Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.12.2014, 18:42
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.159
Perusasetus

Lantikan uusi elämä


Tuli ostettua viimevuonna tällainen lantikka kun aina olen sellaista hinkunu ja hencca möi sen jäsenetuhintaan.



Autohan oli ajokunnossa, mutta leimattu ei ollu muutamaan vuoteen. Koeajolla voimanpuute tuntui häiritsevän ja jousituskin oli kuin jollain saatanan Tojotalla olis ajanu Ohjaus sitä vastoin oli raskas ja jarrut heikkotehoiset.
Niimpä kun tuo auto täytti tänävuonna tasan 50v. päätin hieman päivittää tekniikkaa syntymäpäivälahjaksi vähän uudempaan. Kuoret jätän alkuperäiseen kuosiin, mitä nyt levikkeet muuttaa vähän ulkonäköä ja keulamaski siirtyy eteenpäin kuutoskoneen tieltä.
Kierrejouset ja levyjarrut on jo joka nurkassa. Moottoriksi tuli wv:n D24T. Tämä siksi että tehot pysyy juuri sallitussa ja onhan se kevyt. Vaihteistoksi suunnittelin ensin automaattia, mutta takakardaanista olisi tullut liian lyhyt joten Volvon "nappiviitos" laatikko siihen tuli ilman sitä ylivaihdehässäkkää. Jakolaatikoksi luonnollisesti Rooverin LT230. Levyjarrut vaati tehostimen samoiten ohjaustehostin tuli asennetuksi. Yhtään ruostekorjausta ei ole tarvinut tehdä!!!

Värimaailma sai idean tästä aikaisemmasta projektista


Alunperinhän tästä piti tulla offiauto kevyempään offailuun kun moggirange odottelee edelleen levyjarruja. Kaveri kuitenkin oli myymässä tätä hienoa Rangea
joten sekin piti "pelastaa" itselle vaikken niin sitä tarvinnutkaan.

Elikkä tästä sitten tulee jokin "kakkosauto" jolla vaimo voi vedellä heppakärryä. Rengastukseksi tulee näillänäkymin 32x11,5-15 mutikkaat. Tässä 33" sovittelua ja väriäkin on jo osin pinnassa


Mitään lommoja ym. koloja en ole lähtenyt silittelemään kun tämä ei mikään entisöintiprojekti ole, mutta nuo etulokarit on kurjassa kunnossa, joten jos jollain on jouten S3:sen tai defenderin lokasuojia niin saa tarjota. Jatkuu...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.12.2014, 22:45
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Hemmetin hieno kohde! Lisää kuvia kiitos
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.12.2014, 13:26
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Laita defe130/1ton orkkis vanteet. Niillä kummit (235/85-16)tuli juuri korin reunojen tasalle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.12.2014, 18:07
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.159
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samppas Näytä viesti
Laita defe130/1ton orkkis vanteet. Niillä kummit (235/85-16)tuli juuri korin reunojen tasalle.
Kyllä siihen on laitettava tuollaiset levittävät vanteet kun ei se muuten käänny mihinkään. Levikkeiden kanssa just hyvät

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Hemmetin hieno kohde! Lisää kuvia kiitos
Joo kyllä lantikka on siinämielessä mukava rakennella kun ei tarvi ruosteen kans tuhertaa, kaikki irtoaa pulteilla, osia saa vaikka rakentais uuden auton ja edullisesti, yksinkertaista tekniikkaa ja onhan tuollainen kantikas ajaton muotoilu silmälle nannaa Kuvia tulee kohta..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.12.2014, 19:13
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.159
Perusasetus

Alunperinhän tähän piti tulla Roverin V8 mutta kun auto oli rekisteroity aikoinaan 3+2 paikkaiseksi pakettiautoksi niin siksi se jäi tiisseliksi. Koeajoa ajelin jo tuolla uudella tekniikalla syksyllä ja mukavasti oli tehoa ja jousituskin oli aivan erimaailmasta alkuperäiseen verrattuna.

Maskin koesovittelua..


Mitenkä konepellin jatkais pitemmäksi? Saranapäähän uutta peltiä? n.10 cm pitäis saada eteenpäin koko hässäkkää tuon ohjaustehostimen vuoksi, joka jää nyt tuon syylärin ja etumaskin väliin. En haluais leikellä tuohon mitään koloja ja olishan se persoonallisemman näköinen kun tuo "keulasyvennys" olis matalampi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.12.2014, 20:10
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moggirange Näytä viesti

Mitään lommoja ym. koloja en ole lähtenyt silittelemään kun tämä ei mikään entisöintiprojekti ole, mutta nuo etulokarit on kurjassa kunnossa, joten jos jollain on jouten S3:sen tai defenderin lokasuojia niin saa tarjota. Jatkuu...
http://www.roversnorth.com/Land-Rover-Parts/89

http://www.roversnorth.com/Land-Rover-Parts/87
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.02.2015, 11:55
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.159
Perusasetus

Jotain pientä saatu aikaan. Kattotelineen rakentelin tuosta alkuperäisestä. Tuohon eteen tulee vielä jokin laatikko ja lisävaloille jäi myös tilaa. siksi nuo alumiinitangot ei mene eteen asti.
Levikkeet myös asenneltu ja keulaakin kasattu. Lokasuojat vasaroin jotenkuten kasaan väliaikaisesti kunnes löytyy paremmat.

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.02.2015, 10:18
TJH TJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.14
Sijainti: pelkosenniemi
Viestit: 75
Perusasetus

Kyllä tulee hauskan olonen peli. Joko olet keksinyt miten teet tuon konepellin pidennyksen?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.02.2015, 19:47
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.159
Perusasetus

Konepellin pidennyksen ratkaisin näin



Elikkä lattarauta tuohon alle sopivan kaarevaksi ja siihen pelti poppareilla kiinni. Tuollaista reuna-nauhaan siihen sitten.

Keulaan tulee Defen lamppujen paneelit. Taidan ottaa nuo alkuperäiset lamput kuitenkin pois, vaikka tässähän sais olla nelivalosysteemi eikkä myös 4 lyhyttä valoa. Ei kuitenkaan mielestäni ole hienon näköinen...katsotaan.
Visio olis nyt että neljä Led-kaukovaloa tuonne kattotelineen nurkkiin Camel Trophy-tyylisesti ja alhaalla palais vain lyhyet.

Katto meinaa tulla vastaan rakennellessa

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.02.2015, 19:53
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

On kyllä hieno väritys, nam.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.05.2015, 19:38
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.159
Perusasetus

Alkaa olla katsastusta vailla. Renkaat sain tänään alle, tai pari niistä. 32x11,5-15. Todella hankala löytää noihin muttereita! 16x1,5 on ilmeisesti niin hankala kierre, ettei niitä löydy edes aihioina joista vois sorvailla. tuohon tarvittavan holkkimutterin. Esim. jatkomutteri kävis hyvin, muttei löydy! Holkkiosa 20,8mm ja laippa/prikka 32mm.



Vielä pari pikkujuttua ennen katsastusta mm. vetokoukku asentaa takaisin paikoilleen. Kävin jo kyselemässä oisko siihen mahdollista saada vetopainoa hieman nostettua samalla muutoskatsastuksella kun siinä on vain omanpainon verran n1450kg ja yleisesti vanhoissa nelivetoautoissa on se 1,5 kertaa omapaino, mutta aika vaikeaa kuulemma on, aiko selvittää. Luulis vaikuttavan siihenkin kun on nyt tehostetut levyjarrut joka nurkassa ja moottoriteho myös noussut.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.05.2015, 20:51
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Eihän nuo borbet merkkiset satu olemaan ??

Sinne tehtaan konttoriin aukes hyvä kanava kun omiin etsin, oli n. 23 mm se holkkiosuus ja 32 mm prikka.
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.05.2015, 21:58
rami-mli rami-mli ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.04.15
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 14
Perusasetus

jos tulipellissä on se kilpi jossa lukee vaihteiston käyttöohjeet sun muut runkonumerot niin ainakin 109" series3 lukee että 2 tonnia saisi vetää. se kelpasi konttorin inssille. vetomassa jarruin siis 2 tuhatta kiloa.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 21.05.2015, 05:47
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.159
Perusasetus

Täytyypä nuo tutkia illalla.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 21.05.2015, 18:35
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.159
Perusasetus

Löytyi käytetyt pitkät kartio-mutterit, täytyy vähän sorvissa käyttää. Enkei- merkkiset oli nuo vanteet.
S2:ssa ei tuota lätkää löydy.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 21.05.2015, 18:48
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Tosi upee!!tulee nostalgiset fiilikset..oli itsellänikin aikoinaan hyvä ykkös sarjan aihio,jonka sittemmin hellyin hirveen kinaamisen ansiosta myymään:/on varmaan nykystekki viel torniojoen eräässä saaressa...että harmittaa..itse asiassa niit oli 1,7.toinen vain enemmän osina..-48 ja -49 malliset..
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	MEMO0046.jpg‎
Views:	359
Size:	117,5 Kt
ID:	60432  
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..

Viimeksi muokannut G280E : 21.05.2015 18:50
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 21.05.2015, 19:55
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.970
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G280E Näytä viesti
Tosi upee!!tulee nostalgiset fiilikset..oli itsellänikin aikoinaan hyvä ykkös sarjan aihio,jonka sittemmin hellyin hirveen kinaamisen ansiosta myymään:/on varmaan nykystekki viel torniojoen eräässä saaressa...että harmittaa..itse asiassa niit oli 1,7.toinen vain enemmän osina..-48 ja -49 malliset..
Korit on edelleen minulla, ja rungot luultavasti tiedossa. Saari on suurimmaksi osaksi jo putsattu.
Nuo on kyllä -50 ja -51
Tuossa kärryn takana:



Itse topikin Lantikasta:
Otappa yhteiskuva Okkelin kanssa?

Noita muttereita näyttää olevan ainakin kolmea eri paksuutta. Minullakin on kahdessa eri vannesarjassa kummatkin erilaisia. Toiseen piti sorvarilla teettää pari mutteria kun ei niitä tuntunut saavan mistään.
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 21.05.2015, 21:03
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Korit on edelleen minulla, ja rungot luultavasti tiedossa. Saari on suurimmaksi osaksi jo putsattu.
Nuo on kyllä -50 ja -51
Tuossa kärryn takana:
Muistiin ei voi enää luottaa,mut ostitko sä nuo molemmat sillon?muistikuva sanois et olis menny eri osotteisiin?Ja jos sä ne ostit,täytyy myöntää etten kykene liittän nimeä naamaan.eikö runko seurannu tota tummempaa koria?
Papereita kumpaankaan ei ollu,vaaleemman ostin pallarin pauli vainaalta ja tummemman kuivaniemest entiseltä minkkitarhurilta.pauli kerto vaaleemman olleen -49 ja tarhuri toisen -48.Varmasti olet selvittäny alkuperävuodet luotettavammista lähteistä.Siellähän oli muistaakseni enemmänkin saman ikäkategorian lantikkaa tontilla..sen muistan et joessa ajettiin jonku matkaa saareen..
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 22.05.2015, 07:08
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.970
Perusasetus

Vastasin privalla
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 27.05.2015, 21:14
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.970
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti

Noita muttereita näyttää olevan ainakin kolmea eri paksuutta. Minullakin on kahdessa eri vannesarjassa kummatkin erilaisia. Toiseen piti sorvarilla teettää pari mutteria kun ei niitä tuntunut saavan mistään.
Vasen muistaakseni 21mm tuo kierteen ulkokohta ja oikealla jotain reilut 19mm. 16mm kierre.
Tuossa kapeammassa on ainakin tasainen aluslevy lisäksi vannetta vasten.


__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 28.05.2015, 17:30
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.159
Perusasetus

Tuo oikeanpuolimmainen näyttäisi olevan juuri sopiva. Sain sorvattua sellaisista pitkistä kartiomuttereista tuonnäköiset.

Huomenna täytyis käydä koittaan leimalle!
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 29.05.2015, 11:59
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.159
Perusasetus

...TTU! Olin lähdössä konttorille, niin jarrut tuntui tosi tehottomilta ja poljin jäykältä, aivan kuin tehostin olis pelistä pois! Letkuun puhaltelu/imu paljastikin että kalvo varmaan paskana. Mikä mäihä, ikinä ei ole mistään autosta moinen hajonnu ja jus kun pitäis konttorille mennä... Jouduin perumaan ajan ja täytyy jostain metsästellä tehostin?

Mikä pahinta kun syksyllä laitoin paaliin 2 kpl sellaisia autoja joista se osa olis käyny
Mietin vielä pitäiskö tehostin ottaa talteen, mutta eihän se koskaan hajoa...
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 30.06.2015, 14:32
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.159
Perusasetus

No nyt on tehostinkin korjattu ja LEIMA saatu kaikille muutoksille. Eiköhän tällä huollolla mennä toiset 50 vuotta
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mitsu pajero 2.3td -84, uusi elämä simu_l Maasturiprojektit 0 14.06.2011 19:38
Öljysäiliölle uusi elämä Arska-tehtaalta Chit-Chat 26 19.05.2009 21:50
Elämä Offipiru Chit-Chat 0 03.02.2009 02:15
CD-Rom asemalle uusi elämä MäIte Hardware 0 25.04.2002 17:58


Sivu luotu: 23:55 (GMT +2).