|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#801
|
|||
|
|||
Ihan vakio kokoonpano.
|
#802
|
|||
|
|||
Itellä kans oma mittari näyttää mitä näyttää mut laitoin mekaanisen niin olikohan se kuumana tyhjäkäynnillä 1,3 ja 2000 rpm 2,7 nesteen 10/40 nyt mittarissa n.650 tkm
|
#803
|
|||
|
|||
mitkäs iskarit kannattaa laittaa kun on pari tuumaa korotettu ja maantie ajoo pääasiassa, kun nyt tuntus huojuvan/heiluvan aikas helposti
|
#804
|
|||
|
|||
Hodarin etukeno pois ? Keula makailee hieman alempana kuin perä ja ajattelin saisko sen lähemmäksi samaa tasoa esim tällä.
http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...4,92,188&lang= Vai jotain iha muuta? Ei ole offi vehje lähinnä syksyn jahti kaudet ajellaan et mitään kauheita ei ole tarkoitus rueta tälle tekääm. Karkeammat renkaat ja parempi ryhti varsinki keulaan. |
#805
|
||||
|
||||
onhan noilla muovikiekoilla hyvä passata eukeno pois.
|
#806
|
|||
|
|||
Tuuman paksuilla menee ihan ok asentoon, ei toi alusta muuta päivitysta muutenkaa tarvii, vakaajat oon ottanu pois noista myös jos liikettä haluaa.
|
#807
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
HDJ100 -99 Ex: HDJ80 -91 VW Taro -90 |
#808
|
|||
|
|||
onko automaattilootas öljylle täyttöroppuu? vai lirutellaanko mittatikusta?
|
#809
|
|||
|
|||
Lainaus:
Pesitkö suodattimen ja putsasitko magnetit? |
#811
|
|||
|
|||
http://www.automatictransmission.com...sp?NewsId=4651
onko kellään kokemuksia näistä tuotteista ? HDJ80:n automaattiaskin toiminta on nimittäin aika ärsyttävää. Vaihtaa aivan liian löysästi ja liian aikaisin isommalle. Kärry perässä tuo vielä korostuu. |
#812
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ja magneetit kannattaa puhdistaa, jotta helpompi seurata teräksen irtoamista, nosmaalisti se on hienoa pölyä, kuten hammastahnaa siinä magneetissa. Jos isompia palasia seassa, niin silloin on jokin vialla. |
#813
|
|||
|
|||
Minkäikäinen hodari? uudemmassahan on tuo "veto-valintakin"Lainaus:
Jos vaihtaa liian pehmeästi ja liian aikaisin, niin laatikon vaijeri on liian löysällä/irti/poikki. Ja tuotahan voi säätää myös sen vaijeripyörän tehollista sädettä muuttamalla(siis säätöpaikka valmiina) Mitä isommalla tuo on, sitä nopeammin menee vaihtaminen teräväksi. |
#814
|
|||
|
|||
Olen kyllä kirrannut väljiä pois vivustoista ja saanut täyskaasun vaihdot sinne suurimman tehon alueelle, mutta silti toiminta on löysää omaan makuun. Aski rullaa vaihteet todella aikaisin D:lle, jossain 50-60 nopeudessa ja sitten kun kiihdyttää osakaasulla niin turbiini luistaa aivan tarpeettoman paljon kun on liian suuri pykälä pesässä. Korostuu vielä nappularenkailla ja kärry perässä. Ehkä turbiinikin on parhaat päivänsä nähnyt 660t lasissa. Tuolla puljulla olisi päivitettyä turbaaniakin.
Mutta eipä tässä taida saada aikaan mitään ennenkuin jotain hajoaa kunnolla. Ehkä LS+TH700 konversion aika on sitten kun kilahdus kuuluu |
#815
|
|||
|
|||
Lainaus:
Meniskö nuo uudemmat 5,3 v8:t läpi tuon uuden lain mukaan? Ja tietysti RE85 pitää kelvata... |
#816
|
|||
|
|||
1FZ-FE vertailumoottoriksi ja korvaavaksi moottoriksi 4,8 litrainen LR4 V8 vuosimallia 1999-2000. Saattaisi käydä nykysäännölläkin. Tehot kilowatteina tasalukemaksi pyöristettynä juuri rajan mukaiset.
Automaatin öljypohjan kanssa ilmeisesti tulee vähän ahdasta, jos käyttää juurikin tuota 4L60E:tä, mitä on noista adapterisarjoista lukenut nettihöpinää. Tarkoitin tosiaan sitä askia ajatellen, että se on vain sähköohjattu versio 700:sta (liekö niin?) Viimeksi muokannut dirtysalami : 06.03.2015 20:02 |
#817
|
||||
|
||||
Nyt, kun tuo on ollut puolivuotta mulla, josta 6 päivää ajossa, niin kehtaa jo tännekin ilmoittautua.
