|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#676
|
||||
|
||||
Löytyhän se vikakin sieltä. Yhdessä eturenkaassa oli jonniinverran vettä ja mujua. Loppu woblaamiset kun seinään.
|
#677
|
||||
|
||||
Leimaremonttia pukkaa. Alle vaihdettu 235/75/15 sirkkelit kun epäilys on että 33x12.5.x15 10" vanteella ei mene läpi muutoskatsastuksesta HJ akseleilla? En ole asiaa tutkinut mutta kai siitä helposti liian levee tulee jos akseli on jo sen 6cm leveempi.
Panhardi oli niin mutkalla että oikaisin sen prässillä. Takapään puslat aikasen surkeassa kunnossa. Yritin taas etsiä parempia. Polybushit kokeiltu kaikki paitsi punaset jäykät mutta en taida niitäkään kokeilla. Super prolla olis settiä mikä pitäs olla muka kova juttu mutta hinta kova. Olisin ottanut kokeeksi mutta sitten postikulut olis ollut ihan älyttömät muutamalla puslalla. Tilasin sitten samaa floflexin oranssia kun niissä yhden puslat hinta taitaa jäädä noin 10€. Metalliholkillisia NTC7307 tarvikepuslia sais noin 2e kpl+pk mutta kun ne on niin työläitä asentaa eikä kestä yhtään sen paremmin, OEM puslat taas 10x hinta. Roveri piireissä taas monet tuntuu suosivan orkkis tyylisiä kun ne muka kestää paremmin mutta tämä johtunee monesta asiasta. Mulla vaan joustaa "liikaa", pitäisi siis olla jotain rajotinliinoja tms. Veikeä kartio tullut puslan holkista. Vaihtelin jarrupaloja ja säätelin käsijarrun. Samalla rapsuttelin pohjaa kun oli epäilyttävän näköisiä "läpivientejä" korissa. Prkkl. Aika haperoo on. Autosta ei ole koskaan fiksattu penkin alusia ja nyt ne on vuorossa. Muutama isohko reikä tuli helposti ja varmaan lisää löytyy. Tankin alta ja takalaidasta pahin. Joutuu purkamaan penkit, konsolit ja tankin pois että pääsee käsiksi. Samalla voisi koittaa vaihtaa vihdoin muovisen tankin paikatun peltisen tilalle. Viimeksi muokannut mikjus : 02.03.2015 15:00 |
#678
|
||||
|
||||
Miten niin jakarijousitus rassaa puslia...!?
|
#679
|
||||
|
||||
Mää hommasin RJ toitsuun silloin ne superpro puslat. Siniset oli väriltään ja kestivät sen aikaa, kun RJ oli käytössä. Edelliset oli jotkuu keltaiset (ehkä old man emu) ja nehän ei kestäny kun suunnilleen yhden ajoreissun.
Suosittelen siis lyhyellä testailulla superpro puslia, vaikka kalliit olikin. |
#680
|
||||
|
||||
Vähän rapsakka lattia. Ilmankos se vesi pyrkii aika nopeesti kabiiniin.
|
#681
|
||||
|
||||
mitäs pikku reikäajan patinaa helppo paikka korjata
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#682
|
||||
|
||||
Nyt on taas lattia ja alta on massattu.
Muovitankki asennettu. Vähän joutu tankin päälle tulevaa suojapeltiä leikkomaan kun huohotus ja polttoaine letkut sen verran kohollaan. Lisäksi lähtö on tankin päällä kun alkuperäsessä alla. No tää kai onkin FJ-40 tankki. Pakitin auton tyytyväisenä tallista ulos mutta ratti tuntu jotenkin jäykältä. Loppupelissä ei meinannut jaksaa veivata kahdella kädellä rattia. Aattelin että simpukka paskana tai pumppu. Onneksi irrotettiin ekana rattiakseli sillä siitä oli nivelet ruostuneet jumiin ja liuku kanssa. Jännä juttu että jotain päiviä aikaisemmin ajoin auton ongelmitta talliin. Kuivui vissiin lämpimässä tallissa ja ruostui jumiin. No ei muuta kun motonettiin ke20 corollan/starletin kardaanin ristikkoa (gmb 016-GUT11) hakemaan mutta ei ollutkaan kuin yksi kappale hyllyssä. Jouduin toisen ristikon ehjäämään kahdesta vanhasta. Aika työlästä hommaa pestä kuppien neulalaakereita ja kasata ne uudella rasvalla. Koko rattiitolpan joutuin purkamaan irti toimenpidettä varten. Vanhoissa ristikoissa ei ollut edes rasvanippoja mutta onneksi uudessa mallissa on. Nämäkään eivät näköjään ole ikuisia. Jos tänään saisi leimakuntoon, ei taida puuttua kun takapenkit ja jotain pientä näpräämistä. |
#683
|
||||
|
||||
Leima tuli huomautuksitta. Valojen suuntausta vähän käänneltiin. Katsuri sanoi että ne osoittaa kuitenkin metsässä ajelun jälkeen taas minne sattuu. Kysyi myös että eikö ole isompia renkaita leimattu Täytyy varmaan ne 33 ottaa lapulle tai odottaa että uudet säännöt menee läpi ja sitten 35 papereihin. Välitykset on sellaset että 80kmh on huiput ja silloinkin kierroksia enemmän kun laki sallii. Pitäsköhän jaksaa kevään kunniaksi laittaa rättikatto paikalleen jos paratiisi hellisi kulkijaa pääsiäisenä.
Viimeksi muokannut mikjus : 27.03.2015 00:20 |
#685
|
||||
|
||||
on se vaan hauskan näköinen mini renkaila
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#686
|
||||
|
||||
Viime reissulla meinas mennä hermot kun laatikko vatkas hulluna. Kannakkekumia oli jo possumassalla jäykistetty mutta se oli silti liian löysä. Piti Ausseista asti tilata uus kannake ja halpa lähtöhinta karkas käsistä järjettömän rahdin + tulli/alvin muodossa. Tuli käikäleelle hintaa melkeen 200€ mutta pakko oli saada ja nopeesti. Toivottavasti tämä tarvikemalli jotain kestää.
Selvis myös mistä karmee kinuttava ääni tuli. Alumiini jakis hinkkas panssariin, piti vähän prässäillä suoremmaksi kun oli sen verran ottanut hittiä että pullahtanut sisään. Samalla porasin yhden ison reiän josta voi helpommin kirrailla etukardaanin pultteja. Pitäs varmana ruveta katselemaan jo pikkasen uusia renkaita kun alkaa olemaan kolme rengasta melkoisia kalboggeja. 37x13x15 tai 38,5x15x15 boggerit, en ole vielä miettinyt kannattaisiko hypätä 38,5 kokoon, niitä olisi enemmän kavereilla joten vararengastus safareilla olisi lähempänä. Muutos korkeudessa olisi 934mm -> 975mm. Ei luulisi paljon muutavan. Tosin 37 renkaita olis varalla mutta 38,5 olis taasen halvempikin kuin 37, ainakin yhden ruotsin paikan hinnoissa. Laitoin jo kyselyä niin voi ruveta suunnittelemaan mistä saisi hillot tähänkin projektiin. |
#687
|
||||
|
||||
Tuli ihme röpötys ja hyytymisongelmia ja luulin niiden johtuvan tankista. Testailin huohotusta ja tuntui ettei hengitä kovin hyvin. Lisäsin yhden ylimääräisen letkun huohotukseen t-haaralla ja parani. Ylitsy letku joka oli tulpattu on ilmeisesti bensan paluu. Vika sitten lopulta löytyi suodattimen letkusta jossa oli nirhauma joka ei vuotanut ulospäin mitään mutta ilmeisesti sisään veti ilmaa. Jostain syystä muovitankki on aina päältä dieselissä vaikka ei löydy mistään vuotoa kun puhaltelee?
Pitäs tehdä pikku huolto mudventuresia varten. Tässä hieman muistilistaa itselleni: 2 rengasta vuotaa, yksi beadlockin kehästä ja toinen lie mistä. Pissapoika ei toimi. Pyyhkijät jumittaa välillä. Paineilma letku poikki lattialta. Jos kerkii niin siirrä kompura konehuoneeseen huutamaan! Takajarruputkiin muutos niin että lähtee satulalta kumiletkulla (patrolin letkuja on). Takaperän vuoto? Öljyjen tarkistus kaikkialta. Jostain nousi savua takakontin puolelta kun yhteen mäkeen pomputettiin ja samalla meni kompuran letku poikki. Löpösuotimen vaihto. Ilmanputsarin pesu (K&N). Tehostimeen vararemmejä 17x1039 tai 1040. Testiin tulee 1050. Motonetti ei saa edes tilattua 1039 tai 1040 mallia jostain syystä. Pitää mitata oikea koko. 1000 on liian lyhyt ja 1100 liian pitkä! Viimeksi muokannut mikjus : 07.09.2015 14:37 |
#688
|
||||
|
||||
Vanhoja kuvia löyty kun putsailin konetta.
Sain lahjaksi tarroja. Kun ei löytynyt alkuperästä lone wolf tarraa niin joku graafikko oli piirtänyt mallin mukaan. On muuten kestävä tarra. Täytys toi konepeltikin joskus paikata kun kerran lävähti motarilla lasiin. Vois sitten maalata mustan ralliraidan pellin yli niin samalla vähentäis häikäisyä jos laittaa katolle ledipaneelin joskus. Kojelauta tehty uusiksi nykyajan tarpeiden mukaiseksi. K&N filsu tuli laitettua ettei ahista. Tämähän on modattu LJ:n kotelo. |
#689
|
||||
|
||||
hieno tuo sinun päivitetty koetaulu.moderni
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#690
|
|||
|
|||
Omassa bj:ssä jumitteli pyyhkijät taannoin. Syynä oli jumineet laakerit hanttarin puolen akselissa. Rasvaamalla toipunut toistaiseksi...
|
#691
|
||||
|
||||
Tässä oikeastaan ongelmana vain ettei aina palaudu alas pyyhkimet. Kerran oli mullakin ruostunut vivut jumiin.
|
#692
|
||||
|
||||
Pitäisi tehdä vieläkin uusiksi kerran ja palauttaa alkuperäinen kumilippa kojelaudan päälle kun vaan ehjä vielä löytyisi. Läppärin sijoittelu on ollut hankalaa mutta jos virittäis tabletin tohon niin olis helpompi. Mudiin lähtee varmaan testiin lenovon thinkpad tablet 2 Windows 10:llä. Hidas on mutta katotaan pärjääkö sillä.
|
#693
|
||||
|
||||
mulla voisi ehkä olla käyttökelpoinen se pehmuste.ollu kyllä ulkona varastossa en tiiä onko menny huonoksi.katsonko sulle sitä?
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#694
|
|||
|
|||
Jos sammuu heti kun sammuttaa katkaisiasta eikä mene ala asentoon voi olla maadoitusvika.Itse laitoin erillisen maadoitusjohdon pyyhkijämoottorista,ja rupes toimii.
|
#695
|
||||
|
||||
Kolme neljästä renkaasta vuoti, melkein kaikki sisäreunasta. Pullautin sisäreunat irti ja liimasin jollain sikaflexillä kiinni. Lakkas vuotamasta paitsi yksi kumi. Vuoti beadlock kehän pulteista oudosti. Tsekkasin paljon M8 pultiin pitäs vetää momentti ja jostain sain luvun 21Nm. Kiristin siihen mut vuotaa, sitten 30 vuotaa ja 40 Nm ja vieläkin vuotaa WTF? Pähkäilin että kehä ei purista kumin reunaa vannetta vasten tarpeeksi ja vika on pakko olla muovikehässä joka on vanteen ja kehän välissä. Kehän leveys oli 17mm ja velipoika koitti sorvata sitä kapeemmaksi mutta kehä ei pysynyt millään sorvissa kiinni kun on niin lepru. Lopulta se ajettiin pöytäsirkkelillä 14mm levyseksi. Nyt vedin pultit 21Nm ja ei vuoda. Outoa sillä kolme muuta kumia ei vuoda. Voi olla että kun tämä kumi oli vararenkaan beadlock vanteella niin reuna on painunut lyttyyn verrattuna muihin kumeihin. Muuta en ainakaan keksi.
Jarrupalatkin oli vaihtokunnossa takapäässä Tsekkasin kaikenlaista ja etuperän öljyjä tarkastaessa selvisi että pohjaproppu on viime safarilla tai sen jälkeen tipahtanut ja reikä oli tulppautunut kurasta. Erikoista oli että perän sisältä löytyi vielä muutama desi öljyäkin kun ropun reiän putsasi. Testailin omalla pellolla nelivetoa eikä mitään outoa tuntunut joten taisin selvitä säikähdyksellä. Kai tällä yhden mudventuresin taas vetää... |
#696
|
||||
|
||||
Minkä laturi sulla mikjus on käytössö ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#697
|
||||
|
||||
|
#698
|
||||
|
||||
Tää pääs kunnia vieraaksi pojan 12v syntäreiden ampuma rata koristeeksi
Ja arvovaltasten 12-15 poikien tukkiessa Autoo ja kuultua että moottori on hajonnu niin kolme valveutuneinta viikarii ties et ei varmaan ois hajonnu jos ois ollu V8
__________________
Ei tarvia taitoa kun on tuuria WUOKSI OFF ROAD |
#699
|
|||
|
|||
Vaikuttais siltä, et siellä päin on fiksua nuorisoa, ymmärtävät hyvän päälle.
|
#700
|
||||
|
||||
Päivitetääs tännekkin. Mudventures 2015 reissulla motti laukes imatralle. Kauhee kalkatus ja puutui. Auto jäi Imatralle safarin ajaksi.
Viikolla sitten kävin hakemassa bertan kotiin. Samalla hain Taipalsaaresta varamoottorin, jonka olin ostanut päivää ennen rikkoa, tietämättä että sen hetkisessä motissa olisi ollut mitään vikaa. Tässä laitettu kannen tiiviste ja jotain yläkerran tivareita, vesipumppu näyttää melko uudelta jne. Kone ei vaan ole ollut käynnissä rempan jälkeen. 490tkm mittarissa ja oisko vm 1983. Joku uudempi kun imusarjassa joku pikahehku ja jotain muita pikku eroja. Tänään nostettiin vanha kone keulalta ja öljypohjasta jo löytyi viitteitä vikaan. Liuskamurskaa. Kakkosen kiertokangen liuskat pettäneet. Sen verran hakkasi kun ajettiin vikaa ulos että kampikin on poikki vai oisko katkennut silloin heti kun alko pitää kalkatusta. No ostin kyllä vielä mielenkiintosemman aihion uudeksi moottoriksi mutta siitä myöhemmin. On vielä matkalla etelään. |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BJ-40 Projekti | mss | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.06.2016 20:17 |
Myydään Bj-40 projekti | kares | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 19.03.2014 23:04 |
Bj 40 projekti | _JT_ | Maasturiprojektit | 277 | 28.02.2013 22:09 |
M: TOYOTA BJ-40 projekti | tepa78 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 15.03.2008 15:47 |
Bj 40 -76 projekti | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.03.2008 23:00 |