|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#2201
|
|||
|
|||
Puolavikaa ehdotellaan täältäkin. Oli vähän samanlaisia oireita meilläkin.
|
#2202
|
||||
|
||||
MikkoS susukiin tuli puola mun vanhasta 410 mikä oli käyntikuntoinen ja toimiva muutenkin. tosin kaapissa ollut pari vuotta , voisko olla hajonnut ??
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#2203
|
|||
|
|||
No meiän suikka ainakin rupes toimiin uudella puolalla. Eikä se oo ku jotain 10-15 ekee, ettei ny pitäs korkeelta putoo.
|
#2204
|
||||
|
||||
Nyt olis kaikki sytkäosat uusia. Kansi, pyörijä ja puola. Ei vaan lähde käymään. Vähän potkii ja hetken käy mut ei kunnolla. Täytyy varmaan hommata jostain toinen kaasari ja testata ettei sen kans oo mennyt mikään vituiksi..
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#2205
|
||||
|
||||
Nonni. Nyt toimii.. markan vika. Uusi kondensaattori oli rikki. Nyt laulaa hienosti
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#2206
|
||||
|
||||
Pienestä se on pienen auton elämä kiinni
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#2207
|
||||
|
||||
Voikohan polttoainelinjaston vetää sisäkautta ?vai sanooko katsaturi niistä jotain ? ei olis ainakaan pelkoa että jäisi oksiin kiinni.. samalla vois tehdä pienen suojakotelon niille..
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#2208
|
|||
|
|||
Onko susuki miehillä tai naisilla kokemusta näistä:http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1945690
Ois tarkotus 410:n 31*10.5 kumit sovitella.. vai oisko 8tuumanen -20et:llä sopivampi??? |
#2209
|
||||
|
||||
__________________
-Pauli- |
#2210
|
|||
|
|||
Ok. kiitos tästä.
laitetaan 8tuumaset tilaukseen |
#2211
|
||||
|
||||
Moro,tuli hommattua tollainen samurai,aivan uusi tuttavuus minulle,ja heti ongelmia,eli,auto käy ryyppy päällä hyvin,mutta heti kun automaattiryyppy lopettaa toimintasa ja auton pitäisi käydä tyhjäkäyntiä,niin sammuu,eli ei käy tyhjäkäyntiä,tarkastettu jakajan kansi,pyörijä,kokeiltu sähköpumppua,tulpanjohdot vaihdettu,laitettu uusia alipaineletkuja,ääääh,menee vaikeeks,onko jollain muulla ollut samanlaista ongelmaa?missä voisi olla vika?
|
#2212
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tahtoo olla vaivana noissa samuraissa nuo alkuperäiset kaasarit vanhemmiten. Eli voi olla että vaikka kuinka taistelee sen kanssa ja puhdistaa ja säätää niin ei saa enää toimimaan kunnolla. Voi olla vaikka läppien akseli kulunut niin paljon että hörii ilmaa välistä ja sekoittaa seokset. Suosittelen hankkimaan kokonaan toisen kaasarin joka olisi manuaali ryypyllä, esim. vanhemman takaveto corollan menee suoraan samurain laippaan tai tai vanhemmista fiateista weberi jota niitäkin löytyy samalla pulttijaolla. Tuohon on myös saatavana ihan uutta weberin korvauskaasari sarjaa, riippuu tietenkin paljonko haluaa sijoittaa Yksi vaihtoehto on vaihtaa Suzuki swiftistä ruiskuvermeet siihen, mutta se vaatii hieman enemmän perehtymistä asiaan.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#2213
|
||||
|
||||
mulla oli kanssa vanhalla kaasarimoottorilla tota samaa vikaa, käytin tampereella pakokaasu analyysissä (kaasutin korjaaja) jossa se saatiin korjattua.. tyhjäkäyntipiirin olivat sieltä ilmeisesti putsailleet jonka jälkeen taas toimi..
toi ruiskumuutos olis paras vaihtoehto mutta weberin korvaus kaasari toimii myös yhtälailla.
