|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#576
|
||||
|
||||
Veholta saa varmasti, mutta ei halvalla. Samoin tässä topicissa on linkkejä moneen kertaan Saksan ja oliko Puolan suuntaan, josta saa puslia tai kokonaisia sarjoja.
http://www.ebay.de/itm/MERCEDES-G-46...3D181630294578 No kuule ei ole mitenkään mahdollista! Mitä sinäkin kummisetä täällä oikein kummittelet, häh? Viimeksi muokannut Tumi : 19.03.2015 11:41 |
#577
|
|||
|
|||
Lainaus:
Mutta pusla asia on kunnossa, ne on jo postissa minulle tulossa ja edullisesti. |
#578
|
|||
|
|||
Sehän meni katsastuksesta läpi. Tekemistä vielä riittää, mutta nyt pääsee vähän ajelemaanki. Melko työläs projekti oli, mutta nyt ainaki tuntuu, että kannatti.
Tankin letkut on nyt kuten Peen aiemmin postaamassa kuvassa, pitää jossain vaiheessa varmistaa, että on oikein. Ja näyttäis tankki hieman vuotavankin, kun täyteen asti laittaa. Lisäksi pakoputkea pitää vähän muokata, puslia vaihtaa ja sisustaa. Ja tietenki valoja, invertteri, poppivehkeet ja muuta pientä. |
#579
|
||||
|
||||
Joo, pidä kannullinen tulilientä kuitenkin varuiks mukana. Toimiiks mittari ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#580
|
|||
|
|||
Lainaus:
Mittareista tuli mieleen, että trippimittari vähän tökkii. Nollaus ei aina toimi, eikä aina lähde pyörimään. Onko kukaan noita purkanut ja tutkinut sisuksia? Voisko ehkä puhdistamalla korjaantua. Työajoissa olis käyttöä, että osaa periä oikean määrän km-korvauksia. |
#581
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#582
|
||||
|
||||
Ja multa vois löytyä varamittari. Täytyisi vaan hiukan koepyörittää että tietää onko kunnossa. Monesti näiden nopeusmittarin neulat tapaa heilua edes takaisin.
|
#583
|
|||
|
|||
Mittariasia jäi vielä vaiheeseen, kun tuli akuutimpaa ongelmaa. Kytkin nimittäin alkoi temppuilemaan. Ei irroittanut kunnolla, vaihteet sai ajaessa vaihdettua, mutta kun joutui pysähtymään, niin piti sammuttaa että sai ykkösen silmään. Karkasin sitten töistä kotiin etuajassa autoa korjaamaan, mutta yllättäen kotipihassa kytkin toimi normaalisti ja kaikki vaihteet meni päälle ilman rusahtelua.
Käytin sitten kuiten työsylinterin auki ja olihan se vähän vuotanut. Varastossa oli W123:sen sylinteri minkä sisukset kävi Geen sylinteriin, kasasin niistä sitten yhden ehjän. Kytkimen ilmauksessa tuli sellainen ongelma, että pääsylinteri ei päästä nestettä työsylinteriltä säiliöön päin. Sama ongelma oli aiemminkin, kun korin irroituksen takia ilmasin sen. Sain sen kuitenkin ilmattua siten, että käytin pääsylinteriltä lähtevän putken liitintä löysällä ja kytkin alkoi toimimaan. Tuli mieleen sellainen teoria, että pääsylinterissä on ruostetta tms. ettei mäntä pääse tarpeeksi ulos, jolloin neste ei pääse säiliöön, eikä toisaalta pääsylinteri saa säiliöstä lisää nestettä työsylinterin vuotaman nesteen tilalle, jolloin työsylinteri imee ilmaa sisuksiin. Kommentoikaa viisaammat, onko se mahdollista, vai missä vika? Pääsylinteriä en käyttänyt vielä auki, kun ei ollut siihen uusia tiivisteitä. Uuden työsylinterin tilasin motonetista, pääsylinteriin yritin etsiä tiivistesarjaa, koko sylinteri on melko arvokas(n. 200e), mutta nettiä selaamalla en löytänyt. Vinkkiä tai linkkiä saa laittaa, KL:ään ja MB-osalle meinaan huomenna soittaa ja paikalliselle kauppiaalle jonka kautta saa Kahan ja Koivusen osia. |
#584
|
||||
|
||||
Eikä oo letku tukkeessa sisäisesti ??
Ilmaukseen hakusanaks bench bleedinG jollei oo tuttu juttu, enempi jarrupuolen huolia kun ei lähde toimimaan mutta kannattaa perehtyä
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#585
|
|||
|
|||
Ei ole letkussa vika. Pumppasin nestettä työsylinterin ilmausnipasta ja tulee hyvin pääsylinterille asti, mutta ei pääsylinterin läpi säiliölle.
|
#586
|
|||
|
|||
Pitihän se pääsylinteriki sitte purkaa, ko ei alkanu pelaamaan.
