|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#2276
|
||||
|
||||
Näin.
|
#2277
|
||||
|
||||
Nii ja vinkkinä jos joutuu speicereitä tekemään,liikennemerkki putki,just sopivaa ja paksuseinämäistä,löytyy joka kaupungista.ei tartte ku pienen iltakävelyn juovuspäissään ni saa heti muutaman metrin.tosin itse en sillai tehnyt.ja pieni varaus,koot saattavat vaihdella kaupunkien välillä.
|
#2278
|
|||
|
|||
Tulipa hommattua Suzuki Vitara -91, 1.6 bensa koneella ja pätkä. Pientä korotustahan tuo voisi kaipailla, niin olisi mahan alla vähän enemmän ilmaa. Eteen ilmeisesti W124 mersun etujouset ja taakse Audi 80 takajouset tai Lada 1200 etujouset? Onko noi ihan vaan paikalleen heittämällä? Ilmeisesti iskarit ainakin tahtoo lyhyeksi jäädä.
Mukavan näppärästi kääntyy, muuttuukohan kovasti jos iskee kemppiperän taakse?
__________________
Suzuki Vitara 1.6 "Lumiaura" MB W124 300d |
#2279
|
||||
|
||||
Tottakai se vaikuttaa kääntyvyyteen kun molemmat takapyörät vetää samaa tahtia, metsässä se nyt ei niin haittaa mutta parkkipaikoilla huomaa varmasti vaikutuksen..
Jos kilvetön vekotin tulossa niin kemppiä vaan perään mutta jos kilvellinen niin sit palalukko tai kytkettävä...
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 19.03.2015 21:35 |
#2280
|
|||
|
|||
Eipä noista kilvistä taida eroon päästä, mutta ei tuo enää tielle ole tulossa.
__________________
Suzuki Vitara 1.6 "Lumiaura" MB W124 300d |
#2282
|
|||
|
|||
Terve olisiko kellään tietoa/myynnissä suzuki sj410 virtalukonpohjaa
|
#2283
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jos iteltä taipuis niin vahvistaisin kulmaraudalla sen koko tangon. Tiedä sit mitä katsastusmies tuumaa ku eihän noita ohjausvarsia saa hitsailla (vaikka kysy onkin vaan vahvistamisesta) ??
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#2284
|
||||
|
||||
Jos sen vahvikkeen kiinnittää siihen päälle jollain pannalla/u-pultilla.Niin sittenhän se on ihan laillinen.
Saaks siihen päälle ujutettua sopivaa putkea jollain 3-5mm seinämällä,Jos ottaa kuskin puolen nivelen irti? Se taipuu helposti uudelleen jos jää vähänkin banaanille,Joten jotain sille kannataa tehdä.. |
#2285
|
||||
|
||||
Ajattelin vähän että ujuttais päälle jonkun putken, tuntu olevan aika meltoo kamaa kun oikaisin sen, aika suoraksi sain sen mutta ei nyt ihan täydellinen. Ensin annoin hiukan induktiolämmittimellä lämpöö ja painelin prässillä suoraksi. Onkohan olemassakaan paksuseinämästä putkea noin ohkasena?
Viimeksi muokannut Nivaar-6 : 23.03.2015 22:18 |
#2286
|
||||
|
||||
kuinka pitkä/korkee on 413:sessa toi etuiskari torni? mulla on vedetty noin puolestavälistä se poikki ja hitsattu iskarin kiinnike alemmas, nyt tarvis puuhata taas lisää pituutta siihen kun tuli pidemmät iskarit...
mites mä mittaan sen etuiskarin yläpään paikan ? nostan renkaan niin ylös kun nousee ja mitotan sen iskarin kiinnikkeen sen mukaan. (eli iskari täysin sisäänjoustaneessa asennossa silloin )
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#2287
|
||||
|
||||
Lainaus:
Nostat renkaasta pohjaanlyönti kumia vasten ja sit mitotat iskarin siten ettei se pääse pohjaamaan vaikka pohjaanlyöntikumikin menis vähän kasaan.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#2288
|
||||
|
||||
410 ja maantiekierrokset
Pitääkin kysellä täältä kun tuli tommonen 410 suikka haettua että onko normaalia että 80 vauhdissa(gps) kierroksia 4500 koneessa? Tuntuu kauheen paljolta jopa suzukille.
|
#2289
|
||||
|
||||
Kiikarissa olisi pitkä SJ413. Kuinka erilainen tollanen on ajaa maastossa verrattuna normikokoiseen ?
Niin ja kuinka helppo/vaikee on poistaa se takaosan kattosysteemi --> eli muuttaa avoksi ?
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 30.03.2015 10:11 |
#2290
|
|||
|
|||
Pätkään verrattuna pitkässä on jotenkin turvallisempi olo jyrkissä rinteissä, varsinkin korotettuna. Taka koppa lähtee ihan ruuveilla irti. Pitkä on avoksi tyypitetty, joten voipi ajella ilman koppaa.
|
#2291
|
||||
|
||||
"Pitkä on avoksi tyypitetty, joten voipi ajella ilman koppaa. "
Kannattaa tuo sitten tarkistaa otteestakin. Nimim. 2X "umpi" Berttan (eri) kanssa kättä vääntänyt. Ja pyytää oikaisu ettei sitten tule ylläreitä tien päällä... |
#2292
|
|||
|
|||
Otteessa ainakin mulla se on avo auto. Moottori/laatikko muutoskatsastuksessakin sen käytin nimenomaan ilman koppaa........ Olipahan nekin kilot poissa painoja mitatessa.
|
#2294
|
||||
|
||||
Lainaus:
On ne Bertatkin normaalisti papereissa Umpi/avo mutta kerran jouduin oikein vääntämään aiheesta... |
#2295
|
||||
|
||||
Onko täällä kukaan rakentanut vähääkään kolmannen sukupolven Grand Vitaraa ?
|
#2296
|
||||
|
||||
Muutaman vuoden kerkesin pitkällä ajeleen erinäisissä maastoissa. Pitkän pituuden huomaa ensimmäisenä pienoisena kankeutena, mutta kaikkeen tottuu. Takaylitys on huomattavasti pidempi kuin lyhyessä ja se ottaa kiinni hanakasti. Mahan alle jäävä osuus ottaa kanssa kontaktia maastoon helpommin. Tuossa olikin noi miinukset. Plussana voisi sanoa vakauden, ei kallistele kaltevilla nousuilla niin paljoa. Pidempi akseliväli antaa semmoisen rauhallisuuden ajamiseen kun ei oo kokoajan renkaat ilmassa. Mut hieman erilaisen ajotyylin se vaati kuin lyhyt. Tykkäsin kyllä omasta pitkästä metsässä.
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#2297
|
|||
|
|||
Jarru onkelmaa
Samuraihin pukkaa levyjarrua taakse,,,, mutta millaista pääsylinteriä herrasväki on ko. viritelmän kanssa käyttänyt
|
#2298
|
||||
|
||||
Lainaus:
MUn samuraissa on Hilux/lj 4-mäntäiset edessä ja takana omegan 2-mäntäiset.Ja hyvää lukua näyttää jarrupenkissä ja vakio renkailla menee asfaltilla lukkoon! |
#2299
|
|||
|
|||
Tietääkö kukaa minkä merkkises autos olis piremmät iskarit ku sj410 orkkikset?ja sais mielellään löytyä mononetin valikoimasta mallia erullinen?
|
#2300
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |