|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
ford bronco 2Päivää palstalaiset! Tuollaista broncoa tässä olen aikeissa ostaa metsästykäyttöön. Kysyisinkin asiantuntijoilta että onko ihan käyvä kampe tuollaiseksi metsästys peliksi? Offausta en niin kauheasti harrasta. Mites varaosien laita? Mistä kannattaa tilata? Entäs renkaat? Nyt autossa vakio renkaat niin mitkä uskaltaa laittaa ilman että mittään ripustuksia tai muita menee rikki?. Moottori onko kuinka hyvä? Kiitos vastanneille.
|
#2
|
|||
|
|||
Vähän huono on otsikko kun puhelimella tän tein
|
#3
|
||||
|
||||
Ok
|
#4
|
||||
|
||||
Mahtaako 2 bronkko,ja Explorer paljoa erota? Niitä pari ollu koneet toimivia.ruostevikaa oli toisessa takahelmoissa. Renkaista en osaa sanoa, iso auto niin kyllä 33 luulis kestävän nurkka ja pikku ajossa jos vaan leimalla kelpaa.
Eiköhän tuon ostamisessa päde samat hommat kuin muissakin neliköissä. Eli tutki öljyvuodot, mahd ruosteet, kokeile että nelikko toimii jossain hiekkapätkällä renkaat linkkuun kääntö rutiseeko pahasti ja miltä auto omaan,lapaseen tuntuu |
#5
|
|||
|
|||
Tuli nyt bronco hommattua! Katsastettu ja kaikki toimi! mites nii varaosien laita? Mistä kannattas hankkia ja onko kone muuten ketjulla? Entäs perä,kone öljyt? Mitä kannattaa käyttää?
|
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
Varaosat saat helpoiten esim. Us-Parts tai South West Trade oy tai joku muu Usa varaosia myyvä liike. Näillä em. puljuilla vissiin suomen suurimmat varastot ja hommat on toiminut hyvin. Jos moottorissa on käytetty synteettisiä öljyjä niin 5w40 tai 5w50 toimii hyvin. Jos moottori on kovin nokinen sisältä ja käytetty vain mineraaliöljyjä niin esim 10w-30 toimii ympäri vuoden, 15w40 voi käyttä kesäisin jos tahtoo. Synteettiset toimii paremmin, mutta vanhoissa mineraaliöljyillä ja pitkillä vaihtoväleillä ajetuissa moottoreissa voi käydä niin että puhdistava synt. öljy irroittaa vanhoja kerrostumia kiertoon ja tuhoaa laakerit. Peräöljyiksi esim 75W90 tai 80W90 ja taakse LSD lisäaine jos kitkalukko. Rengasasiasta vielä, 31" kumit menee vielä hyvin vaikka edessä olisikin pienempi Dana28 perä pienillä vetareilla. Jos vetarit tai etuperä paukkuu, niin 4.0 <-95 Explorerista saa tilalle vahvemman Dana 35 Murikan ja isommat vetarit. Kone on ketjulla, eli siitä ei huolta. Moottori on saksan voortilta lainattu 2,9 (vanhemmissa BII:sissa 2.8L) V6 eli helppo virittää Coshworth osilla Viimeksi muokannut Mase : 23.04.2015 17:38 |
#7
|
|||
|
|||
Kiitti mase kunnon tietoiskusta! on kyllä letkeä peli ajella maantiellä ku on cruise! Ja sisätilat oikeen mukavat vaikka on pikku bronco. Pitää muistaa tuo että explorerin etumurikka käy tohon. Tämä on vuosimallia 89.
|
#8
|
||||
|
||||
2 asiaa mihin törmää tuon ikäisessä ronkelossa tarinan mukaan, kansi ja kardaaniongelmat.
Voi olla että ne on jo kertaalleen korjattu.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#9
|
|||
|
|||
Mites nämä ongelmat huomaa ja mistä sais varaosat näihin?
|
#10
|
|||
|
|||
Mullakin tuollainen jossain vaiheessa oli, enkä ihan kaikkia omia kokemuksiani kerro ettei kukaan pahoita mieltään...
Mukava peli ajella, nostajat vaihdoin omaani kun rallatti niin pirusti. Ja samanmoinen rallatus kuulunut muistakin mitä nähnyt liikenteessä. Mulla hajosi etuperä yhdessä mutalutakossa, purkaamolta hommasin sen isomman version mistä täälläkin on puhuttu ja sen jälkeen toimi hienosti. Nelivedon ohjaus on sähköllä, ne liittimet kannattaa käydä läpi ja varmistella toiminta ennenkuin kestopäällysteeltä pois poikkeaa. Mulla pitäis olla pikkuperään napalukot tallella, jos sinä tai joku muu kaipailee. |
#11
|
|||
|
|||
Kokeilin jo koeajolla sähköistä nelivetoa niin ainakin siinä toimi hienosti mut pitää käydä ne liittimet vielä läpi. Tämä on manuaali lootalla. Varmaan kaikki nämä ovat. Miksiköhän näyttäs siltä että takapää on pikkusen alempana kuin etupää. Vähän niinku keulis?.
|
#12
|
|||
|
|||
Toimiikohan tää kuva.
|
#13
|
||||
|
||||
Lainaus:
Chiltonin korjausopas kannattaa myös laittaa hankintaan.
__________________
Joop |
#14
|
|||
|
|||
tota chiltonin korjausopasta ei löydy. Käykö haynesin melkein sama opas? ja jos jollakin pyörii sellanen ylimääräsenä niin olisin kiinnostunut
|
#15
|
|||
|
|||
broncograveyard.com tuolta tilailin ite omaan broncoon, osia ja manuaalia/opasta löytyy netistä ja hyviäkin mutta nyt ei tuu sivu mieleen. Linkitän tänne heti ku muistan. Etupään voimansiirto on aika heikko noissa ja hankalaa löytää osia. Mulla on vielä jotakin osaa tuohon jäljellä mutta parinviikon sisään lähtee loput romu miehen kyytiin.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#16
|
|||
|
|||
Mitä osia sulla anssi on vielä jälellä? laita vaik privana osat ja hinnat.
|
#17
|
|||
|
|||
http://www.therangerstation.com/tech...ry/index.shtml tuolta löytyy tietoa. Mulla on vielä yksi varaosa-auton jämät jäljellä. Voimansiirrosta on menny kaikki muu paitsi yhdet takavetarit ja vaihteisto. Melkein kaikkea pitäs löytyä mutta kysele mitä ois tarve niin voin koluta. Koko autonki sais hakea pois 😆 ja halvalla. Profiilissa tais olla joku kuvaki siitä
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#18
|
|||
|
|||
Niin osaisko joku neuvoa että onko normaalia kun brinco näyttäs nyt niinku "keulivan" oliskohan lehtijouset mennyt?
|
#19
|
||||
|
||||
Lainaus:
Koska kuitenkin lähtee homma lapasesta, niin kohta tilailet alustasarjaa, jolla "ongelma" poistuu. Niin ja onnea uudelle autolle!
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ] |
#20
|
|||
|
|||
Jospa nyt pysyttäs viel ihan normi rakentelussa eli uusilla lehtijousillako toi pitäisi poistua vai pitääkö jotain muuta vaihtaa?
Hei ja osaisiko joku neuvoa mikä on siinä vaihdekepin eessä oikella vasemmalla sellainen pikkunen musta vipu? Kun sitä vetää niin jotain tapahtuu mutta mitä ? |
#21
|
||||
|
||||
Lainaus:
http://www.summitracing.com/int/sear...odel/bronco-ii Voisko se vipu olla voimanulosoton kytkentävipu? |
#22
|
|||
|
|||
Mitähän tapahtu kun oli tullut lunta viime yönä pihaan joku pari-kolme senttiä ja ajattelin pihassa kun on loiva mäki niin kokeilla tota nelivetoa lumella. Ensin laitoin nelivedon päälle. valo palo, avasin oven ja katoin miten renkaat pyörii/sutii niin takarenkaat suti enemmän (tai oikeastaan ainoastaan ne suti) mutta lähti kyllä liikkeelle. Sitten otin paikallani nelivedon pois ja kokeilin takavedolla nii ei oikeastaan ollut eroa. Sitten epä huomiossa painoin suoraan LOW RANGE nappia ja nyt ei mee ees normi neliveto päälle?? Meniköhön jotenkin sähköt sekasin. Takvetoisena toimii kyllä mutta neliveto valoihin ei syty valoa..
|
#23
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#24
|
|||
|
|||
Niin mutta kun se ensi tossa pihassa toimi (ainakin ne napit) mutta nyt on ihan pimeenä. sulakkeet kävin läpi ja putsasin liittimet mutta ei vaan tuu virtaa niille napeille. Osaisko joku neuvoa mistä ettis vikaa?
|
#25
|
||||
|
||||
Ei muuta kun nöyrä ote, eli polvistuen/maaten auton alle, jakolaatikosta huomaat lähtevän johtonipun, jossa liitiin. tämä liitin irti, putsaus, ja liitin kiinni. tsekkaa myös että erillinen maajohto (jos on) saa kunnolla maita.
seuraavaksi korjausoppaasta löytyy ohjausboksin paikka, luultavasti kuskinpuolen b-pilarin kotelossa, liitinten irroitus ja putsaus. ja lycka till, niinkuin ruottalaiset vappuna sanoo
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Ford Bronco | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 27.12.2008 10:44 |
M:Ford Bronco | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 03.04.2008 13:17 | |
M: Ford Bronco | Joakim1 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 04.02.2007 21:08 |
M ford bronco | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.11.2006 14:02 |