Kuten kuvasta näkyy, säiliölle on kaksi reikää, toinen niistä oli tukossa. Lisäksi männän päässä olevat pikkureiät oli tukossa. Puhdistuksen jälkeen ilmaus onnistui helposti. Kytkin ei tosin vieläkään toimi ihan täydellisesti ja syynä on ilmeisesti kuvassa keskellä oleva kumitiiviste, joka on todella huonossa kunnossa. Soittelin muutamaan paikkaan, ainoa joka myi tiivistesarjaa oli KL, hintaa 140 ja pitää tilata saksasta. Mersun alkuperäinen siis. Paikallisen liikkeen kautta saa Koivuselta koko sylinterin 220 eurolla, aion sen tilata huomenna. Runko on kyllä kunnossa, joten tiivistesarjallakin pärjäisi, mutta toimitus kestää kauemmin ja siihen tulee vielä postikulut, kun ei ole KL:ää lähellä. Lisäksi niitä oli erilaisia, minun tuurilla tulee kuitenkin väärät tiivisteet. |
#587
|
||||
|
||||
Lainaus:
Nippelit.fi:stä saa tilaamalla pelkkiä kumeja kun vaan tietää minkä kokoisen tarvii: http://www.nippelit.fi/1st/html/defa...in&s=1&p_id=59 |
#588
|
|||
|
|||
Lainaus:
No, jatkoin etsimistä ja löytyi Repcon valmistama tiivistesarja tunnuksella K7295X. Erään nettisivun mukaan sopii 19,05mm sylinteriin ja kuvan perusteella on juuri oikeat tiivisteet Geehen. Nippelit.fi:ssä hintaa 5 euroa, laitoin juuri tilaukseen. |
#589
|
|||
|
|||
Kuinka suuri on vanteiden ET ero 460/463?
|
#590
|
|||
|
|||
300GD akselien räjäytyskuvia kellään? -80 lukunen kampe kyseessä.
|
#591
|
||||
|
||||
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#592
|
|||
|
|||
tässä jonkinmoinen sähkökaavio liitteenä (kun sitäkin kyselit tuolla toisesa ketjussa). Muistelen että mulla oli akseleistakin jotain, mutta ei ihan heti arkistot avautunut...
|
#593
|
|||
|
|||
Etuakselista jotain...
ja laakeroinnista vielä täällä lisää: http://4x4abc.com/Mercedes-Benz.G-Cl...gs460list.html |
#594
|
|||
|
|||
Lainaus:
Pakki edelleen hieman ääntää, jos ei ensin käytä muuta pykälää päällä. Olisko laatikon vika/ominaisuus. Tai sitten kytkinlevy jumittaa akselilla, jolloin hieman ottaa vauhtipyörään kiinni vaikka kytkimen polkee pohjaan. En kuitenkaan aikonut asialle nyt tehdä mitään. Jossain vaiheessa laatikko luultavasti vaihtuu kuitenkin, tuo auto suorastaan huutaa viidettä vaihdetta. Nähtäväksi jää tuleeko W123 5-lovinen vai vaihdanko 124:sen koneen ja laatikon. Jälkimmäisiä on enemmän tarjolla, mutta toisaalta tuo OM617 on tutumpaa tekniikkaa ja tuntuis olevan hyvässä iskussa. Ja mulla olis varastossa yks turbo jota vois siihen sovittaa... |
#595
|
|||
|
|||
Lainaus:
Jos jollain on netissä tilaa näille, kait nämä voisi laittaa jonnekin ladattavaksikin. /Tommi |
#596
|
|||
|
|||
Geen jarrut
Katastus ny lähenee vihdoin ja viimein... Kysymys kuuluukin et voiko geen aja jarru rullille ????
|
#597
|
||||
|
||||
Toki, jakis takavedolle ja rullailemaan, kun se on W460
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#598
|
|||
|
|||
Harraste Gee alkaa olemaan ihan kohtuullisessa kunnossa ja alusta olis seuraavaksi mietinnän alla.
Minkälaista iskari/jousi -yhdistelmää olette käyttäneet ja todenneet hyviksi? Pitää olla jonkinverran korottava, 30-xx ?mm. Tällä hetkellä koria on korotettu n. 60 mm, mutta siitä vois ehkä samalla luopua. Niin, auto on W460 diisseli pannulla...
__________________
w460 om606 |
#599
|
|||
|
|||
Dobinsons!
|
#600
|
|||
|
|||
ORC ja Dobinson taitaa olla ainoita vaihtoehtoja, jos ei teetä jossain pajalla jousia. Onko porukka teettänyt jousia Suomessa ja mihin hintaan?
Sitte iskarit pitäis kans saada pitemmällä iskulla, jos meinaa ulosjoustossa saada uusista jousista hyötyjä. Mitä ootte käyttäneet? Kolmas asia, taitaa caster kulma mennä vähän vituiksi. Mikä olisi paras tapa korjata asia? E: Offroadtarvikkeessa näkyi olevan saatavilla myös +75 mm korottavaa Dobinsonia. Mitenhän caster korjattais tässä?
__________________
w460 om606 Viimeksi muokannut mikaman : 17.04.2015 10:40 |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |