|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#501
|
||||
|
||||
Onkos kukaan soveltanut kauhaa tuohon auran tilalle?? Ajattelin tehdä sellaisen vanhasta mekaanisesti kipattavasta traktorin kauhasta.
Olis helppo siirrellä katolta tippuneita lumia poijes ja tekishän sillä paljon muutakin. Joku tällainen systeemi. |
#502
|
||||
|
||||
|
#503
|
||||
|
||||
Tollasella virityksellä tuli jäärataa tuupattua.
Hiukka matala tuo siipi ja heitto-ominaisuus puuttuu tyystin,mut nippa nappa onnistuu tämänhetkisellä lumimäärällä.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 5 x 4x4: LJ + SJ + BJ + OUTLANDER + HILUX |
#504
|
|||
|
|||
[QUOTE=Ponssekuski;1197146]Onkos kukaan soveltanut kauhaa tuohon auran tilalle?? Ajattelin tehdä sellaisen vanhasta mekaanisesti kipattavasta traktorin kauhasta.
Olis helppo siirrellä katolta tippuneita lumia poijes ja tekishän sillä paljon muutakin. Joku tällainen systeemi. En ole tehyt, suunnitellut monestikkin... Mutta ongelmana tuossa on se, että maasturin etupäätä ei hirveä kuormittaa kovinkaan paljon. Siis tuohon kauhaan, ja sen painovoimaiseen kippaamiseen pitää laittaa semmoiset varret, että kauhaa saa nostettua ainakin puolimetriä ylöspäin, jos meinaa kipata kasaan, niin vähintään tuplat. ja kun tuo kauha tulee puskulevyyn verrattuna kokonaan levyn etupuolelle, niin myös lumikuorma on kaukana, siis noin 1,5-2 metriä etuakselista, ja jos kauha painaa esim. 50 kg enemmän kuin puskulevy, ja siihen mahtuu 100 kg lunta, niin lisäpainoa on jo 150 kg, ja se on puskulevyä kauempana edessä. siis etuakselille painoa aika paljon lisää... Jos etuakseli/runko/jouset kestää, niin mikä ettei, varsinkin jos tavotellaan kolaa pikkaisen tehokkaampaa... Mulla on n. 3500 kg takavetotraktorissa hydraulinen takakuormaaja ("renki-" merkkinen) ja siinä n.2 metriä leveä, n. 50cm syvä ja korkea peltinen kauha, ja kun ottaa raskasta lunta kauhan täyteen, ja työntää taakse kippausta odottamaan, niin etuakselilta vähenee paino niin paljon, että kääntöjarruilla joutuu avittamaan peruutettaessa penkkaan... ja siis normi maatilarenkailla, ei ketjuja eikä nastoja. |
#505
|
||||
|
||||
Täällä varmaan olis jollain idea mikä olis mahdollisimman kevyttä mutta kulutusta kestävää huulilevymatskua? Nykyinen on tehty jostain teollisuuskumista paksusta ja alkaa olemaan vaihtoa vaille.
Tässä projektissa painon säästö on etusijalla.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#506
|
|||
|
|||
Leikkele jostain autonrenkaasta kumihuuli siihen. Halpa,kestävä ja kevyt. Toki karhenna ei mutta jossain ihan ok.
|
#507
|
||||
|
||||
Sais kyllä olla suhteellien jäykkää että saa ns.pohjaa myöden puhtaaks. Toi nykyinen on ollut ihan hyvä mutta pitäs varmaan käydä kattomassa etrasta jos olis jotain vastaavaa. Titaania ei viitti ostaa maksaa liikaa
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#508
|
||||
|
||||
En ole tehyt, suunnitellut monestikkin... Mutta ongelmana tuossa on se, että maasturin etupäätä ei hirveä kuormittaa kovinkaan paljon. Siis tuohon kauhaan, ja sen painovoimaiseen kippaamiseen pitää laittaa semmoiset varret, että kauhaa saa nostettua ainakin puolimetriä ylöspäin, jos meinaa kipata kasaan, niin vähintään tuplat. ja kun tuo kauha tulee puskulevyyn verrattuna kokonaan levyn etupuolelle, niin myös lumikuorma on kaukana, siis noin 1,5-2 metriä etuakselista, ja jos kauha painaa esim. 50 kg enemmän kuin puskulevy, ja siihen mahtuu 100 kg lunta, niin lisäpainoa on jo 150 kg, ja se on puskulevyä kauempana edessä. siis etuakselille painoa aika paljon lisää...
Jos etuakseli/runko/jouset kestää, niin mikä ettei, varsinkin jos tavotellaan kolaa pikkaisen tehokkaampaa... Mulla on n. 3500 kg takavetotraktorissa hydraulinen takakuormaaja ("renki-" merkkinen) ja siinä n.2 metriä leveä, n. 50cm syvä ja korkea peltinen kauha, ja kun ottaa raskasta lunta kauhan täyteen, ja työntää taakse kippausta odottamaan, niin etuakselilta vähenee paino niin paljon, että kääntöjarruilla joutuu avittamaan peruutettaessa penkkaan... ja siis normi maatilarenkailla, ei ketjuja eikä nastoja.[/QUOTE] Tuo aura on aika tarkalleen 1.5m pitkä varsineen ja levyn huuli nousee n. 165cm:iin. Tarkoitus olisi saada kauhaa ainakin se puoli metriä enemmän keulaan päin kuin tuo aura, juurikin tuon etuakselille tulevan painon takia. Tuon auran + varret saa irti tuosta nostokehikkohärvelistä, eli kauhalle tulee kokonaan uudet varret.. en oo tarkkaan laskenut vielä kuinka korkealle sen sitten saa nousemaa, mut pitää viel mallailla. Rullan alareuna tuos kehikossa on reilussa 110cm:ssä.. siittä sit laskemaan nostokorkeuksia jos intoa löytyy Se riittää et saa tasaisella maalla kipattua ja siirreltyä romua, maata, lunta jne. Ja jos oikeen innostuu rakentelemaan, niin voihan tuohon kehikon alle tehdä apupyörän jelppaamaa jousia, mut se alkaa jo sitten lähennellä pelle pelottoman touhua |
#509
|
||||
|
||||
mites kuorma-auton renkaan pinta? niitä väliin voi bongata tienvarsilta itekkin semmosen jemmasin kun oli suunnitelmissa tehdä siitä auraan semmonen syksyterä kun pohjat ei oo vielä jäässä.
|
#510
|
||||
|
||||
Lainaus:
Intin korjaamo zileissä oli semmoset joita käytettiin kun pistetiin se nosturi viritys keulaan vinssille.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#511
|
||||
|
||||
Normi 8 vai 10 mm verkkoterä. On varmaan judt niin kevyttä kuin tarvii. On vaan melko ottavaa mutta hetken kun työntelee asvaltilla niin mukautuu kyllä. Mikä vehje?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#512
|
||||
|
||||
Periaatteessa tuohan vois olla kohtuullisen nopea asentaa päälle. Ei tarvii kummoisia palikoita tukivarsien väliin.. Ei hullumpi idea
|
#513
|
|||
|
|||
Omassa dynacin vehkeillä olevassa hilussa oli henkilöauton rengas ja kyllä sekin kelpas. Raudat rikkoo vähän pintaakin. Kuorkin rengas olisi sitten jo jyty. Eihän hiluksilla polannetta poistanut mutta ei picupilla sitä tarvikkaan tehdä ellei ole alusterää. Figonin uutta hiluksia myös ajanut johon muoviterät oli vaihdettu. Toimi kanssa hyvin ja ei naarmuttanut esim kiveyksiä..
|
#514
|
|||
|
|||
Mistäs löytäisi sellaiset pyöreät suksilätkät. Nyt on latasta väännetyt sukset, eikä ne oikein kestä.
|
#515
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tääläkin oli myytävänä mutta näköjään mennyt jo. Mutta kuvista mallia minkälaisia. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=1194128
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#516
|
|||
|
|||
Lainaus:
Suomessahan on useampikin auran valmistaja kattelet sopivat paikallisilta lumiyrittäjiltä ja kyselet auran valmistajalta varaosan hintaa, muttet sano, et tulee omaan rakennelmaan voi olla et myyvät silloin ei oota Meillä traktorissa se on varmaan 5-10mm ja ilmeisesti prässillä painettu kupiksi, paksuudesta ei sit ole kuin arvaus
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#517
|
||||
|
||||
Lainaus:
http://www.of-kulutusterat.fi/tuotteet/auranjalakset/ edittiä: eli saimaan käyttöteräs ja pyöree malli korvallisilla |
#518
|
||||
|
||||
Lainaus:
No ei vaan,kai sulla on nurkkiin jääny esim. vanha jauhesammutin josta päädyt?
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#519
|
||||
|
||||
No nyt se on sovitettu Bertan keulille...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#520
|
||||
|
||||
No Ristus O_o
Paljon tuo aura painaa?
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#521
|
||||
|
||||
Varmaan jotain 200 kilon paikkeilla eli tuo on yllättävän kevyt. Perhana kun mossahti vesiletku niin ei päässy kunnolla kokeilemaan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#522
|
||||
|
||||
No voi jehna! Videota tänne sitten! Komea kokonaisuus
|
#523
|
||||
|
||||
Ou jee. Huomenna pitäisi olla letkut Hatakalla ja viikonlopuksi on luvassa pakkasta eli kun keli kääntyy hyväksi niin alkaa tapahtua ja tuo on niin brutaali laite että videota on pakko saada aikaiseksi...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#524
|
||||
|
||||
joo ja joku kaveri kuvaa ettei pelkkää incar videoo
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#525
|
||||
|
||||
In car cuvaa...Yllättävän hyvät saundit...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
Luokat |
aura, diy, maasturi, puskulevy |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia Kiina ym, Mönkijöistä | HiluMiks | Chit-Chat | 30 | 20.09.2014 22:44 |
Myydään kylpyhuoneeseen altaita ym. kuvia | osatauno | O/M/V Muut | 9 | 25.08.2011 12:23 |
Kokemuksia palalukoista Aussie ym.. | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.11.2009 10:55 |
kuinka profiiliin kuvia ym? | T.T.T | Chit-Chat | 10 | 29.05.2006 15:52 |
Truckworld, tekniikkaa, kuvia ym... | HEKULIINI | Linkit | 4 | 02.08.2004 17:31 |