Eli tuolla projektiosiossa tarinaa siitä. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=129571 Mun tietojen mukaan tehty ainakin seuraavaa: Kone rengastettu ja KK-laakerit vaihdettu. Samalla tietysti kaikkea tingentangelia uusittu. OME 3/2" korotus Holset HX40w 31" tällähetkellä alla, isompaa tulossa, kunhan saadaan vähän levikettä ensin kaariin. Edellinen omistaja on selkeesti ollut vaseliinikauppiaan kaveri, sitä tuntuu löytyvän joka liittimestä ja pultin alta. Mikä ei välttämättä ole huono asia.. Vetopaino otteeseen päivitetty 3500 kg, mikä oli vaatimuksena ostettaessa. 9h henkilöauto 88,9 rst putki ahtimelta etupyörän taakse, äänimaailma on eh... miehekäs , varsinkin kun keppien kumit on vielä irti. Oon koittanut kuunnella, josko kone kilkattelisi tai pitäisi jotain muuta epämääräistä ääntä, mutta nyt n. 500 kilsaa ajaneena tuntuis toimivan. 24v myllyn vauhtipyörä/ milteriltä tilattu paineasetelma,levy, laakerit Ohjausiskari meni kaksinkerroin koeajolla, kun sitä pitänyt rautalanka petti. Poistin sen, eikä ole toistaiseksi haitannut Syöttöpumppu on vielä edellisen omistajan x-säädöissä. Ahdot on sitä mitä tulee kun letku on suoraan imusarjalta hukkaportin kelloon, eli sinne 0,8 bar paikkeille ahtaa. Sisäänajellaan vähän aikaa ja nostellaan sitten. Välijäähy tulossa tietysti ennen sitä. Ei liikenteen tukkona tarvii olla nyttenkään.. Sisusta ehti vähän homeeseen tuossa remontin aikana, siihen tulossa parannusta. Päälisin puolin näyttää valkoselta, korotetulta perus Hodarilta, siihenkin tulossa pientä päivitystä.
__________________
Horsepower and Drag Racing www.facebook.com/FunJamRacing Ajoneuvojen loppukäyttäjä.. Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti. HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa) Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa) Lehmä: Trailduster -76 Exiä C306:Kuorkkikrossivoittaja Protector: Avoläjä TuninkiBertta: -80 Pätkis: pätkäpatrolli -82 Urbo HJ Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero Esory |
#818
|
|||
|
|||
kuuluskohan tuossa olla joku kahva vai pelkästään tuomonen ?
takalunkun alemman puoliskon avaus kahva siis. |
#819
|
|||
|
|||
Joo toyota kaupasta vaan kahva ja ruuvi lukitteella kiinni, niin ei putoa.
Puuttuu aika monesta toi kahva, yhessä oli tehty vanhasta ikkunanveivistä korvaava... |
#820
|
|||
|
|||
Just vähän aikaa sitten tuli haettua Tojota-tiskiltä toi takaluukun avauskahva kun vanha meni poikki, löytys viel sähköpostista varaosanumerokin kun hintoja sillon kyselin: 69212-90K00 HANDLE, BACK DOOR INSIDE
OVH-hinta oli 23€
__________________
HDJ100 -99 Ex: HDJ80 -91 VW Taro -90 |
#821
|
|||
|
|||
Pitääpäs käydä kysäsee mitä maksaa nyt.
Meneehän tämä jo ihan hulluuven puolelle, kun tämmesiä pieniä asioita yli 600 tonnia ajeltuu rupee laittelee =) Mut kuitenkin mikä on tuossa kuvasta puuttuvan osan nimi ? Jos joltakin löytyy voin ostaa. Viimeksi muokannut gecko : 16.03.2015 17:12 |
#822
|
|||
|
|||
tuulihaka ? stoppari ? Jotain semmosia kuullut käytettävän.
|
#823
|
|||
|
|||
Kiertokankien ja kannen kiristysmomentit?
|
#824
|
|||
|
|||
Sylinterikansi:
Tärkeä huomautus: Pultin halkaisija = 10,55 mm min. Kiristä: 69 Nm Kiristä: 90° Kiristä: 90° Kiertokangen laakerit: Uusi pultit/mutterit: Ei Vaihe 1: 37 Nm Vaihe 2: 90°
__________________
HDJ100 -99 Ex: HDJ80 -91 VW Taro -90 |
#825
|
|||
|
|||
Nuo kiertokangen pultit (samoin kuin kannenpultitkin) kannattaa katsoa huolella, että eivät ole venyneet; siis ovat tasavahvat koko kierteen matkan.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |
Jeepin Omistajat Tänne | KössiKenguru | Chit-Chat | 114 | 03.10.2012 19:02 |
BULLTERRIERIN omistajat tänne! | Urbancityboy | Chit-Chat | 14 | 20.09.2009 18:30 |