|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#501
|
||||
|
||||
turbiini
Automaatilaatikon turbiini pitais jääda aina laatikon puolelle ,et jos rupet laittaman mootoria takaisin ja jos turbiini on vauhtipöyrassa kinni niin rikot varmaasti sen laatikon tiivisten ja sit jää vuotaman laatikon öljya.
|
#502
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#503
|
||||
|
||||
Vai ei sieltäkään löytyny, oletko jo kysyny tiskiltä mitä kustantaa. Voisko raskaankaluston puolella olla vastaavia jossain käytössä, iskarin kumeja tms..
|
#504
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kuinkas se sinne voi jäädä kun oli niin monella pultilla kiinni kampiakselin päässä vauhtipyörän kanssa ? |
#505
|
|||
|
|||
Turbiinin pultit avataan ennen laatikon irroitusta.
|
#506
|
|||
|
|||
ok. kiitoksia, täytyy laittaa se turbiini sitten takaisin laatikkoon.
Sitten olisi sellainen murhe kun kampiakselin (jakopään puoli) stefa vuotaa. Kuinka pitäisi oikeaoppisesti vaihtaa. Irrotin jakohihnan rattaan siitä akselista mutta siihen sisempään ei löytynyt sopivaa ulosvetäjää. Kuuluuko edes vaihtaa tätä kautta vai pitääkö sinne mennä öljypohjan kautta ? |
#507
|
|||
|
|||
Kyl se siit etukautta purkautuu... Se sisempi hammaspyörä vaan tiukassa, mutta lähtee kyllä ulosvetäjälläkin.
Ja suosittelen sit kunnollist stefaa, ettei heti nolppase uudestaan. Itsellä omassa sininen ja pitää öljyt oikeella puolen, vaikka kylmänä painetta mittarin mukaan 5-6bar... Ja kuumanakin löytyy tyhjäkäynnillä hiukan alt 1:sen verran ja nousee kierroksilla 2.5 seuutuun... |
#508
|
|||
|
|||
Pajeron rengastus
En tiä onko oikee keskustelu kysyä aiheesta, mutta kysyn silti asiasta tietäviltä!
Mahtuuko 33-10.5/15 maastokume liikkumaan jouheesti kotelossaan vakialustaisessa gen2 2.8 td Haperossa? Viimeksi muokannut Mikko.M : 16.04.2015 17:59 |
#509
|
||||
|
||||
Pitäs mahtua. Mulla oli omassa vakio bensapajerossa 33x13,50-15 renkaat ja hyvin sopi pyörimään. 2.8 dieselissähän kori on n. 40mm ylempänä kuin 3.0 bensassa ja 2.5td mallissa, niin siinä sopii varmaan vielä paremmin.
|
#510
|
|||
|
|||
Mikä on tuo kirkas laatikko ? Kuumeni ajossa niin että päästi käryt pihalle..
|
#511
|
|||
|
|||
Olikohan hehkun, vai startin rele tuo kirkas laatikko... En muist ny tarkemmin et kumpi tuo ol, kun omassa se menehtyi ja korvattu toisella.
|
#512
|
|||
|
|||
Hehkuun liittyy, jonkulainen vastus. Jotaki häikkää syysteemissä, tuo lämpiää jos hehkuttaa pitkään. Mullaki joskus savus tuo mutta toimi kumminki sen jälkeen.
|
#513
|
|||
|
|||
Lainaus:
Vaihdoin kuskin jalkotilaan sen isoimman laatikon niin lakkas lämpenemästä. Seuraava kysymys. Mitä tuo od off nappula tekee ? |
#514
|
|||
|
|||
"Overdrive off", eli estetään ylivaihteen kytkeytyminen.
|
#515
|
|||
|
|||
Pajero gen2 -91 Parkit hukassa.
Virta pois-ei mitään valoja. Virta ac -ajovalot toimii kun kääntää katkaisiasta päälle, parkit ei toimi. Virta päällä - valot, myös parkit toimii. En löytänyt palaneita sulakkeita, voisko syy löytyä valomuistista? Missä on parkkien rele. Kytkentäkaavioista ei tuo muistin kytkentä oikein selvinnyt. |
#516
|
|||
|
|||
Gen 2 valoautomatiikka on kuljettajan puolella ajovalon ja syylärin välissä. Suoraan en muista olisiko siinä ollut 2 relettä. Automatiikan pystyy jättämään pois käytöstä, kunhan pistää sieltä ne 2 isoa liitintä yhteen.
valojen releet on kuskinpuolen suleke / rele laatikossa konehuoneen puolella. jotain valojen kytkentä kaavioita löytyy, mutta en nyt niitä pysty tähän liittämään. |
#517
|
|||
|
|||
Ei auttanut valomuistin releen ohitus tuohon parkkiongelmaan. Eikä parkkien relettä löydy mistään, otin akun vierestä ja kojetaulun sisältä kuskinpuolelta kaikki releet irti mutta silti parkit toimii jos virta on päällä.
Pakkohan se rele on jossain olla kun katkaisia on maapuolella. |
#518
|
|||
|
|||
Toimii.
Oli sulakerasian alla vedetty vähän hyppyjohtoja, otin viritykset pois ja johdot omille paikoilleen niin kaikki toimii oikein. |
#519
|
|||
|
|||
Pajeron hankintaa olen taas miettinyt. Käyttönä työmatkat ja kala ym reissut. Oletettu kilometrikertymä noin 20tkm. Joku varhainen ysäri varmaan ja pitkä paku/huoltoauto. Mitenkäs nuo mallit menee. Milloin tuli takapäähän vieterit? Entäpä nuo varhaiset isolohkot. Onko 2,8 parempi kuin 2,5. Kumpi on kalliimpi remontoida. Super select tietty houkuttaisi, mitenkäs kesto pitemmän päälle verrattuna perus tönkkölaatikkoon.
|
#520
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kyllä tuo super select on ihan toimiva ja kestävä. Itellä on -90 1gen vietereillä ja -99 pätkä 2gen. |
#521
|
||||
|
||||
En jaksanut kahlata koko topiccia läpi niin kysymys kuuluu että missä sijaitsee gen 1 pajerossa vm 88
-keskuslukon yksikkö, mikään ovi ei pelitä , paitsi takaovi omalla napilla. Toinen kysymys, voiko takalämppärin letkut tulpata tai yhistää toisiinsa, meneekö kierto sekasin? Tarkotus olisi raapia se kokonaan pois ja laittaa taakse peitelevy.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#522
|
||||
|
||||
Pari vuotta ainakin on toiminut siten että tulppasin letkut etujalkotilan paikkeilta. Siksi sieltä, et sai mahdollisimman paljon rikkoontumiselle altista letkua pois, muistaakseni tais olla kone huoneessa hankalassa paikassa letkut ja sen takia tulppasin etujalkotilan paikkeilla enkä poistanut kaikkia letkuja.
|
#523
|
|||
|
|||
Tuli sitten äsken pajero ostettua. Pitkä vehjes -97 2.8 koneella. Otteesta katselin, vain 235 75 15 oli rengaskokona. Alla oli joku sekasarja, eikä talvikiekkoja laisinkaan. Jos tohon jotain 265 75 16 kokoa kattelis, mikä on sopiva offset.
|
#524
|
|||
|
|||
Tuossa joku kyseli jo aikaisemminkin että onko kukaan laittanut huoltoautoksirekisteröityyn pajeroon "sohvapenkkiä" tai jotain vastaavaa, että saisi muutoskatastettua 3 hlö? Mahtaisikohan inssi hyväksyä moista viritystä? Miettinyt omaan härveliin erinäköisiä variaatioita :P
|
#525
|
|||
|
|||
Lainaus:
Jos noi keskuslukon hilppeet on viel hukassa ni vilkaiseppas keskikonsolin alle.. siin käsijarrukahvan juuressa on ainahi itellä jotain ovien lukkoihin liittyviä bokseja..
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
|
Luokat |
pajero |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 | Hype | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.04.2013 22:45 |
Pajero miehille kysymyksiä | Pauli_Antero | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 05.11.2011 17:06 |
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.07.2008 10:41 |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
Pajero kysymyksiä | Juniori83 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 28.09.2005 11:20 |