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#2214
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ai niin, ja onnittelut lositavasta ostoksesta! |
#2215
|
||||
|
||||
Lowrangelta sai muistaakseni jotain asennussarjaa, millä sai jonkun Harrikan kaasarin Samuraihin kiinni. Mitenköhän sellainen pelaa? Kai siinä jotain järkeä täytyy olla, kerran ovat moisen adapterikitin tuoneet markkinoille.
__________________
-Pauli- |
#2216
|
||||
|
||||
Joo kiitoksia vaan,tiiä sitte mitä ostin,on se ainakin jumalattoman pieni,ei hyvänen aika,sitähän istuu melkein taka akselin päällä,vaikka olenkin alamittainen,pitää tutkia miten voisi kuvan laittaa.
|
#2217
|
||||
|
||||
Minkä mittaiset riiput olisi hyvät 2"korotuksella,vai tarviiko pidempiä laisinkaan?entä tarviiko noin maltillisella korotuksella kardaaniin jatkopalan?
|
#2218
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ei tarvii 2" korolla vielä kardaanin jatkoja.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry Viimeksi muokannut artsi777 : 28.02.2015 23:21 |
#2219
|
||||
|
||||
Okei,tää pirssi toimii aluksi sekä käyttö että harrastus autona,eli alkuunsa olisi tarkoitus tehdä vain pieniä parannuksia,sitten kun on ajettu"loppuun"niin sitten rakennellaan rajummin.eli suunitelma olisi että jotkut 265/15,peräkärryn lehtiä,uudet iskarit,ja norrat takoen,eli saisi vähän ryhtiä.onko toimiva suunnitelma?
|
#2220
|
||||
|
||||
235/75r15 renkaat saat muutoskatsastettua vielä alle, ja mahtuu oleen ton 2" korotuksen kanssa... 31" jos havittelee niin tarvii kaariakin jo isonnella.
Meillä on kaverin susukiin menossa toi etujousitus parantelu peräkärryn jousilla, eilen modattiin etujousitus niin että otettiin yksi lyhyt pois ja laitettiin peräkärryn jousipakasta kaksi tilalle -> tuli ihan älyttömän jäykät-> tänään pitää ottaa se toinen jousi pois välistä ja kattoo mitä tapahtuu...
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#2221
|
||||
|
||||
Joutuuko 33" hirveesti avartamaan kaaria?
Vähän mietteissä 31" tai 33". Nyt alla 235/75 15 ja jouset 2" korottavat ja tuuman kortottavat riiput. Mitkä on edut ja haitat noiden 31" ja 33" välillä |
#2222
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#2223
|
||||
|
||||
Lainaus:
33" kanssa joudut aivan varmasti avartaan kaaria ja mahdollisesti lisään korotusta. 31" olis mun mielestä oikeesti järkevämpi koko , varsinkin jos susukin omat akselit Mikä välitys sulla on jakiksessa ?
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#2224
|
||||
|
||||
33" kanssa joutuu etukotelosta poistamaan kaiken jalkatilan korinkiinnikkeeseen asti 2" tuuman korotuksellakin ja sittenkin raapii
joustoissa käännettäessä kiinni. Vaatii soan että mahtuu kunnolla toimimaan. 31" on paras ratkaisu normijousituksella
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#2225
|
||||
|
||||
Ok. Taidan sitten pitäytyä siinä 31". Meinasin vaan että ruokahalu kasvaa yleensä syödessä mutta tekee sitten jos siltä tuntuu.
Onko noille 31" pyörille 8" vanne paras, niin ja välityksenä on 6,5. Vielä lukoista tekeekö noilla palalukoilla mitään? oikeastaan lukot on seuraavana hankintalistalla. http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...2,43,366&lang= |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |