|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#3451
|
||||
|
||||
Lämppärin kenno tukossa? Hana jumittunut kiinni? Letkut väärinpäin koneessa, ts väärä kiertosuunta?
|
#3452
|
|||
|
|||
Tuleeko ilmoja?
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#3453
|
|||
|
|||
Teithän ilmauksen lämppärin hana avattuna? Se tulipellissä hana on monesti tosi hyvin jumissa, eli se ohjaamossa oleva vivusto ei jaksa avata sitä kokonaan. Manuaalisesti saa yleensä auki. Ite kokeilisin myös sitä, että koneen päästä lämppärin letkut irti ja toisesta letkusta työntää vesiletkulla vettä ja kattoo tuleeko mitään läpi.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#3454
|
|||
|
|||
Ai nii, ja kannattaa katsoa että lämppärin säätimet myös liikuttavat vaijereita...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#3455
|
||||
|
||||
Juu ongelma olikin juuri tuo että hana ei ollut auki täysin... Aikansa ku kera olusen asiaa tutkin ni tajusin robleeman, ei vaan tajunnu sitä heti sillä hetkellä :/ nyt on ilmattu ja homma rokkaa. Kiitän ja kumarran silti
Lainaus:
|
#3456
|
|||
|
|||
Saatat myös säästyä lämppärin vivuston rikkoutumiselta siitä kojetaulun päästä, jos otat sen vaijerin irti siitä tulipellin hanasta. Se muovinen vivusto ei hirveesti tykkää siitä hanan jäykkyydestä. Riittää, kun se vivusto kääntelee sitä sekotusläppää sieltä apparin jalkatilasta ja kesäksi voi kääntää käsin sen hanan kiinni, niin ei hohkaa niin pahasti lämpöä helteillä
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#3457
|
|||
|
|||
Jyrisevä Hilma
Mitäs pitäisi alkaa purkamaan ja ehjäämään kun edestä kuuluu jyrinää yli 80:n vauhdissa? Laakeri?
Takakardaani on rasvattu justiinsa eikä se ole nyt syyllinen ( tai voihan se tietenkin olla myös). Moottorin kiinnikekumit olisi vaihdon tarpeessa. 381tkm ajettu. Renkaat insa turbo 31", tasapainossa ovat nekin. Etunapalukot ovat auki eli ei pyöri etukarbooli mukana. Jyrisee sen verran, että odotan jotain suurempaa remonttia hetkenä minä hyvänsä... Ehotuksia?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#3458
|
|||
|
|||
Onko tosiaan näin kun mulle katsastuksessa väittivät ettei -06 hiluxiin saa 33" renkaita muutoskatsastettua? Mainostaahan tuo arctic trucks että myydään 33" sarjaa muutoskatsastettuna. Eli kyse siis tästä KUN25/26 sarjasta vm -06 eteenpäin.
|
#3459
|
||||
|
||||
Jos napalukot on auki ja nelikko pois päältä, niin eihän tuolla etupäässä muuta pyörivää ole kun pyörän laakerit?
Nosta keula ilmaan ja koita on pyörässä klappia? Lainaus:
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#3460
|
||||
|
||||
Onkohan kilometri lukema kuinka paikkaansa pitävä?
Eipä ole tullu vastaan että alapalloja tarvis hiluxissa vaihtaa noilla kilsoilla, eikä kyllä stefojakaan, itellä oli LN110 missä oli vielä orkkis pallot 300tkm kohalla. Lainaus:
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#3461
|
||||
|
||||
Vaneten laturista puhuvat, kelläään tarkempaa kokemusta sen laittamisesta?
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#3462
|
|||
|
|||
Jep. Illalla nousee keula laakerien tarkistusta varten. Toisen olen vaihtanut melko äskettäin samalla kun vaihtui ylä- sekä alapallot. Olisko mennyt laakeri liian tiukalle? Pyörii herkästi, mutta siltikin voi olla liian kireällä...
