|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1251
|
|||
|
|||
Lainaus:
http://www.toyota4wd.dk/Teknik/J70/T...nual%202Lt.pdf Toisaalta onhan niitä pajoja missä tekevät pumppujakin ym. |
#1252
|
|||
|
|||
safari snorkkeli
Kellään laittaa kuvaa Safarisnorkkelin asennus sabluunasta. Sais jotain mittaa mihin reikiä porailis.
|
#1253
|
|||
|
|||
Läjää meinasin leimalla käyttää ja tuli kateltua että valot pelaa niin TML korissa olevissa takavaloissa ei ole mitään E-leimoja niin onkos nää sitten tökännyt katsatuksessa? Vuosimalli on 1988 jos sillä on jotain merkitystä
|
#1254
|
||||
|
||||
Ei omalle kohdalle ainakaan ole tullut koskaan hylkyä sen takia, muistaakseni 5 kertaa olen leiman käynyt hakemassa. Vararenkaan otat ovesta pois, mikäli sattuu vielä ovessa olemaan.
|
#1255
|
||||
|
||||
Aiheuttaako mitään isoa operaatiota jos vakio läjää (uuskoppainen) korottaa kopan ja rungon välistä 1cm? enempää en halua vielä ainakaan korottaa kuhan renkaat mahtuis pyörimään vähän paremmin kun aika kuolleet vakio jouset alla.
Oisko jollaki ylimääräisenä 2" jousia ja miten pitkät iskarit niihin, kun vakio iskarit jää varmaan liian lyhyeksi?
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#1256
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#1257
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#1258
|
||||
|
||||
Lainaus:
No mie oon yrittäny ettiä googlella ja täältä tietoja että miten se hodarin jouset menee lj peräpäähän. Taka iskarin alakorvakot vissiin kannattaa nostaa 2senttiä ylös päin ettei ole ekana jumimassa kantoihin Ja eikö näissä uus ja vanhakoppasessa olekki eroja alustassa, jouset ja iskarit vaiko pelkkien iskarin kohalla eroa?
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#1259
|
||||
|
||||
Edestä joutuu myös iskaria pidentämään jollakin konstilla. Mulla on 700-sarjan volvon vieterit edessä ja takana. Korottaa vähän, ei paljoa, mutta uskon että on pehmeämmät kuin hdj:n vieterit. Yleensä akselin puoli on jo niin rapea että saa sovitettua monenmoista jousta suht helposti. Uudelle jouselle uusi lautanen niin valinnan varaa on.
|
#1260
|
||||
|
||||
Lainaus:
Okei! Mulla olis nyt tässä tiedossa yhet hodarin jouset mutta sitä pähkäilen että käykö ne hodarin takajouset läjään taakse vaiko pitääkö hodarin etujouset laittaa myös taakse? Kokeilemalla sen saisi tietoon muttako kun tuo läjä pitää meikäläisellä olla koko ajan liikkumiskunnossa niin ei viittii turhan takia kokeilla ja hoksata ettei ehkä käykkään..
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#1261
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#1262
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#1263
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
Joo no pitää vissiin kokeilla kantapään kautta että meneekö uuskoppaseen miten.. Ja näin olen itsekki lukennu ja päätelly että vanhakoppaseen menee hdj etujouset joka nurkkaan..
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#1264
|
|||
|
|||
Moro. mitäs yksinkertasuudessaan tarvihtee jakolaatikkoon vaihtaa -88 läjään kun haluaa pientäpuolta välittää hitaammaksi?
Pitääkö mitä osia olla vanhasta käypiä ja mitä uusia tarvitsee jne? Mulla on laatikko missä kävi kevyesti hammaspeikko kylässä ja mietin siitä toisen laatikon rakentamista. |
#1265
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#1266
|
|||
|
|||
Kiitos. Ei kun osia tilaamaan. Pitänee kateella mistä sais ne osat.
|
#1267
|
|||
|
|||
Moro. Tuli hommattua lj70 ja siihen olis tarkoitus tilata insan special trackit koossa 33x12.5x15 vanteiksi tulee 10x15 et-44. Kysymys kuuluu joutuuko tekemään muutoksia että sopivat siellä pyörimään? Autoa on korotettu 50mm dobinssonin alustasarjalla.
|
#1268
|
|||
|
|||
Ainaki roiskeläpät pois mikäli vielä paikallaan. Kaariin levikettä jos meinaa tienpäällä ajella, itellä ainaki tuommosella korotuksella sopi normi 33" pyörimään ja joustamaan, mutta nuo insathan vähän reilummalla mitotuksella.
|
#1269
|
||||
|
||||
Sit on alustan päivitys menossa. Hommasin jo Ironmanin n.3" tuumaa korottavat vieterit ja nyt pitäis iskarit vielä hommata kunhan saan mitattua minkä mittaiset pitää olla. Olen pohtinut oisko nestevaimentimet maastossa mukavammat kuin kaasut, itellä ei ole kokemusta kuin kaasuista.
Maantiellä huojumiset keikkumiset ym. ei haittaa itseä kun olen tottunut sellaiseen, metsässä toimivampi ratkaisu nyt hakusessa. Alla tosiaankin 3" korottavat vieterit, takaiskarit jonkun verran vinoon asennettu (oisko n.55 astetta), etuiskarit pystyssä kuten alunperinkin. Hiukan kävi mielessä et josko taakse kaasut koska asennus vinossa eli vaimennusteho on heikompi ja eteen nesteet koska ovat vaimennutehon kannalta optimiasennossa. Onkos porukalla käytännön kokemusta kaasu ja nesteiskareiden erosta maastossa ja kadulla? Entä onko jossain ylipäänsä myynnissä ns. 4x4 nesteiskareita, Rancholla on hyvät tiedot iskareista mm. mitoista mut niitten valikoimassa taitaa olla pelkästään kaasuja tai sit en vaan osannut hakea. |
#1270
|
||||
|
||||
Doddiih!
Tekasin tuossa kaverin kanssa koneremppa läjään elikkä mitä käytettiin ja tehtiin moottoriin: Kansi otettiin irti, yllätys että männissä luki 0,50. eli tähän onkin jossain vaiheessa tehty koneremppa. Vaihdettiin venttiilivarren kumet, kansipahvin ja nokka-akselin pääty tiiviste. Uus vesipumppu laitettin samalla. Imu ja pakosarjan tiivisteet sekä turbolle kaikki muut tiivisteet paitsi nesteputken laipan. Uusi kytkin paketti. Alakertaa ei käytetty auki koska ei mitään ihmeelisiä ääniä ole kuulu sieltä. Eilen saatin kasaan ja siinä testilenkkiä ajelin niin lämmöt tappiin muttei keittäny. Oli ilmalukko joka saatiin pois. siinä sitten ajelin hallilta kämpille parkkiin. Tänään lähdin testaileen että miten pelittää. piti ekaksi kaataa noin 2l nestettä. Eikä tiputa maahan eikä putkesta tule valkoista savua eikä öljyn pinta ole noussu. Siinä lähdin ajeleen niin lämppärin kuumalle ja kylmää tulee. kiihyttää niin lämmöt hiipii tappiin sit kun löysää kaasusta niin alkaa lämmöt laskeen ja puhalin työntää lämpöä. Otettiin kylmänä jäähytin korkki irti ja käynnistettiin auto, noin 5sekunnin sisällä alkaa neste pinta kohota ja alkaa tulviin. Laitoin uuden jäähytin korkin niin ei auttanu, painetta tulee järjestelmään. Tässä olen vakavissa että kansi on halki mutta yritän vielä termarin vaihtaaa jos se olis siinä vika vaikka epäilen. Tässähän valskas nelospytyn takaa kannen välistä öljyä ja olen sitä mieltä että painettaki on sieltä päästäny kun aikaisemmin ei ole temppuillu näin nuo lämmöt.. Kyselen että olisko kellään tooooodella halvalla ehjää kantta myydä?
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#1271
|
|||
|
|||
Nyt on special tracit 33" ljiin alla et-44 vanteilla. Etulokareiden takaa ottaa kii, vähän pitää leikellä lisää tilaa renkailla. Komee näköset on noi kumit ja pitävän näköiset. Mites saako läjään levikkeitä kaariin mitään muita vaihtoehtoja kun noi korjakumin yleismallin levikekumia?
|
#1272
|
||||
|
||||
Entäs ihan suorasta kumimatosta? Sen saa melko rypyttömäksi kun jaksaa mallailla.
|
#1273
|
||||
|
||||
Kertokaapas oottako hommannu välitettyä jakista lj/rj? vain olettako tehny jollain muulla konstilla hitaammaksi kulkua, esim. tuplajakista?
Eikö jokku ole laitellu suzukiin volvon vaihelaattikkoa väliin ymym? Kun iteltä löytyisi mersun ja toyotan vaihelaatikoita että saisko niistä rakenneltua? Mulla ei ole minkäälaista kokemuksia kyseisestä rakentelusta joten tässä typeränä kyselen.. Eilisen reissun myötä haluttaa hitaita välityksiä kun kytkintä piti luistatella että pääsi etenemään jängässä..
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#1274
|
||||
|
||||
Lainaus:
Isoa puolta pienentää 5% ja pikkupuolta 55% Ei hajuakaan mitä maksaa tänäpäiväna ja mistäpäin maailmaa olis saatavilla. Tuplajakis versiotakin suunnittelin,mut läjän lyhyydestä tulee helposti ongelma. Takakardaania ei paljoo pysty alkuperäisesta lyhentämään,jos ei haluu tinkiä ennestään niukoista joustoista.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 5 x 4x4: LJ + SJ + BJ + OUTLANDER + HILUX |
#1275
|
||||
|
||||
Lainaus:
Olisiko yhtään mahollista tämmöinen kokoonpano? kuinkahan paljon pituutta tullee tuplajakiksen kanssa? Linkkiä jos jotaki joskus auttaa tai kertoo vastauksia ym---> http://www.fourwheeler.com/how-to/tr...build-upgrade/
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI Viimeksi muokannut pahtis : 19.07.2015 23:27 |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj:n omistajat tänne. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 2302 | 21.05.2024 14:33 |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Volvon omistajat tänne | hoojii | Chit-Chat | 77 | 12.12.2014 23:54 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |