa sitä kiinni joten välttis tuo ei tarvis lukkoja olleskaan.
|
#169
|
|||
|
|||
Tänään oli postipoika toimittanut sähkösolenoidit ja 4kpl 18w työvaloja. Mitä noita solenoideja pikaisesti testasin akulla niin tuntuis olevan aika voimakkaat tuon kokosiksi. Noista pitäis sit askarrella jonkinlaiset lukkomekanismit. Työvaloille teen upotukset etu ja takapuskuri putkiin.
|
#170
|
|||
|
|||
Sain värkkäiltyä lukkomekanismit takalaidalle ja yllättävä napakasti tuntuvat toimivan mitä noita testailin akkuporakoneen akulla. Kopan kuljetustelineen kans hitsuuttelin nippuun.
|
#171
|
|||
|
|||
Mistä ledit ostit? Ei ois kuvaa valotehosta pimeällä? Näyttäis nimittäin aika soppelin kokoisilta mun t4 portterin taka puskuriin upotettuna..
Komeata on jälki ja ihailen tallin siisteyttä! Omassa pilttuussa ku on myös toinen tekijä nii tahtoo olla vähän sekasortoa ilmassa välillä |
#172
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tilasin ebay:stä ja tulivat kiinasta. Kyllä noissa ihan ok valoteho on pakkivaloiks. Tuossa kuvassa puut noin 15m päässä. Kooltaan ovat 44x43x158. |
#173
|
|||
|
|||
Pokkailin takatyövaloille tommoset kotelot ja upotin ne puskuriputkeen. Pitäs nyt pysyä valojenkin ehjinä ku sen verran tuota peräylitystä et tahtoo aina kyntää ojanpenkkoja tuo putki
|
#174
|
|||
|
|||
Nyt alkaa olla kori hitsattu valmiiks maalausta varten. Konepeltiin leikkasin kuviosahalla reijän ilmanputsarille. Melko lötkyksi meni pelti ku leikkas nuo jäykisterautojen yhdyskohdan veks. Jäykisteraudat ovat pelkästään liimaamalla kiinni ja niistä suurin osa oli irti pintapellistä. Leikkailin sit loputkin liimaukset veks ja uutta liimatiivistemassaa tilalle ja muutama hitsiheppi lisäks niin johan tuli taas jämäkän olonen pellistä. Täytyy vielä levyttää umpeen noi jäykisterautojen reijät. Ilmanputsari kotelolle värkkäilin tommosen heittokappaleen kans. Flektien/jäähdyttäjän kiinnitys pellin kävin kans kanttaileen valmiiks ja kaveri hitsaili tigillä siihen parit kiinnityskorvakot reunoille.
|
#175
|
||||
|
||||
Siistiä työtä, mietipä vielä ennen maalausta riittävät aukotukset lämmön hukkaamiseen konehuoneesta.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
ramcharger | susiraja2 | Maasturiprojektit | 51 | 01.02.2016 11:00 |
ramcharger | susiraja2 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 25.07.2010 20:18 |
M: dodge ramcharger | vortec | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 10.11.2007 13:36 |
O: Ramcharger osaa | dimmy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 02.04.2007 16:57 |
O: Ramcharger etukartaani | dart69 | O/M/V Muut | 0 | 02.11.2004 08:44 |