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#3463
|
|||
|
|||
Jos nöyrästi pyörii niin ei liene liian piukalla. Tossahan oli joku momentti mihin vedetään ( napa alkaa pyöriin ) mutta ihan käsipelissä aina laitellut niin että pyörii kepeästi.
|
#3464
|
|||
|
|||
Nostin keulan ilmaan, otin pyörät pois, painoin jarrupalat pois levyiltä ja pyörittelin. Toinen pyöri hiukan kevyemmin eli sitten vaan napa auki ja laakeria aivan hitu löysemmälle. Käänsin myös renkaat puolelta toiselle. Huomenna kokeillaan.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#3465
|
|||
|
|||
Pieni välys noissa on ja se sallitaan, uuden laakerin voi laittaa ehkä aavistuksen piukempaan kuin vanhan.
Josko jyristää niin se on huono ääni, yleensä vanha alkaa antamaan ääntä kun on vaihtokunnossa. |
#3466
|
|||
|
|||
Tuloksia: jyrinä alkaa hiukka alle 80:ssa ja loppuu 90:ssä. Paheni edellisestä. Laakeri ei ole vanha, mutta oisko jotenkin muuten viallinen? Pyörii ihan hyvin. Voisiko olla jarrulevyjen resonanssi, jos palat laahaa hieman?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#3467
|
||||
|
||||
2L-t koneen remppa työn alla, ja kun kyselin sekä marmoritiskiltä että tarvikeliikkeistä laakereita veiveille ja kampuralle niin myyjät ei osanneet sanoa koista mitään (edes standardikoosta) oli vain kolme vaihtoehtoa, mark1, mark2 ja mark3. Mitäs noista sit tietää mikä olis lähimpänä oikeaa kokoa kun ei ole mitään hajua moisista merkinnöistä, liuskoissa ol koodit ja otin ne ylös mutteivät niistä osanneet sanoa myöskääb (tähä hätään en muista kun lappu jäi työmaalle) any help
E: koneessa siis todennäköisesti oli vakioliuskat paikallaan Viimeksi muokannut VaiQ : 10.06.2015 21:16 |
#3468
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#3469
|
||||
|
||||
Siis lähtösin konehan on vm.89 lj70, sori jäi tähän se kirjottamatta mut kerroin kyl tiskille kaikki tiedot.
|
#3470
|
||||
|
||||
Tossa vuosimallissa on mahdollista että kone voi olla joko 2lt tai 2lt2. Onko venttiilikoppa alumiinia vai peltiä, ts. onko siinä kiinni musta peltilätkä jossa lukee koneen tyyppi?
|
#3471
|
||||
|
||||
Alumiininen mutta peltilätkässä lukee 2l-t
|
#3472
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ainakin hdj-80 koneessa nuo kiertokangen silmät on merkitty kokokoodeilla, samoin kuin akselin kaulat, ja niistä lasketaan sitten tarvittava "mark" kien määrä k.o kaulalle tulevaan liuskaan (en muista ulkoa, miten lasketaan... ja sitä en muista laskettiinko L-sarjan moottoreissa samoin...) Mutta tarvikelaakeri on joku hyvä kompromissi (lue: että niin väljä, ettei varmasti leipase kiinni) |
#3473
|
||||
|
||||
Lainaus:
E: itseasissa fixuksen varaosamyyjä sanoikin et heitä kaikki vaan mark3 liuskoilla.. mut jotenki noin raaka heitto kuulosti aika karulta ratkasulta Viimeksi muokannut VaiQ : 11.06.2015 21:28 |
#3474
|
|||
|
|||
Ite kävin vastikää ostamassa 2l mottiin laakerit paikallisesta varaosaliikkeestä niin kyllä löyty ihan std ja ylikoon laakereita...
__________________
Meni se ainaki eilen siitä... Apostolin kyyti OY |
#3475
|
|||
|
|||
Huomio valot
Kuvan kytkennän mukaisesti on Philipsin ledit,eli syttyy ja palaa parkki valojen kanssa ja sammuu kun kääntää ajovaloille mutta ongelma onkin että nuo ledit sammuilee ja syttyilee itekseen oltuaan jonkin ajan päällä. Tuossa pähkäilin et pitäisikö nuo ledien maatot kierrättää ajovalojen maaton kautta ? kun kerran miinus maattoinen on vai mikä perkeleen idea noihin pätee....yks on et lentää helvettiin koko ledit.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |